شناسه خبر: 12639 منتشر شده در مورخ: 1396/8/30 ساعت: 08:58 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 30 آبان 1396

روزنامه سه شنبه 30 آبان 1396

تلاش مدیریت شهری برای ارتقاء زندگی شهری معلولان - بازدید رهبر معظم انقلاب از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه - تهدیدهای بهداشتی در مناطق زلزله زده کرمانشاه - امیرجاهد، سراینده امان از این دل - اعلام ترکیب نهایی تیم ملی شنای نابینایان برای امارات - اجیر کردن همسر اول برای انتقام از شوهر دوم

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 30 آبان 1396

2 ربیع الاول 1439

21 نوامبر 2017

سال بیست و دوم شماره 5722

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

تلاش مدیریت شهری برای ارتقاء زندگی شهری معلولان 2

بازدید رهبر معظم انقلاب از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه 3

تهدیدهای بهداشتی در مناطق زلزله زده کرمانشاه 5

امیرجاهد، سراینده امان از این دل 12

اعلام ترکیب نهایی تیم ملی شنای نابینایان برای امارات 15

اجیر کردن همسر اول برای انتقام از شوهر دوم

اطلاع رسانی

 

.....ویژه

* تلاش مدیریت شهری برای ارتقاء زندگی شهری معلولان: شهرداری برای رایزنی با مجلس و سایر نهادها به منظور ارائه طرحها و برنامه های مشترک و متفاوت در جهت ارتقاء سطح رفاه شهروندان تهرانی تلاش میکند. امین عارفنیا، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان این مطلب در مورد پایلوت الگوی «محیط بدون مانع برای معلولان» در تهران گفت: مدیریت جدید شهرداری تهران در این راستا سیاست کلیدی برای ارائه برنامه هایی در جهت تأمین شرایطی به منظور رفاه بیشتر کودکان، معلولان و جهاندیدگان در پیش گرفته است. تسهیل شرایط برای استفاده بهینه افراد معلول از فضاهای عمومی و امکانات رفاهی شهری، از دیگر برنامه هایی بوده که در دستور کار قرار گرفته است و طبیعتاً به دنبال تحقق این مهم، شاهد اتفاقات جدیدی خواهیم بود که در پی ارائه طرحها و برنامه های شهرداری صورت گرفته و به مرور اطلاع رسانی میشود.

.......سیاسی

* بازدید رهبر معظم انقلاب از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه: حضرت آیت الله خامنه ای از مناطق زلزله زده کرمانشاه بازدید کردند و دقایقی در جمع اهالی داغدار و مصیبتزده این شهر سخنرانی کردند. رهبر انقلاب فرمودند: من با یکایک دلهای داغدار شما همدردم. شما مردانگی، استقامت و پهلوانی خودتان را در دوران جنگ تحمیلی نشان دادید، امروز هم نشان بدهید.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: این داغ و مصیبتی است که مردم ما در این منطقه حدود 500 نفر از عزیزان خود را از دست دادند؛ اما ببینید مردم ایران چطور همه، خودشان را مدیون کرمانشاه میدانند و هر کس به قدر وسع خودش کمک میکند.

* اعضای اوپک موافق تمدید طرح کاهش تولید نفت هستند: وزیر نفت با بیان این که نسبت به قرارداد توتال به صورت بیمارگونه مخالفت میشود، گفت: بیشتر اعضای اوپک در نشست آتی این سازمان موافق تمدید طرح کاهش تولید نفت هستند. زنگنه درباره میزان صادرات نفت ایران گفت: میزان صادرات نفت و میعانات گازی به بیش از 2.5 میلیون بشکه در روز رسیده است. وی با بیان این که یک مریضی است که عده ای مرتب میگویند مرد یا نه؟ گفت: یک قرارداد معتبر با توتال داریم که در حال پیشرفت است.

* محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی کشورهای منطقه به جای جنگ افروزی بهتر است برای صلح و ثبات در منطقه و به خصوص سوریه تلاش کنند.

* راکعی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان این که پل احزاب که باید بین ملت و دولت باشند، هنوز پل مستحکمی نیست، گفت: وزارت کشور باید به کسانی مجوز فعالیت دهد که شرایط و لوازم لازم را که یکی از آنها پایگاه مردمی است، داشته باشند.

* غلامعلی دهقان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: همه ارکان نظام در این حادثه تلخ دست به دست هم دادند؛ بنا بر این میتوان به آنها در این صحنه میدانی امداد رسانی نمره قبولی بالایی داد.

.........بهداشت و سلامت

* تهدیدهای بهداشتی در مناطق زلزله زده کرمانشاه: یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نسبت به بروز برخی تهدیدات بهداشتی در مناطق زلزله زده هشدار داد و گفت: خوشبختانه تا کنون در مناطق زلزله زده هیچ یک از تهدیدهای بهداشتی اتفاق نیفتاده. دکتر صیاد افزود: بحران اولیه زلزله که شامل مواجهه با بلای طبیعی، آوار برداری، ارائه خدمات به مصدومان و... است، طی شده. در حال حاضر زلزله زدگان در معرض خطرات بیماری وبا، هپاتیت E، عفونتهای روده ای و شپش قرار دارند.

* سندرم گیر کردن شانه: یک جراح شانه گفت: سندرم گیر کردن شانه یکی از شایعترین مشکلات ارتوپدی است که درمانهای غیر جراحی این عارضه در اکثر موارد موفقیتآمیز بوده است. عزیزی افزود: این عارضه به دو دسته ناشی از حوادث و کار یا به دلیل بیماریهای داخلی همچون دیابت و رماتیسم تقسیم میشود. نقاشان ساختمان و آرایشگران از جمله افرادی هستند که به دلیل نوع کار، در معرض بیماریهای شانه ناشی از حوادث و کارند. در سندرم گیر کردن شانه، تاندون شانه گیر کرده و درد و پارگی تاندون ایجاد میشود؛ همچنین این مشکل در افرادی که از مفصل شانه استفاده زیاد میکنند، شیوع بیشتری دارد. عزیزی با بیان این که اصلاح وضعیت کاری، اولین گام در درمان این مشکل است، گفت: درمانهای غیر جراحی در این عارضه در اکثر موارد موفقیتآمیز است و شامل تجویز داروهای ضد التهاب، ضد درد خوراکی یا به صورت تزریق و برنامه فیزیوتراپی مناسب است. عامل مهمی که در مزمن شدن عارضه دخالت دارد، ضعف عضلات ناحیه شانه است. این ضعف، احتمال گیر افتادن و تحریک بافتها را حین بالا آوردن اندام فوقانی افزایش میدهد. تمرینهای تقویتی یکی از اجزای اصلی درمان این عارضه است. تشخیص، اغلب زمانی اتفاق می افتد که نشانه هایی از جمله احساس درد هنگام حرکت دستها به سمت بالا در بیمار ایجاد شود. بیماران با این عارضه اغلب از درد شانه، ضعف و گزگز شکایت دارند.

 

.........آهنگ و درنگ

* امیرجاهد، سراینده امان از این دل: محمدعلی امیرجاهد زاده ۱۲۷۵ در تهران، شاعر و تصنیفساز بود. اشعارش بیشتر مضامین میهنی، اجتماعی، عشقی، سیاسی و فلسفی داشت. وی بیش از یکصد سرود و تصنیف ساخته است و دو جلد کتاب دارد که جلد اول آن دیوان امیرجاهد در سال ۱۳۳۳ با نت آهنگهایش به چاپ رسیده است و جلد دوم آن نیز در مرداد ۱۳۴۹ چاپ و انتشار یافت. او که نخستین فرزند خانواده بود، تحصیلات ابتدایی را در مکتبخانه شمس در گذر شیخ صفی الدین و مدرسه علمیه در خیابان شنی گذراند و برای تکمیل تحصیلات به دار الفنون رفت و در همین حال تا آغاز جنگ جهانی اول در روزنامه رسمی و جراید آن زمان به کار خبرنگاری و خدمات مطبوعاتی اشتغال داشت. وی در سال ۱۳۰۵ به انتشار سالنامه پارس پرداخت که انتشار آن ۲۸ سال ادامه یافت. امیرجاهد در سفری که به غرب ایران داشت، توسط نیروهای قزاق روسیه دستگیر و پس از مدتی آزاد شد. در سال ۱۲۹۹ به استخدام مجلس شورای ملی درآمد و دبیر انجمن اشاعه و اعتلای موسیقی شد و مدتی هم مسئولیت هنرستان شبانه موسیقی را بر عهده داشت. در سال ۱۳۰۸ تصنیفهای او با صدای قمر الملوک وزیری و تار ارسلان درگاهی و مرتضی نیداوود بر روی صفحات ۷۸ دور ضبط شد. این آثار شامل تصنیفهایی در دشتی (کشور دل)، شور (جان من)، سه گاه (امان از این دل)، ماهور (به گردش فروردین)، به یاد درویشخان افشاری (در بهار امید)، (در ملک ایران)، ماهور، چهارگاه (هزاردستان به چمن)، ابوعطا (امان ز هجر رخ یار)، بیات ترک (بهار است و هنگام گشت) و شور (نرگس مست) است. بعدها این تصانیف از سوی بسیاری از آهنگسازان و خوانندگان نامی بارها و بارها بازخوانی شد که از اهمیت و قدرت ترانه سرایی و ملودی پردازی این شاعر و ترانه سرا خبر میدهد. امیرجاهد در سال ۱۳۵۶ در ۸۱ سالگی درگذشت. اشعارش بیشتر مضامین میهنی، اجتماعی، عاطفی، سیاسی و فلسفی داشت و او را باید از جمله وطنیه سراهای شاخص در کنار عارف و شیدا به شمار آورد. وی بیش از یکصد سرود و تصنیف ساخته است. این نواپرداز و ترانه سرا و تصنیفساز نامی دوره مشروطه و تاریخ معاصر همچنین بسیاری از تصانیفی را که خود سروده بود، با صدای خود خواند که هنوز انتشار عمومی نیافته، اما این مجموعه در آرشیوهای خصوصی برخی از اهالی موسیقی موجود است. فیلمی هم با عنوان هزاردستان امیرجاهد به کارگردانی منوچهر مشیری به صورت مستند ساخته شد که در آن به گوشه هایی از زندگی و آثار او در گفتگو با بزرگان موسیقی پرداخته شده است. تصنیف «امان از این دل که داد»، از شناخته شده ترین تصانیفی است که امیرجاهد کلام و موسیقی آن را ساخته است. این تصنیف نخستین بار با صدای قمر الملوک وزیری اجرا شده، اما پس از آن اجرا خوانندگان زیادی آن را اجرای دوباره کرده اند. یکی از آخرین اجراهای این تصنیف توسط علی رستمیان و در آلبوم «مویه و سه گاه» ضبط شده که میتوانید این اجرا را از روی سایت دانلود و گوش کنید.

.........ورزشی

* اعلام ترکیب نهایی تیم ملی شنای نابینایان برای امارات: ترکیب هشت نفره تیم ملی شنای نابینایان ایران برای شرکت در بازیهای پاراآسیایی جوانان امارات اعلام شد. حمید شریفیان، سرمربی تیم ملی شنای نابینایان در این ارتباط گفت: در پایان مرحله سوم اردوی آمادگی تیم شنای جوانان، ترکیب نهایی این تیم جهت حضور در بازیهای پاراآسیایی امارات اعلام شد که بر این اساس، تیم ملی با ترکیب هشت ورزشکار در این مسابقات شرکت میکند. علیرضا امیری و مسعود محمودی از مازندران، ابو الفضل قاسمی از یزد، رادین جعفری و امیرمحمد صدیفی از البرز، ابراهیم عمرانی، امیر رضا اسد اللهزاده و امیرحسین سعادتی مقدم از خراسان رضوی در بازیهای پاراآسیایی امارات شرکت خواهند کرد. وی با اشاره به این که مرحله آخر اردوی آمادگی تیم از سوم تا ۱۷ آذر ماه برگزار میشود، اظهار داشت: خوشبختانه تیم ملی در شرایط خوبی قرار دارد و امیدواریم با بالا بردن آمادگی جسمانی و افزایش سرعت شناگران، بتوانیم به اقدامات برنامه ریزی شده دست یابیم. شریفیان کسب نتیجه و مدال شاگردان خود در این رقابتها را سخت ارزیابی کرد و گفت: رقبای سنتی ما کره جنوبی، چین، ژاپن، ازبکستان و قزاقستان هستند، اما از آنجا که این تیمها برای نخستین بار در این مسابقات شرکت میکنند، شرایط آنها را نمیدانیم و کسب مدال بسیار سخت خواهد بود. در بازیهای دوره قبل، مدالآور بودیم و بدون مدال برنگشته ایم. امیدوارم در این دوره نیز با حضور هشت ورزشکاری که اعزام میشوند، بتوانیم نسبت به دوره قبل مدالهای خوشرنگتری کسب کنیم.

* انتخاب رئیس هیأت ورزشی نابینایان سمنان: در مجمع انتخابی رئیس هیأت نابینایان سمنان، عباس دربان و معصومه میرحاج کاندیداهای احراز سمت ریاست این هیأت بودند که در نهایت، عباس دربان با کسب 8 رأی از مجموع 14 رأی مأخوذه، به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیأت نابینایان استان سمنان انتخاب شد.

.........حوادث

* اجیر کردن همسر اول برای انتقام از شوهر دوم: زن جوان برای انتقامجویی از خانواده شوهر دومش، همسر سابق خود را برای اجرای یک توطئه تلافی جویانه اجیر کرد. روز اول آبان امسال خبر سرقت از خانه ای در خیابان شادمان تهران به مأموران کلانتری 181 ستارخان اعلام شد و مأموران راهی محل سرقت شدند. مرد مالباخته به کارآگاهان گفت: نیمه شب وقتی از میهمانی خانوادگی برگشتیم با درهای باز خانه و چراغهای روشن اتاقها رو برو شدیم و دریافتیم دزدان پس از شکستن در ورودی آپارتمان، سکه های طلا، پول و چندین تابلوی فرش نفیس را به سرقت برده بودند. در پی این شکایت، پرونده ای در شعبه سوم دادسرای ویژه سرقت پایتخت تشکیل شد و کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی مسئول رسیدگی به پرونده شدند. در بررسیهای صورت گرفته توسط کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مشخص شد که سارق یا دزدان با داشتن اطلاعات دقیق و به طور حساب شده نقشه سرقت را طراحی و اجرا کرده اند. با به دست آمدن این سرنخ و احتمال سرقت از سوی یک آشنا، بررسیها روی آشنایان و اقوام مالباخته متمرکز شد تا این که مشخص شد میترا، عروس خانواده با خانواده شوهرش مشکل دارد و مالباخته نیز برادرشوهر میترا است. در ادامه مشخص شد زن جوان شب سرقت در میهمانی حضور داشته است، اما با به دست آمدن شواهدی رد پای میترا و همسر سابقش در این سرقت به دست آمد. به همین خاطر او تحت بازجویی قرار گرفت، اما ابتدا منکر سرقت شد. تا این که پس از مشاهده مدارک پلیسی، ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف گفت: «با خانواده همسر دومم اختلاف شدیدی دارم و برای گرفتن انتقام، از شوهر سابقم کمک خواستم که او هم قبول کرد کمکم کند.» با اعتراف زن جوان، تحقیقات برای دستگیری مجید صورت گرفت و در ادامه مشخص شد او به اتهام نگهداری مواد مخدر بازداشت شده و در زندان به سر میبرد. بدین ترتیب با هماهنگیهای لازم مجید از زندان به پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد و گفت: حدود هشت سال قبل، از میترا جدا شدم، در این مدت هیچ اطلاعی از او نداشتم تا این که مدتی قبل با من تماس گرفت و خواست به خانه برادر شوهرش دستبرد بزنم. میترا کلید خانه را به من داد و من هم در شبی که همه به میهمانی رفته بودند، به سادگی وارد خانه شدم و سرقت را انجام دادم. با توجه به اعتراف متهمان، هر دو منتظر صدور دستور قانونی هستند.

* اعتراف به قتل زنی پس از 15 سال: به دنبال اجرای طرحهای ویژه، مأموران پلیس آگاهی موفق به شناسایی و دستگیری یک سارق سابقه دار و حرفه ای شدند. متهم در اعترافهایش گفت: «حدود 15 سال قبل برای سرقت وارد خانه ای در شهرستان «رزن» شده بودم که در جریان جمع آوری وسایل با ارزش، ناگهان با زن جوانی رو برو شدم. با توجه به این که آن زن چهره ام را بخوبی شناسایی کرده بود، برای این که در دام پلیس گرفتار نشوم او را با مشت و لگد کشتم و بعد هم فرار کردم. اما طی تمام این سالها عذاب وجدان داشتم، تا این که بالاخره تصمیم به اعتراف گرفتم.»

.........اطلاع رسانی

* اطلاعیه جامعه نابینایان استان یزد: به استحضار میرساند: مجمع عمومی عادی در تاریخ 30/8/96 در محل جامعه نابینایان از ساعت 9 الی 11 برگزار میگردد و در صورت به حد نصاب نرسیدن این مجمع، دور دوم مجمع عمومی در تاریخ 26/9/96 در محل سالن شهید فیاضبخش واقع در فلکه سوم آزادشهر از ساعت 30/15 الی 30/18 برگزار میگردد. دستور کار این جلسه عبارت است از: گزارش هیئت مدیره، هیئت بازرسان، تصویب بودجه سال 97 و همچنین طرح انتقادات و پیشنهادات و تریبون آزاد.

* انجمن علمی-فرهنگی دانشجویان و دانشآموختگان نابینای ایران برگزار مینماید:

اولین کارگاه آموزشی آشنایی با یوگای خنده یا خنده درمانی در تاریخ 2/9/96 از ساعت 12-10 در محل انجمن، واقع در خیابان سیدخندان، خیابان خواجه عبد الله انصاری، خیابان بیستم (چگینی)، کوچه جوانه، پلاک 3، تلفن تماس: 22880088 (حضور برای عموم آزاد و رایگان است.)



 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *