شناسه خبر: 12660 منتشر شده در مورخ: 1396/9/8 ساعت: 08:54 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 8 آذر 1396

روزنامه چهارشنبه 8 آذر 1396

افزایش ونهای «ویژه» در تهران همزمان با روز جهانی معلولان - توضیحات دفتر سخنگوی دولت در مورد انتشار یک خبر - اخذ ۱۰ هزار شکایت مردمی از گران فروشی و کم فروشی - 62 کانکس، جایگزین خانه های بهداشت تخریب شده در زلزله - رد صلاحیت علی دانشمندفر برای انتخابات فدراسیون نابینایان - مردان ثروتمند در دام سیاه یک زن خیابانی

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 8 آذر 1396

10 ربیع الاول 1439

29 نوامبر 2017

سال بیست و دوم شماره 5728

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

افزایش ونهای «ویژه» در تهران همزمان با روز جهانی معلولان 2

توضیحات دفتر سخنگوی دولت در مورد انتشار یک خبر 5

اخذ ۱۰ هزار شکایت مردمی از گران فروشی و کم فروشی 7

62 کانکس، جایگزین خانه های بهداشت تخریب شده در زلزله 8

رد صلاحیت علی دانشمندفر برای انتخابات فدراسیون نابینایان

مردان ثروتمند در دام سیاه یک زن خیابانی

اطلاع رسانی

.......ویژه

* افزایش ونهای «ویژه» در تهران همزمان با روز جهانی معلولان: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران، از افزایش ونهای مناسب سازی شده در پایتخت همزمان با روز جهانی معلولان خبر داد. محمدرضا اسدی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران در بحث مناسب سازی معابر و اماکن، گفت: از سال گذشته تفاهمنامه ای فی مابین مناطق شهرداری تهران به امضا رسید و در نهایت تلاشهای خوبی در این بخش صورت گرفت. وی تصریح کرد: یکی از مشکلات معلولان در تهران موضوع تردد آنها در سطح شهر با وسایل نقلیه عمومی بوده که در این زمینه با موانع بسیاری مواجه بوده اند. اسدی با اشاره به ورود ونهای جدید مناسب سازی شده به ناوگان عمومی بیان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته همزمان با روز جهانی معلولان و با حمایت شهرداری تهران تعدادی ون ویژه معلولان وارد ناوگان عمومی میشود. معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در ادامه به مناسب سازی اتوبوسهای بی آر تی اشاره کرد و گفت: در این زمینه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز وعده هایی داده است که امیدواریم عملیاتی شود. وی در ادامه به مصوبات شورای شهر تهران در خصوص حمایت از معلولان اشاره کرد و گفت: در سالهای گذشته مصوباتی در این زمینه به تصویب رسیده است که امیدواریم در این دوره از مدیریت شهری عملیاتی شود. اسدی در ادامه به برنامه های بهزیستی استان تهران در روز جهانی معلولان اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش با حضور وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی، مناسب سازی واحدهای مسکونی معلولان، راه اندازی مرکز جدید اوتیسم بخشی از برنامه های پیشبینی شده است.

* عضو کمیته بزرگداشت روز جهانی معلولان استان فارس گفت: در آخرین جلسه هماهنگی کمیته های مختلف ستاد بزرگداشت که از نمایندگان تشکلهای مختلف نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی-حرکتی استان تشکیل شده بود, به اتفاق آرا تصمیم گرفته شد بودجه ای که از سوی سازمان بهزیستی به این امر اختصاص یافته, به حمایت از زلزله زدگان غرب کشور اختصاص یابد.

حمیدرضا رضایی افزود: هرچند از ماه های پیش جلساتی برای هماهنگی و تصمیم گیری در این زمینه داشتیم و کمیته های مختلفی برای برنامه ریزی تشکیل داده بودیم, اما در شرایط خاص کشور و هموطنان زلزله زده به اتفاق تصمیم گرفتیم برای نشان دادن همبستگی ملی و همدردی خود مبلغی که بهزیستی به این امر اختصاص دادیم را به زلزله غرب کشور اختصاص دهیم. رضایی که خود عضو کمیته فرهنگی و ورزشی ستاد بزرگداشت است, افزود: این مبلغ بیش از 30 میلیون تومان خواهد بود که اعضا با تصمیم جمعی برای هزینه کرد آن در غرب کشور تصمیم گیری خواهند کرد. رضایی ادامه داد: ما امیدواریم سایر دوستان معلول نیز در سایر نقاط کشور با احساس مسئولیت اجتماعی با اتخاذ تصمیمات این چنینی گامی در راه کم کردن آلام هموطنان زلزله زده خود بردارند.

.......سیاسی

* توضیحات دفتر سخنگوی دولت در مورد انتشار یک خبر: دفتر سخنگوی دولت در خصوص انتشار خبر عدم اعطای وام بلاعوض به زلزله زدگان در صورت دریافت کانکس، توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی منتشر کرد. «دولت برای بازسازی واحدهای مسکونی، ٥ تا ٦ میلیون تومان کمک بلاعوض و وام بانکی به زلزله زدگان اعطا میکند که هیچ ارتباطی به اسکان موقت و دریافت یا عدم دریافت کانکس ندارد. آنچه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرده اند مربوط به کمک مالی سه میلیون تومانی بلاعوضی است که برای اسکان موقت در نظر گرفته شده است و طبیعی است خانواده های آسیبدیده از زلزله برای اسکان موقت خود اختیار دارند یا سه میلیون وجه بلاعوض را دریافت کنند یا یک کانکس از دولت تحویل بگیرند. سوای از این، همه خانواده های آسیبدیده از زلزله, همه کمکهای مصوب بلاعوض احداث و بازسازی، وام بانکی بازسازی بلاعوض خرید لوازم خانگی و... را دریافت خواهند کرد.» 

* بودجه 19 آذر تقدیم مجلس میشود: رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بنا بر توافقات با دولت، لایحه بودجه سال 97 کل کشور یکشنبه 19 آذر تقدیم مجلس شورای اسلامی میشود.

* صحرای سینا خانه جدید نیروهای داعش: امانی، مسئول سابق دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره با اشاره به دستهای پشت پرده امریکا و اسرائیل در حمله روز جمعه به نمازگزاران مصری تصریح کرد: صحرای سینا، منطقه مناسبی از نظر امریکا، برای انتقال نیروهای داعش است.

* حریری: آنچه بر من در عربستان گذشت را نمیگویم: سعد الحریری با بیان این که تصمیم دارد در سمت نخست‌ وزیری لبنان باقی بماند، گفت: آنچه در عربستان سعودی بر من گذشت را بازگو نخواهم کرد. وی در خصوص تلاش خود برای بی طرف بودن حزب الله در بحرانهای منطقه ای گفت: حزب الله باید در جریان درگیریهای منطقه ای بی‌طرف باشد و اگر حزب الله با تغییر شرایط کنونی موافقت نکند، استعفا میدهم.

.......اقتصادی

* اخذ ۱۰ هزار شکایت مردمی از گران فروشی و کم فروشی: صارمیان، مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: گران فروشی و کم فروشی بیشترین شکایت مردمی به ستاد خبری ۱۲۴ بوده که در این باره بیش از ۱۰ هزار گزارش در یک ماه دریافت شده است. صارمیان افزود: از مجموع شکایات, 84 درصد مربوط به کالا و 16 درصد مربوط به خدمات است, به طوری که بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از تعمیرگاه های خودروهای سبک و پارکینگ شهری بوده است و گران فروشی و کم فروشی در صدر عناوین تخلف گزارشهای دریافتی قرار گرفته است.

* افزایش قیمت نان متوقف شد:

علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران از توقف افزایش قیمت نان در نانواییها خبر داد و گفت: اجرای طرح افزایش قیمت نان تا زمان بررسی مجدد کارگروه شورای آرد و نان متوقف شده است.

.......بهداشت و سلامت

* 62 کانکس، جایگزین خانه های بهداشت تخریب شده در زلزله: وزیر بهداشت با بیان این که جایگزینی ٦٢ کانکس برای خانه های بهداشت تخریب شده در دستور کار است، گفت: تا کنون ٣٠ عدد کانکس جایگزین شده و این تعداد به تدریج افزوده میشود. دکتر سید حسن هاشمی در سومین سفر خود به سرپل ذهاب با بیان این که خدمات بهداشتی و درمانی در هیچ روستایی متوقف نشده، افزود: بهورز در اکثر روستاها حضور دارد و به صورت دهگردشی علاوه بر انجام واکسیناسیون و مراقبت از بیماران صعب العلاج و مادران باردار، وضعیت آب آشامیدنی و اغذیه مردم نیز کنترل میشود. هاشمی تصریح کرد: باید گفت، وزارت بهداشت دقیقترین آمار را از تعداد بیماران خاص و صعب العلاج و مادران باردار دارد، زیرا این افراد پرونده الکترونیک سلامت دارند و اطلاعات آنها از وضعیت سلامتشان ثبت شده است. وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین برای ٢٤ مرکز جامع خدمات سلامت که تخریب شده هم برنامه جایگزینی کانکس وجود دارد و ظرف مدت کمتر از یک سال کار بازسازی و نو سازی این مراکز بهداشتی به اتمام میرسد.

* راهکارهایی برای تقویت تمرکز: عوامل و فاکتورهای مختلف در محیط پیرامون باعث میشود تمرکز و توجه به کاری که مشغول انجام آن هستیم سخت شود. داشتن تمرکز به فرد اجازه میدهد جهان درونی خود را به گونه ای شکل دهد که افکار، انگیزه ها و احساسات با اهدافی که در مغز اولویت خواهند داشت، مرتبط باشد. توانایی به حفظ تمرکز و توجه از سنین پایین شروع میشود و به فرد کمک میکند در طول زندگی موفق باشد. فاکتورهای متعددی وجود دارند که مهارتهای فرد در تمرکز کردن را ارتقا داده یا آن را مختل میسازند. حضور در فضای سبز، تغییر چیدمان محل کار و زندگی، بهبود سطح کیفیت سلامت، توجه به وضعیت سلامت، فعال بودن و مصرف خوراکیهای تقویت کننده تمرکز از نکات مهم به حساب میآیند.

 

......ورزشی

* رد صلاحیت علی دانشمندفر برای انتخابات فدراسیون نابینایان: محسن جعفری، دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون نابینایان گفت: طبق اعلام وزارت ورزش، از سه نفری که برای سمت ریاست فدراسیون ثبت نام کرده بودند، محمدرضا مظلومی و محمدرضا بیدکی تأیید شده اند. بنا بر این، صلاحیت علی دانشمندفر, دبیر سابق فدراسیون نابینایان برای کاندیداتوری تأیید نشد. وی افزود: حکم ریاست محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون نابینایان تا ۲۷ آذر اعتبار دارد و روز ۱۴ آذر انتخابات برگزار خواهد شد. محمدرضا مظلومی پیش از انتخاب به عنوان ریاست فدراسیون نابینایان در چهار سال گذشته، به مدت 25 سال رئیس هیأت ورزش نابینایان استان تهران بود. محمدرضا بیدکی نیز از ورزشکاران سابق رشته گلبال است. جعفری اظهار داشت: محمدرضا داورزنی به عنوان رئیس مجمع، شاهرخ شهنازی دبیر کمیته المپیک، حسین رجبپور، سامان پاکباز و هاجر صفرزاده نماینده ورزشکاران، رضا دهقان نماینده داوران، جواد فلفلی نماینده مربیان و نمایندگانی از بهزیستی اصفهان و شهید هرندی نمایندگان باشگاه ها در مجمع حضور خواهند داشت. وی ادامه داد: نمایندگان ورزشهای کارگری، دانشآموزی، دانشگاهی و تربیت بدنی نیروهای مسلح و رؤسای ۳۱ هیأت استانی در مجمع شرکت خواهند کرد.

* اعلام ترکیب نهایی تیم ملی فوتبال نابینایان برای مسابقات آسیایی: اردوی پایانی و متصل به اعزام تیم ملی فوتبال پنج نفره برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی، از ۱۱ تا ۱۷ آذر در مجموعه ورزشی شهید هرندی برگزار میشود. امیر پور رضوی و بهزاد زادعلی اصغر از آذربایجان شرقی، صادق رحیمی و محمدرضا مهنینسب از کرمان، حسین رجبپور، احمدرضا شاه حسینی، سامان اجرتدست و رسول باصری از فارس به عنوان بازیکنان نابینا به این مسابقات که از 21 آذر در مالزی برگزار میشود، اعزام خواهند شد.

........حوادث

* مردان ثروتمند در دام سیاه یک زن خیابانی: هفته گذشته مأموران پلیس در یکی از بزرگراه های غرب تهران با خودروی هیوندایی رو به رو شدند که حرکات مارپیچ داشت. داخل خودرو به غیر از راننده دو زن نیز بودند که یکی از زنها با راننده درگیر بود و همین موضوع باعث شده بود که راننده میانسال تعادلش را از دست بدهد و خودرو به چپ و راست منحرف شود. مأموران که به سرنشینان خودرو ظنین شده بودند, دستور ایست دادند و پس از دقایقی تعقیب و گریز, خودرو هیوندا را متوقف کردند. با توقف خودرو، راننده میانسال با عجله از خودرو پیاده شد و از مأموران کمک خواست. او گفت: ساعاتی پیش در یکی از خیابانهای شمال شهر زن جوانی را دیدم که کنار خیابان به انتظار ماشین ایستاده بود. بعد هم او را که شهلا نام داشت سوار ماشینم کردم. در مسیر متوجه شدم که خانه اش در غرب تهران است و او را به خانه اش رساندم. شهلا برای قدردانی از این که او را به خانه اش رسانده بودم از من خواست به خانه اش بروم که ابتدا حاضر نشدم. اما وقتی با اصرارش رو به رو شدم, وارد خانه اش شدم. اما به محض ورود یک مرد جوان و زن میانسالی از داخل یکی از اتاقها بیرون آمدند و من که برای یک لحظه شوکه شده بودم، متوجه نقشه شوم آنها شدم. به همین خاطر در یک لحظه بدون این که به آنها اجازه دهم فرصت عکس العملی داشته باشند از آنجا فرار کردم. اما زن جوان و زن میانسال که داخل خانه بودند به دنبالم آمدند و به زور سوار ماشینم شدند. آنها سعی داشتند مرا با تهدید و زور به خانه برگردانند که خوشبختانه شما متوجه ما شدید و آنها هم در ماشینم به دام افتادند. با توجه به اظهارات مرد میانسال، دو زن بازداشت شدند و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و در بررسیها مشخص شد دو زن، مادر و دختر هستند. در حالی که تحقیقات تخصصی در این باره از سوی بازپرس ادامه داشت، یک مرد پورشه سوار هم که به دام زن‌ها افتاده بود از آنها شکایت کرد و خواستار پیگیری موضوع شد. بدین ترتیب مرد پورشه سوار خیلی سریع مادر و دختر تبهکار را شناسایی کرد. در ادامه تحقیقات مشخص شد مرد جوانی که با شهلا و مادرش همکاری داشته و از مردان ثروتمند فیلم تهیه کرده و آنها را در خانه گروگان گرفته بود, برادر شهلا است. همچنین مشخص شد طراح این آدمرباییها و اخاذیها مادر 50 ساله شهلا و برادرش بوده اند که با همدستی این زن از مالکان خودروهای گرانقیمت به همین شیوه و شگرد مبالغ زیادی اخاذی کرده اند. شهلا، زن جوانی که اعتیاد شدید به ماده مخدر «گل» دارد و مدتی قبل از همسرش جدا شده در بازجوییها گفت: این پیشنهاد را مادرم یک شب که داشتیم فیلم میدیدیم مطرح کرد. البته ایده ای که مادرم داد سوژه فیلم بود و بازیگران فیلم به همین شیوه از مردان ثروتمند اخاذی میکردند. ما هم که به نظرمان شگرد خوبی آمد تصمیم گرفتیم خیلی زود پولدار شویم. چرا که پدرم سالها قبل فوت کرده و من هم اعتیاد به «گل» دارم.

.......اطلاع رسانی

* مؤسسه فرهنگی-قرآنی روشندلان, مرحله مقدماتی اولین دوره مسابقات قرآنی بصائر را بین نوجوانان نابینا و کمبینای استانهای اصفهان، فارس، یزد و چهار محال و بختیاری را برگزار نمود و مرحله نهایی و حضوری این مسابقات قرآنی در تاریخ 9 و 10 آذر ماه در اصفهان برگزار میگردد. مکان: اصفهان، خیابان نشاط، جنب خیابان فرشادی، تالار اهل البیت. زمان: پنجشنبه از ساعت 8:30 صبح الی 18. جمعه از ساعت 8:30 صبح الی 14. تلفن: 03134457376

* کانون نشاط به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) مراسم جشنی در روز جمعه 10/9/96 برگزار میکند. وسیله ایاب و ذهاب مهیا است. هماهنگی 09122485134

* هیأت نابینایان و کمبینایان در نظر دارد چهارمین دوره کوهپیمایی برگزار نماید. جهت ثبت نام با تلفن 09123169788 55155555 هیئت نابینایان و کمبینایان تا روز پنجشنبه مورخ 9/9/96 تماس حاصل نمایید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *