شناسه خبر: 12540 منتشر شده در مورخ: 1396/8/1 ساعت: 09:08 گروه: اجتماعی  
انتقاد یک نماینده از سرپیچی دستگاه ها در زمینه جذب معلولان

انتقاد یک نماینده از سرپیچی دستگاه ها در زمینه جذب معلولان

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از قانون شکنی و تخلف دستگاه ها در عدم اختصاص سهمیه جذب برای معلولان انتقاد کرد.

به گزارش ایران سپید حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ارائه تذکر آیین نامه ای به استناد بنده ۱۱ ماده ۲۴ آیین نامه داخلی مجلس درباره حفظ شأن مجلس اظهار داشت: نمایندگان با در نظر گرفتن مصالح کشور قانونگذاری می کنند اما انگار اجرای قانون دلخواهی شده که برخی از دستگاه ها اجرا می کنند و برخی اجرا نمی کنند.

وی ادامه داد: یکی از این قوانین قانون حمایت از معلولان است که برا اساس آن سه درصد از سهمیه استخدام دستگاه ها باید به جذب معلولان اختصاص یابد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: متاسفانه امروز دستگاه ها در بخشنامه هایشان این نکته را رعایت نمی کنند که از جمله این موارد آموزش و پرورش است که در آیین نامه های استخدامی آن شرایط جسمانی کاملا سالم را برای جذب در نظر می گیرند.

پژمانفر افزود: این نشان می دهد که این دستگاه ها قصد تمکین به قانون را ندارند؛ در حالی که جذب معلولان تاثیر فرهنگی بالایی هم دارد که فردی با وجود محدودیت جسمی درس خوانده و توانایی کار کردن را کسب کرده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *