شناسه خبر: 12485 منتشر شده در مورخ: 1396/7/19 ساعت: 09:12 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 19 مهر 1396

روزنامه چهارشنبه 19 مهر 1396

با دولتمان یکی هستیم - پرداخت چند مرحله ای سود سهام عدالت قطعی شد - نگرانی در مورد استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس - تولید رباتهای نرم برای بهبود زندگی معلولان توسط محققان ایرانی - خیر اللهزاده قهرمان جودوی نابینایان جهان شد - پشت پرده قتل دو خواهر به دست پدر

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 19 مهر 1396

20 محرم 1439

11 اکتبر 2017

سال بیست و یکم شماره 5689

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

با دولتمان یکی هستیم 2

پرداخت چند مرحله ای سود سهام عدالت قطعی شد 4

نگرانی در مورد استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس 6

تولید رباتهای نرم برای بهبود زندگی معلولان توسط محققان ایرانی 8

خیر اللهزاده قهرمان جودوی نابینایان جهان شد 15

پشت پرده قتل دو خواهر به دست پدر

اطلاعرسانی

 

........سیاسی

* با دولتمان یکی هستیم. سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: آقای ترامپ مطمئن باشند که ما با وزارت امور خارجه و دولتمان یکی هستیم و دلهایمان یکی است.

* نوبخت، سخنگوی دولت گفت: هر کشوری که بخواهد سپاه را که در نبرد با تروریستها است، تروریست بداند، در صف تروریستها قرار میگیرد.

* غلامرضا حیدری، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: جهت گیری دیپلماتیک و دفاعی جمهوری اسلامی ایران یکسان است و سپاه پاسداران، دولت و وزارت امور خارجه با هم یکدل هستند و همه در راستای حفظ منافع نظام گام بر میدارند.

* محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که سپردن پرونده برجام به کنگره توسط ترامپ نوعی خودکشی است، گفت: ترامپ بنا دارد که با این کار بار را از دوش خود بردارد و به کنگره بسپارد.

* عارف، رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاحطلبان گفت: قطعاً در ۱۴۰۰ کاندیدای اصلاحطلب داریم.

* «وندی شرمن» معاون سابق وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی با انتشار یادداشتی در نشریه نیویورکتایمز نوشت: ترامپ با عدم تأیید پایبندی ایران به برجام، اشتباه بزرگی را مرتکب میشود.

* یان کیکرت، نماینده دائم اتریش در سازمان ملل متحد، تصمیم محتمل دولت آمریکا به تأیید نکردن پایبندی ایران به برجام را نادرست و توجیه ناپذیر دانست و گفت: در صورت خروج آمریکا از این توافقنامه، کشورهای اروپایی، چین و روسیه به آن پایبند خواهند ماند و برجام به حیات خود ادامه میدهد.

* خبرگزاری رویترز گزارش داد: ایران قول داده است در صورتی که آمریکا سپاه پاسداران را به عنوان گروه تروریستی معرفی کند، به آمریکا پاسخ شکننده ای دهد.

 

 

......اقتصادی

* پرداخت چند مرحله ای سود سهام عدالت قطعی شد: پوری حسینی، رئیس کل سازمان خصوصی سازی از آغاز پرداخت چند مرحله ای سود سهام عدالت طی چند روز آینده خبر داد و گفت: شرکتهای سرمایه پذیر صورتهای مالی خود را تیر ماه مصوب نموده و از اول مرداد تا پایان اسفند ماه فرصت دارند که سود تقسیم شده را به حساب سازمان خصوصی سازی واریز نمایند و سازمان خصوصی سازی با نهایت قدرت و دقت بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از ۳۴۰۰ میلیارد تومان را دریافت کرده است که این رقم ۱۵ درصد از کل سود سهام مصوب شرکتهای سرمایه پذیر که ناشی از عملکرد سالی مالی است، خواهد بود. وی همچنین افزود: بر خلاف تصور ما، تقسیم سود سهام عدالت چند روزی است به تأخیر افتاده و پس از هماهنگیهای لازم با دستگاه های مربوطه، أِن شاء الله از چند روز آینده این امر آغاز خواهد شد و مرحله به مرحله سود واریز خواهد شد که در اطلاع رسانیهای بعدی جزئیات بیشتری در اختیار مشمولین قرار خواهد گرفت.

* پر فروشترین گوشی جهان معرفی شد: طبق فهرست منتشر شده، گوشی هوشمند آیفون ۷ اپل در نیمه نخست سال جاری میلادی ۲۰۱۷، عنوان پر فروشترین گوشی را در جهان بنام خود ثبت کرده است. به نقل از وب سایت phonearena، مؤسسه IHS Markit فهرستی از پر فروشترین گوشیهای هوشمند سال ۲۰۱۷ را در وب سایت خود ارائه داده است که گوشی آیفون ۷ در صدر این فهرست قرار گرفته است. در این رده بندی، گوشیهای آیفون ۷ پلاس اپل، گلکسی گرند پرایم پلاس سامسونگ و آیفون ۶ اس، مدل ۲۰۱۵ به ترتیب در رتبه های دوم، سوم و چهارم جای گرفته اند. گوشیهای آیفون ۶، آیفون ۶ اس و آیفون ۷ به ترتیب در نیمه نخست سالهای ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی از جمله محبوبترین و پر طرفدارترین گوشیهای هوشمند بازار بوده است.

 

 

.......بهداشت و سلامت

* نگرانی در مورد استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس: معاون سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس مشکلی ندارد، اما باید سه شرط عدم استفاده از خمیر مرغ دپو شده، عدم استفاده از ضایعات مرغ و تولید خمیر مرغ حتی الامکان در واحد تولیدی فرآورده های گوشتی یا جا بجایی با حمل و نقل کاملاً بهداشتی رعایت شود.

* مبتلایان به دیابت تزریق واکسن آنفلوآنزا را فراموش نکنند: پزشکان به بیماران مبتلا به دیابت تزریق واکسن آنفلوآنزا را توصیه میکنند. بسیاری از مبتلایان به دیابت در مورد خطرات ناشی از آنفلوآنزا آگاهی ندارند و تعدادی با تصور این که تزریق واکسن آنفلوآنزا موجب واکنشهای نامطلوب میشود، از این کار خودداری میکنند. این در حالی است که مبتلایان به دیابت بیشتر احتمال دارد در صورت آلوده شدن به ویروس آنفلوآنزا درگیر مشکلات و عوارض ناشی از این ویروس شوند. تزریق این واکسن روشی ایمن و مؤثر برای پیشگیری یا کاهش شدت این عوارض است.

* فریب تبلیغات دستگاه های تصفیه آب را نخورید: مرکز سلامت محیط و کار هشدار داد: برخی شرکتهای تبلیغ کننده دستگاه های تصفیه آب برای فریب اذهان عمومی از بابت آلوده جلوه دادن آب آشامیدنی و فروش دستگاه های خود، اقدام به ساخت فیلمهای تبلیغاتی میکنند، اما مردم نباید فریب این تبلیغات سوء را بخورند. در این فیلمها، آب آشامیدنی شبکه لوله کشی را با الکترودهای تجاری الکترولیز میکنند که باعث تولید رنگ و لجن بر اثر آزاد سازی یونهای آلومینیوم و آهن شده و منجر به تولید آبی کدر و سیاه میشود که به تصور اشتباه، ناخالصیهای آب است. رسوبات تشکیل شده ناشی از واکنش یونهای آزاد شده از الکترودها با آب مورد آزمایش است. تمام آبها، حاوی یونهایی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم و... هستند و وجود آنها در صورتی که در محدوده مجاز باشند، برای سلامت مفید است.

........دانش و فناوری

* تولید رباتهای نرم برای بهبود زندگی معلولان توسط محققان ایرانی: به نقل از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر امیرسالار جعفرپیشه، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در حوزه توانبخشی با اعلام این خبر افزود: مجموعه ای از تولیدات شرکت ما مربوط به محصولات توانبخشی رباتیک دست است. وی افزود: این محصولات با هدف بهبود ADL آسیبدیدگان در اندام فوقانی طراحی و ساخته شده است و در دو شکل درمانی و کمکی جهت استفاده کلینیکهای توانبخشی جهت توانخواهان، خصوصاً افراد مبتلا به استروک، فلج مغزی، ضایعه نخاعی و آرتریت روماتویید تولید میشود. مدیر این شرکت دانش بنیان بخش دیگری از تولیدات این شرکت را شامل محصولات بیوفیدبک معرفی کرد و افزود: این محصولات شامل بیوفیدبک فشار، پاسچر، نیرو، EMG است که این دسته از محصولات یک مجموعه کامل سخت افزاری و نرم افزاری برای اجرای طیف وسیعی از حرکات تمرینی فیزیکی پر کاربرد در توانبخشی اختلالات و ناتوانیهای مختلف است. جعفرپیشه افزود: مجموعه نرم افزارهای این مجموعه مشتمل بر تکالیف یادگیری حرکتی، سنجش کیفیت و کمیت اجرای تمرینات و محیطهای بازی گونه تعاملی است که امکان اجرای پروتکلهای توانبخشی مختلف را برای متخصصان فراهم میکند. این شرکت دانش بنیان از شرکتهای وابسته به مرکز رشد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است که تا کنون موفق به تولید ۱۲ محصول فناورانه در حوزه فناوری توانبخشی شده است و چهار محصول ثبت اختراع شده و ثبت اختراع سه محصول دیگر نیز مراحل داوری را میگذراند. هم اکنون ۱۰ شرکت فناور تحت پوشش مرکز رشد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فعالیت میکنند. این مرکز ظرفیت پذیرش شرکتهای فناوری حوزه طراحی و تولید تجهیزات پزشکی توانبخشی و اندامهای مصنوعی را دارد.

* گلواژه: وجدان شما، ابزار سنجش درست شما از خودخواهی تان است؛ با دقت به آن گوش دهید. ریچارد باخ 

 

........ورزشی

* خیر اللهزاده قهرمان جودوی نابینایان جهان شد: رقابتهای جام جهانی جودوی نابینایان از ۱6 تا 18 مهر در تاشکند ازبکستان برگزار شد و سه نماینده ایران برابر حریفان خود قرار گرفتند. محمدرضا خیر اللهزاده، ملیپوش وزن +100 کیلوگرم کشورمان در این مسابقات شگفتیساز شد و مدال زرین طلای جهان را بر گردن آویخت. وی پس از استراحت در دور اول، به مصاف حریف خود از ازبکستان رفت که قهرمانی جهان را در کارنامه داشت. خیر اللهزاده با شکست وی، مقابل نایب قهرمان پارالمپیک از کشور برزیل قرار گرفت و حریف خود را ضربه فنی کرد و فینالیست شد. در مسابقه فینال، به مصاف جک هاجسون از کشور انگلستان رفت که این حریف خود را نیز ضربه فنی کرد و مدال طلای سنگین وزن جهان را از آن خود کرد. امید نوری جعفری، دیگر نماینده ایران در وزن -81 کیلوگرم در دور نخست، برابر حریفی از ازبکستان شکست خورد و سپس برابر جودوکاری از آلمان پیروز شد. نوری جعفری در گروه بازنده ها، برابر حریف ژاپنی خود به برتری دست یافت، اما مغلوب شریف خلیلف از ازبکستان شد و به مقام پنجمی رسید. میثم بنیطبا نیز در وزن -60 کیلوگرم، در دور اول استراحت کرد و در دور دوم، در حالی مقابل ازبکستان قرار گرفت که از ناحیه کتف آسیب دید و با شکست مقابل وی، از دور مسابقات حذف شد.

* خیز 358 میلیون پوندی سیتی برای جذب مسی: تنها چند ماه تا پایان قرارداد لیونل مسی و بارسلونا باقی مانده و تا کمتر از 3 ماه دیگر، رقبا از نظر قانونی حق دارند با این فوق ستاره 30 ساله وارد مذاکره شوند. نشریه آ.اس، ادعا کرد: سران سیتی مذاکرات خود را با اطرافیان مسی آغاز کرده و قصد دارند با پیشنهاد 358 میلیون پوندی برای جذب وی اقدام کنند. مسی خاطرات شیرینی با گواردیولا دارد و همین موضوع، میتواند او را ترغیب به مهاجرت کند. چند ماه قبل، بارسلونا اعلام کرد: با مسی تا سال 2021 به توافق رسیده است.

 

........حوادث

* پشت پرده قتل دو خواهر به دست پدر: مادر دو دختر که در جنایتی خونین قربانی خشم پدرشان شده بودند، با حضور در دادسرای جنایی تهران پرده از اختلافهای 26 ساله با همسرش برداشت. از عامل این جنایت که به زندگی خود نیز پایان داده بود، دستخطی برجا مانده بود.

رسیدگی به این پرونده از شامگاه 20 شهریور امسال و به دنبال تماس زن میانسالی با پلیس آغاز شد. بازپرس و کارآگاهان جنایی پایتخت پس از رسیدن به خانه مورد نظر در خیابان 198 شرقی تهرانپارس، به محض ورود با پیکرهای خونین دو دختر جوان داخل آشپزخانه و بدن پدرشان در سالن پذیرایی رو برو شدند.

در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مرد میانسال -شهرام- پس از کشتن دو دخترش، با خواهر خود تماس گرفته و از کشتن فرزندانش و پایان دادن به زندگی خود خبر داده بود. در محل جنایات دستنوشته ای هم از شهرام به دست آمد که در آن نوشته بود: «برادر خانمهایم در زندگیم دخالت کردند و باعث شدند همسرم برود، آنها 20 میلیون تومان به من خسارت زدند.» در ادامه تحقیقات، بازپرس جنایی همسر شهرام را برای تحقیقات به دادسرا احضار کرد. زن میانسال گفت: 26 سال پیش با شهرام ازدواج کردم، ولی از همان ابتدای زندگی با هم مشکل داشتیم. درگیریهای ما ادامه داشت و او مدام مرا کتک میزد. حتی تهدید به اسیدپاشی و سوزاندنم با آب جوش کرده بود. یک بار که خانه پدرم بودم مرا بشدت کتک زد، اما برادرهایم هیچ دخالتی نکردند، ولی او از آنها شکایت کرده و گفته بود برادرهایم او را کتک زده اند. شهرام همیشه با برادرهایم مشکل داشت. مدتی قبل کمرش مشکل پیدا کرد و برادرم هزینه درمانش را پرداخت. ولی شهرام همیشه با آنها مشکل داشت. 12 یا 13 مرداد بود که شوهرم پس از کلی جر و بحث و مشاجره تصمیم گرفت نیمه شب مرا بیرون کند. ولی با اصرارهای دختر بزرگم شب را در خانه ماندم و صبح آنجا را ترک کردم. همان موقع از شوهرم برای دریافت مهریه شکایت کردم و او هم از من به خاطر عدم تمکین شکایت کرد. به دادگاه گفتم امنیت جانی ندارم و حضانت دو دخترم را میخواهم. دادگاه هم از من خواست مشکل اول را حل کنم تا به موضوع حضانت برسیم. دختر بزرگم 25 سالش بود و مشکلی نداشتم، اما دختر کوچکم 17 سالش بود و حضانت او را میخواستم و شوهرم اجازه نمیداد که با من زندگی کند. درگیریهای ما ادامه داشت، ولی او مدام بد اخلاقی میکرد. اما خانواده ام میگفتند که به خاطر بچه ها بسازم و حرفی نزنم، اما او دست از کارهایش برنداشت تا این که بالاخره داغ بچه هایم را تا ابد بر دلم گذاشت.

* سرقت مجسمه «کودک» از میدان ونک: عضو شورای شهر تهران از ربوده شدن مجسمه معروف کودک در میدان ونک خبر داد و گفت: روز کودک به سراغ مجسمه کودک نصب شده در حاشیه میدان ونک رفتم، اما دیدم به سرقت رفته است! گفتنی است این اتفاق در حالی رخ میدهد که هنوز راز سرقت مجسمه های قبلی در تهران در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

........اطلاع رسانی

* بدین وسیله به اطلاع کلیه اعضای انجمن نابینایان ایران میرساند: مراسم بزرگداشت روز جهانی نابینایان مورخ 22/7/96 ساعت 9:30 الی 13:30 در مجتمع فرهنگی ایوان شمس برگزار میگردد، لذا از علاقه مندان خواهشمند است جهت شرکت در مراسم و تعیین محل سرویس با این انجمن تماس حاصل نمایند.

* انجمن علمی-فرهنگی موج نور اصفهان برگزار میکند: مجمع عمومی عادی سالیانه برای انتخاب بازرسان. اصفهان، خیابان سعادتآباد، رو بروی مقبره بانو امین، جنب ورزشگاه امین، انجمن علمی-فرهنگی موج نور اصفهان. روز پنجشنبه 20 مهر از ساعت 14:30 تا 17

* هیأت نابینایان و کمبینایان در نظر دارد برای عزیزان نابینا و کمبینا سومین دوره کوهپیمایی  برگزار نماید. از کلیه عزیزان تقاضا داریم جهت ثبت نام با تلفن 09123169788 و 55155555 هیئت نابینایان و کمبینایان تا روز سه شنبه مورخ 25/7/96 تماس حاصل نمایند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *