شناسه خبر: 12602 منتشر شده در مورخ: 1396/8/15 ساعت: 10:36 گروه: اجتماعی  
معلولیت ۸۰ هزار نفر در سال گذشته
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:

معلولیت ۸۰ هزار نفر در سال گذشته

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر در سال گذشته جان خود را از دست دادند، گفت: پنج برابر این تعداد نیز معلول شدند.

به گزارش ایران سپید  انوشیروان محسنی بندپی در همایش نیکوکاری و خیر جمعی افزود: در جامعه شاهد حضور افرادی هستیم که فرصت های برابری برای زندگی نداشتند به همین دلیل دچار آسیب هایی شدند و نیازمند کمک هستند و باید به آنها توجه ویژه شود و در همین راستا از کمک خیرین و نیکوکاران استفاده می کنیم.

وی گفت: باید از ظرفیت های نهادهای غیردولتی بهره مند شویم و در همین راستا تلاش علمی و فرآیندمحور برای پیشگیری از شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت ها با استفاده از کارشناسان و متخصصین در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: در کنار دولت نیازمند همراهی افراد خیر هستیم چرا که معتقدیم بهزیستی بیش از هر نهاد دیگری منشا اقدامات اثربخش است.

بندپی گفت: با توجه به رشد آسیب ها و بروز اختلالات ژنتیکی و سوانح، زنان بدسرپرست و بی سرپرست، کودکان بدسرپرست، معتادان متجاهر و همچنین افراد دارای معلولیت مختلف در جامعه مواجه هستیم به طوری که در سال گذشته ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر جان خود را از دست داده و پنج برابر این آمار نیز معلول شده اند.

وی با اشاره به اینکه نمی توانیم به سرنوشت دیگران در جامعه بی اعتنا باشیم، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و همکاری نهادهای غیردولتی در جهت حمایت و کمک به این افراد اقدام خواهیم کرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *