شناسه خبر: 12558 منتشر شده در مورخ: 1396/8/6 ساعت: 08:08 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه شنبه 6 آبان 1396

روزنامه شنبه 6 آبان 1396

محرومیت مضاعف نابینایان و کمبینایان شهرهای کوچک - چند نکته برای مطالعه لذتبخش - حال و روز این روزهای صفحه خوان Microsoft 8 - جدول ترکیبی/ ته سیگار با ارزش وینستون چرچیل/ کارهایی که باید در وقت آزادتان انجام دهید/ خصوصیات افراد منفیگرا

روزنامه «ایران سپید»

شنبه 6 آبان 1396

8 صفر 1439

28 اکتبر 2017

سال بیست و یکم شماره 5703

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

محرومیت مضاعف نابینایان و کمبینایان شهرهای کوچک 2

چند نکته برای مطالعه لذتبخش 4

حال و روز این روزهای صفحه خوان Microsoft 8

جدول ترکیبی/  ته سیگار با ارزش وینستون چرچیل/ کارهایی که باید در وقت آزادتان انجام دهید/ خصوصیات افراد منفیگرا 11

* گلواژه: آنکه در کاری که نافرمانی خداست بکوشد، امیدش را از دست میدهد. امام حسین(ع)

........سخن هفته

* محرومیت مضاعف نابینایان و کمبینایان شهرهای کوچک: برگزاری مجمع عمومی شبکه تشکلهای نابینایان و کمبینایان کشور(چاووش) در هفته گذشته فرصتی بود برای بروزرسانی اطلاعات تشکلهای عضو به ویژه سمنهای شهرستانها متأسفانه بررسی اطلاعات به روز شده افزون بر اخبار و اطلاعات دیگر رسیده حاکی از محرومیت و وضعیت نامناسب مضاعف نابینایان و کمبینایان ساکن شهرهای کوچک است به عنوان مثال تعدادی از سمنهای نابینایان در شهرهای مختلف عملاً در چند سال گذشته منفعل بوده و حتی منحل شده اند برخی دیگر از تشکلهای به علت عدم تمدید مجوز یا عدم برگزاری انتخابات هیأت مدیره در موعد مقرر عملاً فاقد اعتبار قانونی برای فعالیت هستند و این امر مبین انفعال شدید نابینایان و کمبینایان عضو این تشکلها در شهرهای کوچک است برخی تشکلها عملا ً فاقد دفتر و مکان هستند و تنها مفر برقراری ارتباط با آنها شماره تلفن همراه فردی است که خود را مدیر عامل آن تشکل میداند. البته تشکلی که عملاً نه هیأت مدیره دارد و نه بدنه ای برای فعالیت متأسفانه تماس با برخی مسئولان این سمنها حاکی از فقر شدید اطلاعاتی آنان بود. نمونه های داشتیم که فکر میکردند چون مجوز فعالیت آن تشکل دائمی است این امر به معنای دائمی بودن هیئت مدیره آن تشکل است. همه این اطلاعات مبین تصویری نامطلوب از وضعیت نابینایان و کمبینایان در شهرستانهاست درست جاهایی که به علت محرومیت بیشتر باید تشکلهای فعالتر و اثر گذارتر داشته باشند. علل این امر مختلف است از جمله مهمترین آنها میتوان به عدم نظارت سازمانهای صادرکننده مجوز از جمله بهزیستی و فرمانداریها بر فعالیت تشکلها اشاره کرد علت دیگر انفعال خود نابینایان عضو است که فقط رأی میدهند و میروند خانه هایشان تا انتخابات بعد، البته شبکه چاووش بنا دارد خود در این زمینه فعال شود و در خصوص فعالیت تشکلها نظارت داشته باشد. این مشکل کوچک نیست باید حل آن در دستور کار قرار گیرد.

........چوب الف

* چند نکته برای مطالعه لذتبخش: 1-        مهم نیست در مطالعه کتاب تک تک کلمات و جملات آن فهمیده شوند. نباید آنقدر سر هر کلمه, هر جمله و عبارت متوقف شد تا درست و دقیق فهمیده شود. این رویکرد باعث ایجاد خستگی و دلزدگی میشود. مهم این است که کلیت مطالب کتاب دریافت شود. مهم این است با تمام کردن هر کتاب تغییر کرده باشیم. آدم دیگری شده باشیم. بیتردید درک کلیات و درگیر شدن اندیشه و آگاهی انسان با آنها, کم کم به بلوغ و پختگی اندیشه خواهد انجامید.

2- اگر دوست دارید به شیوه ای لذتبخش و غیر مستقیم زبان انگلیسی را بیاموزید, اگر دوست دارید زمانی مهارت ترجمه کردن را کسب کنید, اگر مایل هستید زمانی فرا برسد که بتوانید متون دلخواهتان را به زبان اصلی بخوانید و دریابید, یک پیشنهاد بسیار جذاب و لذتبخش و در عین حال مفید این است که ترجمه های خوب متونی را که به آن علاقه دارید پیدا کنید و متن انگلیسی را با ترجمه در کنار هم و همزمان با هم مطالعه کنید.  اطمینان داشته باشید که بسیار لذتبخش خواهد بود. البته بین خودمان بماند و به گوش معلمهای زبان نرسد که خشمگین خواهند شد. اما بسیاری از استادان به نام ترجمه این روش را آزموده و توصیه کرده اند. 3-        اگر اهل خواندن رمانهای تاریخی هستید, دانستن این نکته بسیار مهم است که این آثار اگرچه بر اساس اطلاعات تاریخی دقیق نوشته شده باشند, اما همچنان یک اثر ادبی هستند. اثر ادبی هم موجودیت خود را از قوه تخیل خالقش باز میابد.  اصلاً اگر همه اش عین واقعیت بود که نمیشد رمان. این است که نباید اطلاعات تاریخیمان را از این طریق کسب و به آن استناد کنیم. میتوان از مطالعه خواجه تاجدار, خداوند الموت و ملت عشق بی اندازه لذت برد و حال و هوای آن را به واقع دریافت. اما نمیتوان شناخت دقیق خود از آغا محمدخان قاجار, حسن صباح, شمس تبریزی و مولانا را بر اساس این متون ادبی پایه ریزی کرد. 4- هرگز پیش از خواندن رمان مقدمه آن را نخوانید. حتی اگر مترجم محترم داستان رمان را لو نداده باشد, که خیلی وقتها نادانسته این کار را میکند, تحلیلها و تفاسیری که از متن ارائه میدهد راه تخیل آزادانه را بر خوانند خلاق میبندد و درک مخاطب از متن را به شدت تحت تأثیر قرار میدهد. حالا که رمان را خواندید و تمام کردید و حسابی هم برای لذت بردن و درک ابعاد گوناگون آن زمان و انرژی ذهنی صرف کردید, اگر دوست داشتید بروید سراغ مقدمه ببینید نویسنده آن چه درک و دریافتی داشته. حتی اطلاعاتی را هم که درباره خالق اثر ادبی ارائه میدهد, بهتر است حالا بخوانید تا برخورد و آشناییتان با متن را متأثر و مخدوش نکند. 5- اگر دوست دارید خلاقیت را در خود پرورش دهید, هر از گاهی در موضوعاتی کتاب بخوانید که معمولاً به سراغ آن نمیروید. مواجه کردن ذهن با موضوعات جدید که به آن عادت ندارد, از مهمترین و کارآمدترین راهکارهای تقویت قوه خلاقه است. اگر همیشه تاریخ میخوانید, گاهی یک کتاب در موضوع مدیریت یا اخترشناسی را تجربه کنید و اگر به خواندن ادبیات علاقه دارید گاهی به سراغ جغرافی یا منطق بروید. اگر رشته تحصیلی و مطالعاتتان بیشتر به روانشناسی محدود میشود, گاه تاریخ را تجربه کنید و... 6- درباره کتابی که اخیراً مطالعه کرده اید با دوستان اهل مطالعه تان بحث و گفتگو کنید. این پیشنهاد به گوارش و هضم و جذب بیشتر مطالب آموخته شده و لذت بردن از این مطالب و در یاد ماندن آنها بسیار کمک میکند. پرستو ولدخان

* پاراگراف کتاب: ﭼﻨﺪ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺑﻌﺪ، ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ. وﺍﻟﺘﺮ، ﮔﺮﻡ، ﺳﻴﺮ ﻭ ﺁﺭﺍﻡ، ﺭﻭﻯ ﺗﺨﺘﺶ ﺑﻮﺩ. ﺳﻮﺯﺍﻥ ﺁﺗﺶ ﺑﺨﺎﺭﻯ ﺭﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﻳﮏ ﻟﻴﻮﺍﻥ ﺷﻴﺮ ﺩﺍﻍ، ﻳﮏ ﺗﮑﻪ ﻧﺎﻥ ﺗﺴﺖ، ﻭ ﻳﮏ ﺑﺸﻘﺎﺏ ﺷﻴﺮﻳﻨﻰ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﻭﺍﻟﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻳﺶ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﺑﻌﺪ، ﺍﻭ ﺭﺍ ﺭﻭﻯ ﺗﺨﺘﺶ ﺧﻮﺍﺑﺎﻧﺪﻩ ﻭ ﻳﮏ ﮐﻴﺴﻪ ﺁﺏ ﮔﺮﻡ، ﮐﻨﺎﺭ ﭘﺎﻳﺶ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ. ﺩﺭ ﺿﻤﻦ! ﺑﻪ ﺯﺍﻧﻮﻯ ﮐﻮﭼﮏ ﻭ ﺁﺳﻴﺐ ﺩﻳﺪﻩ ﺍﺵ ﻣﺮﻫﻢ ﻣﺎﻟﻴﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﭼﻪ ﻟﺬﺗﻰ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﺪﺍﻧﻰ ﻳﮏ ﻧﻔﺮ ﻣﺮﺍﻗﺐ ﺗﻮﺳﺖ، ﺩﻭﺳﺘﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺗﻮ ﺑﺮﺍﻳﺶ ﻣﻬﻤﻰ!

آنه شرلی در اینگل ساید | لوسی ماد مونتگمری

 

........فناوریهای امید بخش

* حال و روز این روزهای صفحه خوان Microsoft: از سال ۲۰۰۰ به این سو، یکی از صفحه خوانهایی که شرکت Microsoft طراحش است و در هر نسخه ای از ویندوز هم در دسترس کاربران قرار گرفته صفحه خوان Narrator است. صفحه خوانی که پیشترها اصولاً همه کاربران به عنوان تیر آخر رویش حساب میکردند و هر جا که دیگر صفحه خوانهایشان مثل JAWS و NVDA از کار میافتاد به سراغش میرفتند. Narrator هم با آن صدای عجیب غریبش که با اسم Microsoft Sam  در ویندوز عرضه شده بود، تو گویی از خوابی عمیق بیدار میشد تا به وظیفه اش عمل کند.    Narrator البته کاربرد دیگری هم داشت و آن هم این بود که اصولاً میتوانست در عمیقترین لایه های ویندوز که صفحه خوانها نمیتوانستند کارمان را راه بیاندازند، صفحه ها را به شکلی دست و پا شکسته بخواند. بخشهایی مثل مراحل پایان نصب ویندوز یا درایورها.  Microsoft اما به این حد از دسترسپذیری بسنده نکرده و خوشبختانه نسخه به نسخه این صفحه خوان را ارتقا داده است. در ویندوز هفت صدایی نسبتاً قابل قبول را در Narrator استفاده کرده و در نسخه تازه ویندوز یعنی ویندوز ۱۰ هم صفحه خوانی را که پیشتر صرفاً در وقت ناچاری مورد استفاده قرار میگرفت، به صفحه خوانی کاملاً قابل استفاده تبدیل کرده است. اگر قصد بروزرسانی ویندوزتان به نسخه ده را دارید حتماً به خاطر داشته باشید که پیش از آغاز فرایند بروزرسانی narrator را فعال کنید تا بعد از بالا آمدن نسخه جدید، صفحه خوان شروع به حرف زدن بکند. اگر این کار را نکردید هم هیچ جایی برای نگرانی نیست؛ چرا که به سادگی میتوانید با فشردن کلیدهای windows + CTRL + Enter، صفحه خوان را فعال کنید. صداهایی که Microsoft برای Narrator در ویندوز ۱۰ استفاده کرده بسیار مطلوب است و علاوه بر این، صداهایی هم برای موقعیتهایی مثل باز شدن لینک یا فعال کردن دکمه اختصاص داده است. آنچه در Narrator دیده میشود بیشتر ما را به یاد Voice over در mac میاندازد. کلید capslock به عنوان کلید مخصوص Narrator انتخاب شده و بیشتر فرمانهای Narrator با ترکیب این کلید با سایر کلیدها ساخته میشود. Scan mode، امکان دیگری است که به Narrator اضافه شده است. در این حالت که با insert + space فعال میشود و به صورت پیشفرض غیر فعال است، کاربران میتوانند با استفاده از این ترکیب آنرا فعال کنند. در پی فعال کردن Scan mode، کاربران نابینا میتوانند درست مثل سایر صفحه خوانها با استفاده از کلیدهایی مثل h یا t در بخشهای مختلف اینترنت حرکت کنند. Narrator  به جایگاهی رسیده که میتوان آن را به عنوان صفحه خوان اول در نظر گرفت. البته به شرط آن که بتوان امکان پشتیبانی از نرم افزارهای مختلف را به آن اضافه کرد. درست مثل آنچه که در NVDA بر عهده افزونه ها یا در JAWS بر دوش script ها گذاشته شده است.

 

........کشکول

* جدول ترکیبی: برای بدست آوردن رمز باید به 22 سؤال که جوابهای شش حرفی دارند پاسخ دهید؛ همچنین برای پاسخهای شش حرفی سؤالات، سه واژه چهار حرفی ارائه کرده ایم که هر کدام از این واژه ها دو حرف از کلمه شش حرفی را در خود دارند. دقت کنید که این دو حرف حتماً در کنار هم قرار دارند. در انتها از بهم پیوستن حروف اول پاسخهای شش حرفی سؤالات، رمز جدول که نام اثری موسیقیایی از "ونسان دندی" بدست میآید. سؤالات جدول: 1. سوبسید (خیار-رامش-نهنگ) 2. نامی پسرانه (نکاپ-دمبل-مجیز) 3. عازم (فقره-اسپر-ارفع) 4. خلاص و آزاد شدن (واجد-رستم-تنگه) 5. زرد رنگ (لیزر-دنبه-بودا) 6. بازیکن فنی و دارای ابتکار فردی در فوتبال (پشتک-خونی-کیتو) 7. قاره سیاه (نافع-غریب-نقاد) 8. نیکبخت و کامروا (بختک-آشتی-جبار) 9. دارای رتبه سیزده (کرسی-مزدا-مبهم) 10. منفجر شدن (ترقه-کیجا-کندن) 11. امتحان (بازی-شیما-بی شک) 12. اولین (نخیل-استر-نگین) 13. چرم خام (دلیر-کمند-براق) 14. کنایه از عاشق (صندل-گدار-زنده) 15. باریکبینی (ریشه-ازبک-سینا) 16. میزان مفید و مؤثر بودن (شکار-فرار-آیین) 17. شهر 15 خرداد (مورد-ثامن-کینه) 18. مجاور و دیوار به دیوار (سهمی-نسار-یهود) 19. آرایشگاه (سلاح-امان-دنیز) 20. طوفان (بستن-مؤدب-ادبی) 21. دهی در نزدیکی تفرش در استان مرکزی (کاشف-تیزی-اندک) 22. آبریز بام (جناح-وداع-آنجل). شما تا چهارشنبه هفته جاری فرصت دارید رمز جدول را با شماره پیامک 3000465040 به ما اعلام کنید. رمز جدول هفته گذشته: جبه تاجگذاری رضا شاه.

* حرفهای تکاندهنده: کسی که گرفتاری و اندوه مؤمنی را برطرف کند و او را آسوده کند، خداوند گرفتاری و اندوه دنیا و آخرت را از او رفع میکند. امام حسین(ع) - هر کس از شما در خوردن قسم جدیتر است به جهنم نزدیکتر است. حضرت محمد (ص) - جدال مکن که ارزشت میرود و شوخی مکن که بر تو دلگیر شوند. امام حسن عسکری(ع) - اگر حوادث سه گانه فقر، بیماری و مرگ وجود نداشت، انسان در برابر هیچ چیز سر فرود نمیآورد. امام حسین(ع)

* ته سیگار با ارزش وینستون چرچیل! به گفته یک حراجی در بوستون، سیگار برگی که زمانی وینستون چرچیل، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا کشیده بود،۱۲   هزار دلار (۹ هزار پوند) فروخته شده است. این حراجی میگوید چرچیل بخشی از این سیگار ۱۰ سانتی را روز ۱۱ مه ۱۹۴۷ در فرودگاه پاری - لو بورژه کشیده بود. این سیگار هفته گذشته به یک کلکسیونر در پالم‌ بیچ، فلوریدا فروخته شد. نام خریدار افشا نشده است. یک خلبان بریتانیایی که چرچیل و همسرش را به پاریس برده بود، این سیگار نیم‌سوخته را نگه داشته بود. روی بخشی از برچسب قرمز و طلایی این سیگار، نام کامل رهبر بریتانیا در جنگ دوم جهانی نوشته شده است. خلبان بریتانیایی که این سیگار را نگهداری کرده، گفته است: "چرچیل با نظامیان سابق فرانسوی صحبت میکرد و وقتی وارد هواپیما شد سیگارش را در زیرسیگاری خاموش کرد و من باقیمانده آنرا نگه داشتم." در این سفر، بالاترین مدال نظامی فرانسه به وینستون چرچیل اعطا شد. در سال ۲۰۱۵، هم یک ته‌سیگار چرچیل در یک حراجی بریتانیا به قیمت دو هزار پوند فروخته شد.

* این ۱۰ کار را باید در وقت آزادتان انجام دهید: بیشک شنیده اید که چقدر صرف کردن زمانی برای خودتان دارای اهمیت است و ما همه به زمانی برای خودمان احتیاج داریم که کمی ریلکس کرده و ذهنمان را آزادکنیم. اما سوال اینجاست که در این بازه ‌های زمانی که بخودمان اختصاص میدهیم و در وقت آزاد باید چه کاری کنیم؟

قدم بزنید: رفتن به هوای تازه و کمی لذت بردن از طبیعت یکی از بهترین راه‌هایی است که میتوانید با آن استرس را از خودتان دور کرده و خلق و خویتان را بهترکنید. این کار همچنین به شما زمانی میدهد که ذهنتان را پاک کرده و با دیدی بهتر به مسائل بنگرید. - یک وعده غذای خوب بخورید: چه کسی گفته که حتما باید مناسبتی باشد که یک وعده غذای خوب در رستوران صرف کنید؟ خودتان را به یک رستوران خوب دعوت کنید و دلی از عذا در بیاورید. -  یک جای جدید را کشف کنید: شاید وقت مسافرت کردن نداشته باشید اما میتوانید همینطوری سوار ماشین‌ شده، به دل جاده بزنید و جای جدیدی را پیدا کنید. این کار قدری ماجراجویی به همراه دارد میتوانید از مغازههای جدید دیدن کرده و ناهارتان را جای جدیدی میل کنید. - کمی از خشمتان را آزاد کنید: اگر کسی اخیرا عصبانیتان کرده یا اعصابتان را خرد کرده ‌است، میتوانید به باشگاه بروید و تمام این خشم را با ورزش کردن خالی کنید. -  یک حمام داغ و طولانی بگیرید: یکی از بهترین راهها برای ریلکس کردن این است که یک دوش آبگرم طولانی بگیرید. -  یک کتاب خوب بخوانید: خواندن کتاب کار بسیاری ریلکس کننده‌ای است و حواستان را از دغدغه‌ها و مشکلات پرت میکند. پس راحت دراز بکشید و یک کتاب خوب برای خواندن انتخاب کنید. - دستورالعملهای جدید را امتحان کنید: یکی دیگر از کارهای جالبی که میتوانید انجام دهید آشپزی است. اگر چند ساعت برای خودتان وقت دارید، میتوانید از آن برای بهتر کردن آشپزیتان استفاده کنید. فقط کافی است نگاهی در اینترنت بیندازید تا ببینید که با موادی که در خانه دارید چه غذای جدیدی میتوانید درست کنید. - مدیتیشن کنید: اگر تا به حال هیچوقت مدیتیشن را امتحان نکرده اید شاید بنظرتان کمی عجیب بیایید اما هر روزه بسیاری از مردم برای ریلکس کردن ذهن و بدنشان به مدیتیشن روی میآورند. میتوانید در کلاسهای مدیتیشن شرکت کنید یا اینکه از اینترنت و کتابهای خودآموز کمک بگیرید. بر تنفستان تمرکز کنید و سعی کنید ذهنتان را از تمام افکار مزاحم پاک کنید. بد نیست امتحان کنید، شاید هیچوقت انجام آن را ترک نکردید! -  دفترخاطراتتان را بنویسید: داشتن دفترخاطرات میتواند یک راه بسیار موثر و درمانی باشد. این کار به شما کمک میکند که ذهنتان را سازماندهی کنید و احساساتتان را بهتر درک کنید. این کار همچنین راهی برای ثبت خاطراتتان است و شاید بد نباشد بعدها خاطراتتان را مرور کنید.

* خصوصیات افراد منفیگرا: همیشه نگران هستند: برای شما تعیین تکلیف میکنند: وقتی به افرادی برخوردید که برایتان تعیین تکلیف کردند و به شما گفتند با زندگی خود چه‌ کار کنید یا چه ‌کار نکنید، مطمئن باشید سر و کارتان با آدمهای منفیگرا افتاده است. - همیشه در وضعیت پیش‌فرض زندگی میکنند: اینکه بعضی آدمها اینقدر منفیگرا میشوند، دلایل عصبشناختی دارد.  به عبارت دیگر، بخشی از مغز آنها که «آمیگدال» نام دارد و به ‌عنوان هشدار دهنده عمل میکند، مدام به‌دنبال خطر، اخبار بد و ترس میگردد. دانشمندان بر این باور هستند که این وضعیتِ پیش‌فرضِ مغز این دسته از آدمهاست، به لحاظ تکاملی قابل درک است و تمام مکانیسم «جنگ یا گریز» را تشکیل میدهد. مغز در این مکانیسم برای کنار آمدن با تمام اخبار بدی که در حافظه ذخیره شده‌اند، از نورونهای خود استفاده میکند. از سوی دیگر، افراد مثبتگرا این توانایی را دارند که با مشکلات مواجه شوند، ارزیابیشان کنند و با آنها مقابله کنند. - بدبین هستند: افراد منفیگرا به ندرت در انتظار نتایج خوب هستند و همیشه تصور میکنند همه چیز قرار است به بدترین شکل به پایان برسد. - همیشه اخبار بد را پیگیری میکنند: افراد منفیگرا مدام نزد شما میآیند و عباراتی از این دست را بر زبان میآورند: «شنیدی چه فاجعه‌ای شده؟ تو اخبار دیدم ...»، بعد هم اخبار بد را با تمام جزئیات برایتان بازگو خواهند کرد. قسمت دردناک قضیه این است که مواجهه با اخبار بد بسیار بیش از آنچه در گذشته تصور میشد بر روحیه‌ افراد تأثیر میگذارد. - خیلی حساس هستند: این دسته از افراد معمولاً در برابر انتقاد حساس هستند و حتی اگر از آنها تعریف هم بکنید، بد برداشت میکنند. اگر عباراتی را بر زبان بیاورید که اصلا از آنها منظور بدی نداشته‌اید، به این دسته از افراد برمیخورد. - از همه ناراحت هستند: این دسته از افراد، مدام غر میزنند. معمولا از آب‌ و هوای بد، رئیس بد اخلاق، بخت و اقبالِ نداشته خود شاکی هستند. - هرگز از منطقه‌ امن خود بیرون نمیآیند:  یکی از خصوصیات افراد منفیگرا این است که بیرون آمدن از محیط آشنا برایشان کابوس است. آنها نمیتوانند با شکست، ترس، ناراحتی و چالشها روبه‌رو شوند. از این رو هرگز قادر نخواهند بود تجارب جدید کسب کنند و سرنوشت ابدیشان این است که در منطقه امن کسالتبار خود باقی بمانند. - هرگز در مورد آینده هیجانزده نمیشوند: آیا تا‌به‌حال دقت کرده‌ اید که افراد منفیگرا هرگز نمیتوانند راجع به پروژه‌ها و برنامه‌های آینده، دیدگاه مثبتی داشته باشند؟ در واقع آنها اصلاً برنامه‌ای برای آینده ندارند چرا که آنقدر در بدبختیهایشان غرق شده‌اند که آینده‌ای را متصور نیستند. - اخبار خوب را هم بد تفسیر میکنند: اگر شغل رؤیاییتان را به‌دست آورده‌ اید، نامزد کرده‌اید و خانه جدیدی خریده اید، هیجان‌زده‌ اید و میخواهید این خبرها را برای فرد منفیگرایی بازگو کنید، لطفا دست نگه دارید! چرا؟ برای اینکه او حتما راهی پیدا خواهد کرد تا این خبر‌های خوب را منفی جلوه بدهد، محتاطانه درباره‌ خطرات راه به شما هشدار بدهد و بگوید که قبل از اقدام حتما خوب فکر کنید.

* جملات رایج فارسی در انگلیسی are you in game پایه اش هستی؟ - He has a lot of pull آدم بانفوذی است - Stop aging  پیر نشی - Look blue  خیلی غمگین به نظر رسیدن.

* پاسخ سؤالات جدول هفته گذشته: گروه 1 (انجیر-معجزه) گروه 2 (مبتکر- باسیل) گروه 3 (گرسنه-مهاجم) گروه 4 (مخترع-دستان)گروه 5 (مغازه- ایران) گروه 6 (جاسوس- ترجمه) گروه 7 (غمگین- برگشت) گروه  8 (مذاهب-گذشتن) گروه 9 (تواضع- ناهار) گروه 10 (امراض- تردست) گروه 11 (غریبه- یکسان) گروه 12 (غرامت-پرخور) گروه 13 (غضروف- متضاد) گروه 14( ضیافت- کوهان) گروه 15 (آموزش- تجریش) گروه 16 (رمضان- پاییز) گروه 17 (ترکیه- اهواز)

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *