شناسه خبر: 12498 منتشر شده در مورخ: 1396/7/23 ساعت: 10:52 گروه: اجتماعی  
درخواست از شهرداری برای ایجاد باغ گل ویژه نابینایان در بوستان‌های بزرگ

درخواست از شهرداری برای ایجاد باغ گل ویژه نابینایان در بوستان‌های بزرگ

عضو شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواست اقدامات لازم را در خصوص مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد باغ گل ویژه نابینایان در بوستان‌های بزرگ شهری خبر داد.

به گزارش ایران سپید مجید فراهانی در جریان سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به روز جهانی عصای سفید اظهار کرد: نابینایان و معلولان این شهر به عنوان شهروند حقی در شهر دارند و باید مدیریت شهری برای زندگی این افراد اقدامات مناسبی در مسیر دسترس‌پذیری شهر و تسهیل آمد و شد، امکان فعالیت‌های فرهنگی، اشتغال و اقتصادی به انجام برسانند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال 89 شاهد مرگ یک خانم نابینا در ایستگاه مترو خزانه بودیم و امیدواریم در تهران دیگر شاهد این حوادث تلخ نباشیم. 

فراهانی با استناد به ماده 71 قانون شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به شهرداری تهران درباره توجه به مسائل نابینایان گفت: خواهان اجرای کامل مصوبه شورای اسلامی شهر تهران درباره نابینایان بویژه الزام شهرداری تهران به ارائه خدمات ویژه به نابینایان تهرانی و الزام شهرداری تهران به ایجاد باغ گل ویژه نابینایان در بوستان‌های بزرگ شهری به عنوان دو مصوبه خاص شورا در مسیر تحقق شهر دسترس پذیر درباره نابینایان تهرانی هستیم. 

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: شهرداری تهران ضمن توجه به مسائل نابینایان و معلولان شهر باید اهتمام ویژه‌ای به رسیدگی مسائل کارکنان نابینا و معلول خود داشته باشد و در این زمینه الگو دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های عمومی باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرای به موقع مصوبات شورا و اهتمام نجفی شهردار تهران شاهد حضور بالنده و اثربخش نابینایان و معلولان در تهران، شهر دسترس‌پذیر، شهر زندگی باشیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *