شناسه خبر: 12641 منتشر شده در مورخ: 1396/9/1 ساعت: 08:00 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 1 آذر 1396

روزنامه چهارشنبه 1 آذر 1396

پایان فتنه سیاه داعش - ۱۱۸ نفر در زلزله غرب کشور دچار معلولیت شدند - عرضه توت فرنگی ۲۷ هزار تومانی در بازار میوه - اگر فضای مجازی مدیریت نشود، تبدیل به تهدید میشود - به دنبال افزایش سطح کیفی نمایشنامه ها هستیم - همدان قهرمان مسابقات گلبال چندجانبه کشور شد - مرگ اسرارآمیز جوان کارتن خواب

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 1 آذر 1396

3 ربیع الاول 1439

22 نوامبر 2017

سال بیست و دوم شماره 5723

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

پایان فتنه سیاه داعش 2

۱۱۸ نفر در زلزله غرب کشور دچار معلولیت شدند 4

عرضه توت فرنگی ۲۷ هزار تومانی در بازار میوه 6

اگر فضای مجازی مدیریت نشود، تبدیل به تهدید میشود

به دنبال افزایش سطح کیفی نمایشنامه ها هستیم 11

همدان قهرمان مسابقات گلبال چندجانبه کشور شد 16

مرگ اسرارآمیز جوان کارتن خواب 18

اطلاع رسانی

 

 

 

.......سیاسی

* پایان فتنه سیاه داعش. سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی به محضر مقام معظم رهبری با اعلام پایان سیطره شجره خبیثه داعش، رهبری حکیمانه ایشان و پایداری ملت، دولت، ارتش و نیروهای مردمی عراق و سوریه و مجاهدین و شهدای مدافع حرم از دیگر کشورهای اسلامی را عامل پیروزی جبهه مقاومت دانست.

* رئیس جمهوری در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز گفت: دولت چیزی جز نمایندگی مردم ندارد و تمام قدرتش به نمایندگی از طرف مردم است. دولت منتخب مردم است و با رأی مردم مسئولیت میپذیرد. بین دولت و مردم فاصله ای نیست. هرچه انجام میدهیم، از پول شما است.

* «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: چارچوب همکاریهای ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان بر مبنای منافع مشترک و علاقه مندی به تعامل با یکدیگر است.

* ابو القاسم دلفی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه گفت: ظرفیت دفاعی ایران منحصراً بازدارنده و برای نیازهای دفاعی کشور با توجه به حمله رژیم صدام حسین به ایران در سالهای دفاع مقدس است.

* هلگا اشمید، معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: به عنوان نماینده خانم موگرینی که از طرف اتحادیه اروپا مأمور پیگیری سند برجام است، به طور واضح میگویم که امکان مذاکره مجدد برجام وجود ندارد.

* خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ 35 نهاد بین المللی، از جمله سازمان عفو بین الملل روز دوشنبه در نامه ای به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار تشکیل نشستی فوق العاده با هدف رسیدگی به بحران کشتار اقلیت مسلمان در میانمار شدند.

* 'دیوید بیسلی' مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد تأکید کرد که ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی مسئول فاجعه بزرگ و تشدید درگیریها در یمن و نابسامانی اوضاع انسانی در این کشور است.

 

.......اجتماعی

* ۱۱۸ نفر در زلزله غرب کشور دچار معلولیت شدند: انوشیروان محسنی بندپی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کل کشور در خصوص عملکرد این سازمان در جمع خبرنگاران گفت: در پی این زمینلرزه ۱۱۸ نفر دچار معلولیت شدند که از این تعداد ۲۰ نفر دچار معلولیت ضایعه نخاعی شدند و امکان افزایش تعداد معلولان نیز وجود دارد. وی افزود: تا کنون ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی و ۴۵۰ میلیون تومان کمک نقدی از سوی خیرین و هموطنان جمعآوری شده است و در کنار آن ۶۲ ماشین آفرود از البرز به نقاط صعب العبور کوهستانی اعزام شدند تا اقلام امدادی را به مناطق زلزله زده که خودروی عادی امکان دسترسی به آن را ندارد، برسانند. بندپی با بیان این که ۳۶ نفر از مددجویان بهزیستی در این حادثه جان خود را از دست دادند، گفت: تا کنون گزارشی مبنی بر این که کودکی سرپرستان خود را از دست داده است، دریافت نکرده ایم. وی با بیان این که مستمری مددجویان زلزله زده که تحت پوشش بهزیستی هستند تا پایان سال دو برابر پرداخت میشود، گفت: معلولان هم از خدمات حمایتی ما برخوردار خواهند شد و ۸۰۰ نفر از پشت نوبتیها نیز زیر پوشش سازمان قرار میگیرند. رئیس سازمان بهزیستی کل کشور در پایان صحبتهایش با بیان این که وام ۱۰ میلیونی برای مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده است، گفت: دولت اعلام کرده که به آسیبدیدگان زلزله کرمانشاه وام میدهد، اما برخی از مددجویان ما در این مناطق حتی امکان استفاده از این وام را ندارند که در نظر داریم طی رایزنیها با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و خیرین شرایط را برای مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده به مانند خانوارهای دو معلوله ایجاد کنیم تا هرچه زودتر دارای مسکن و سرپناه شوند. در حال حاضر رایزنیها ادامه دارد.

* گلواژه: حضرت امام علی (ع) میفرمایند: هیچ کاری نزد خدا از نماز محبوبتر نیست.

 

.........اقتصادی

* عرضه توت فرنگی ۲۷ هزار تومانی در بازار میوه: صابری، رئیس اتحادیه بار فروشان از فروش توت فرنگی گلخانه ای در بازار عمده فروشی میوه و تره بار به قیمت ۱۲ تا ۲۷ هزار تومان خبر داد. وی با اشاره به این که انار در میدان مرکزی میوه و تره بار از 2000 تا 6500 تومان عرضه شده است، افزود: انگور بی دانه زرد از 3500 تا 6000 تومان، انگور مهری 2000 تا 4000 تومان، بِه 2500 تا 6500 تومان، خربزه 1000 تا 2500 تومان، خرمالو شمال 1500 تا 3000 تومان، خیار رسمی 1000 تا 3000 تومان، سیب زرد لبنانی 600 تا 4500 هزار تومان فروخته میشود.

* کاهش ۶۰۰ هزار تومانی قیمت هر کیلوگرم زعفران: حسینی، عضو شورای ملی زعفران با بیان این که برداشت طلای سرخ تا ۱۵ آذر ماه ادامه دارد، گفت: قیمت هر کیلوگرم زعفران نسبت به ایام قبل از برداشت بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. قیمت طلای سرخ نسبت به ایام قبل از برداشت حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافته و در حال حاضر حد اقل نرخ آن ۴ میلیون تومان و حد اکثر قیمت آن ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. وی با اشاره به این که ورود محصول نو به بازار و عرضه زیاد دلیل کاهش قیمت زعفران است، گفت: در حال حاضر قیمت این محصول منطقی است و این شرایط باعث میشود بازارهای ما بیشتر باشد.

* صدور دفترچه درمانی نوزادان: بیمه شده اصلی سازمان تأمین اجتماعی به محض این که شناسنامه نوزاد خود را دریافت کرد، میتواند برای اخذ دفترچه درمانی تأمین اجتماعی بیمه شده اقدام کند. گفتنی است از تیر ماه سال ٩٢ تمام محدودیتها برای صدور دفترچه درمانی فرزندان چهارم به بعد بیمه شدگان لغو شده است و بیمه شدگان اصلی میتوانند برای دریافت دفترچه درمانی فرزندان خود به شعب مراجعه کنند. بیمه شدگان اصلی برای صدور دفترچه درمانی کودکان بالای دو سال در شعب حتماً یک قطعه عکس برای الصاق به دفترچه درمانی به همراه داشته باشند.

 

.........بهداشت و سلامت

* اگر فضای مجازی مدیریت نشود، تبدیل به تهدید میشود: سخنگوی وزارت بهداشت در مورد وضعیت زلزله زدگان غرب کشور گفت: تعداد فوتیها در صحنه حادثه بیش از ٤٠٠ نَفَر گزارش و تعداد فوتیها در بیمارستانها و حین اعزام دو نفر اعلام شده است. تعداد قطع نخاع و قطع عضو اندک و انگشت شمار است و جراحیهای پیوند اعضا با موفقیت همراه بوده است. دکتر حریرچی با بیان این که خبر رسانی درباره بلایا و حوادث باید به طور صحیح مدیریت شود، افزود: اخبار اغراق شده و غیر واقعی موجب تشویش اذهان عمومیی و تحریک احساسات و متشنج شدن جامعه میشود، لذا رسانه ها باید همگرایی داشته باشند. فضای مجازی میتواند فرصت خوبی برای انتشار اخبار صحیح و امیدبخش باشد، اما چنانچه مدیریت نشود، تبدیل به تهدید میشود. وی افزود: در کشورهای دیگر، رسانه ها اجازه انتشار عکس مصدومان و فوت شدگان حادثه را ندارند. زمانی که حادثه ای رخ میدهد، نیازی به پمپاژ اخبار منفی نیست. در زمان بحران، اخبار غم انگیز هستند و نباید صحنه های دلخراشی را پخش و توصیف کنیم. برای مثال روز اول حادثه خبری مبنی بر فوت پدر و مادر دختری به نام مروه در شبکه های اجتماعی منتشر شد. من بالای سر این بیمار در بیمارستان بیستون رفتم، اما هم مددکار و هم پدر این دختر آنجا بودند.

حریرچی همچنین اعلام کرد: در حال حاضر فاز حاد رسیدگی به بیماران زلزله کرمانشاه به اتمام رسیده است، اما گاهی بیماران تا سالها نیاز به کمک دارند. ما حتماً کنار آنان خواهیم بود. وی ادامه داد: وزارت بهداشت با استفاده از سامانه سیب بلافاصله آمار مادران باردار و بیماران خاص منطقه را پیدا کرد و بر اساس این سامانه رسیدگیهای لازم به آنان را انجام میدهد؛ همچنین واکسیناسیون کزاز و دیفتری نیز در حال انجام است. سیستم بهورزی در روستاها و مراقبان سلامت در شهرها نیز در حال استقرار هستند. اقدامات روانپزشکی نیز توسط وزارت بهداشت و هلال احمر در حال انجام است. حریرچی با اشاره به آسیب قابل توجه دو بیمارستان در زلزله کرمانشاه اظهار کرد: در هیچ کدام از بیمارستانها به بیماران و کادر پزشکی و پرستاری آسیبی نرسیده است. ما از این بیمارستانها بازدید و با برجسته ترین مشاوران برای ساخت و بازسازی بیمارستانها صحبت کردیم. وزارت بهداشت از پیمانکار این بیمارستان شکایت کرده است. سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تراکم نیروی غیر ضروری در مناطق زلزله زده تصریح کرد: از روز سوم به بعد زلزله، دسترسی به منطقه مشکل شده بود. گروهی از مردم تشخیص دادند که خودشان باید کمکها را به افراد برسانند، اما رسانه ها باید کمک رسانی از طریق سازمانهایی مانند هلال احمر را تقویت کنند. در ۱۰ روز اول زلزله، نیازهای مردم هر روز و بعد از ۱۰ روز نیازها به صورت هفتگی تغییر میکند. در حال حاضر در بعضی نقاط بیشتر از نیاز، مواد غذایی، پتو و... داریم.

.........گزارش ویژه

* به دنبال افزایش سطح کیفی نمایشنامه ها هستیم: بیش از یک دهه است که جشنواره تئاتر معلولان توسط سازمان بهزیستی برگزار میشود. این جشنواره در دوره های مختلف منطقه ای، کشوری و بین المللی خود، توانسته به جایگاهی برسد که امروز از سوی هنرمندان تئاتر، به عنوان یک جشنواره رسمی  دارای هویت مستقل شناخته شده است. متولیان برگزاری این جشنواره، بعد از این سالها، به دنبال معرفی این رویداد مهم هنری معلولان نه در قالب یک اتفاق هنری صرف، بلکه قالبی درمانی هستند. همین رویکرد، کمک کرده تا منتقدان تئاتر، از زاویه ای درمانی آن را بررسی کنند. حضور کارشناسان و مدرسان مطرح تئاتر به عنوان اعضای هیأت داوران این جشنواره، به افزایش سطح اعتبار آن کمک شایانی کرده، نمونه قابل توجه این مهم، چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان است که آذر ماه سال گذشته در اصفهان و با حضور بزرگان تئاتر کشور در کسوت هیأت داوران برگزار شد. بی شک راه زیادی مانده تا این جشنواره بتواند خود را به قله رفیعی که متولیانش انتظار دارند، برساند. امسال نیز مثل سالهای گذشته، جشنواره تئاتر معلولان در سطح منطقه ای از 29 آبان ماه جاری کار خود را آغاز کرد تا بعد از طی کردن این مرحله، پنجمین دوره بین المللی خود را برگزار کند. گفتگوی حاضر با دبیر جشنواره، روشن میکند که امسال و در بخش منطقه ای، کیفیت این جشنواره هنری-درمانی چگونه خواهد بود. البته که ارزیابی نهایی را باید به بعد از برگزاری این دوره و حتی دوره پنجم بین المللی گذاشت، اما آن چه در این گفتگو روشن میشود، برنامه های تازه ای است که دبیرخانه جشنواره پیشبینی کرده است. افسانه فخری، دبیر جشنواره که خود تحصیلات تئاتری را تا مقطع دکترا در هند به پایان برده است، در گفتگو با «ایران سپید»، از دغدغه ها و برنامه های خود و سازمان متبوعش برای جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان میگوید.

- فکر میکنم قبل از پرداختن به رویکردهای تازه سازمان در خصوص جشنواره امسال، بد نیست تیتروار به مناطقی که جشنواره در آنها برگزار میشود و همچنین تعداد متنهای ارسالی  و متنهای پذیرفته شده اشاره کنید. همان طور که میدانید، جشنواره بین المللی تئاتر به صورت دو سالانه برگزار میشود، اما جشنواره منطقه ای را هر سال برگزار میکنیم. اتفاق خوبی که امسال رخ داده، برگزاری جشنواره در شش منطقه طی شش ماهه دوم سال جاری است. قبلاً به این شکل بود که بعضی از مناطق قبل از سال جدید و بعضی دیگر بعد از سال جدید برگزار میشدند. مناطق هم بر اساس ویژگیهای بومی و فرهنگی تقسیمبندی شده اند. بر این اساس، منطقه «طلوع» شامل استانهای آذربایجان شرقی و غربی، قزوین، زنجان و اردبیل است که به میزبانی استان اردبیل از 29 آبان تا 2 آذر برگزار میشود. تعداد 65 نمایشنامه به دبیرخانه ارسال شده که 19 اثر بازبینی شد و از این تعداد، 11 اثر به جشنواره راه یافت. منطقه بعدی، «کاسپین» است که پنجمین دوره آن شامل استانهای مازندران، گیلان، گلستان، سمنان و خراسان شمالی است که به میزبانی گیلان از 6 تا 9 آذر ماه برگزار میشود. در این منطقه ما 103 متن نمایشی داشتیم که 38 متن بازبینی شد و از این تعداد، 14 متن امکان حضور در جشنواره را پیدا کرد. سومین منطقه «کویر» شامل استانهای یزد، کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان است که امسال چهارمین دوره آن به میزبانی خراسان جنوبی از 13 تا 17 آذر ماه برگزار میشود. از میان آثار ارسالی، 17 اثر به جشنواره راه یافته است. منطقه بعدی «زاگرس» که شامل استانهای لرستان، کردستان، ایلام، همدان و کرمانشاه است. جشنواره این منطقه، به میزبانی استان کرمانشاه از 16 تا 20 آذر برگزار میشود. در این منطقه هم از میان 117 اثر، 18 اثر به جشنواره راه یافته است. منطقه بعدی «خلیج فارس» شامل استانهای هرمزگان، بوشهر، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد است که از 9 تا 12 اسفند به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد برگزار میشود. آخرین منطقه هم «آفتاب» شامل استانهای اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، قم، تهران و البرز است که به میزبانی چهارمحال و بختیاری از 12 تا 15 اسفند ماه برگزار میشود. استثنائاً این منطقه شامل 6 استان است. در مورد آثار رسیده به دو منطقه اخیر، هنوز آمار دقیقی ندارم، چون فعلاً در مرحله بازخوانی هستند. علاوه بر جشنواره های منطقه ای، امسال جشنواره استانی بوشهر را هم داریم که چهاردهمین دوره آن برگزار میشود. - ویژگی این جشنواره به غیر از قدمت آن چیست که مشخصاً به آن اشاره کردید؟ حضور خود معلولان به عنوان اعضای دبیرخانه. یکی از اهداف ما این است که یاریگر بچه های علاقه مند باشیم. به این شکل که از دوستان معلولی که دارای تحصیلات تئاتر و سینما هستند، حمایت کنیم.

* گلواژه: شناخت و آگاهی به شرایط، به کردار درست می انجامد و کردار درست، بدون داشتن شناخت و دانش، ناممکن است. توماس جفرسون

 

.........ورزشی

* همدان قهرمان مسابقات گلبال چندجانبه کشور شد: سمیه سهیلی، رئیس هیأت ورزشی نابینایان استان همدان از قهرمانی این استان در مسابقات گلبال چندجانبه پیشکسوتان کشور خبر داد. وی گفت: این رقابتها با حضور 50 ورزشکار و مربی در قالب پنج تیم از شهرهای همدان، قروه، مریوان و زریوار برگزار شد که تیم همدان قهرمان شد، تیم منتخب همدان در جایگاه دوم قرار گرفت و قروه کردستان سوم شد. این رقابتها با هدف آماده سازی تیمهای پیشکسوتان برای حضور قدرتمند در رقابتهای قهرمانی کشور برگزار شد. سهیلی با بیان این که رقابتهای گلبال پیشکسوتان قهرمانی کشور 11 تا 15 آذر به میزبانی بابلسر برگزار میشود، گفت: گلبال همدان ظرفیت خوبی دارد و همواره یکی از بهترینهای کشور بوده است. وی در ادامه با بیان این که مشکلات مالی و کمبود اعتبارات مانعی بزرگ در توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در بین نابینایان و کمبینایان این استان است، تأکید کرد: حضور در ورزش قهرمانی و حرفه ای، نیازمند حمایت خیرین ورزشدوست و بخش خصوصی است. سهیلی در پایان گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر، در رشته های فعال هیأت توانستیم جایگاه خوبی در کشور داشته باشیم، اما برای آینده به دنبال ارتقاء جایگاه ورزشکاران و دستیابی بیشتر به سهمیه های تیم ملی هستیم.

* تیم منتخب قرن 21 یوفا اعلام شد: در ترکیب اعلام شده از سوی یوفا، ایکر کاسیاس، سرخیو راموس، جرارد پیکه، کارلوس پویول، فیلیپ لام، ژاوی، اینیستا، استیون جرارد، تیری آنری، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، 11 بازیکن اصلی این تیم هستند. به نظر میرسد انتخاب بازیکنان مذکور، بر اساس تعداد حضور بازیکنان در تیم منتخب سالانه یوفا انجام شده است. طی این سالها رونالدو ستاره پرتغالی عضو 11 ساله اخیر تیم یوفا بوده است. مسی هشت بار در تیم منتخب حضور داشته و پس از آن، کاسیاس، پویول، سرخیو راموس و اینیستا با 6 حضور در رتبه های بعدی قرار دارند.

 

.........حوادث

* مرگ اسرارآمیز جوان کارتن خواب: تحقیقات در خصوص مرگ اسرارآمیز جوان کارتن خواب از سوی تیم جنایی آغاز شده است. ساعت 9:24 29 آبان ماه، رهگذرانی که از یکی از خیابانهای مرکز شهر عبور میکردند، 2 پسر جوان را دیدند که بی حال روی زمین افتاده بودند. آنها موضوع را به اورژانس و پلیس اطلاع دادند. با حضور اورژانس، 2 پسر 23 ساله به بیمارستان منتقل شدند. از سوی دیگر مأموران کلانتری 105 سنایی هم برای بررسی موضوع راهی بیمارستان شدند. 2 پسر جوان تحت درمان قرار گرفتند، اما یکی از آنها جان باخت؛ بنا بر این موضوع به قاضی ویژه قتل پایتخت گزارش شد. در ادامه کارآگاهان در بازرسی از جیبهای قربانی دست نوشته ای داخل کیف پولش پیدا کردند که نوشته بود از زندگی خسته شده و برای همین دست به خودکشی زده است. با وجود این، مأموران منتظر ماندند تا جوان دیگر حالش بهتر شود و به تحقیق از وی بپردازند. ساعتی بعد پسر جوان در تحقیقات گفت: من کارتن خواب هستم و مدتهاست که در خیابانها زندگی میکنم. با قربانی یک ماه پیش در خیابان آشنا شدم، او را نمیشناسم و فقط نامش را میدانم. او خودش را مهدی معرفی کرده و شرایط زندگیش مانند من بود. وی ادامه داد: امروز صبح مهدی گفت که از این سردرگمی و بی خانمان بودن خسته شده و قصد خودکشی دارد. این شد که هر دویمان قرص خوردیم تا به زندگیمان پایان بدهیم، اما من زنده ماندم. تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

* مرگ خاموش به خاطر خانواده: پسر جوانی که نمیخواست خانواده اش را ناراحت کند، حتی پس از این که پزشکان به او گفتند فقط چند ماه دیگر زنده است، بیماریش را از والدینش مخفی کرد. بن  21 ساله که مشکل کبد برایش روزهای دردآوری را رقم زده بود، از فرط علاقه به مادر تمام تلاش خود را وقف مخفی کردن بیماریش کرد. مادر بن گرین که او را قهرمان زندگیش میداند، میگوید: حتی یک لحظه از درد کشیدنش را ندیدیم.

 

.........اطلاع رسانی

* انجمن علمی-فرهنگی دانشجویان و دانشآموختگان نابینای ایران برگزار مینماید:

اولین کارگاه آموزشی آشنایی با یوگای خنده یا خنده درمانی در تاریخ 2/9/96 از ساعت 12-10 در محل انجمن، واقع در خیابان سیدخندان، خیابان خواجه عبد الله انصاری، خیابان بیستم (چگینی)، کوچه جوانه، پلاک 3، تلفن تماس: 22880088 (حضور برای عموم آزاد و رایگان است.)

* انجمن روشنبین اصفهان برگزار مینماید: آموزش ماساژ به برادران نابینا و کمبینا، از مقدماتی تا پیشرفته جهت آموزش سبکهای ریلکسی ورزشی و درمانی ماساژ با هدف اشتغال زایی برای نابینایان. جهت ثبت نام در روزهای زوج از ساعت 9 الی 13 با دفتر انجمن روشنبین اصفهان با شماره 031337753195 و به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09162257254 تماس حاصل فرمایید. لازم به ذکر است دوره مذکور از تاریخ یکشنبه 5 آذر ماه آغاز خواهد شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *