شناسه خبر: 1257 منتشر شده در مورخ: 1392/9/16 ساعت: 12:04 گروه: ورزشی  
گفت و گو مهدی مهدوی کیا با نابینایان
اختصاصی ایران سپید:

گفت و گو مهدی مهدوی کیا با نابینایان

مهدوی کیا: این که فردی با این که از نعمت بینایی محروم است اما فوتبال بازی میکند واقعا کار بزرگی است

به گزارش ایران سپیدهم زمان با روز پارا المپیک به گفت و گو مهدی مهدوی کیا در باره ی ورزش معلولین و فوتبال نابینایان پرداختیم.

روز چهار شنبه ورزشگاه آزادی میزبان هزاران نفر از معلولین نابینایان و کم بینایان و ده ها نفر از ورزش کاران هنرمندان و مسوولین بود. در این میان با مهدی مهدوی کیا بازیکن خوش اخلاق و اسطوره ی فوتبال ایران دقایقی همراه شدیم. در برخورد اول فروتنی ایشان بیش از هر چیز جلب توجه میکرد. از این بازیکن در باره ی چرایی حضورش در مراسم روز پارا المپیک پرسیدیم. مهدوی کیا گفت" من خیلی خوشحالم که امروز به عنوان یک هم وطن اینجا هستم. من وظیفه ی خود میدانم که از این عزیزان با توجه به  همه ی سختی ها و مشکلاتی که دارند اما برای کشورمان افتخار آفرینی کرده اند حمایت کنم. از این بازیکن محبوب فوتبال ایران پرسیدیم با توجه به این که رشته ی شما فوتبال بوده چه شناختی رو از فوتبال نابینایان دارین؟

مهدوی کیا گفت: اتفاقا الان در همین ارتباط داشتیم صحبت میکردیم. برای من خیلی تعجب بر انگیز است که چه طور نابینایان هم میتوانند فوتبال بازی کنن. به من گفتند که دروازه بان بینا است و تمامی بازیکنان داخل زمین نابینا هستند. این خیلی سخت است ما که خود بینا هستیم بعضی اوقات داخل زمین  دچار مشکل میشویم. من واقعا نمیدانم چه باید بگویم. باید سر فرود آورد در مقابل این همه عظمت این همه تلاش و همت. کسی که از نعمت بینایی محروم است و میتواند فوتبال بازی کند واقعا کار بزرگی انجام میدهد.

از ایشان خواستیم که باشگاه پرسپولیس در لیگ فوتبال نابینایان هم شرکت کند.  این بازیکن سابق قرمزها گفت من در این باشگاه سمتی ندارم اما امیدوارم باشگاه های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس و باشگاه های دیگر در شهرستان ها به ورزش جانبازان و معلولین، نابینایان و کم بینایان عزیز  توجه بیشتری داشته باشند. در پایان از ایشان پرسیدیم چه انتظاری از مسئولین درباره ی معلولین دارند؟ مهدوی کیا گفت: با توجه به افتخاراتی که این عزیزان در صحنه های جهانی و پارا المپیک داشته اند از مسئولین میخواهم امکانات بیشتری را در اختیار معلولین قرار دهند چون آنها به امکانات خاص نیاز دارند تا بتوانند راحت تر ورزش کنند. من امیدوارم توجه بیشتری نسبت به ورزش معلولین شود و باز هم شاهد این افتخار آفرینی ها در میادین جهانی باشیم.

شما میتوانید مصاحبه با مهدی مهدوی کیا را از زیر گوش کنید

مصاحبه با مهدوی کیا
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *