شناسه خبر: 12569 منتشر شده در مورخ: 1396/8/7 ساعت: 13:37 گروه: اجتماعی  
آرزومند تشکیل فدراسیون معلولان هستم

آرزومند تشکیل فدراسیون معلولان هستم

عصر روز چهارشنبه سوم آبان ماهَ در جلسه نوبت بعد از ظهر مجمع عمومی و عادی شبکه تشکل های نابینایان و کم بینایان کشور «چاووش»، زهرا ساعی، نماینده تبریز و رئیس فراکسیون معلولان در مجلس دهم شورای اسلامی، در جمع نمایندگان تشکل های نابینایان حضور یافت.

به گزارش ایران سپید زهرا ساعی در این جلسه، در جریان دغدغه ها و مسائل و خواسته های نابینایان قرار گرفت.

بر اساس این خبر، در ابتدای جلسه، سهیل معینی، مدیر عامل انجمن باور و مدیر مسئول روزنامه ایران سپید، تیتر وار، برخی از موارد مد نظر نمایندگان تشکل های نابینایان و کم بینایان کشور را مطرح کرد. وی تشکیل شبکه تشکل های نابینایان و کم بینایان را، یکی از مهمترین امتیازات جامعه نابینایان نسبت به سایر گروه های معلول عنوان کرد و اظهار داشت: در واقع شبکه تشکل های نابینایان و کم بینایان، صدای نابینایان است که با دولت و مجلس به منظور رسیدگی به مسائل و دغدغه های جامعه هدف وارد گفت و گو می شود. برگزاری جلسات مدون با فراکسیون معلولان با حضور ریاست فراکسیون به منظور ارائه خوراک فکری از سوی نمایندگان تشکل های معلولان، درخواست الحاق ۲۸ ماده جدا شده از لایحه به عنوان متمم در حین بررسی لایحه حمایت از معلولان از سوی نمایندگان دولت، درخواست گزارش عملکرد ۲۸ ماده یا همان تصویبنامه ابلاغیه دولت از سوی نمایندگان مجلس در زمان بررسی بودجه سال ۹۷ در آذر ماه جاری، استفاده از ظرفیت نظارتی مجلس بر کل قوانین معلولان به منظور جلوگیری از برخی انحراف معیار ها، از اهم مواردی بود که سهیل معینی به نمایندگی از جانب نمایندگان تشکلهای نابینایان کشور مطرح کرد.

بر پایه این خبر، زهرا ساعی، رئیس فراکسیون معلولان، ضمن ابراز امیدواری از نزدیک شدن جامعه به استاندارد های جهانی که برازنده معلولان است، اظهار کرد: این یکی از مهمترین خواسته های ماست که به استاندارد های جهانی نزدیک شویم که برازنده معلولان است. اما به علت پاره ای معذوریت ها و محدودیت ها و آشفتگی هایی که با آن ها مواجه هستیم، متأسفانه امکان حضور در جمع شما کمتر شده است. شاید منِ ساعی علاقه مندتر باشم برای حضور و تعامل با جامعه معلولان، اما به قدری کار و دغدغه در حوزه های مختلف مواجهیم که از ساعت ۶ صبح تا یک شب، درگیر آن ها هستیم و هنوز رضایت کامل را به دست نیاورده ایم.

نماینده تبریز در ادامه، وجود شبکه تشکل های نابینایان و کم بینایان را، نیروی تسهیل کننده در پیگیری امور معلولان عنوان کرد: من وقتی شنیدم که نابینایان اقدام به تشکیل چنین شبکه ای کرده اند، خیلی خوشحال شدم؛ چرا که وجود این شبکه، کار ما را در بحث پیگیری حقوق معلولان آسان می کند. من در طول این چند ماه که فراکسیون تشکیل شده، تماس های زیادی از سوی گروه های مختلف معلولان دریافت می کنم که همگی تقاضای دیدار دارند، اما این امر به سادگی میسر نیست. اینجاست که وجود شبکه تشکل های نابینایان و کم بینایان می تواند واسطه خوبی برای بررسی و پیگیری مسائل مختلف گروه های معلول باشد.

رئیس فراکسیون معلولان در بخش دیگری از صحبت هایش، به دست انداز هایی که لایحه در مسیر خود در آن دست انداز ها افتاده اشاره کرد و اظهار داشت: واقعاً نمی دانم چرا در طول این سال ها، این لایحه با دست انداز هایی مواجه شده، البته از تلاش های سازمان بهزیستی سپاس گذارم، اما از این که موارد مهمی را لحاظ نکرده اند، از دوستان سازمان گله مندم. با این حال امیدوارم با تلاش های شما و پیگیری های ما، بتوانیم گام های مثبتی برداریم که این لایحه تا آن جا که امکانش است، به صورت منطقی تصویب شود.

وی به اقدام فراکسیون در تشکیل کمیسیون مشترک در مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات فراکسیون معلولان، تشکیل کمیسیونی مشترک از کمیسیون های اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس است که نقطه مثبتی در زمینه بررسی لایحه محسوب می شود.

رئیس فراکسیون معلولان در پایان، ابراز امیدواری کرد که به زودی فدراسیون معلولان کشور تشکیل شود: من واقعاً این امید را دارم که به زودی فدراسیون معلولان کشور، متشکل از از تشکل های گروه های مختلف معلولان تشکیل شود تا مطالبات جامعه هدف از جمله اشتغال، به شکلی مدون پیگیری و بررسی شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *