شناسه خبر: 12634 منتشر شده در مورخ: 1396/8/24 ساعت: 09:46 گروه: فرهنگی  
نابینایان سمنانی صاحب کتابخانه‌ تخصصی می‌شوند

نابینایان سمنانی صاحب کتابخانه‌ تخصصی می‌شوند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از عضویت بیش از 100 نابینا در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر نورعلی غلامحسین‌نیا سماکوش در هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: بخش تخصصی ویژه نابینایان و روشندلان در کتابخانه عمومی مرکزی سمنان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهره‌مندی نابینایان و معلولان از خدمات این اداره کل و دیگر دستگاه‌های فرهنگی نیازمند مقدماتی است، افزود: مناسب‌سازی فضا، تنوع کتب ویژه نابینایان و تامین ایاب و ذهاب نابینایان از مواردی است که خدمات‌دهی به این قشر را با مشکلاتی روبرو می‌کند از این رو اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به دنبال ایجاد این مقدمات است تا پس از آن کتابخانه تخصصی نابینایان را نیز راه‌اندازی کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به برخی پروژه‌های افتتاحی این اداره کل از برنامه‌ریزی برای افتتاح چهار باب کتابخانه عمومی در این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه ایجاد کتابخانه‌های عمومی در استان با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته در حال پیگیری است، افزود: راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در روستاهای پرجمعیت یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره کل در سال‌جاری است.

غلامحسین‌نیا سماکوش از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به عنوان یکی از برنامه‌های محوری این اداره کل در طول سال نام برد و افزود: در سال جاری 315 نمایشگاه از سوی این اداره کل برگزار شده که نسبت به سال قبل رشدی 21 درصدی داشته است.

وی از رونمایی چندین کتاب در هفته کتابخوانی در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، تجلیل از کتابداران استان، تقدیر از فعالان برتر حوزه کتاب و کتابخوانی، برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش بزرگ مولفین و خادمان کتاب استان، جشنواره سلفی من، کتاب و زندگی و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی است که از امروز 20 آبان تا 26 این ماه در سراسر استان برگزار می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *