شناسه خبر: 12574 منتشر شده در مورخ: 1396/8/8 ساعت: 08:57 گروه: اجتماعی  
پیمانکاران شهرداری ملزم به مناسب سازی پروژه ها برای معلولان شوند

پیمانکاران شهرداری ملزم به مناسب سازی پروژه ها برای معلولان شوند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد گفت: پیمانکاران شهرداری باید ملزم به رعایت اصول مناسب سازی پروژه های شهری برای معلولان شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر محمد حاجیان در بازدید از دفتر جامعه معلولان خراسان رضوی اظهار کرد: بیشتر پیمانکاران طرف قرار داد شهرداری  نیازهای اجتماعی افراد خاص را درک نمی کنند لذا باید در اجرای هر پروژه پیوستی ویژه معلولین تدوین  و پیمانکار ملزم به رعایت آن شود.

وی افزود: با معاونت خدمات شهری مذاکره می کنیم تا پارک های در حال ساخت  قبل از بهره برداری، مطابق  آنچه که در قانون آمده است جهت استفاده معلولان مناسب سازی شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای ایاب ذهاب آسان تر معلولان در سطح شهر سامانه تاکسی های اینترنتی جدید به ازای هر 100 تاکسی تعدادی از تاکسی های خود را ویژه معلولین تجهیز کنند.

حاجیان تاکید کرد: 90 درصد فضاهای شهری برای حضور معلولان در شهر آماده سازی نشده و در  10 درصد فضای مناسب سازی شده نیز استانداردهای لازم مثل شیب ملایم برای استفاده معلولان رعایت نشده است و اغلب این فضاها فقط حالت نمایشی دارند.

وی پیشنهاد کرد در صورتی که ساختمانی های تجاری، دولتی و فروشگاه های بخش خصوصی نسبت به مناسب سازی فضاها اقدام کنند شهرداری  می تواند برای آنها تخفیف تشویقی در پرداخت عوارض داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه بیان کرد: مدیران تصمیم گیر و تصمیم ساز به معلولیت نگاه درستی ندارند زیرا قانون جامع حمایت از معلولین که در سال 83 ابلاغ شد به درستی اجرایی نشده است.

وی افزود: تمام دستگاه های دولتی موظف اند در ساخت و طراحی ساختمان ها  به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی آسان برای معلولان فراهم شود و معلولان می توانند از خدمات حمل و نقل به صورت نیمه بها استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: دولت موظف است 5 درصد از فرصت های شغلی که در مشاغل تعیین شده است را به معلولین اختصاص دهد.

حاجیان ادامه داد: در دنیا خدمات زیادی به معلولان اختصاص می دهند اما در کشور ما با وجود این که هرساله تعداد 100 هزار معلول بخاطر سوانح و تصادفات جاده ای به جمعیت معلولان کشور افزوده می شود، خدمات ارائه شده به آنها در حد بسیار ناچیزی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *