شناسه خبر: 12636 منتشر شده در مورخ: 1396/8/27 ساعت: 06:41 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه شنبه 27 آبان 1396

روزنامه شنبه 27 آبان 1396

هنر، ابزار تبلیغات یا توانبخشی - کافکا در کرانه - مدیریت حافظه، اشتراک گذاری فایل و تمیزکاری اندروید به سبک گوگل - جدول کلاسیک/ مادری برای دختر سه ماهه اش جان داد/ به دعوا خاتمه دهید و صمیمیت را به رابطه تان برگردانید

روزنامه «ایران سپید»

شنبه 27 آبان 1396

29 صفر 1439

18 نوامبر 2017

سال بیست و یکم شماره 5720

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

سلام بر تو ای خورشید تابان خراسان که تمام انگورها، مرثیه خوان واپسین لحظات تو اند.

.........عناوین این شماره.......

شعر

هنر، ابزار تبلیغات یا توانبخشی 3

کافکا در کرانه 5

مدیریت حافظه، اشتراک گذاری فایل و تمیزکاری اندروید به سبک گوگل 8

جدول کلاسیک/ مادری برای دختر سه ماهه اش جان داد/ به دعوا خاتمه دهید و صمیمیت را به رابطه تان برگردانید 12

 

.......شعر

* آمد از راه و کشیده است عبا را به سرش، وای از سینه سوزان و دل شعله ورش؛ همچو شمعی که بسوزد ز شرر آب شود، آب کرد آتش آن زهر ز پا تا به سرش؛ حجره اش بس که غم انگیز و ملالآور بود، گرد غم بود که میریخت ز دیوار و درش؛ گاه در زیر لبش ذکر خدا میگوید، گاه سوی در حجره است خدایا نظرش؛ هم جواد آمده بالین رضا هم زهرا، هم پسر سوخته هم مادر خونین جگرش؛ پیش مادر نبود طاقت برخاستنش، زیر بار غم و اندوه خمیده کمرش؛ پسرش دست به سر دارد و مادر به کمر، او نظر میکند و خون رود از چشم ترش؛ دست ظلمی که زده بر رخ زهرا سیلی، پاره کرده است کنون رشته عمر پسرش؛ ای «وفائی» ز فلک پیک شهادت آمد، گشت تا گلشن سرسبز جنان همسفرش. هاشم وفایی. سالروز شهادت شاه خراسان، غریب الغربا، امام رضا (ع) را به همه خوانندگان تسلیت میگوییم.

* از امام رضا (ع) از حقیقت  توکل سؤال شد. فرمود: این که  جز خدا از کسى نترسى.

 

.......سخن هفته

* هنر، ابزار تبلیغات یا توانبخشی: این روزها شاهد انتشار اخبار برگزاری جشنواره های تئاتر منطقه ای معلولان در کشور هستیم و همچنین سخن از برگزاری احتمالی جشنواره بین المللی تئاتر معلولان در سال دیگر در میان است. این اخبار البته که اخبار خوبی است، اما چنانکه بارها تأکید کرده ایم، برگزاری جشنواره های تئاتر یا موسیقی خط پایانی رویدادهایی است که هدف از آنها استفاده از هنر برای شکوفایی استعدادها و خلاقیتهای افراد معلول، از جمله نابینایان است و همچنین تأثیر فعالیتهای هنری به عنوان توانبخشی روحی و تقویت مهارتهای نابینایان در ابراز شفاف احساسات و نظر خود و نیز تخلیه فشارهای روانی و عوامل اختلال زایی روحی که در صورت عدم این امر، شاهد بروز افسردگی در میان این افراد خواهیم بود. اما متأسفانه علیرغم تأکیدها همچنان سیاست نگاه به جشنواره افراد معلول با انگیزه های تبلیغاتی صورت میپذیرد، هرچند به خودی خود تبلیغات به ویژه اگر مبتنی بر توانمندیهای افراد معلول باشد و نه اقدامات معلولان، امری است قابل قبول، اما همان طور که گفته شد هدف از فعالیتهای هنری دستاوردهای روانشناختی و اجتماعی آن برای نابینایان و کم بینایان است و در مرحله آخر برگزاری رویدادهای رقابتی و تبلیغاتی مانند جشنواره ها. پرسش آنجاست: فعالیتهای هنری تا چه حد در مدارس استثنایی جای دارند؟ تا چه حد تشکلهای مردمنهاد معلولان، از جمله نابینایان به آموزش و برگزاری مداوم کلاسهای هنری میپردازند؟ متأسفانه در این زمینه برنامه ای جامع و مبتنی بر مطالعات علمی وجود ندارد. باید نابینایان به آموختن موسیقی، تئاتر و... بپردازند تا شاهد حضور ده ها گروه هنری و رقابت صدها هنرمند نابینا باشیم. نه آن که چند ماه به جشنواره ها مانده به زور گروهی را جمع کنیم تا صحنه جشنواره ها خالی نباشند. فعالیتهای هنری بخش انفکاکناپذیر توانبخشی هستند و مستمر بودن و گستردگی آنها ناشی از همین ضرورت است.

.......چوب الف

* کافکا در کرانه: «گاهی سرنوشت مثل طوفان شنی است که مدام تغییر سمت میدهد. تو سمت را تغییر میدهی، اما طوفان دنبالت میکند. تو بازمیگردی، اما طوفان با تو میزان میشود. این بازی مدام تکرار میشود، مثل رقص شومی با مرگ پیش از سپیده دم. چرا؟ چون این طوفان چیزی نیست که دورادور بدمد، چیزی که به تو مربوط نباشد. این طوفان خود توست. چیزی است در درون تو؛ بنا بر این تنها کاری که میتوانی بکنی، تن در دادن به آن است، یکراست قدم گذاشتن درون طوفان، بستن چشمان و گذاشتن چیزی در گوشها که شن تویش نرود و گام به گام قدم نهادن در آن. در آن نه ماهی هست، نه خورشیدی، نه سمتی، و نه مفهوم زمان.... و طوفان که فرو نشست، یادت نمیآید چی به سرت آمد و چه طور زنده مانده ای. در حقیقت حتی مطمئن نخواهی شد که طوفان واقعاً به سر رسیده. اما یک چیز مشخص است. از طوفان که درآمدی، دیگر همان آدمی نخواهی بود که به طوفان پا نهاده بودی. معنی این طوفان همین است.»

کافکا در کرانه، بی تردید یکی از برجسته ترین آثار نویسنده صاحبنام و فرهیخته ژاپنی، هاروکی موراکامی است که در سال 2002 میلادی نوشته شده و در سال 1386 هجری شمسی به فارسی ترجمه شده است. دو ترجمه خوب و قابل قبول از این کتاب به فارسی موجود است. از این میان ترجمه زیبا و خواندنی مهدی غبرایی در مؤسسه رودکی گویا شده است.

کافکا در کرانه داستانی است که ظاهراً با یک روایت واقعگرایانه آغاز میشود و آرام آرام در فضایی سورئال غرق میشود. نوع روایت و زاویه دید یکی در میان در فصلهای رمان تغییر میکند و دو روایت متفاوت از دو شخصیت را حکایت میکند که به شدت به هم وابسته اند. موراکامی میگوید: در این داستان معماهای متعددی مطرح میشود که برای هیچ یک پاسخی ارائه نشده است. اما در عوض در نهایت معماها یکپارچه میشوند و از در هم آمیختگی آنها راه حل بدست میآید. از این رو راه حل برای هر خواننده متفاوت است.

کافکا در کرانه، رمانی شیرین و جذاب است که در جای جای آن به رسوم و باورهای مردم ژاپن اشاره شده است. نویسنده در روایتهای تو در تو و پیچیده ذهن خواننده را با چالشها و تأملات بر انگیزاننده ای مواجه میکند. پسر پانزده ساله ای که به دنبال یک نفرین از خانه پدرش گریخته و به دنبال مادر و خواهرش راهی سفری شگفت انگیز میشود و پیرمرد ساده دل و مهربانی که بعد از حادثه ای در نه سالگیش و در پایان جنگ جهانی دوم, دچار کند ذهنی شده و در عوض این توانایی را بدست آورده که با گربه ها صحبت کند، شخصیتهای اصلی رمان را تشکیل میدهند. همچنین فضای الهام گرفته از اساطیر کهن, حال و هوایی رمزگونه و استعاری به داستان بخشیده و بر جذابیت هنری این اثر افزوده است. کتاب کافکا در کرانه در سال 2005 در شمار ده اثر برگزیده جهان در نشریه نیویورکر معرفی شده است.

* گلواژه: زیباترین مطالب آنهایی است که با جنون شروع شده اند، اما خردمندانه نوشته شده اند. آندره ژید

.......فناوریهای امید بخش

* مدیریت حافظه، اشتراک گذاری فایل و تمیزکاری اندروید به سبک گوگل: گوگل این هفته نسخه بتای اپلیکیشن فایل منیجر خود به نام Files Go را معرفی و عرضه کرد. Files Go اپلیکیشنی برای مدیریت فایلها روی گوشیهای اندرویدی است که البته به پاک سازی و تمیزی فضای ذخیره سازی گوشی نیز کمک میکند. دیگر ویژگی مهم اپلیکیشن فایل منیجر گوگل، اشتراک گذاری فایلها به صورت آفلاین با دیگر گوشیها و یافتن هوشمندانه فایلها است. این اپلیکیشن روی اندروید ۵.۰ به بالا نصب میشود. این اپلیکیشن هنوز در نسخه بتا وجود دارد و حجم آن حدود ۶ مگابایت است. این اپلیکیشن را میتوانید از روی فروشگاه گوگلپلی نصب کنید. اگر به اپ استور گوگل دسترسی ندارید یا اجازه نصب به شما نمیدهد میتوانید از روی وبسایت APKMirror دانلود و نصب کنید. این اپلیکیشن دو بخش اصلی دارد که در نوار پایین برنامه قابل مشاهده هستند. بخش Storage که برای نمایش وضعیت فضای خالی حافظه های گوشی و مدیریت حافظه است و بخش Files که وظیفه اصلی یک برنامه فایل منیجر است. در پنجره اصلی Files Go وقتی روی Storage میزنیم، وضعیت فضای ذخیره سازی داخلی گوشی و کارت حافظه را مشاهده میکنیم. با به روز رسانی این صفحه میتوان مرتباً وضعیت فضای خالی حافظه های گوشی را مشاهده کرد. در ادامه و در همان پنجره اصلی، میزان فضای اشغال شده توسط فایلهای مختلف تصویری، ویدیویی، اسناد، فایلهای زائد یا تکراری، فایلهای JUNK و غیره نشان داده میشود که میتوان با تقه زدن روی هر یک، این فایلها را مشاهده و در صورت نیاز پاک کرد. در این بخش پیغامهایی هم برای مدیریت بهتر گوشی مشاهده میکنیم. مثلاً حافظه اپلیکیشنهای در حال اجرا نمایش داده میشود یا درباره اپلیکیشنهایی که نصب شدند، ولی هرگز استفاده نشدند به شما تذکر داده میشود. یک گزینه هم برای انتقال ساده و سریع فایلها از روی حافظه داخلی گوشی به روی کارت حافظه در دسترس ما است. یک گزینه بسیار سودمند این اپلیکیشن مربوط به نمایش فایلهای دانلود شده با whatsapp یا سایر شبکه های اجتماعی است. در اینجا میتوانید هر فایل عکس یا ویدیو را انتخاب و پاک کنید. حجم زیادی از گوشیهای ما با این فایلهای غیر ضروری اشغال شده است که از این طریق میتوان حافظه گوشی را تر و تمیز کرد.

وقتی روی گزینه Files در نوار پایین این اپلیکیشن بزنید؛ وارد بخش مدیریت فایلهای گوشی میشوید. خیلی ساده فایلها بر اساس نوع دسته بندی شدند و در دسترس شما قرار دارند. مثلاً در بخش ویدیو، میتوانید ویدیوهای گرفته شده با دوربین گوشی یا هر یک از اپلیکیشنهای دیگر را به طور جداگانه مشاهده کنید. امکان مرتب سازی فایلها بر اساس نام یا اندازه وجود دارد. میتوانید فایلهای ویدیویی را به طور فهرستی درآورید تا اطلاعات بیشتری درباره اش بخوانید یا بخشی از آن را اجرا کنید. میتوانید برخی از فایلها را انتخاب کرده و سریعاً به پوشه یا کارت حافظه دیگری منتقل کنید. همینطور، در شبکههای اجتماعی برای دیگران بفرستید.

به طور کلی مدیریت فایلها و اطلاعات ذخیره شده روی گوشی با اپلیکیشن Files Go بسیار ساده میشود. یکی از قابلیتهای Files Go اشتراک گذاری فایلها با دیگر گوشیها از طریق بلوتوث است. در بخش Files پایین صفحه گزینه های Send و Recive برای این منظور هستند. خیلی سریع و با پیدا کردن دستگاه دیگر میتوانید فایلهای مورد نظر را تیک زده و ارسال کنید یا از گوشی دوستتان، فایلهای درخواستی را دریافت کنید. ارسال و دریافت فایل با بلوتوث در این برنامه، نیازی به روشن کردن قابلیت بلوتوث یا یافتن دستی نام گوشی دوستتان و مراحل احراز هویت و تأیید ندارد. از آنجا که گوگل خود را به رعایت دسترس پذیری در طراحیهایش متعهد میداند، این برنامه برای استفاده کاربران نابینا کاملاً مناسب است. به جرأت میتوان آن را به عنوان یکی از بهترین برنامه های مدیریت حافظه در اندروید به حساب آورد.

........کشکول

* جدول کلاسیک: برای پیدا کردن رمز 29 حرفی ما باید به 29 سؤال پاسخ دهید و حروف اول پاسخها را پشت هم بچینید که رمز جدول بدست میآید. رمز این هفته جدول سخنی از امام علی (ع) است. سؤالات: 1. رختشویخانه (هفت) 2. نام دریاچه بختگان (پنج) 3. نام دیگر غزوه خندق (پنج) 4. میکسر (چهار) 5. همراه صرف (سه) 6. کاشف رادیوم (چهار) 7. یار ویس (پنج) 8. کشور وایکینگها (هفت) 9. پشیمان (چهار) 10. نام پادشاه خوشنام هند (پنج) 11. نام قدیم جیرفت (هشت) 12. از خدایان المپ (پنج) 13. از جریانهای دوگانه سیم برق (سه) 14. از رشته های قایقرانی (شش) 15. ابر سیاه (چهار) 16. اثری از شهید مطهری (نه) 17. تم (پنج) 18. گیاه شاهی (شش) 19. واحد توان الکتریکی (سه) 20. انب (هفت) 21. معالجه با آفتاب (نه) 22. گرسنه (پنج) 23. واحد سرعت هواپیما (سه) 24. فاصله میان انگشت کوچک و بزرگ (سه) 25. وهاج (هفت) 26. اپتیک (هشت) 27. حداد (پنج) 28. از ادوات تشبیه (دو) 29. حق العبور (هفت). شما تا چهارشنبه هفته جاری فرصت دارید رمز جدول را با شماره پیامک 3000465040 به ما اعلام کنید. رمز جدول هفته گذشته: جوزپه ساتتی-فرانتس لیست. برنده این هفته جدول آقای علیپناه امیدی از شهرستان دورود لرستان است.

* حرفهای تکان دهنده: هر که کسی را در گناهی رسوا کند، چنان است که آن گناه را خود کرده است و هر که مؤمنی را به چیزی سرزنش کند، از دنیا نرود تا آن را خود بکند. حضرت محمد (ص) - همنشین بی خرد مباش که کار زشت خود را زیبا جلوه داده، دوست دارد تو همانند او باشی. حضرت علی (ع) - دنیا همچون نیمه خواب (چرت) است و آخرت بیداری است و ما در این میان رهگذر، بین خواب و بیداری به سر میبریم. امام سجاد (ع)

* مادری برای دختر سه ماهه اش جان داد: روستای تپانی فاصله زیادی با سرپل ذهاب ندارد. آنجا منطقه ای در دامنه یک کوه نه چندان بلند است. درختانش اغلب خشک و بی جان هستند؛ درست مثل حال این روزهای ساکنانش. زلزله قدرتمند شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان بیش از 90 درصد خانه های آنجا را ویران کرده است. یکی از این ویرانه ها زمانی خانه فرهاد صفری و خانواده اش بود. آنها 5 نفر بودند؛ فرهاد و همسرش و 3 فرزندشان. فرهاد و همسرش 3 ماهی میشد که با به دنیا آمدن آرین، زندگیشان رنگ و بوی دیگری گرفته بود. فرهاد چه آرزوهایی که برای خوشبختی خانواده اش نداشت! اما همه آرزوهایش بر باد رفت. حالا 2 روز پس از زلزله ویرانگر، او آرین را در آغوش گرفته و در میان ویرانه ای که از خانه اش باقی مانده، دنبال یادگاریهای زندگیش میگردد. او همه هستیش در چند ثانیه به نیستی تبدیل شده است. در جریان این زلزله او همسر و 2 فرزندش را از دست داد و حالا فقط آرین 3 ماهه تنها امید زندگیش است. آرین که 2 روز است طعم شیر مادر را نچشیده، انگشت شست پدرش را میمکد و بیتاب است. پدرش درباره آن چه بر سرش آمده میگوید: شب بود و دخترم مبینا که تازه به سن تکلیف رسیده بود، از من خواست نماز خواندن یادش بدهم. من هم برایش توضیح دادم و او آن قدر اشتیاق داشت که شب سجاده اش را زیر سرش گذاشت و خوابید. گفت صبح میخواهم بلند شوم و نماز بخوانم. پسرم آرین هم در آغوش مادرش بود. چراغ وسط اتاق را خاموش کردیم، اما هنوز چند لحظه بیشتر نگذشته بود که خانه شروع به لرزیدن کرد. من تلاش کردم که فرار کنم. همسرم اما آرین را به آغوش گرفت تا او را از خانه بیرون ببرد، ولی ساختمان روی سرش آوار شد. همه مان زیر آوار زلزله مانده بودیم. چند دقیقه بعد یکی از همسایه ها توانست من را از زیر تلی از خاک بیرون بکشد. اما عزیزترین کسانم هنوز زیر آوار بودند. برای یک مرد خیلی سخت است که عزیزانش به او نیاز داشته باشند، اما او کاری از دستش بر نیاید. آن شب، سختترین شب زندگیم بود. با کمک همسایه ها خاکها را کنار زدیم و همسرم را پیدا کردم، اما او دیگر جانش را از دست داده بود. این مرد ادامه میدهد: وقتی جسد همسرم را کنار زدیم آرین 3 ماهه در آغوشش بود. در حقیقت همسرم در لحظات آخر برای نجات جان پسرمان او را در آغوش گرفته و مانع مرگش شده بود. پسرم گریه میکرد و دست و پا میزد. روی سرش خاک و سنگ ریخته و زخمی شده بود. او را از زیر آوار بیرون کشیدم، اما هنوز بخشی از وجودم میان آوار بود. او ادامه میدهد: هنوز نمیدانستم بر سر دختر و پسر دیگرم چه آمده، اما وقتی همسایه ها آوار را کنار زدند، فهمیدم آنها هم قربانی شده اند. حالا من مانده ام و آرین 3 ماهه. او چند روز است که شیر نخورده و برای مادرش بیتابی میکند. شما را به خدا کمکم کنید. من در این شرایط چه کنم؟

* عجیبترین مشاغلی که نمیدانستید وجود دارند: - عزادار حرفه ای: این شغل نیاز به مهارتهای اجتماعی بالایی دارد تا بتوانید با غریبه ها در چنین مراسم احساسی درگیر شوید. عزادار حرفه ای نیاز دارد از قبل در مورد جزئیات زندگی مرحوم و ارتباطش با مشتری آگاه شود و از سرگرمیها و علائقش بداند تا با اعتماد به نفس در مراسم حاضر شود. در یک مراسم چهار پنج ساعته حدود ۷۰ تا ۱۰۰ دلار به عزادار حرفه ای پرداخت میشود و تنها خانواده مرحوم از این ماجرا خبر دارند. - آرایشگر غذا: تا به حال شده به این فکر کنید که افرادی که غذاها را برای عکس مجلات، تبلیغات، منوها و کتابهای آشپزی تزئین میکنند چقدر دریافت میکنند؟ حدود ۳۳۰۰۰ دلار در سال! اما اگر به صورت آزاد کار میکند، میتوانید ۴۵۰ تا ۸۵۰ دلار در روز از این راه کسب کنید. - زهرگیر مار: حدود ۳۰۰۰ نوع مار وجود دارد که ۶۰۰ نوع آن سمی هستند و یک سوم از آنها برای اهداف پزشکی و تولید پادزهر برای درمان نیش مار به کار میروند. هر گرم از سم برخی از این مارها میتواند تا ۲۰۰۰ دلار فروخته شود. به همین دلیل است که کسانی که سم مار را میگیرند تا ۲۵۰۰ دلار در ماه دریافت میکنند. شما نیاز به مدرک علوم و اعصاب زیاد دارید تا در این زمینه حرفه ای شوید. ابتدا شما باید مار را از خانه اش بردارید، سپس باید مار را مجبور کنید نیش بزند تا زهرش خارج شود. این شغل به درد ترسوها نمیخورد. - لمس کننده صورت: شرط میبندیم هرگز به این فکر نکرده بودید که چه نوع آزمایشی میتواند کارایی تیغ یا ریش تراشتان را نشان دهد. نترسید، لمس کننده های حرفه ای صورت اینجا هستند تا به شما کمک کنند. این متخصصان از گیرنده های لمسی خود (دستها) استفاده میکنند تا صورت کسانی که از محصولات مختلف استفاده میکنند را آزمایش کنند. آنها کارشناسان آموزشدیده ای هستند که ۱۰ تا ۲۵ دلار در ساعت دریافت میکنند و نیاز به هیچ مدرک آکادمیکی ندارند، اما حتی باید دست و انگشت داشته باشند. -

مدیر بینگو: بینگو یک بازی مبتنی بر شانس است که داور اعدادی را به صورت تصادفی اعلام میکند و بازیکنان این اعداد تصادفی را با اعدادی که پیشتر بر روی ماتریسهای ۵ ×۵ چاپ شده است، مطابقت میدهند. اما مدیر بینگو در مکانی که میلیونها نفر این بازی را انجام میدهند حضور مییابد و چیزهای زیادی مثل پرداخت پول برندگان و حتی شکایات مشتریان را را مدیریت میکند. مدیر بینگو حدود ۵۶۰۰۰ دلار در سال دریافت میکند و با توجه به این که هیچ مدرک دانشگاهی نیاز ندارد، بد به نظر نمیرسد.

* به دعوا خاتمه دهید و صمیمیت را به رابطه تان برگردانید: برای این که زندگی آرامی داشته باشید، باید راه حل اختلاف نظرها را بدانید و بتوانید در دعواها بهترین عکس العمل را از خود نشان دهید. اما اگر نمیدانید، ما در اینجا راهکارهای مؤثری را برایتان آورده ایم تا هرچه سریعتر صمیمیت را به زندگیتان بازگردانید. 1. نفسی عمیق بکشید: هنگام دعوا طبیعی است که از شدت عصبانیت، بخواهید سر شریک زندگیتان فریاد بزنید یا حتی به او بی احترامی کنید، اما سعی کنید تا جایی که میتوانید کلمات توهینآمیز به کار نبرید. 2. دست از سرزنش کردن بردارید: از بیان جملاتی مانند «تو همیشه...» یا «تو هیچ وقت...» خودداری کنید؛ زیرا نه تنها تأثیر مثبتی ندارند، بلکه باعث میشوند تا طرف مقابلتان حالت دفاعی به خود بگیرد. 3. فراموش نکنید که دوستش دارید: ممکن است که هنگام دعوا همه چیز را فراموش کنید، اما یادتان نرود که شما به طرف مقابلتان احساس دارید. 4. او را تهدید به رفتن نکنید: در دعوا هیچ گاه این جمله که «من دیگر این رابطه را نمیخواهم» یا «بهتر است که تمامش کنیم» به زبان نیاورید، مگر این که 100% به حرفی که میزنید، ایمان داشته باشید، در غیر این صورت طرف مقابل اعتمادش را به شما از دست خواهد داد. 5. به زاویه دید او احترام بگذارید: سعی نکنید که نظر طرف مقابلتان را تغییر دهید. 6. نگویید «درسته، اما...»: استفاده از جمله «درسته، اما...» تنها درهای بیشتری را روی عکس العملهای منفی طرف مقابلتان باز میکند. 7. گفتگوی خود را از اول آغاز کنید: به جای این که تلاش کنید با یک بار صحبت کردن به نتیجه برسید، سعی کنید پس از آن که حرفهایتان را زدید و حرفهای طرف مقابل را نیز شنیدید، به خودتان زمان دهید.

* پاسخ سؤالات جدول هفته گذشته: 1 (فنجان، فنان، نان) 2 (وردان، نادر، دنا) 3 (مزایا، ایام، یام) 4 (پرنده، نرده، دهر) 5( تهران، انتر، ران) 6( سیاست، سایت، آیت) 7 (ایلام، مایل، امی) 8 (ریاست، تأسی، است) 9 (سرایت، یاسر، رأی) 10 (کارتی، تارک، کار).

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *