شناسه خبر: 12622 منتشر شده در مورخ: 1396/8/22 ساعت: 09:39 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 22 آبان 1396

روزنامه دوشنبه 22 آبان 1396

سازمان بهزیستی برنامه ای برای ایجاد شهرک ویژه معلولان ندارد - ساختار دولت تغییر نمیکند - مراجعه 50 هزار نفر به دلیل نزاع به پزشکی قانونی تهران - فاکتورهای مؤثر در بروز دیابت "بخش اول" - اولین اتوبوس خودران عمومی امریکا تصادف کرد - سه حضور جهانی را در یک ماه تجربه میکند - شرکت تیم ملی جودوی نابینایان در تورنمنت ترکیه - انتقام اینترنتی از منشی شوهر

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 22 آبان 1396

24 صفر 1439

13 نوامبر 2017

سال بیست و یکم شماره 5716

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

سازمان بهزیستی برنامه ای برای ایجاد شهرک ویژه معلولان ندارد 2

ساختار دولت تغییر نمیکند 5

مراجعه 50 هزار نفر به دلیل نزاع به پزشکی قانونی تهران 7

فاکتورهای مؤثر در بروز دیابت "بخش اول" 9

اولین اتوبوس خودران عمومی امریکا تصادف کرد 12

سه حضور جهانی را در یک ماه تجربه میکند 13

شرکت تیم ملی جودوی نابینایان در تورنمنت ترکیه 15

انتقام اینترنتی از منشی شوهر

اطلاعرسانی

......ویژه

* سازمان بهزیستی برنامه ای برای ایجاد شهرک ویژه معلولان ندارد: رئیس سازمان بهزیستی با اعلام این خبر که لایحه اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان بار دیگر در دستور کار مجلس قرار میگیرد، گفت: سازمان بهزیستی برنامه ای برای ایجاد شهرک ویژه معلولان ندارد. انوشیروان محسنی بندپی در بیان علل عدم حصول نتیجه برای لایحه اصلاحیه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: این لایحه ابتدا در مجلس نهم بررسی شد و از آنجا که احتمال داشت تصویب آن به عمر مجلس نهم نرسد، پیشنهاد بررسی این لایحه مطابق با اصل ۸۵ قانون اساسی مطرح شد که مورد موافقت نیز قرار گرفت. رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: شورای نگهبان به درستی از این لایحه ایراد گرفت؛ بنا بر این دوباره به مجلس دهم برگردانده شد و کمیسیون تخصصی مشترک متشکل از نمایندگان کمیسیونهای بهداشت و اجتماعی تشکیل شد که این لایحه را با همکاری سازمان بهزیستی و سازمانهای حامی حقوق معلولان بررسی کند. وی در تشریح جزئیات ایرادات گرفته شده بر لایحه اصلاحیه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از سوی شورای نگهبان ادامه داد: برای اجرای این لایحه منابعی فراتر از آن چه دولت در نظر گرفته، دیده شده بود که مغایر با اصل هفتاد و پنج قانون اساسی تشخیص داده شد، بنا بر این بار دیگر این لایحه را اصلاح کرده و به مجلس فرستادیم که قرار است این هفته اعلام وصول شود. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با طرح فراکسیون معلولان مجلس به منظور ایجاد شهرکهای رفاهی و اشتغال زایی برای این قشر یادآور شد: بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی که مجلس مصوب کرده و در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده، فرصتی را برای اشتغال معلولان از طریق حرفه آموزی و پرداخت حق بیمه کارفرمایی بنگاه هایی که این افراد را به کار میگیرند، ایجاد کرده است. رئیس سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: اگر بنگاه های اقتصادی افراد معلول را بکار بگیرند، بیمه کارفرمایی آنها را پرداخت کرده و اگر بخواهند از وام ۱۵ میلیونی با بهره دو یا چهار درصد در جهت افزایش مهارت آنها استفاده کنند نیز پرداخت میکنیم؛ کما این که در پی تفاهم نامه ای که با سازمان فنی و حرفه ای امضا کرده ایم، سال گذشته حدود بیست و شش هزار معلول را از این طریق مشغول به کار کردیم، اما برنامه ای برای ایجاد شهرک ویژه معلولان در نظر نداریم و فقط میتوانیم برای بکارگیری آنها در شهرکهای صنعتی اقدام کنیم.

* معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از پایان بررسی لایحه بازنگری شده قانون حمایت از حقوق معلولان خبر داد و گفت: این لایحه به زودی در صحن علنی بررسی و پس از تصویب برای اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد. نحوینژاد در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این لایحه در صحن مطرح خواهد شد، گفت: امیدواریم با توجه به نزدیک شدن به روز جهانی معلولان این لایحه توسط هیئت رئیسه حصول و در نهایت مورد بررسی قرار گیرد.

 

.......سیاسی

* ساختار دولت تغییر نمیکند. اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر بررسی ایجاد تعییرات در ساختار دولت در جلسه اخیر سران قوا و توافق ضمنی بر روی آن تکدیب شد. پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری گفت: در جلسه اخیر سران محترم سه قوه هیچ بحثی در خصوص تغییرات در ساختار دولت مطرح نشده و ادعاهای بیان شده در این زمینه نیز صحت ندارد. وی افزود: در جلسات رؤسای قوا مهمترین مسائل کشور و اولویتهای کلان و مرتبط بین قوا، برای تصمیم گیری سریعتر و هماهنگی بیشتر در مسیر اجرای برنامه ها و خدمت به مردم مورد بحث قرار میگیرد.

اسماعیلی ادامه داد: پیگیری مربوط به ساختار یا مسائل درونی هر یک از قوا روال و قاعده قانونی خود را دارد و طبعاً موضوع جلسه سران قوا نبوده است.

* مرتضی صفاری نطنزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپاییها بارها اعلام کرده اند که خواستار حفظ برجام و افزایش همکاریها با جمهوری اسلامی ایران هستند، آنان دیگر فریب آمریکا را نمیخورند.

* فیل هوگان، کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا با بیان این که هیچ کدام از کشورهای اروپایی قرار نیست ایران را تحریم کنند، گفت: اتحادیه اروپا قصد دارد همان سبک رهبری و همکاری را که تا کنون از خود نشان داده، به پیش ببرد.

* خبرگزاری رویترز نوشت: از «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان خواسته شد تا در نشستی با حضور «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی شرکت کند. چهار ساعت بعد، متن سخنرانی استعفا را برای قرائت در تلویزیون به او دادند.

* ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ویتنام گفت: دوستی با رهبر کره شمالی مسأله عجیبی است، اما این امکان وجود دارد و برای همه جهان خوب است.

* آلنزا دله، رئیس انجمن غذایی ایتالیا و نماینده ایتالیا در اتحادیه اروپاگفت: برای ما ماندن یا نماندن آمریکا و ترامپ در برجام مهم نیست.

.......اجتماعی

* مراجعه 50 هزار نفر به دلیل نزاع به پزشکی قانونی تهران: اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: 50 هزار و 110 نفر به دلیل آسیبهای ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان در 6 ماهه نخست امسال مراجعه کردند. این تعداد نزاع در مقایسه با مدت مشابه سال 95 که تعداد مراجعان به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی 55 هزار و 244 نفر اعلام شده بود، 9 درصد کاهش یافته است. از کل مراجعان به دلیل آسیبهای ناشی از نزاع در 6 ماهه اول امسال، حدود 32 هزار و 17 نفر مرد و 18 هزار و 93 نفر زن بوده اند.

* شرایط استفاده از تورهای مسافرتی برای بازنشستگان:  صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: بازنشستگان و وظیفه بگیرانی میتوانند از تورهای زیارتی و سیاحتی استفاده کنند که وضعیت پرونده بازنشستگی یا وظیفه آنها «قطعی» شده باشد. درج اطلاعات مربوط به بازنشسته یا وظیفه بگیر شامل: «دفتر کل»، «کد ملی» و «شماره حساب حقوق واریزی مندرج در سیستم احکام صندوق» الزامی است. کمک هزینه سفر پرداختی صندوق بازنشستگی کشوری متناسب با نوع سفر به ازای هر بازنشسته و همراه، حد اکثر مبلغ ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است و هر بازنشسته و وظیفه بگیر متقاضی باقیمانده هزینه سفر را پرداخت مینماید. حضور بازنشسته متقاضی در سفر الزامی است و میتواند صرفاً از یک نفر همراه به منظور مراقبت از خویش استفاده نماید و از کمک هزینه سفر بابت او بهره مند شود.

* سود سهام عدالت به طور تدریجی واریز میشود: پوری حسینی، رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: امکان واریز سود سهام عدالت برای تمام 47 میلیون نفر مشمول، به صورت یکجا وجود ندارد و به مرور به حساب آنان انتقال خواهد یافت. هیچ وقت سهام عدالت رایگان در اختیار مردم قرار نگرفت، بلکه قرار بر این شد که هر مقدار از یک میلیون تومان قیمت سهام از محل سودش وصول شود و الباقی قیمت سهم از مشمول دریافت شود تا مشمول به صورت کامل صاحب سهام عدالت خود گردد.

.......آموزشی

* فاکتورهای مؤثر در بروز دیابت "بخش اول": دکتر فاطمه قائمی، مسئول برنامه دیابت وزارت بهداشت به مناسبت روز دیابت از این معضل جهانی میگوید: دیابت شایعترین اختلال متابولیک قند خون است که با افزایش قند خون نمایان میشود. علت بروز این بیماری، نبود انسولین یا عملکرد نامناسب آن است. انواع شایع دیابت شامل دیابت نوع یک، نوع دو و دیابت بارداری است. دیابت نوع یک از سنین پایین شروع میشود و در آن فرد نیاز به تزریق انسولین دارد. دیابت نوع دو شایعتر است و برای درمان آن از داروهای تزریقی و هم خوراکی استفاده میشود. دیابت بارداری نیز چون در شرایطی بروز میکند که جنین هم وجود دارد، نمیتوان برای کنترل آن از هر دارویی استفاده کرد. برای کنترل این نوع دیابت از انسولین و یکی دو داروی خوراکی استفاده میشود. عوامل خطر بروز دیابت نوع دو عبارتند از: چاقی و اضافه وزن، فشار خون، اختلالات چربی خون، زندگی کم تحرک، مصرف دخانیات و افزایش سن و فاکتورهای مؤثر در دیابت بارداری شامل سن بالای 25 سال، اضافه وزن و سابقه خانوادگی هستند. بعلاوه تولد نوزاد با وزنی بالاتر از چهار کیلو و سابقه داشتن مرده نیز در بروز دیابت بارداری نقش دارند. اما چرا باید نگران بروز دیابت باشیم؟ دیابت تنها به افزایش قند خون محدود نمیشود. عوارض بیماری روی عروق ریز و بزرگ نیز دیده میشود؛ همچنین اعضای حیاتی بدن عوارضی نشان میدهند از جمله چشم، قلب، کلیه و.. که قابل درمان و کنترل نیستند و توصیه میشود با کنترل دقیق تغذیه، فعالیت بدنی و مصرف داروهای مؤثر در کنترل قند خون از بروز عوارض جلوگیری کرد. عوارض زودرس بیماری که فرد را به بیمارستان میکشاند شامل افت قند خون و افزایش بسیار بالای قند خون است. این عوارض به ویژه در دیابت نوع یک خیلی خطرناک هستند و میتوانند منجر به مرگ شوند و در دیابت نوع دو هم میتوانند شرایط اورژانس ایجاد کنند. عوارض دیر رس دیابت نیز شامل تأثیر روی قلب و بروز سکته های قلبی و مغزی, تأثیر روی چشم و بروز نابینایی، عوارض عصبی مثل عوارض گوارشی و عصبی دیگر، عوارض کلیوی به طوریکه 40 50 درصد دیالیزیها را بیماران دیابتی تشکیل میدهد، مشکلات اندام تحتانی و نوروپاتی مثل پای دیابتی که زخمهای غیر قابل کنترلی ایجاد میکند و حتی منجر به قطع عضو میشود. شعار امسال روز جهانی دیابت، زنان و دیابت است؛ چون دیابت بارداری رو به افزایش است. آمار مبتلایان به دیابت بارداری در ایران قبلاً 2-3 درصد بود، اما امسال از مرز 7 درصد هم گذشته و از حد معمول جهانی نیز بالاتر رفته است. در حدود 50 درصد از زنان بارداری که دیابت بارداری میگیرند، بچه ها هم مستعد چاقی و دیابت میشوند و از آن پس مادر و کودک هر دو باید کنترل شوند. نمیتوان به زنان باردار هر رژیم و هر فعالیت بدنی را توصیه کرد و توصیه میکنیم زنانی که ریسک ابتلا به دیابت را دارند، قبل از تصمیم به بارداری، بیماری و شرایط خود را کنترل کنند. کباری  

.......دانش و فناوری

* اولین اتوبوس خودران عمومی امریکا تصادف کرد: تنها ۲ ساعت بعد از آغاز استفاده عمومی از یک اتوبوس خودران در لاس وگاس آمریکا، این وسیله نقلیه تصادف کرد. اتوبوس یاد شده که هفته گذشته در خیابان در حال حرکت بود، با یک کامیون تصادف کرد و صدمه جزئی دید. یکی از مسافرانی که در این اتوبوس حضور داشته در مورد تصادف یاد شده گفته است: اتوبوس در سر جای خود متوقف بود که کامیونی به آن برخورد کرد و این اتفاق چند بار رخ داد. با توجه به این که قابلیت حرکت به عقب برای اتوبوس تعریف نشده بود، اتوبوس پس از برخورد قادر به جا بجایی نبود. اتوبوس کوچک که قادر به جا بجایی هشت نفر است، مجهز به نمایشگری رایانه ای و فاقد فرمان و پدال ترمز است. این اتوبوس که توسط شرکت فرانسوی Navya تولید شده، از جی پی اس و فناوریهای دیگر برای مسیر یابی استفاده میکند و حد اکثر سرعت حرکت آن ۲۵ کیلومتر در ساعت است.

.......فرهنگ و هنر

* «حد» سه حضور جهانی را در یک ماه تجربه میکند: فیلم کوتاه «حد» ساخته جواد دارایی در ماه نوامبر ۲۰۱۷ راهی سه جشنواره خارجی میشود. این فیلم قرار است در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فورت لادردیل (FLIFF) که از ۲۷ اکتبر تا ۱۹ نوامبر برگزار میشود، به نمایش درآید. جشنواره FLIFF از سال ۱۹۸۶ در جنوب فلوریدا برگزار و از سال ۱۹۸۷ به عنوان یکی از هفت جشنواره مهم ایالت فلوریدا شناخته میشود. این فیلم در عین حال به عنوان فینالیست در بخش «ویژن آرت» جشنواره فیلم «ویزیون آریا» نیز حضور دارد. بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم  Visionariaدر سن جیمینیانو ایتالیا برگزار میشود. این جشنواره از ۱۶ تا ۱۸ نوامبر فیلمهای برگزیده امسال را اکران میکند که فیلم «حد» نیز یکی از آنهاست. در همین حال «حد» در چهاردهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه منچستر که با عنوان «کینو فیلم» شناخته میشود نیز حضور دارد. از میان هزار فیلم داوطلب شرکت در این جشنواره، ۲۶۰ فیلم از سراسر جهان برای تجلیل از فیلم کوتاه در این دوره به نمایش در مآید. این جشنواره ۷ روزه از ۱۸ تا ۲۶ نوامبر برگزار میشود. فیلم کوتاه «حد» به کارگردانی جواد دارایی که با موضوع مسائل و مشکلات معلولان در اسلامآباد کرج فیلم برداری شده چندین جایزه بین المللی در کارنامه دارد. «حد» به تهیه کنندگی آرزو دهکردی، فیلم کوتاه هفت دقیقه ای است که با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ساخته شده و بیشتر عوامل تولید آن از کارکنان صدا و سیمای مرکز البرز هستند. جواد دارایی در ژانری معناگرا و با بهره گیری از تصاویر جدید و شکستن کلیشه ها در فیلم سازی، به زندگی معلولان، مشکلات آنها و قضاوتهای زودهنگام جامعه در قبال این قشر پرداخته است. این فیلم با عنوان انگلیسی «Limit» در جشنواره های خارجی شرکت میکند. جواد دارایی کارگردان ۲۵ ساله با «حد» دومین فیلم خود را تجربه کرده است.

 

.......ورزشی

* شرکت تیم ملی جودوی نابینایان در تورنمنت ترکیه: علی اصغر هادیزاده، نایب رئیس فدراسیون نابینایان از اعزام تیم ملی جودو به تورنمنت بین المللی ترکیه خبر داد و گفت: تیم ملی با ترکیب هفت ملیپوش، اواخر آذر ماه به این رقابتها اعزام خواهد شد. هادیزاده ادامه داد: اردوی تیم ملی جودوی نابینایان از 22 آبان در مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز میشود. این مرحله از اردو که تا پنجم آذر ماه ادامه خواهد داشت، به جهت آمادگی تیم ملی جودو برای شرکت در مسابقات پاراآسیایی بزرگسالان که سال 2018 در جاکارتای اندونزی برگزار میشود، صورت میگیرد. محمدرضا خیر اللهزاده و احسان موسینژاد از مازندران، سید مهدی رضوانی، سجاد حاجبی و رضا غلامی از خراسان رضوی، سید امید نوری جعفری و محمدعلی شنانی از خوزستان، مهدی برجلو و سجاد خدادادی از تهران، میثم بنیطبا از آذربایجان شرقی، حسین دارابی و علی عباسنژاد از لرستان، 12 ملیپوش دعوت شده به این اردو هستند که توسط محمدرضا یوسفزاده به تیم ملی دعوت شده اند. هادیزاده درباره اردوهای آمادگی تیم ملی دو و میدانی برای حضور در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا گفت: اردوهای تیم ملی دو و میدانی، به صورت غیر متمرکز از اول مهر ماه در استانها آغاز شده است و ملیپوشان تمرینات خود را در استانها انجام میدهند تا اردیبهشت ماه سال آینده که مرحله نهایی انتخابی تیم ملی برای بازیهای پاراآسیایی جاکارتا انجام شود. نایب رئیس فدراسیون نابینایان همچنین در خصوص اردوی آمادگی تیم ملی گلبال اظهار داشت: تیم ملی گلبال، مسابقات قهرمانی جهان را در پیش دارد که خرداد ماه سال آینده در کشور سوئد انجام میشود و بعد از این رقابتها، باید آماده حضور در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا شود. اردوهای آماده سازی تیم ملی گلبال آقایان نیز از اوایل دی ماه آغاز خواهد شد.

 

.......حوادث

* انتقام اینترنتی از منشی شوهر: زن جوانی که به شوهرش ظنین شده و تصور میکرد او با منشی دفترش در شرکت رابطه پنهانی دارد، تصمیم به انتقامجویی از منشی جوان گرفت تا دختر را رسوا کند و آبروی شوهرش را هم ببرد. زن بدبین به فکر افتاد عکسی از منشی شوهرش به دست بیاورد و با نوشتن مطالبی اتهام آمیز درباره این دختر، آن را در شبکه های اینترنتی منتشر کند. زن انتقامجو برای اجرای این توطئه توانست به بایگانی شرکت همسرش نفوذ کند و دور از چشم کارکنان، عکسی از دختر منشی به دست بیاورد. او پس از سرقت عکس مورد نظر، نقشه اش را اجرا کرد. از سوی دیگر منشی جوان که با دیدن عکس خود همراه با مطالب توهین آمیز در اینترنت و شبکه های مجازی شوکه شده بود، بلافاصله به پلیس فتا در اردبیل شکایت کرد و خواستار شناسایی و دستگیری عامل انتشار این تصاویر و اخبار کذب شد. مأموران نیز پس از انجام تحقیقاتی موفق به شناسایی زن جوان شدند و پس از بازداشت به بازجویی از وی پرداختند. متهم در بازجویی لب به اعتراف گشود و گفت: پی برده بودم که شوهرم نسبت به من بی توجه شده است. به همین خاطر ضمن پرس و جو، به رابطه همسرم با منشی شرکت ظنین شدم تا این که به فکر افتادم از این دختر انتقام بگیرم. در حال حاضر تحقیق در این باره برای رفع برخی ابهامها ادامه دارد.

* پسر جوان راز قتل زن عمو را میدانست: جوانی که زن عموی 82 ساله اش را به خاطر سرقت پول و طلاهایش در منطقه کوهسنگی مشهد به قتل رسانده بود، با ردیابیهای پلیسی شناسایی و دستگیر شد. مأموران، جسد قربانی جنایت را در حالی چهارشنبه شب گذشته در خانه اش پیدا کردند که شواهد نشان میداد او را خفه کرده اند. به هم ریختگی خانه، سرقت پول و طلاهای مقتول نیز هیچ شکی برای تیم جنایی باقی نگذاشت که صاحبخانه به قتل رسیده است. کارآگاهان جنایی که در تحقیقات تخصصی به جوانی 25 ساله پسر برادر شوهر قربانی ظنین شده بودند سر انجام او را دستگیر کردند. متهم در بازجوییهای مقدماتی منکر اطلاع از قتل زن عمویش شد. اما در ادامه با مشاهده اسناد و مدارک پلیسی، چاره ای جز بیان حقیقت ندید و به قتل با هدف سرقت پول نقد و طلاها با همدستی یک راننده آژانس اعتراف کرد. راننده جوان نیز با پرداخت یک میلیون و 700 هزار تومان پول نقد به مأموران گفت: این مبلغ مربوط به فروش طلاجات به سرقت رفته از پیرزن بوده است. در حال حاضر بازجوییهای فنی و تخصصی از عامل اصلی جنایت و همدستش ادامه دارد.

* جراحی 8 ساعته برداشتن تومور قلب نوزاد 3 ماهه: تیم پزشکی بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) زاهدان در جراحی 8 ساعته و نادر، تومور 12 سانتیمتری را از قلب نوزاد سه ماهه جدا کردند. این تومور که با داشتن 4 سانتیمتر طول، 4 برابر قلب نوزاد بود، قسمتهای مختلف قلب، ریه چپ و سایر ارگانها را درگیر کرده و برای نوزاد مشکلاتی را به وجود آورده بود.

 

 

.......اطلاع رسانی

* کتابخانه عمومی شهید باهنر شمیرانات به مناسبت هفته کتاب برگزار میکند: رونمایی و نقد کتاب "دختر باران" سروده شاعر نابینا دکتر حلیمه جعفرپور. سه شنبه سی آبان، ساعت 15 تا 17. تلفن تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نسخه صوتی کتاب 02122728164

* اداره کل اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی به مناسبت هفته کتاب، در قالب ششمین کارگاه از سلسله کارگاه های «فنآوریهای مرتبط با مطالعه و پژوهش ویژه نابینایان»، سومین و آخرین دوره از مبحث «پژوهش مشارکتی و به اشتراک گذاری اطلاعات در فضای مجازی» را با تدریس سید مهدی صادقینژاد، حسین عبد الملکی و امید هاشمی، پنجشنبه 2 آذر ماه جاری، از ساعت 9 تا 13 در تالار استاد انوار کتابخانه ملی و به طور رایگان برگزار میکند.

پس از پایان دوره، به شرکت کنندگان گواهی علمی معتبر از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی اعطا میشود. 81623231-021

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *