شناسه خبر: 12595 منتشر شده در مورخ: 1396/8/13 ساعت: 13:47 گروه: اجتماعی  
رانندگی تهاجمی؛ حوادث رانندگی را چند برابر می کند

رانندگی تهاجمی؛ حوادث رانندگی را چند برابر می کند

رئیس نخستین کنگره روانشناسی ترافیک گفت: اگر از مبانی علمی علوم رفتاری و روانشناسی استفاده کنیم می توانیم دانش افراد مرتبط با حوادث ترافیکی را ارتقا دهیم. نقش روانشناسی در کاهش حوادث ترافیکی بسیار زیاد است

گزارش ایران سپید به نقل از سلامت آنلاین، حسین پورشهریار در آستانه برگزاری نخستین کنگره روانشناسی ترافیک اظهارداشت: آمار بالای تصادفات و تلفات ناشی از آن در کشور ضرورت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جمعیت متخصص و درگیر با ترافیک و آموزش به افراد مواجه با مسائل ترافیکی را نشان می‌دهد.

رئیس نخستین کنگره روانشناسی ترافیک با اشاره به اینکه اگر از مبانی علمی علوم رفتاری و روانشناسی استفاده کنیم می توانیم دانش افراد مرتبط با حوادث ترافیکی را ارتقا دهیم، ادامه داد: نقش روانشناسی در کاهش حوادث ترافیکی بسیار زیاد بوده و بیشتر از ۱۰۰ سال است روانشناسی ترافیک را در آلمان وجود دارد و شاخص های روانشناسی رانندگان بررسی می شود.

پور شهریار گفت: بررسی ابعاد روانشناختی رانندگان بویژه در رانندگانی که تخلفات حادثه ساز داشته یا دارای نمره منفی اند، بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد، اما متاسفانه در ایران به موضوع روانشناسی ترافیک و بررسی ابعاد روانشناختی رانندگان به صورت فصلی در جامعه توجه شده و گاهی اصلا مورد توجه نبوده است.

وی با بیان اینکه رانندگی تهاجمی یک خصیصه روانشناختی است، اظهار داشت: کاهش آستانه تحمل نشانه‌ای از اختلال روان است و در رفتار رانندگی افراد بسیار تاثیر گذار محسوب می‌شود. همچنین  افراد مضطرب رانندگی تهاجمی دارند و این موضوع تصادفات رانندگی را چندین برابر می‌کند.

رئیس نخستین کنگره روانشناسی ترافیک خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با توجه به مشکلات روانشناختی رانندگان و در کنار این موضوع با ایجاد فرهنگسازی شاهد کاهش آمار تصادفات رانندگی و تلفات و آسیب‌های ناشی از آن باشیم.

این کنگره، ۲۱ و ۲۲ آذرماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.

     

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *