شناسه خبر: 12507 منتشر شده در مورخ: 1396/7/24 ساعت: 11:47 گروه: اجتماعی  
تهران برای معلولان بدقواره است
شهردار تهران:

تهران برای معلولان بدقواره است

نخستین نشست خبری محمد علی نجفی، شهردار جدید تهران با حضور جمع کثیری از اصحاب رسانه در محل سالن ایران زمین ساختمان شورای شهر برگزار شد.

به گزارش ایران سپید در ابتدای این نشست، نجفی شهردار تهران با اشاره به ارزش جایگاه رسانه اظهار داشت: اگر بخواهیم برای مردم ارزش و جایگاهی قائل شویم, باید به جایگاه رسانه هم ارزش قائل شویم. وی در ادامه، ضمن قرائت متنی که نسخه آن متن در اختیار رسانه ها هم قرار گرفت, سیاستهای کلی شهرداری جدید را بیان کرد و پس از آن، به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت. نجفی در پاسخ به سؤالی پیرامون رفع معضل ترافیک اظهار داشت: یکی از اصلیترین مشکلات شهر تهران است  در نظر سنجیها هم دائماً مطرح میشود. توسعه حمل و نقل شهری در قالب شبکه، کاستن از سفر های کاری در شهر تهران که از طریق هوشمند سازی سیستمها در شهرداری و دولت امکان پذیر است, گرانتر کردن استفاده از حمل و نقل و خودروهای شهری, و نگاه علمیتر به مسأله ترافیک شهر تهران, چهار موردیست که باید به صورت مفصل بررسی و مد نظر قرار بگیرد تا این معضل را بتوانیم رفع کنیم. اقداماتی مثل اصلاح وضع هندسی شهری هم در این زمینه تأثیر بسزایی دارد.

شهردار تهران در ادامه, به سؤالی در مورد بافت فرسوده پاسخ داد و اظهار داشت: در مورد بافت فرسوده, باید گفت که یکی از مشکلات مهم شهر تهران است که در گذشته از سوی دولت و شهرداری در گذشته به آن پرداخته شده, اما ناقص بوده. به نظرم باید برنامه های جدیدی در نظر بگیریم که با همکاری وزارت مسکن و شهر سازی طرحی در نظر گرفته شده که امیدواریم تا آخر هفته آمده شده و به رئیس جمهوری ارائه شود. در نظر گرفتن جوانب فرهنگی بافت فرسوده با اصلاح و تعمیر آن بافتها, یکی از مهمترین مواردیست که می شود مد نظر قرار داد. به عنوان مثال, اختصاص یک بافت فرسوده اصلاح شده به عنوان نمایشگاه دائمی کتاب, قطعاً تأثیر بیشتری در جذب مخاطبان و علاقه مندان کتاب خواهد داشت. استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی با بهره گیری از ارزش افزوده ای که ایجاد می شود نیز در اجرای طرح مشترک شهرداری و دولت بسیار مؤثر خواهد بود. ضمن این که رئیس محترم جمهوری تأکید زیادی بر ارائه هر چه سریعتر این طرح دارند.

وی در ادامه با اشاره به این که در انتصابات اخیر شهری, سیاسی کاری نشده است, اظهار کرد: من انتخاب سیاسی نکرده ام, برخلاف صحبتی که اخیراً عده ای مطرح کرده اند. اتفاقاً بخشی از کارشناسانی و مشاورانی که انتخاب کرده ام, کاملاً اصلاحطلب یا معتدل نزدیک به اصلاحطلب هستند که برنامه های شورای شهر را پذیرفته اند.  یکی از سیاست ها و معیار های من در انتخاباتم, استفاده از کسانیست که از بدنه شهرداری هستند, نه بیرون از آن. شهردار تهران در بخش دیگری از این نشست, در پاسخ به سؤال ایران سپید مبنی بر نگاه شهرداری جدید به مسأله مناسب سازی محیط و مبلمان شهری اظهار داشت: به نظر من, شهر تهران برای زندگی همه اقشار, مناسب نیست و من عنوان «بدقواره» را به این وضعیت شهر اطلاق می کنم. واقعاً وضعیت محیط شهری، مثل تهران, طوری نیست که اقشار مختلف دوستدار این شهر باشند و از جمله این اقشار, معلولان هستند. ما از این بابت واقعاً شرمنده ایم و قطعاً حل کردن این مسأله, زمان بر است و شهرداری هم اهمیت خاصی به این موضوع دارد. وی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگر ایران سپید در خصوص انتخاب یک مشاور در حوزه معلولان اظهار داشت: سه نفر از دوستان کارشناس در حوزه معلولان که از جامعه معلولان هم هستند, به من پیشنهاد شده که فکر می کنم طی ده روز آینده یکی از این سه نفر  اعلام می کنیم. وظیفه این مشاور هم, رسیدگی به معضلات شهری معلولان و ارائه گزارشهای مفصل به شهرداریست تا در صورت وجود موانع, در رفع آن ها اقدامات لازم صورت بگیرد. مجید سرایی

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *