شناسه خبر: 12504 منتشر شده در مورخ: 1396/7/24 ساعت: 09:17 گروه: اجتماعی  
کارگاه قالیبافی ویژه نابینایان در کرمان راه‌اندازی شد

کارگاه قالیبافی ویژه نابینایان در کرمان راه‌اندازی شد

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: ایجاد یک کارگاه قالیبافی برای نابینایان و آموزش آنها برای قالیبافی یک کار شگفت‌انگیز و فوق‌العاده بود که در استان کرمان انجام شد.

به گزارش ایران سپید با اشاره به اینکه امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: این نشان از اهمیت توجه به ایجاد اشتغال در بین گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه دارد.

وی با اشاره به عملکرد سازمان بهزیستی استان کرمان برای نابینا در این استان گفت: ایجاد یک کارگاه قالیبافی برای نابینایان و آموزش آنها یک کار شگفت‌انگیز و فوق‌العاده بود که در استان کرمان انجام شد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر اینکه تاکنون در زمینه قالیبافی و زیباپسندی برای نابینایان کمتر کار شده است تصریح کرد: در چند ماه گذشته آموزش‌های اولیه به 20 نفر از توان‌خواهان انجام شده و در ماه‌های آینده به بحث‌های تجاری پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه 15 هزار دانشجوی معلول در کشور وجود دارد  که شش هزار نفر از آنها نابینایان هستند گفت: از هزار و 500 دانشجوی گروه‌های هدف ما در استان کرمان 750  نفر دانشجوی معلول در استان داریم که 300 نفر از آنها نابینا هستند.

اسدی با اشاره به اینکه نیمی از دانشجویان معلول استان را دانشجویان نابینا به خود اختصاص داده‌اند گفت: این نشان از جایگاه ویژه نابینایان در زمینه علمی و توانمندی و همت بیشتر نابینا نسبت به سایر معلولان برای علم‌ورزی و علم‌آموزی دارد.

وی با بیان اینکه به تازگی در چند فاز اقداماتی برای مناسب‌سازی در سطح شهر انجام شده گفت: امیدواریم که این اقدامات در دیگر اماکن عمومی استان گسترش پیدا کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *