شناسه خبر: 12611 منتشر شده در مورخ: 1396/8/20 ساعت: 09:33 گروه: اجتماعی  
نگهداری از معلولان به بخش خصوصی واگذار می شود

نگهداری از معلولان به بخش خصوصی واگذار می شود

سطح حمایت دستگاه های دولتی از سهم ۳ درصدی بکار گیری معلولان قابل قبول نیست و برخی دستگاه ها در این زمینه کوتاهی می‌کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از اطلاعات وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه آیین گشایش مرکز نگهداری معلولان ذهنی زیر ۱۴ سال هشترود و بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ این شهرستان درجمع خبرنگاران گفت : دولت برای اشتغال معلولان در زمینه آموزش فنی حرفه ای متناسب با وضعیت فیزیکی آنان ونیز استفاده معلولان از حق بیمه کارفرمایی تلاش می کند.
علی ربیعی با اشاره به این که توسعه مراکز نگهداری از معلولان نیازمند سیاست های اصلی دولت است، افزود : در نظر است نگهداری از معلولان به منظور تسهیل خدمات دهی به بخش خصوصی واگذارشود.
به گفته وی دولت در نظر دارد تا به خانواده هایی که توان نگهداری معلولان در خانه را دارند هزینه نگهداری پرداخت کند.
او یکی دیگر از راه های کمک به معلولان را پرداخت وام های اشتغال اعلام کرد وگفت : دولت در ۳سال اخیر ۵۰۰۰میلیارد تومان در قالب وام قرض الحسنه و بهزیستی به این بخش کمک کرده است.
ربیعی افزود : صندوق کار آفرینی با همکاری سازمان بهزیستی در نظر دارد که تعدادی از افراد معلولان را برای دریافت وام به دولت معرفی کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نهایی شدن آئین نامه طرح ایجاد اشتغال روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر در کمیسیون اقتصادی، گفت: این در حالی است که باز اولویت پرداخت تسهیلات برای حمایت از اشتغالزایی با توانجویان است.
بنا به این گزارش در سفر وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به آذر بایجان شرقی کلنگ ساخت درمانگاه تامین اجتماعی بستان آباد به زمین زده شد .
علی ربیعی در آیین کلنگ زنی این درمانگاه در جمع اهالی بستان آباد
گفت : این اطمینان را به مردم بستان آباد می دهم که با تامین شرایط لازم شاهد پیشرفت و رشد همه جانبه این شهرستان خواهیم بود.
وی همچنین با اشاره به این که سازمان تامین اجتماعی به رغم تمامی مسائل و مشکلات همچنان یک سازمان پویا و بیدار است،یاد آورشد: این سازمان با آنکه در بخش درمان با اجرای طرح تحول سلامت هزینه های بالایی را متحمل شده ولی متاسفانه مورد بی مهری های زیادی قرار گرفته است؛ اما ما زخم زبان ها را تحمل کرده و به کار خود ادامه می دهیم.
*سالانه ۲۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی وارد بازار کار می‌شوند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درنشست مشترک کارگروه اشتغال و حل مشکلات و موانع بر سر راه اشتغال آذربایجان شرقی و تشکل‌های کارفرمایی با اعلام این که در آذربایجان شرقی سالانه ۲۰ هزار نفر وارد بازارکار می‌شوند ، افزود :این استان ظرفیت دوبرابری این آمار را دارد .
علی ربیعی تاکید کرد: برای افزایش سهم اشتغال نباید به آب و خاک فشار آورد و تصمیم‌گیری برای ایجاد اشتغال باید درست باشد.
وی همچنین با اشاره به این‌که سن بازنشستگی امروزه به ۴۵ سال رسیده است، گفت : متاسفانه به سمت بدهی‌های انباشته در صندوق‌ها حرکت کرده‌ایم و این موضوع نیاز به بررسی دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در ۵ ماهه‌ نخست سال، ۷۰۰۸ بیمه شده‌ جدید ثبت شده است .
مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست تشکل‌های کارفرمایی و نیکوکاران بهزیستی را اصلی‌ترین بخش اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دانست و گفت: با حفظ قوانین، دستورالعمل‌‌ها، ورویه‌های فعلی نمی‌توان مساله‌ اشتغال را در جامعه حل کرد و می‌توان گفت که تولید و اشتغال با ساز و کار موجود کشور میسر نیست.
وی افزود: اگر بیکاری به عنوان تهدید اصلی در جامعه مطرح می‌شود، باید در این شرایط وضعیت فوق‌العاده در کشور اعلام شود و به دنبال آن ساز و کارهای اجرایی کشور تغییر کند.
در ادامه مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تلاش جمعی برای رفع هر گونه بحران گفت: اگر قرار است اشتغال ایجاد شود و صنعت و تولید رونق یابد باید هر روز ، هر ساعت و هر لحظه به این موضوع بیاندیشیم و راه حل پیدا کنیم.
محمدحسین فرهنگی نماینده دیگر مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس نیز با اشاره به ساخت بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی گفت: ساخت این بیمارستان ۵ سال به بهانه زمین به تعویق افتاده بودو اکنون نیز به دلیل فاینانس به تاخیر افتاده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *