شناسه خبر: 12480 منتشر شده در مورخ: 1396/7/18 ساعت: 09:09 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 18 مهر 1396

روزنامه سه شنبه 18 مهر 1396

استفاده از مشاوره ژنتیک نیازمند تصویب قانون است - روایتی از دیدار بحث بر انگیز ظریف و تیلرسون - تصحیح "الکترونیکی" اوراق امتحانی دی ماه - آیا تلفن ثابت هم پیامک میفرستد؟ - ماجرای برنجهای پلاستیکی - موسیقی اهل ماتم - مسابقات قهرمانی کشور آخرین مرحله انتخابی تیم ملی است - گروگان گیری به خاطر سنجش عشق همسر -اطلاع رسانی

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 18 مهر 1396

19 محرم 1439

10 اکتبر 2017

سال بیست و یکم شماره 5688

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

استفاده از مشاوره ژنتیک نیازمند تصویب قانون است 2

روایتی از دیدار بحث بر انگیز ظریف و تیلرسون 4

تصحیح "الکترونیکی" اوراق امتحانی دی ماه 6

آیا تلفن ثابت هم پیامک میفرستد؟ 8

ماجرای برنجهای پلاستیکی 10

موسیقی اهل ماتم 12

مسابقات قهرمانی کشور آخرین مرحله انتخابی تیم ملی است 15

گروگان گیری به خاطر سنجش عشق همسر

اطلاع رسانی

......ویژه

* استفاده از مشاوره ژنتیک نیازمند تصویب قانون است: سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: استفاده از مشاوره ژنتیک در حال حاضر به شکل قانونی نیست، اما اگر بهزیستی این موضوع را به مجلس اعلام کند، تلاش میشود که با تصویب قانون، شرایط برای اجرای آن فراهم شود. خدادادی با اشاره به این که در قانون بودجه سال ۹۶ انجام آزمایشهای ژنتیک طبق تأکیدات کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید، گفت: در حال حاضر سالانه نزدیک به ۳۰ هزار نفر معلول در کشور متولد میشوند، متأسفانه به دلیل عدم انجام آزمایشهای ژنتیک، افراد به شکل اجباری هنگام ازدواج ضرورتی به طی مراحل آزمایش نداشتند. وی با اشاره به این که هزینه آزمایشهای ژنتیک به مراتب بسیار بالاتر از آزمایشهای دیگر است، افزود: هیچ زوجی تمایلی به انجام این آزمایشها ندارد، اما اگر این آزمایشها عملی میشد، به طور حتم میتوانستیم از تولد کودکان معلول جلوگیری کنیم. وی تأکید کرد: مجلس انجام آزمایشهای ژنتیک را برای جلوگیری از تولد کودکان مبتلا به معلولیت اجباری کرد، یعنی برای تمامی ازدواجها در صورت تشخیص باید آزمایشهای ژنتیکی انجام شود؛ البته اعتبارات مورد نیاز را دولت باید در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهد. سازمان بهزیستی خوشبختانه این مصوبه را تا حدودی پیگیری کرده، اما شاید در تخصیص بودجه مشکلاتی وجود داشته باشد. خدادادی با بیان این که کمیسیون اجتماعی به طور حتم پیگیری و اجرای دقیق آزمایشهای ژنتیک قبل از ازدواج را در دستور کار قرار میدهد، گفت: البته بحث آزمایشهای ژنتیک با استفاده از مشاوره ژنتیک تفاوت ندارد، تا کنون مشاوره ژنتیک مورد توجه نبوده است؛ البته مشاوره ژنتیک نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. استفاده از مشاوره در حال حاضر به شکل قانون نیست، اما اگر سازمان بهزیستی این موضوع را به مجلس اعلام کند؛ تلاش میشود که با تصویب قانون شرایط برای اجرای قانون فراهم شود.

 

........سیاسی

* روایتی از دیدار بحث بر انگیز ظریف و تیلرسون: روز شنبه مجله امریکایی «نیویورکر» خبری را به روایت گزارشگر خود منتشر و ادعا کرد در نشست وزرای خارجه 1+5 و ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، درگیری لفظی شدیدی میان محمدجواد ظریف و رکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا به وجود آمد که وزیر خارجه امریکا اظهارات و اتهامات تندی علیه ایران در حضور ظریف بیان کرد. در همین زمینه، یک منبع آگاه در گفتگو با تابناک اظهار داشت: «جلسه ای که میان ایران و گروه 1+5 در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، با درخواست و ابتکار عمل امریکا تشکیل نشد و مدیر جلسه نیز تیلرسون نبوده و به همین جهت امریکاییها در این جلسه در موضع ضعف قرار داشتند، به طوری که کاملاً تحت تأثیر اتفاق نظر اعضا و اظهارات وزیر خارجه کشورمان در مورد برجام قرار داشتند.» این منبع آگاه افزود: در حالی که دکتر ظریف در این جلسه با قاطعیت مواضع جمهوری اسلامی را بیان کرد، وقتی نوبت به تیلرسون رسید، وی صرفاً چند عبارت را که برای او روی برگه کاغذی نوشته بودند، خواند و سکوت کرد!/ ایران

* احمد توکلی: برای پرونده احمدینژاد کیفرخواست صادر شده است؛ فساد در دستگاه های نظارتی هم پیدا شده است: احمد توکلی، رئیس سازمان مردم نهاد «دیده بان شفافیت» با بیان این که برای احمدینژاد کیفرخواست صادر شده است، گفت: در بحث مفاسد اقتصادی آن قدر وضعمان خراب است که باید ده ها سازمان مانند «دیده بان» به وجود بیایند و به صورت شبکه وارد عمل شوند تا بتوانند موفق عمل کنند. توکلی در گفتگو با خبرآنلاین افزود: وقتی مردم میبینند با افرادی که تخلف دارند بموقع و به تساوی برخورد نمیشود، این تصور برای آنها پدید میآید که نه تنها اراده ای برای مبارزه با فساد نیست، بلکه به نوعی رویکردشان حمایت از مفسد است. روزنامه ایران

.......اجتماعی

* تصحیح "الکترونیکی" اوراق امتحانی دی ماه: عبد الرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش ضمن تشریح روند تصحیح الکترونکی اوراق امتحانی گفت: در حال تمهید مقدمات هستیم تا اوراق امتحانی دی ماه به صورت الکترونیکی تصحیح شوند. عمادی ادامه داد: روال کار این گونه است که دانشآموزان به صورت تشریحی به روال همیشه امتحان میدهند و برگه های امتحانی آنها اسکن میشود و در اختیار مصحح قرار میگیرد و مصحح روی برگه اسکن شده نمره میدهد. دو مصحح جداگانه این کار را انجام میدهند و اگر اختلافی وجود داشت، سیستم برگه را به مصحح سوم ارجاع میدهند. همه فرآیند توسط خودمان کنترل میشود و میزان خطاها کاهش مییابد.

* خرید خودروی اقساطی برای بازنشستگان: طهماسبی، مدیر عامل هلدینگ مالی صندوق بازنشستگی کشوری در مراسم قرعه کشی برای وگذاری خودروی اقساطی به بازنشستگان کشوری با اشاره به اینکه به این افراد از طریق پیامک اطلاع داده میشود، گفت: جزئیات و زمان مراجعه به نمایندگیهای ایران خودرو از طریق اطلاعیه‌هایی روی سایت صندوق بازنشستگی قرار خواهد گرفت. ۱۷.۵ میلیون تومان از مبلغ خودرو وام با اقساط ۳۶ و ۴۸ ماهه با کارمزد ۱۰ درصد به بازنشستگان تعلق میگیرد این درحالی است که در لیزینگ ها نرخ بهره ۲۱ درصد و باز پرداخت ۲۴ ماهه است. اگر بازنشسته ای از دریافت خودرو انصراف دهد فرد دیگری جایگزینش خواهد شد.

* پلیس دوچرخه سوار وارد پایتخت میشود: رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران گفت: پیشنهاد داده ایم تا در 6 ماه دوم امسال، پلیس دوچرخه سوار با توجه به ترافیک و آلودگی تهران، وارد عمل شود. رحیمی با بیان این که روزانه بیش از 35 هزار تماس با 110 انجام میشود، گفت: زمان حضور پلیس ضمن تماس با 110 هفت تا هشت دقیقه است، اما گاهی به 20 دقیقه هم میرسد که البته سعی داریم این زمان را کوتاهتر کنیم.

........اقتصادی

* تلفن ثابت هم پیامک میفرستد؟ سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت، ارسال پیامهای کوتاه متنی را در شبکه های تلفن ثابت و هم چنین امکان تبادل با شبکه سیار را ممکن میکند و باعث میشود خدمات متنوعی از طریق دستگاه های تلفن ثابت قابل عرضه باشند. با راه اندازی سرویس ارسال پیامک در شبکه تلفن ثابت (Fix SMS) ارسال و دریافت پیام متنی از شبکه تلفن ثابت به ثابت و ثابت به سایر اپراتورها (همراه اول، ایرانسل، رایتل و...) و بالعکس امکان پذیر است. هر پیامک فارسی ۶۹ کاراکتر و پیامک انگلیسی ۱۵۹ کاراکتر است و در صورتی که متن پیام بیشتر از حد اکثر حروف تعیین شده باشد، هزینه آن دو برابر میشود. این قابلیت به چند روش قابل استفاده است. ابتدا از طریق گوشیهایی که استاندارد بوده و قابلیت ارسال و دریافت پیامک (SMS) را دارا باشند. تمام مشترکان تلفن ثابت میتوانند با تهیه این گوشیها و وارد کردن شماره ۹۷۱۷۰۰۰ به عنوان (SMS Center) از این سرویس بهره مند شوند. در این روش نیاز به ثبت نام و پرداخت وجه اولیه نیست. روش دوم، ارسال و دریافت پیامک انبوه با مراجعه به سایت asanak.ir است. برای ثبت نام در این سایت و خرید سرویس دلخواه، در این حالت ارسال و دریافت پیامکها با شماره تلفن ثابت متقاضی یا هر شماره خاص دیگر با پیش شماره ۰۲۱، از طریق اینترنت و با استفاده از صفحه ای که در اختیار مشترکین قرار میگیرد، انجام خواهد شد. مدارک مورد نیاز متقاضیان حقیقی، کپی کارت ملی و آخرین قبض پرداختی تلفنی که قصد فعال سازی آن وجود دارد. اگرچه ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت برای مشترکان سرویسهای خانگی چندان مورد استقبال قرار نگرفته است، اما کسب و کارهای مختلف که کاربری اعتباری دارند و میتوانند به صورت نامحدود از ارسال پیامک بهره ببرند، از این امکان استفاده های زیادی کرده و برای تبلیغات خود به جای ارسال پیامک با شماره های همراه، از تلفن ثابت استفاده میکنند.

.......بهداشت و سلامت

* ماجرای برنجهای پلاستیکی: معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو به انتشار کلیپی در فضای مجازی با مضمون برنجهای لاستیکی و پلاستیکی واکنش نشان داد. مهندس سمیره صباح گفت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و سازمان غذا و دارو تمام منابع و مزارع برنج را قبل از اقدام به واردات، مورد بازدید و آزمایش قرار میدهد. تمام کارخانه ها نیز بازدید میشوند و موارد نیز قبل از این که مجوز واردات دریافت کنند، ابتدا باید ثبت شوند. بازدیدهای مکرر از مزارع برنج هند، پاکستان، تایلند و اخیراً نیز اروگوئه و پاراگوئه و سایر منابع توسط بازرسان سازمان غذا و دارو انجام میشود. صباح تأکید کرد: هر محموله هم که به گمرک وارد میشود، ابتدا به آزمایشگاه ارسال شده و پس از آن که تأییدیه آزمایشهای مربوطه را دریافت کرد، مجوز مصرف آن صادر میشود.

* تقدیر دانشگاه علوم پزشکی قم از اقدام دادستانی در ممنوعیت عرضه قلیان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از صدور دستور ممنوعیت عرضه و مصرف قلیان در مراکز و مکانهای عمومی این شهر توسط دادستانی تشکر و ابراز امیدواری کرد، این اقدام الگویی برای سایر استانها شود.

* دلایل مرگ و میر کودکان زیر پنج سال: رئیس اداره کودکان وزارت بهداشت گفت: ۸ درصد مرگ و میر کودکان زیر پنج سال به علت حوادث ترافیکی است. دکتر سید حامد برکاتی افزود: نسبت به دهه ۶۰، مرگ کودکان زیر پنج سال بین ۸۵ تا ۹۰ درصد کاهش داشته است.

در تمام دنیا مرگ کودکان زیر پنج سال و نوزادان متفاوت است، چرا که علت مرگ نوزادان معمولاً به مراقبتهای بارداری و مشکلات حین زایمان مربوط است، اما مرگ و میر کودکان بالای یک ماهه تا پنج ساله، به سوانح و حوادث و بیماری سرشتی و ژنتیکی برمیگردد. سوانح و بیماریهای ژنتیکی هر کدام با ۲۰ درصد شایعترین علت مرگ کودکان زیر پنج سال هستند و ۱۱ درصد کودکان نیز به دلیل مشکلات تنفسی فوت میکنند.

........آهنگ و درنگ

* موسیقی اهل ماتم: «بخش سوم»: در شماره های پیشین از ستون حاضر، مباحثی در خصوص روضه را مطرح کردیم. حال به سراغ یکی دیگر از سبکهای مرسوم در نشستهای سوگواری سالار شهیدان، یعنی نوحه میرویم. ”نوحه اصولاً یکی از انواع موسیقی آوازی است. این آوازها بدون همراهی ساز، گاهی به طور تنها و گاه به طور جمعی یا با خواننده تنها و همراهی آواز جمعی است و معمولاً جملاتی به صورت واخوان دسته جمعی تکرار میشود”. نوحه، علاوه بر نقشی که در مراسم سوگواری دارد، عاملی برای حفظ موسیقی نیز به شمار میرود، چنان که در کتاب شناسایی موسیقی ایران آمده است: “ارتباط نوحه با موسیقی، از روضه بیشتر است، زیرا اشعار نوحه که برای سینه زنی سروده میشوند، دارای ریتم و وزن به خصوصی هستند که با آهنگ بعضی از گوشه های آوازهای ایرانی اجرا میگردند و غالباً حالت تصنیف را به خود میگیرند. نوحه عامل بسیار بزرگی برای نگهداری و اشاعه آوازهای موسیقی ملی ما بوده است.” یکی دیگر از فرمهای موسیقی که همراه با هنر نمایش در خدمت مسائل مذهبی قرار گرفت، تعزیه نام دارد. این که تعزیه از چه زمانی در ایران شروع شده مورد اختلاف است. چنان که در بعضی منابع چنین آمده است: ”تعزیه در لغت به معنای عزاداری و سوگواری است که از قرن چهارم ه.ق. و مقارن با حکومت آل بویه در ایران آغاز شد. ولی بنا بر روایتی، نمایش مذهبی یا در اصطلاح، تعزیه تا عصر صفویه هنوز در ایران مرسوم نشده بود، زیرا هیچ یک از مورخان و نویسندگان ایران در آثار خود از آن سخنی به میان نیاورده اند و جهانگردان و مسافران خارجی که از ایران دیدن کرده اند، در سفرنامه های خویش نامی از آن نبرده اند. اما پیرامون شکل امروزی آن، گروهی معتقدند در زمان فتحعلی شاه روابط ایران با کشورهای خارجی، به ویژه روسیه تزاری گسترش یافت و مأموران و سران دولت ایران در روسیه با دیدن مجالس نمایش و تئاتر و اپرا پس از مراجعت از ایران، در صدد برآمدند که آن را بصورت نمایش مذهبی درآورند، اما بهرام بیضایی بر اساس متون و سفرنامه های سیاحان اروپایی این روند را این گونه تشریح میکند: ”ابتدا تنها دسته هایی بوده اند که به کندی از برابر تماشاچیان میگذشتند و با سینه زدن و زنجیر زدن و کوبیدن سنج و نظایر آن و حمل نشانه ها و علمهایی که بی شباهت به افزارهای جنگی نبود و نیز همآوازی و هم سرایی در خواندن نوحه، ماجرای کربلا را به مردم یادآوری میکردند. در مرحله بعدی آوازهای دسته جمعی کمتر شد و نشانه ها بیشتر و یکی دو واقعه خوان، ماجرای کربلا را برای تماشاگران نقل میکردند و سنج و طبل و نوحه آنها را همراهی میکرده است. چندی بعد به جای نقالان، شبیه چند تن از شهدا را به مردم نشان دادند که با شبیه سازی و لباسهای نزدیک به واقعیت میآمدند و مصائب خود را شرح میدادند. مرحله بعدی گفت و شنید شبیه ها بود با هم و بعد پیدایش بازیگران." باهم به بخشی از آواز «حسن عبدی» در تعزیه ای که در نیشابور اجرا شده گوش کنیم.

........ورزشی

* مسابقات قهرمانی کشور آخرین مرحله انتخابی تیم ملی است: حمید شریفیان، سرمربی تیم ملی شنای نابینایان و کمبینایان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور را آخرین مرحله انتخابی تیم جوانان برای شرکت در بازیهای پاراآسیایی جوانان در امارات دانست. وی افزود: تیم شنای نابینایان در رده سنی جوانان، آذر ماه به بازیهای پاراآسیایی در امارات اعزام خواهد شد. اما مسابقات قهرمانی کشور که اواسط آبان ماه برگزار میشود، آخرین مرحله انتخابی این تیم است تا اگر ورزشکاری عملکرد ضعیفی داشته باشد یا به سطح آمادگی مطلوب نرسیده باشد، از ترکیب تیم اعزامی به این مسابقات حذف شود. شریفیان مسابقات قهرمانی کشور را همچنین نخستین مرحله انتخابی تیم ملی برای حضور در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا دانست و اظهار داشت: این مسابقات، مرحله نخست انتخابی تیم ملی برای حضور در بازیهای پاراآسیایی بزرگسالان در اندونزی است که سال 2018 برگزار میشود. هر ورزشکاری که رکورد نفر سوم آسیا را به دست آورد، به اردوی تیم ملی راه پیدا میکند. هدف کمیته ملی پارالمپیک، کسب مقام سوم تیمی در رقابتهای پاراآسیایی است و ما نیز تلاش میکنیم عنوان قهرمانی را کسب کرده یا مدالهای نقره را به طلا نزدیک کنیم. در همین زمینه، کمیته فنی انجمن پارا شنای ایران، علیرضا ایزدی را به عنوان سرمربی تیم جوانان اعزامی به بازیهای پاراآسیایی امارات انتخاب کرد. مجید نوروزی، رئیس انجمن پارا شنا در خصوص اردوهای آمادگی تیم ملی شنای جوانان گفت: دو مرحله اردوی آمادگی برای تیم جوانان در نظر گرفته شده است که به مدت هفت روز برگزار خواهد شد. وی اظهار داشت: ۲۲ ورزشکاری که از مسابقات لیگ باشگاهی و قهرمانی کشور سال گذشته انتخاب شدند، به اردوی استعدادیابی دعوت شده و بعد از رکورد گیری، ۱۱ نفر به اردوهای آمادگی دعوت میشوند.

 

 

........حوادث

* گروگان گیری به خاطر سنجش عشق همسر: چندی پیش مرد میانسالی هراسان با پلیس تماس گرفت و از ربوده شدن همسرش توسط افرادی ناشناس خبر داد. او به مأموران گفت: «امروز مثل همیشه برای رفتن به محل کارم خانه را ترک کردم. در طول روز هم همسرم با من تماس نگرفت که این موضوع را به حساب دعوای شب قبل گذاشتم و با خودم گفتم به احتمال زیاد با من قهر کرده است. اما وقتی به خانه آمدم، از همسرم خبری نبود. چند باری با تلفن همراهش تماس گرفتم که جواب نداد. نگران و مضطرب بودم که ناگهان پیامکی از تلفن همراه او دریافت کردم. متن پیام حکایت از آن داشت که همسرم را ربوده اند و برای آزادیش 15 میلیون تومان پول نقد خواسته بودند. آنها مرا تهدید کردند اگر به پلیس حرفی بزنم، مینا را زنده نخواهند گذاشت.» با شکایت مرد جوان، بلافاصله پرونده ای در دادسرای امور جنایی تهران تشکیل شد و بازپرس دستور تحقیقات تخصصی را به کارآگاهان پایتخت داد. تلاش برای شناسایی گروگانگیران و آزادی زن جوان ادامه داشت که کارآگاهان به سرنخهایی دست یافتند که نشان میداد مینا ربوده نشده و هیچ گروگان گیری ای در کار نیست. در حالی که کارآگاهان به این نتیجه رسیده بودند، مینا که متوجه شده بود همسرش ماجرا را با پلیس در میان گذاشته به خانه برگشت و مدعی شد گروگانگیران به خاطر التماسهایش او را آزاد کرده اند. از سوی دیگر زن جوان که دستش را رو شده میدید لب به سخن گشود و گفت: «آدم ربایی و گروگان گیری در کار نبوده است. من و همسرم مدام باهم دعوا داشتیم و تصور میکردم که این دعواها برای این است که او علاقه ای به من ندارد. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا نقشه ربوده شدنم را طراحی کنم. با خودم گفتم او اگر مرا دوست داشته باشد، به خواسته گروگانگیران توجه میکند و پول را پرداخت میکند. اما اگر علاقه مند نباشد به این موضوع اهمیت نمیدهد. در این مدت خانه یکی از دوستانم پنهان بودم و از تلفن همراهم به شوهرم پیام میدادم. اما زمانی که فهمیدم او ماجرا را به پلیس گفته، ترسیدم که لو بروم. برای همین خودم به خانه برگشتم و به دروغ گفتم مرا رها کرده اند.» با توجه به اظهارات زن جوان، همسرش از شکایت صرف نظر کرد.

* چشم خواهرم را نابینا کنید: زن میانسال که بر سر نوبت نگهداری از پدر پیرش با خواهر خود درگیر شده و چشم او را نابینا کرده بود، در حالی به پرداخت دیه محکوم شد که شاکی خواستار قصاص چشم بود. پرونده نزاع خونین این دو خواهر که سال 93 تشکیل و دادگاهش پس از شکایت زن میانسال که یک چشمش را از دست داده بود، دوشنبه در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در این جلسه شاکی خواستار قصاص یکی از چشمان خواهرش شد. متهم نیز در دفاع از خود گفت: «من و خواهرم نوبتی پدر پیرمان را نگهداری میکردیم، اما آن روز درگیری ما بر سر این موضوع بالا گرفت و من خواستم او را آرام کنم که ناخواسته ضربه ای به چشمش زدم.» با این اظهارات قضات وارد شور شدند و متهم را به پرداخت دیه محکوم کردند.

........اطلاع رسانی

* بدین وسیله به اطلاع کلیه اعضای انجمن نابینایان ایران میرساند: مراسم بزرگداشت روز جهانی نابینایان مورخ 22/7/96 ساعت 9:30 الی 13:30 در مجتمع فرهنگی ایوان شمس برگزار میگردد، لذا از علاقه مندان خواهشمند است جهت شرکت در مراسم و تعیین محل سرویس با این انجمن تماس حاصل نمایند.

* انجمن علمی-فرهنگی موج نور اصفهان برگزار میکند: مجمع عمومی عادی سالیانه برای انتخاب بازرسان. اصفهان، خیابان سعادتآباد، رو بروی مقبره بانو امین، جنب ورزشگاه امین، انجمن علمی-فرهنگی موج نور اصفهان. روز پنجشنبه 20 مهر از ساعت 14:30 تا 17

* هیأت نابینایان و کمبینایان در نظر دارد برای عزیزان نابینا و کمبینا سومین دوره کوهپیمایی  برگزار نماید. از کلیه عزیزان تقاضا داریم جهت ثبت نام با تلفن 09123169788 و 55155555 هیئت نابینایان و کمبینایان تا روز سه شنبه مورخ 25/7/96 تماس حاصل نمایند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *