شناسه خبر: 12585 منتشر شده در مورخ: 1396/8/10 ساعت: 09:45 گروه: اجتماعی  
ضرورت استفاده از فناوری و ارتباطات در بهزیستی

ضرورت استفاده از فناوری و ارتباطات در بهزیستی

رئیس سازمان بهزبستی کشور بر ضرورت استفاده از فناوری از اطلاعات، ارتباطات در تحول اداری بهزیستی تاکید کرد.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایلنا انوشیروان محسنی بندپی  در همایش علمی کاربردی روسای ادارات فناوری اطلاعات،ارتباطات و تحول اداری بهزیستی سراسر کشور در ساری با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات،ارتباطات در حوزه بهزیستی اظهار داشت: چنانچه کشوری از این فناوری بهره مند نشود آن کشور دچار عقب ماندگی و کاهش راندمان کاری خواهد شد.

وی افزود: گسترش این تکنولوژی در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفت و منجر به افزایش شفاف سازی،دسترسی،پاسخگویی و رضایتمندی و همچنین فراگیر شدن فناوری شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به قانون برنامه ششم گفت:در این قانون وظایفی بر ما محول شده است که استفاده بهینه از فناوری و ارتباطات را برای ما به خوبی تبیین کرده است که با تاسی از این قانون میتوان به نتایج مطلوبی در حوزه بهزیستی و سلامت مردم دست پیدا کرد.

محسنی بندپی به حمایت دولت بر غربالگری ژنتیک ازدواج اشاره کرد و گفت: اگر چه این کار در حوزه فعالیت بهزیستی نیست اما این نهاد حمایتی در راستای اجرای این طرح از هر استان یک شهرستان را به عنوان پایلوت انتخاب کرد.

وی با مهم بر شمردن مبحث غربالگری ژنتیک ازدواج افزود:مقرر شد از این پس غربالگری ژنتیک ازدواج به دفاتر ثبت ازدواج تحویل داده شود.

محسنی بندپی به اعتیاد به عنوان آسیب اجتماعی اشاره و آن را معضل مهم در جامعه دانست و گفت:متاسفانه در حال حاضر سن معتادان جامعه کاهش و به سمت زنان سوق پیدا کرد.

وی ادامه داد: در میانگین سن 15 تا 29 سال به ازای هر 6 نفر مرد یک زن معتاد ،29 تا 45 سال به ازای هر 17 مرد یک زن معتاد و 45 تا 65سالبه ازای هر 18 مرد یک زن معتاد هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: اگر در مدیریت اطلاعات نقشه راه برای ما ترسیم شود میتوان در جهت  گسترش بهبودی زنان اقدامات شایسته ای را انجام داد.

وی با اعلام اینکه بر اساس آمار 47 درصد از طلاق در پنج سال اول ازدواج اتفاق می افتد ،افزود:اگر اطلاعات افراد در اختیار ما باشد می توان از بروز این اتفاق تا حدودی جلوگیری کرد. 

وی گفت:ضرورت ، ایجاب می کند که سازمان بهزیستی در همه زمینه ها پیشرو باشد، مخصوصا بحث تحول اداری و بحث استفاده از ابزارهای روز و توسعه فعالیتهای مربوط به آی تی در سازمانهای بهزیستی که باید مورد توجه قرار گیرد.

درادامه این مراسم از سامانه استعلام مددجو رونمایی  و مجوزسامانه سرشماری سازمان بهزیستی کشور در قالب پروژه دولت همراه  به سازمان هواپیمایی صادر شد.

گفتنی است سامانه دولت همراه ارائه مجوز به شرکت هواپیمایی در جهت صدور بلیط نیم بها به مددجویان بهزیستی است.

سامانه استعلام مددجو(ussd) ارائه خدمات الکترونیکی به جامعه هدف بهزیستی است که مددجویان بهزیستی می توانند با شماره گیری * 4 * 123 # یا *44*1234# از خدمات بهزیستی بهره مند شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *