شناسه خبر: 12617 منتشر شده در مورخ: 1396/8/21 ساعت: 09:28 گروه: اجتماعی  
سازمان بهزیستی برنامه‌ای برای ایجاد شهرک ویژه معلولان ندارد

سازمان بهزیستی برنامه‌ای برای ایجاد شهرک ویژه معلولان ندارد

رئیس سازمان بهزیستی با اعلام این خبر که لایحه اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان بار دیگر در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، گفت: سازمان بهزیستی برنامه‌ای برای ایجاد شهرک ویژه معلولان ندارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر انوشیروان محسنی بندپی در بیان علل عدم حصول نتیجه برای لایحه اصلاحیه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان گفت: این لایحه ابتدا در مجلس نهم بررسی شد و از آنجا که احتمال داشت تصویب آن به عمر مجلس نهم نرسد، پیشنهاد بررسی این لایحه مطابق با اصل ۸۵ قانون اساسی مطرح شد که مورد موافقت نیز قرار گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: شورای نگهبان به درستی از این لایحه ایراد گرفت؛ بنابراین دوباره به مجلس دهم برگردانده شد و کمیسیون تخصصی مشترک متشکل از نمایندگان کمیسیون‌های بهداشت و اجتماعی تشکیل شد که این لایحه را با همکاری سازمان بهزیستی و سازمان‌های حامی حقوق معلولان بررسی کند.

وی در تشریح جزییات ایرادات گرفته شده بر لایحه اصلاحیه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از سوی شورای نگهبان ادامه داد: برای اجرای این لایحه منابعی فراتر از آنچه دولت در نظر گرفته دیده شده بود که مغایر با اصل هفتاد و پنج قانون اساسی تشخیص داده شد، بنابراین بار دیگر این لایحه را اصلاح کرده و به مجلس فرستادیم که قرار است این هفته اعلام وصول شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در رابطه با طرح فراکسیون معلولان مجلس به منظور ایجاد شهرک‌های رفاهی و اشتغالزایی برای این قشر یادآورشد: بودجه۹۰۰ میلیارد تومانی که مجلس مصوب کرده و در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده، فرصتی را برای اشتغال معلولان از طریق حرفه‌آموزی و پرداخت حق بیمه کارفرمایی بنگاه‌هایی که این افراد را به کارمی گیرند، ایجاد کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: اگر بنگاه های اقتصادی افراد معلول را بکار بگیرند، بیمه کارفرمایی آنها را پرداخت کرده و اگر بخواهند از وام ۱۵ میلیونی با بهره دو یا چهار درصد در جهت افزایش مهارت آنها استفاده کنند نیز پرداخت می‌کنیم؛ کما اینکه در پی تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای امضاء کرده‌ایم، سال گذشته حدود بیست و شش هزار معلول را از این طریق مشغول به کار کردیم، اما برنامه‌ای برای ایجاد شهرک ویژه معلولان در نظر نداریم و فقط می‌توانیم برای بکارگیری آنها در شهرک‌های صنعتی اقدام کنیم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *