شناسه خبر: 12557 منتشر شده در مورخ: 1396/8/4 ساعت: 06:35 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  

روزنامه پنجشنبه 4 آبان 1396

انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره شبکه تشکلهای نابینایان و کم بینایان کشور - آمانو به ایران میآید - تقاضا در بازار موبایل پایین آمد - برپایی ۶ بیمارستان صحرایی در مرزهای غربی کشور - شناگر نابینا پر افتخارترین ورزشکار پارالمپیک - بازگشت مرد سال به امجدیه پر خاطره - اطلاعرسانی

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 4 آبان 1396

6 صفر 1439

26 اکتبر 2017

سال بیست و یکم شماره 5702

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره شبکه تشکلهای نابینایان و کم بینایان کشور 2

آمانو به ایران میآید 6

تقاضا در بازار موبایل پایین آمد 7

برپایی ۶ بیمارستان صحرایی در مرزهای غربی کشور 9

شناگر نابینا  پر افتخارترین ورزشکار پارالمپیک 11

بازگشت مرد سال به امجدیه پر خاطره 14

حوادث

اطلاعرسانی

........ویژه

* انتخاب اعضای جدید هیأت مدیره شبکه تشکلهای نابینایان و کم بینایان کشور. انتخابات هیأت مدیره جدید شبکه تشکلهای نابینایان و کمبینایان کشور (چاووش) روز سه شنبه با حضور نمایندگان تشکلها برگزار شد. بر این اساس سهیل معینی با 15 رای، علی صابری 14 رای، نصرا... ابراهیمی از کردستان و نرگس نیکخواه  قمصری از کاشان با 10 رای ابوذر سمیعی از قروه کردستان با 7 رای  به عنوان اعضای هیأت مدیره جدید شبکه تشکلهای  نابینایان و کمبینایان کشور انتخاب شدند. بر همین اساس مهناز یاوری با 12 رای به عنوان بازرس انتخاب شد. بعد ازظهر روز سه شنبه نیز نمایندگان تشکلها در جلسه پرسش و پاسخ با حسین نحوینژاد، معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی کشور شرکت کردند. در دومین روز برگزاری این مجمع عبدا...زاده، مسوول اشتغال سازمان بهزیستی کشور با حضور در محل مجمع به سوالات حاضران پاسخ گفت.(سرایی)

* نصب نیروگاه‌های خورشیدی در منازل معلولان و مددجویان آذربایجان شرقی: تفاهمنامه نصب نیروگاه‌های خورشیدی در منازل مددجویان و معلولان فاقد امکان اشتغال، در آذربایجان شرقی امضا شد. این تفاهمنامه بین بهزیستی آذربایجان شرقی و جهاد دانشگاهی این استان به امضا رسیده که در اثر اجرای این تفاهمنامه مددجویان و معلولان به درآمد پایدار دست مییابند. نیروگاه‌های فوق به طور مستقیم به شبکه توزیع برق متصل میشوند و درآمدی بالغ بر 10 میلیون ریال برای هر نیروگاه خورشیدی پیشبینی شده است. این سیستم در حیاط و پشت بام منازل قابل نصب است. گفته میشود وزارت نیرو به مدت 20 سال برق تولیدی را از مددجویان خریداری خواهد کرد. هزینه راه‌اندازی در قالب تسهیلات بانکی به مددجویان و معلولان پرداخت میشود.

* تخصیص ۵۵ میلیارد تومان اعتبار به حوزه توانبخشی بهزیستی در کشور: زهرا نوع‌ پرست مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی کشور اعتبار در حاشیه گردهمایی معاونین توانبخشی سراسر کشور که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد و  در جمع خبرنگاران از وجود یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول در کشور خبر داد که از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند. وی افزود: ۲ هزار مرکز بهزیستی به این معلولین خدمات ارائه میکنند که از این تعداد یک هزار و ۱۰ مرکز روزانه و مابقی شبانه روزی و انواع دیگر مراکز هستند. مدیر کل دفتر مراکز توانبخشی روزانه بهزیستی کشور از تأمین وسایل و تجهیزات کمک توانبخشی معلولان توسط مراکز بهزیستی  خبر داد و گفت: سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان وسایل کمک توانبخشی به ۹۹ هزار معلول تحت پوشش این سازمان ارائه شد. وی از رشد اعتبار مذکور طی امسال نسبت به سال قبل خبر داد و تصریح کرد: امسال حدود ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش پیشبینی و در نظر گرفته شده است که طی آن پیشبینی شده به ۱۲۰ معلول از این طریق خدمات و تجهیزات توانبخشی ارائه شود. نوعپرست افزود: از میزان اعتبار ذکر شده ۱۲ میلیارد تومان صرف وسایل ارتوپدی فنی شامل پروتز و اوروتز میشود. وی گفت: همچنین امسال به  ازای هر نفر۷۰۰ هزار تومان برای  تأمین وسایل بهداشتی در نظر گرفته شده است. وی بیمه را مهمترین مشکل حوزه توانبخشی برشمرد و گفت: تحت پوشش بیمه نبودن باعث میشود برخی افراد در نوبت بمانند اما اگر قانون جامع حمایت از معلولین بازنگری شود میتوان امیدوار بود که این خدمات توانبخشی و کمک توانبخشی تحت پوشش بیمه برود. نوعپرست، اولویت خدماتدهی در حوزه وسایل کمک توانبخشی را کودکان عنوان کرد. وی به فعالیت سه دفتر تخصصی در حوزه توانبخشی اشاره کرد و افزود: این دفاتر شامل  دفتر توانبخشی مراقبتی و خدمات شبانه روزی، دفتر توانبحشی روزانه و توانپزشکی و دفتر فعالیتهای رفاهی و اجتماعی  هستند و هر دفتر خدمات متعددی را به معلولان ارائه میدهد.

 

........سیاسی

* آمانو به ایران میآید. یوکیا آمانو شنبه شب (6آبان – 28اکتبر) برای دیدار و گفت و گو با مقامهای ایران به تهران سفر میکند. مدیرکل آژانس بین المللی اتمی قرار است روز یکشنبه باعلی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز دیدار و گفت و گو کند. مواضع اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص عدم پایبندی ایران به تعهدات برجام با واکنش رهبران کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای عضو گروه 1+5 شده است، این درحالی است که آژانس بین المللی اتمی هشت بار متوالی پایبندی ایران به تعهدات برجام را تایید کرده است.

* علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم مطمئن باشند سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه پیگیر حل مشکلات سپرده گذاران کاسپین و سایر موسسالت مالی و اعتباری هستند.

* بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از حضور وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در جلسه‌ این فراکسیون خبر داد و گفت که جمع‌بندی نهایی اعضای فراکسیون امید درباره غلامی و اردکانیان یکشنبه آینده اعلام میشود.

* تسنیم نوشت: آیت ا... یزدی عضو فقهای شورای نگهبان اعلام کرد که اعضای فقهای این شورا بر اشکال شرعی فعالیت منتخب زرتشتی شورای شهر یزد به اتفاق آرا رأی دادند.

* حمید بعیدینژاد سفیر ایران در انگلیس طی سخنانی در پارلمان انگلیس ضمن انتقاد از مواضع ضد ایرانی و ضد برجامی دونالد ترامپ گفت: برجام مستحکمتر از آن است که دولت آمریکا بتواند با تداوم آن مخالفت کند.

* دولت محلی اقلیم کردستان عراق بامداد چهارشنبه به وقت تهران، با صدور بیانیه ای رسمی، تعلیق نتایج همه پرسی و همزمان پایان درگیریهای نظامی و برقراری آتشبس فوری را به دولت مرکزی عراق پیشنهاد کرد.

 

........اقتصادی

* تقاضا در بازار موبایل پایین آمد: با وجود اینکه چند روز از اجرای آزمایشی طرح رجیستری تلفن همراه نگذشته و اجرای این طرح هم هزینه‌ای برای واردات و بازار نداشته است، بازار موبایل با افزایش حدود ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت‌ مواجه شده است. البته در این میان بازار با رکود و کاهش تقاضا نیز همراه شده و گویا توصیه‌ها برای نخریدن گوشی تا شکسته شدن قیمتها کارساز شده است.

* گرانترین و ارزانترین خودروهای وارداتی: یک دستگاه خودروی پورشه ماکان 2017  از کشورامارات به ایران وارد شده است که ارزش دلاری که در گمرک برای این خودرو قیمتگذاری شد و لقب گرانترین خودروی وارد شده را به خود اختصاص داد به ارزش 101 هزار و 762 دلار است. خودروی سواری چانگان مدل نیوبنی تیپ 5MT ساخت چین هم ارزانترین خودروی وارداتی به کشور در مدت یاد شده بوده است.

 

........بهداشت و سلامت

* برپایی ۶ بیمارستان صحرایی در مرزهای غربی کشور: وزیر بهداشت با اشاره به نظارت گروههای بهداشتی در حوزه بهداشت مواد غذایی و آشامیدنی در ۴ مرز غربی کشور در ایام اربعین حسینی، گفت: در طول مسیر زائران در فاصله هر ۱۰ کیلومتر یک آمبولانس و هر ۱۵ کیلومتر یک اتوبوس آمبولانس مستقر شده اند. هاشمی در ادامه از ایجاد ۶ بیمارستان صحرایی در مرزهای غربی کشور خبر داد و گفت: تمام بیمارستانهای استانهای مرزی غرب کشور از نظر حضور پزشک متخصص و کادر درمانی تقویت شده اند.

* تجویز غیرضرور آنتیبیوتیک: پزشکان انگلیسی تاکید کردند: بیماران بیش از آنکه به مصرف آنتیبیوتیک نیاز داشته باشند باید استراحت کنند. بیش از یک پنجم آنتیبیوتیک‌های تجویزی ضرورت ندارند و بسیاری از بیماریها با استراحت و به خودی خود درمان میشوند. زیاده‌روی در مصرف داروها باعث میشود عفونتها به دلیل مقاومت دارویی سختتر درمان شوند. هر سال ۵۰۰۰ نفر در انگلیس بر اثر عفونتهای مقاوم به دارو جان خود را از دست میدهند. از هر ۱۰ مورد عفونت E.coli چهار مورد آن با اولین گزینه آنتیبیوتیکی قابل درمان نیست و تا سال ۲۰۵۰ عفونتهای مقاوم به دارو در سراسر جهان بیش از قربانیان فعلیِ بیماری سرطان جان مردم را میگیرند. سرفه یا برونشیت در مدت سه هفته برطرف میشود و مصرف آنتیبیوتیک طول دوره درمان را فقط یک تا دو روز کاهش میدهد.

* راهکارهای حفظ سلامت چشم: با افزایش سن، چشمها بیشتر در معرض ابتلا به آب مروارید یا آب سیاه قرار میگیرند. توصیه هایی برای سلامت چشمها: -استفاده از عینک آفتابی برای ممانعت از برخورد اشعه ماوراءبنفش با چشم و استفاده از کلاه لبه دار با لبه بزرگ در زمانهایی که در فضای باز هستید-ترک سیگار-خوردن غذاهای مفید برای چشم -حفظ وزن و ورزش کردن - حفظ فشارخون عادی برای جلوگیری آسیب چشمی هر ۲۰ دقیقه چشم از کامپیوتر بردارید.

........از شش نقطه جهان

* شناگر نابینا  پر افتخارترین ورزشکار پارالمپیک:   در میان ورزشکاران معلول و نابینا، کم نیستند کسانی که به موفقیتهای جهانی دست پیدا کرده اند و نامشان را در تاریخ به ثبت رسانده اند. در تمام دنیا اما بر خلاف کشور ما استقبال ویژه ای از افتخار آفرینیهای این ورزشکاران به عمل میآید و گذشته از توجه خاصی که رسانه ها به این گروه از ورزشکاران نشان میدهند، حضور در مجامع مختلف و قرار دادنشان در کنار ورزشکاران نام آشنای غیر معلول باعث شده این قبیل ورزشکاران از جایگاه والایی در میان ورزشدوستان برخوردار باشند.

شناگر نابینای آمریکایی یکی از موفقترین ورزشکاران تاریخ پارالمپیک است.

تریشا زورن ورزشکار آمریکایی که با مشکل نابینایی متولد شد توانست یکی از زنان پر افتخار ادوار مختلف پارالمپیک باشد.

وی از سال 1980 تا 2004 در تمامی پارالمپیک ها حضور داشت و موفق به کسب 55 مدال شامل 41 طلا، 9 نقره و 5 برنز شد. S12, SB12 و SM12، کلاسهایی است که این ورزشکار نابینا مدالهایش در در آنها به دست آورده است.

7 مدال طلا در پارالمپیک آرنهم سال 1980

6 مدال طلا و یک نقره در پارالمپیک نیویورک سال 1984

10  مدال طلا و 2 نقره در پارالمپیک بارسلونا سال 1992

2 مدال طلا ،3 نقره و 3 برنز در پارالمپیک آتلانتا سال 1996

4 نقره و 1 برنز در پارالمپیک سیدنی سال 2000

یک مدال برنز در پارالمپیک آتن سال 2004. این، فقط مجموعه افتخاراتی است که این نابغه نابینا در دوره های مختلف پارالمپیک به دست آورده است.

زورن در پارالمپیک 1988 سئول توانست 12 مدال طلا  را ازآن خود سازد و یکی از ورزشکاران موفق در این دوره از رقابتها باشد.

تریشا زورن در تاریخ پارالمپیک در رشته شنا توانست مانند مایکل فلپس در المپیک عمل کند.

وی اکنون با 52 سال سن توانسته با کسب 55 مدال از ادورا مختلف پارالمپیک پرافتخارترین ورزشکار باشد.

«Trischa Zorn »، زاده اول ژوئن ۱۹۶۴ است. در کالیفرنیا به دنیا آمده و از همان لحظه تولد نابینا بوده است. در سال ۲۰۰۱ دانشگاه را به پایان رسانده و از همان سال هم علاوه بر مربیگری شنا، به عنوان معلم پایه های سوم و چهارم، برای دانشآموزان با نیازهای خاص، در مدارس ایندیاناپلیس، مشغول تدریس است. سرویس ورزشی مجله تایمز در سال ۲۰۰۵ این ورزشکار نابینا را همراه با هفت ورزشکار دیگر به عنوان پر افتخارترین ورزشکاران دنیا برگزیده است.

نامهای آشنایی مثل ژرژ وئآ، فوتبالیست افسانه ای لیبریایی و ایان تورپ، شناگر خارق العاده استرالیایی در میان این هشت نام دیده میشوند. کمیته بین المللی پارالمپیک همچنین در سال ۲۰۱۲ نام این ورزشکار نابغه نابینا را به تالار افتخارات پارالمپیک، اضافه کرده است.

* گلواژه: بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت میبخشد. امام حسین(ع) - بهترین ثروت آن است که انسان به وسیلة آن آبروی خود را حفظ نماید. امام حسین(ع)

........ورزشی

* بازگشت مرد سال به امجدیه پر خاطره: ابراهیم آشتیانی، ستاره بزرگ تاریخ فوتبال ایران صبح سه شنبه درگذشت تا خبر از دست رفتنش جلوتر از اخبار بازی پرهیاهوی دربی، فضای فوتبال ایران را تحت تأثیر خود قرار دهد. آشتیانی یک بازیکن ممتاز در تاریخ فوتبال ملی و باشگاهی ماست. بازیکنی برخاسته از مکتب شاهین که میتوانست اولین لژیونر ایران از جمع بازیکنان ممتاز دهه 40 و 50 باشد. زوج او و علی پروین سالها به عنوان بهترین زوج فوتبال ایران شناخته میشد و کار به جایی رسید که او به عنوان یک مدافع راست، عنوان مرد سال فوتبال ایران را در سال 1349 از آن خود کرد. او همچنین در بازیهای جام ملتهای 1972 که با قهرمانی ایران به اتمام رسید، لقب ستاره مسابقات را دریافت کرد. از انتخاب شدن او به عنوان مرد سال فوتبال ایران، عکسهای فوق العاده و خاطره انگیزی وجود دارد، لحظه ای که او با یک پیکان کارلوکس آلبالویی در امجدیه دور افتخار میزند. آشتیانی در تیمهای شاهین، پیکان و پرسپولیس به میدان رفته و آخرین دوره ملی او حضور در ترکیب تیم قهرمان آسیا در بازیهای آسیایی 1974 تهران است. او که در سن 71 سالگی به دلیل ناراحتی قلبی در بیمارستان قلب شهید رجایی درگذشت، یکی از تحصیل کردگان تاریخ است که سابقه استادی در دانشگاه تهران را نیز دارد. ایشان در اواخر دهه 50 در حال تحصیل در مقطع دکترا در دانشکده بروکسل بود که با اعلام انقلاب فرهنگی، به ایران بازگشت. آشتیانی که پیکرش  روز گذشته در امجدیه گردانده شد، یکی از آنهاست که باید در یادآوری نام او و همنسلانش بیشتر بکوشیم. هیچوقت فراموش نمیکنیم وقتی در ویژه نامه نوروزی سال 94 ایران سپید از او درخواست مصاحبه کردیم، با چه تواضعی پذیرفت و با حوصله فراوان، بیش از دو ساعت با ما به گفت و گو نشست. به بهانه پر کشیدن اسطوره فوتبال ایران، بازنشر مصاحبه ایران سپید با ابراهیم آشتیانی را در وبسایت ایران سپید بخوانید.

 

.......حوادث

* درخواست مادرشوهر برای قصاص عروس اسیدپاش: زن جوان افغان که به‌دنبال اختلافهای شدید خانوادگی، شوهرش را در خواب با اسید سوزانده و جانش را گرفته بود صبح سه شنبه در شعبه پنجم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در پی این واقعه هولناک که آذر سال گذشته در جنوب تهران رخ داد، زن جوان بلافاصله دستگیرشد. او در بازجویی به بازپرس شعبه دوم دادسرای شهرری گفت: «از مدتی پیش با شوهرم به مشکل خورده بودم. او دائم اذیتم میکرد و با هم هر روز دعوا داشتیم. از شب قبل هم دعوا و درگیریمان شدت گرفته بود. تا دم دمهای صبح دعوا میکردیم تا اینکه شوهرم خوابش برد. من به خودش گفته بودم که او را در خواب با اسید خواهم سوزاند ولی به حرفم توجهی نکرد. شب حادثه به انباری رفتم و از آنجا ظرفی پلاستیکی را پر از اسید کردم. وقتی بالا آمدم هنوز خواب بود که بیدارش کردم. وقتی از جا پرید یکدفعه اسید را به رویش ریختم. در همان حال پشیمان شدم و به کنارش رفتم و معذرت خواهی کردم. بعد هم با پلیس و اورژانس تماس گرفتم ولی افسوس که شوهرم در بیمارستان فوت کرد.» در جلسه محاکمه، مادر مقتول برای عروس جنایتکارش قصاص خواست. این زن که مادر پسرخردسالی است بار دیگر ماجرای اسیدپاشی را شرح داد و پس از اعتراف و ابراز ندامت، از مادرشوهرش درخواست عفو و بخشش کرد. اوگفت: «مرا به خاطر پسرم ببخشید.» اما مادرشوهر همچنان خواستار قصاص قاتل پسرش بود. بنابر این قضات ختم جلسه را اعلام کردند و برای مشخص شدن سلامت روانی متهم، او را به پزشکی قانونی معرفی کردند تا پس از اعلام نتایج بررسیها در اینباره تصمیم بگیرند.

* مقتول خواست خودم را معرفی کنم: ۱۵ سال پیش جنایتی خانوادگی در یک خانه قدیمی در شرق تهران رخ داد. قاتل مردی میانسال بود که پس از قتل همسرش فراری شد و از آن زمان تحقیقات پلیس برای دستگیری او ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل اتفاق عجیبی رخ داد؛ اتفاقی که باعث شد مرد جنایتکار به اداره پلیس برود و خودش را تسلیم کند. - من قاتلم! بعد از ظهر دوشنبه گذشته مردی کوتاه ‌قد با موهایی سفید و پاهایی لرزان وارد کلانتری 144 تهران شد و گفت که آمده تا به عذاب وجدان 15ساله‌اش خاتمه دهد. مرد 63‌ساله مدعی بود که سالها پیش همسرش را به قتل رسانده و از آن زمان تحت تعقیب پلیس است. مأموران با شنیدن حرفهای این مرد او را به اتاق افسر نگهبان منتقل کردند و خواستند ماجرا را تعریف کند. مرد میانسال گفت: سال 81 بود که همسرم را به قتل رساندم. با هم هیچ مشکلی نداشتیم و دوستش داشتم اما روز حادثه بر سر مسائل پیش پا افتاده که ممکن است در زندگی هر کسی پیش بیایید با هم درگیر شدیم که ناگهان عصبانی شدم و او را از روی پله‌ها به پایین هل دادم و همسرم به حیاط پرت شد. وقتی او را با آن وضعیت دیدم از ترسم فرار کردم و از تهران رفتم اما در این سالها لحظه‌ای عذاب وجدان رهایم نکرد تا اینکه تصمیم گرفتم به کابوسهای شبانه و عذاب وجدانی که گریبانگیرم شده بود پایان بدهم. پس از اعترافات این مرد، پرونده به دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد و متهم به شعبه ششم دادسرای جنایی تهران انتقال یافت و مقابل قاضی قرار گرفت. او جزئیات قتل همسرش را شرح داد و گفت به‌شدت پشیمان است. مرد میانسال میگفت که در همه این سالها زندگی پنهانی داشته اما مدام خواب همسرش را میدیده که از او میخواسته به اداره پلیس برود و خودش را معرفی کند. به همین دلیل هم تصمیم گرفته خودش را تسلیم کند. با اعترافات این مرد قاضی جنایی برایش قرار بازداشت صادر کرد و این در حالی بود که پسران وی با اطلاع از حادثه راهی دادسرای جنایی شدند و پدرشان را بخشیدند. آنها گفتند که او تحمل حبس ندارد و برای همین رضایت میدهند تا به زودی آزاد شود. به این ترتیب متهم در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت تا پرونده‌اش به دادگاه فرستاده شود.

* گلواژه: کسانی که رضایت مخلوق را به بهای غضب خالق بخرند، رستگار نخواهند شد. امام حسین(ع)

........اطلاع رسانی

* دوستان عزیز! بخش فرهنگی نابینایان بهزیستی شمیرانات، به جهت بزرگداشت روز عصای سفید و تشویق شما به نوشتن در قالب طنز، مسابقه خاطره نگاری برگزار مینماید. برای شرکت در این مسابقه خاطرات خود را از رفت و آمد و استفاده از عصای سفید به صورت طنز نوشته و همراه با یک شماره تماس تا تاریخ 30 آبان ماه به نشانی ایمیلnabinasarv@gmail.com  ارسال نمایید. لازم به ذکر است ایمیلهایی که فاقد شماره تماس و نام و نام خانوادگی باشند در مسابقه شرکت داده نخواهند شد. همچنین اسامی برندگان در روز 12 آذر در همین روزنامه اعلام خواهد شد.

* بدینوسیله به اطلاع کلیه اعضای انجمن نابینایان ایران میرساند اردوی زیارتی و سیاحتی مشهد مقدس در نیمه دوم آبان ماه 96 برگزار خواهد شد. از علاقمندان خواهشمند است جهت اطلاع از تاریخ و چگونگی اعزام و ثبت نام با شماره 61-22560060 تماس حاصل فرمایند.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *