شناسه خبر: 12609 منتشر شده در مورخ: 1396/8/17 ساعت: 09:46 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 17 آبان 1396

روزنامه چهارشنبه 17 آبان 1396

کاروان غمت ای عشق... - غربالگری ژنتیک بین زوجها الزامی شد - حضور ۱۰۰ آتشنشان در پیاده روی اربعین - در عمل به وعده ها تردید نخواهم کرد - جزئیات جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان - سامانه اطلاعات درمان سوء مصرف مواد ایران سراسری میشود - ما را هم ببینید - پرسپولیس هشتم آسیا و 142 جهان

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 17 آبان 1396

19 صفر 1439

8 نوامبر 2017

سال بیست و یکم شماره 5713

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

اربعین سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به همه خوانندگان  تسلیت میگوییم.

.........عناوین این شماره.......

کاروان غمت ای عشق... 2

غربالگری ژنتیک بین زوجها الزامی شد 3

حضور ۱۰۰ آتشنشان در پیاده روی اربعین 5

در عمل به وعده ها تردید نخواهم کرد 7

جزئیات جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان 9

سامانه اطلاعات درمان سوء مصرف مواد ایران سراسری میشود

ما را هم ببینید 12

پرسپولیس هشتم آسیا و 142 جهان

اعتراف قاتل پیرزن نکایی به دومین جنایت

.......یادداشت

* کاروان غمت ای عشق چهل روز که هیچ، تا چهل قرن اگر گریه کند باز کم است: اجتماع میلیونی اربعین حسینی، در حقیقت تجلی عشق زائران ابا عبد الله الحسین (ع) است که با پیاده روی در بیش از 100 کیلومتر از مسیر منتهی به کربلای معلی ظهور میکند و آزادگی، ایثار و شهادت طلبی شیعیان را به گوش جهانیان میرساند. یک خیابان کرده مجنونم، تو میدانی کجاست؟ آن خیابان کوی جانان، قطعه ای از کربلاست/ یک خیابان دل ربوده از تمام عاشقان، هست آنجا جای پای مهدی صاحب زمان/ یک خیابان گشته تنها جلوه گاه عالمین، یک طرف قبر ابا الفضل و دگر قبر حسین/ کاش در بین دو شاهد عمر پایان میگرفت، کاش جانم را اجل در آن خیابان میگرفت. یا حسین! بزرگی تو فراتر از آن بود که در هزار و چند صد سال قبل بماند. یا حسین! بزرگی تو گل زیبایی شد که در کربلا رویید و عطر خوش آن همه قرنها را فرا گرفت و ما عاشقان تو، حالا بعد از قرنها بزرگیت را پاس میداریم.

.......ویژه

* غربالگری ژنتیک بین زوجها الزامی شد: علی ربیعی که در جریان سفر یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی برای افتتاح مرکز نگهداری معلولان ذهنی زیر 14 سال هشترود حضور داشت، گفت: از یک میلیون و 260 هزار معلول در کشور 338 هزار نفر معلول ذهنی هستند. وی در توضیح برنامه هایی که از سوی دولت برای ساماندهی خانواده های دارای عضو معلول در نظر گرفته شده است، گفت: نگهداری معلول در خانه و دادن هزینه از سوی دولت و واگذاری این مراکز به بخش خصوصی، از سیاستهای دولت در زمینه مراکز نگهداری معلولان است. ربیعی با بیان این که به خانواده هایی که معلولان خود را در خانه نگهداری میکنند، کمک مالی پرداخت خواهد شد، اضافه کرد: موضوع اشتغال معلولان نیز از 2 طریق آموزش فنی و حرفه ای متناسب با شرایط فیزیکی معلولان و نیز پرداخت حق بیمه کارفرمایی از سوی دولت دنبال خواهد شد تا امکان حضور معلولان در بازار کار فراهم شود. ربیعی همچنین از پرداخت 50 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه در کمیته امداد و بهزیستی به مددجویان و افراد تحت پوشش در سه سال گذشته خبر داد. وی افزود: در زمینه اشتغال همچنین بهزیستی و صندوق کارآفرینی تفاهم نامه ای برای پرداخت وام امضا کرده اند و آیین نامه اشتغال روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر نیز در کمیسیون اقتصادی نهایی شد. ربیعی با بیان این که دولت حساسیت زیادی بر روی استخدام سه درصدی معلولان در استخدامها دارد، گفت: دستگاه ها نباید در این زمینه کوتاهی کنند. مرکز نگهداری معلولان ذهنی زیر 14 سال هشترود و همچنین اورژانس اجتماعی که با حضور ربیعی افتتاح شد، در زمینی به مساحت 6 هزار متر و در 2 طبقه و زیربنای هزار متری ساخته شده است. هزینه این پروژه اعتباری معادل هشت میلیارد و 250 میلیون ریال بوده است که معادل یک میلیارد ریال آن از سوی مادر شهید تباشیری اهدا شده است.

 

.......ویژه اربعین

* حضور ۱۰۰ آتشنشان در پیاده روی اربعین. سعید شریفزاده در گفتگو با شهرنوشت، با اعلام این خبر اظهار کرد: در تاریخ 29 مهر ماه همزمان با اعزام اولین گروه از پرسنل شهرداری، 15 نفر از آتشنشانان در کشور عراق مستقر شدند که از این تعداد 9 نفر در کربلا و 6 نفر در شهر نجف حضور دارند. شریفزاده تأکید کرد: همچنین 17 نفر از آتشنشانان همراه با گروه دوم از پرسنل شهرداری به کشور عراق اعزام شدند که در حال حاضر 6 نفر از آنها در نجف و 11 نفر در کربلا حضور دارند. وی به تجهیزات در اختیار آتشنشانان مستقر در شهرهای نجف و کربلا پرداخت و گفت: از آن جا که تأمین امنیت و مقابله با هر نوع حادثه احتمالی بر عهده نیروهای آتشنشان شهرهای نجف و کربلا است، ما امکان ارسال ماشینآلات سنگین و سبک را نداشتیم. با این وجود با توجه به حوادثی که در سالهای گذشته اتفاق افتاد، امسال اقلام تجهیزاتی همچون دستگاه های تنفسی، لوله و سرلوله های آتشنشانی، خاموش کننده های پودری و آب و گاز، خاموش کننده های بیو ورسال، پمپهای کف کش، دستگاه AFT و پروژکتور را در اختیار نیروهای اعزامی قرار دادیم تا در صورت بروز هر گونه حادثه پیش از رسیدن نیروهای آتشنشانی عراق به کنترل حریق کمک کنند. به گفته مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، تا کنون هیچ گونه حادثه ای در مرزها و شهرهای نجف و کربلا گزارش نشده است. شریفزاده در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات شهرداری تهران در راستای ایمنی مرزها پرداخت و تصریح کرد: از تاریخ 8 آبان ماه 16 نفر از نیروهای آتشنشانی در مرز مهران حضور پیدا کردند و در حال حاضر 5 دستگاه خوردو شامل 3 دستگاه خودروی سبک و 2 دستگاه خودروی سنگین در این مرز مستقر است. وی در پایان تعداد نیروهای آتشنشان اعزامی را حدود 100 نفر اعلام کرد.

.......سیاسی

* در عمل به وعده ها تردید نخواهم کرد. دکتر روحانی در دیدار با رئیس و اعضای شورای شهر تهران با بیان این که در انجام وظایف قانونی و عمل به وعده ها، تردید نخواهم کرد، گفت: در مورد هموطن زرتشتی عضو شورای شهر یزد، باید بر مبنای قانون اساسی و حقوق شهروندی عمل شود.

* محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: بررسی پیش نویس لایحه بودجه از هفته آینده آغاز خواهد شد و تا تاریخ 15 آذر ماه به مجلس تقدیم میشود.

* ظریف، وزیر امور خارجه ایران نسبت به رفتارهای بی ثبات کننده و اقدامات تحریکآمیز عربستان سعودی در منطقه هشدار داد و تأکید کرد: سفرها به عربستان سعودی سرکش، برای سلامت منطقه خطربار بوده اند.

* سید عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه گفت: برجام سوء تفاهم بلند مدتی را از بین برد که میتوانست گریبان همه را بگیرد. برجام باید به عنوان یک مشعل امید، در دنیای دیپلماسی روشن بماند.

* 'یوکیا آمانو' در مرکز وودرو ویلسون شهر واشنگتن گفت: برجام در حال اجراست. پس از دو سال از امضای برجام باید بگویم که تعهدات ایران تحت برجام در حال اجرا هستند.

* دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از بازداشت برخی شاهزادگان سعودی حمایت کرد. وی در توئیتی اعلام کرد: برخی از کسانی که آنها [سلمان و ولیعهد عربستان] بشدت با آنان برخورد میکنند، سالها کشورشان را «دوشیده اند.»

* رئیس برنامه جهانی غذا هشدار داد، انسداد زمینی، هوایی و دریایی یمن توسط ائتلاف تحت رهبری سعودی، صدها هزار کودک یمنی را ظرف دو هفته در آستانه قحطی زدگی قرار میدهد.

* خبرگزاری عراق (واع) به نقل از منابع اطلاعاتی گزارش کرد: «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش یکشنبه شب از شهرستان راوه در غرب استان الانبار به خاک سوریه گریخته است.

 

.......اجتماعی

* جزئیات جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان: بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به این که در قرارداد جدید، خدمات بیمه تکمیلی ۲۵ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است، گفت: در تعهدات جراحی سقف پرداختیها از ۱۲ به ۱۴ میلیون، در بستریهای عمومی سقف تعهدات از ۵ به ۶ میلیون، در تعهدات پاراکلینیکی یک، سقف پرداختیها از ۵۰۰ به ۷۰۰ هزار تومان، در تعهدات پاراکلینیکی دو سقف تعهدات از ۳۰۰ به ۵۰۰ هزار تومان، در آزمایش و پاتولوژی سقف تعهدات از ۲۵۰ به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. نرخ حق بیمه سال گذشته ۳۲۲۰۰ بوده است و با توجه به افزایش سقف تعهدات و خدمات درمانی به بازنشستگان ۴ هزار تومان افزایش یافته است.

* امسال عمره برگزار نمیشود: محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امکان برقراری حج عمره در شرایط فعلی به دلیل نبود بسترهای سیاسی، زمینه و ساز و کارهای مناسب آن فراهم نیست.

........بهداشت و سلامت

* سامانه اطلاعات درمان سوء مصرف مواد ایران سراسری میشود: معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: پوشش سامانه آیداتیس (سامانه اطلاعات درمان سوء مصرف مواد ایران) تا سه هفته آینده سراسری میشود. دکتر حریرچی افزود: رویکرد حذف یا پرهیز و همچنین ترک معتادان، دو رویکرد اصلی وزارت بهداشت در مقابله با پدیده اعتیاد است. وزارت بهداشت تا کنون به رویکرد کاهش آسیب توجه کرده است. به این ترتیب اگر کسی مواد مخدر یا روانگردان که موجب خشونت و رفتارهای پرخطر میشود مصرف کند، در دوره ای باید کاهش آسیب داشته باشد و مواد مخدر دیگری به صورت قانونی برای او جایگزین شود. سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به ثبت اطلاعات ۶۷۴ هزار نفر در سامانه آیداتیس تصریح کرد: تا کنون پرونده درمان ۵۶۵ هزار نفر تکمیل و برای بیش از ۱۹۶ هزار نفر از طریق این سامانه دارو تجویز شده است. حریرچی افزود: هدف از کاهش آسیب، استفاده کنترل شده و قانونی مخدر و ترک اعتیاد است، اما گاهی فرد به دلیل بیماریهای زمینه ای یا شرایط اجتماعی نمیتواند ترک کند. سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که حل مشکل آلودگی هوا نیازمند عزمی ملی است، اظهار کرد: نقش وزارت بهداشت در این زمینه آگاهی رسانی، مذاکره با مردم و دولت و پایش است. بسیاری از کشورها موضوع آلودگی هوا را به وسیله قیمت بنزین و عوارض و هزینه پارکینگ کنترل کرده اند. این در حالیست که آمار خودرو نسبت به جمعیت در ایران همچنان رو به افزایش است. دکتر حریرچی ادامه داد: ریزگردها مشکل ۱۰ ساله کشور ماست. آن چه خطرناک است ذرات ۲.۵ میکرون و پایینتر است. بسیاری از آلاینده ها مانند بنزن، سرب و... در بیشتر استانهای کشور کنترل شده اند، اما ذرات معلق که منشأ داخل، مجاور، اقلیمی داخل و خارج از کشور دارند، در چند سال گذشته باعث ایجاد مشکلاتی شدند.

 

 

.......گزارش ویژه

*  ما را هم ببینید: هفته گذشته بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در مصلای تهران برگزار شد. هر گوشه از مصلای بزرگ تهران را که نگاه میکردی مملو بود از عطر کاغذ و تبلیغات رنگی روزنامه ها و جراید کشور، غرفه های رنگ و وارنگ روزنامه ها و مجله های مختلف که هر کدام با ترفندی جذاب به دنبال جذب مخاطب هستند تا شاید این باور که روزنامه های کاغذی در این وانفسای فضای مجازی رو به فنا میروند، رنگ ببازد. در میان همه این هیاهوها و جذابیتها به سراغ بازدید کنندگانی رفتیم که هنوز با بوی کاغذ روزنامه زندگی میکنند. - امان از نگاه مردم: مهدیه، 34 ساله و دیپلمه و عاشق نوشتن است. مهدیه و دوستش اعظم روی ویلچر نشسته بودند. مهدیه دچار معلولیت «سی پی» است و اعظم دچار دیستروفی عضلانی است. آنها را در حال بازدید از غرفه ها دیدم. از آنها میپرسم چرا به نمایشگاه آمده اید؟ مهدیه میگوید: من هر سال به نمایشگاه میآیم، من عاشق این فضا هستم، تصور میکنم حضورم در اینجا میتواند قدمی در جهت فرهنگ سازی باشد. اگر ما در میان اهالی رسانه و خبر دیده شویم، میتوانیم امیدوار باشیم که آنها به مسائل و مشکلات افراد دارای معلولیت حساس شوند و بخشی از مشکلات ما هم کم شود. - اعظم که دختر خنده رو و بشاشی است، با تأیید صحبتهای دوستش میگوید: متأسفانه در این محیط فرهنگی و در میان اهالی رسانه و قلم هم ما نگاه های «اون جوری» رو دیدیم. - میپرسم نگاه های اون جوری؟ جواب میدهد: بله! همان نگاه هایی که دیگر برای ما معلولان عادی شده؛ همین که کسی از کنارمان رد شود و خدا را شکر کند بابت سلامتیش، یا وقتی از کنارت رد میشوند و میبینند که ویلچر را به سختی حرکت میدهی، سری تکان میدهند و میگویند مگر مجبوری بیایی اینجا و... اعظم با خنده ادامه میدهد: البته شنیدن این حرفها برای ما دیگر عادی شده و من در تمام مدت حضورم در نمایشگاه تنها سعی کردم با لبخند پاسخ مردم را بدهم و متوجه شدم که همین واکنش من باعث شد تا دیگران هم با احترام با من برخورد کنند. اعظم و مهدیه از ایده آلهایشان میگویند، از این که ای کاش میشد بجز روزنامه ایران که یک صفحه را در هفته به مسائل معلولان اختصاص داده است، در همه روزنامه ها، بخصوص روزنامه های بزرگ و سراسری یک بخش کوچک روزانه به درد دلهای معلولان اختصاص داشت تا موضوع معلولان، موضوع زندگی روزانه همه مردم شود و برای همیشه در اذهان مخاطبان روزنامه ها قرار بگیرد! البته بچه های دارای معلولیت هم باید خودشان شروع به کار کنند. ما باید به صورت یک زنجیره و همه با هم در مجامع عمومی حضور داشته باشیم تا بتوانیم جامعه را نسبت به حقوقمان حساس کنیم. مهدیه میگوید: ای کاش میشد آن قدر فرهنگ سازی میکردیم که کسی با دیدن ما به سلامتیش ننازد! چرا که برای ما که به طور مادرزادی دچار معلولیت هستیم این موضوع حل شده است، اما برای خیلی از دوستان ما که به خاطر حادثه یا بیماری دچار معلولیت شده اند و قبلاً سالم بوده اند، شنیدن این جملات دردناک است و خیلی از آنها به خاطر شنیدن همین حرفها دیگر حاضر نیستند پا در مجامع عمومی بگذارند. - من هم جزو این جامعه هستم: ابراهیم پسر جوان 30 ساله ای است که روی ویلچر نشسته است. روی سینه اش پرچم قرمز، نشان تیم پرسپولیس خودنمایی میکند. دستانش حتی توان حرکت ویلچر را ندارد، حضور او به همراه سه افسر جوان راهنمایی و رانندگی در غرفه ایران سپید توجه ها را به سمتش جلب میکند. سه افسر جوان راهنمایی و رانندگی که از مترو همراه ابراهیم شده اند، میگویند که در ایستگاه مترو با او آشنا شدند، از او پرسیدند کجا میخواهد برود و ابراهیم گفته به نمایشگاه مطبوعات میرود. افسران جوان همراه او شدند و او را به غرفه های مورد علاقه اش میبرند. ابراهیم به توضیحاتم در مورد خط بریل گوش میدهد و وقتی میپرسم برای چی و چه طوری با وجود این همه سختی به نمایشگاه آمدی؟ لبخندی بر لب میآورد و میگوید: من هر سال به نمایشگاه مطبوعات میآیم، با مترو از تهرانپارس تا اینجا آمده ام؛ چون من عاشق محیط و فضای نمایشگاه هستم، اینجا به سراغ روزنامه های مورد علاقه ام میروم و با دست اندرکاران آنها صحبت میکنم. با توجه به شرایطی که داری سخت نیست؟ چرا خیلی سخته، اما من با این فضا زنده میشوم. آخه من هم جزئی از این جامعه هستم و باید بتوانم خودم و خواسته هایم رو در جامعه مطرح کنم. ابراهیم به دلیل مشکلات جسمی تا دوم ابتدایی بیشتر درس نخوانده، اما با کلماتی مبهم توضیح میدهد که روزنامه میخواند: بیشتر به روزنامه های ورزشی علاقه مندم. من عاشق پرسپولیسم؛ البته بجز سر زدن به روزنامه های ورزشی قرمزها به سراغ روزنامه های استقلالیها هم میروم و برایشان کری میخوانم. بجز این به غرفه هایی که در مورد معلولان هم فعالیت میکنند سر میزنم.

ادامه دارد ... سمیه افشینفر

.......ورزشی

* پرسپولیس هشتم آسیا و 142 جهان: آخرین رده بندی بهترین تیمهای باشگاهی جهان اعلام شد. بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط فیفا، پرسپولیس با 1569 امتیاز، در رتبه اول تیمهای ایرانی، هشتم آسیا و جایگاه 142 بهترین تیمهای باشگاهی جهان قرار گرفته است. دومین تیم ایرانی در این رنکینگ، استقلال تهران است که با 1493 امتیاز و 10 پله صعود، در جایگاه 285 جهان قرار دارد. پرسپولیس نسبت به سال گذشته، 160 پله صعود کرده است. تراکتورسازی سومین تیم ایران در رده بندی جهانی است که با 1485 امتیاز در رده 309 قرار دارد. چهارمین تیم ایرانی در این رنکینگ، ذوبآهن اصفهان است که با 1450 امتیاز و 61 پله سقوط، در رده 405 قرار گرفته است. تا به حال بهترین آمار یک تیم ایرانی، مربوط به سپاهان اصفهان است که در سال 2012 در رتبه 68 رده بندی بهترین باشگاه های جهان قرار گرفت. در میان 50 تیم برتر باشگاهی فوتبال جهان، تنها یک تیم آسیایی حضور دارد و آن هم الهلال عربستان است که با 1672 امتیاز و 80 پله صعود، در رده 49 قرار گرفته است. دومین تیم برتر آسیا، افسی جئونبوک کره جنوبی است. تیم الاهلی عربستان که در دو بازی رفت و برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مغلوب پرسپولیس شد 1615 امتیاز و 9 پله سقوط، در رده 84 جهان قرار دارد و سومین تیم آسیا است. کاشیما آنتلرز ژاپن چهارمین  تیم آسیا است که با 1604 امتیاز در جایگاه 93 جهان قرار گرفته است. گوانژو اورگردانده از کشور چین در رتبه 102، کاوازاکی فرونتال ژاپن 115 و العین امارات در رتبه 118 جهان، بالاتر از پرسپولیس قرار گرفته اند. رئال مادرید در حال حاضر با 2062 امتیاز در صدر بهترین باشگاه های جهان است و بارسلونا با 2051 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت. بایرن مونیخ نیز با 1972 امتیاز در رده سوم است. یوونتوس، پاریسن ژرمن، منچستر سیتی، ناپولی، تاتنهام، چلسی و آتلتیکو مادرید، چهارم تا دهم هستند.

......حوادث

* اعتراف قاتل پیرزن نکایی به دومین جنایت: قاتل زن سالخورده نکایی که به خاطر یک مشت طلا مرتکب جنایت شده بود، در جریان بازجوییهای پلیسی از راز قتلی دیگر نیز پرده برداشت. ساعت 11 صبح شنبه 13 آبان وقتی پسر جوانی در روستای گلستان شهرستان نکا وارد اتاق مادر 84 ساله اش شد، جسدش را دید که کف اتاق افتاده بود. با توجه به این که تصور میشد این زن به مرگ طبیعی جان باخته است، جسدش برای صدور جواز دفن به پزشکی قانونی انتقال داده شد. اما کارشناسان پزشکی قانونی هنگام معاینه جسد متوجه آثار و نشانه هایی در ناحیه گردن او شدند و برای کاوش دقیقتر جسد را به پزشکی قانونی استان مازندران منتقل کردند. بررسیها نشان داد حنجره این زن دچار شکستگی شده و فرضیه قتل قوت گرفت. با آغاز تحقیقات پلیس و اطلاعاتی که پسر مقتول از رفت و آمدهای زن همسایه داد، پلیس او را به عنوان مظنون دستگیر کرد و در بازرسی از منزل این زن، طلا و جواهرات مقتول به ارزش 5 میلیون تومان نیز کشف شد. متهم 40 ساله پس از دستگیری مدعی شد با دیدن جواهرات در گردن پیرزن وسوسه شده و پس از درگیری او را با روسریش خفه کرده است. در حالی که بازجوییها در این پرونده آغاز شده بود، با توجه به شیوه این جنایت، کارآگاهان احتمال دادند این زن در ماجرای قتل پیرزن 71 ساله ای که در سال 1394 در شهرستان نکا رخ داده بود، نقش داشته باشد. اما از آنجا که تحقیقات در این پرونده به بن بست رسیده بود، کارآگاهان بار دیگر بررسیهای خود را آغاز کردند و پس از بازجوییهای فنی از متهم، او به دومین جنایت خود نیز اعتراف کرد. متهم در اعترافاتش مدعی شد زن 71 ساله را نیز با انگیزه سرقت طلاهایش از پا درآورده است. بر اساس اسناد پرونده، این زن در آن جنایت نیز به عنوان مظنون مورد تحقیق قرار گرفت، اما به دلیل نبود مدارک کافی از اتهام قتل تبرئه و آزاد شده بود.

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *