شناسه خبر: 12467 منتشر شده در مورخ: 1396/7/16 ساعت: 08:45 گروه: اجتماعی  
افزایش زمینه‌های اشتغال معلولان مشهد در دستور کار قرار دارد

افزایش زمینه‌های اشتغال معلولان مشهد در دستور کار قرار دارد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: افزایش زمینه‌های اشتغال معلولان مشهد در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایران سپید به نقل از تسنیم افشین رحیمی در گردهمایی مدیران مراکز و کلینیک‌های توانبخشی معلولین مشهد که با هدف معرفی توانمندی‌های آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای غرب مشهد (ویژه توان‌یابان) در این مرکز برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد این مرکز در واقع فصل جدیدی در خدمت به جامعه معلولان است که در راستای عدالت اجتماعی و ایجاد فرصت‌های برابر اجتماعی برای معلولان ایجاد شده است.

وی ایجاد مراکز ویژه معلولین را همپایه احداث مدرسه و مسجد عنوان کرد و ادامه داد: یک معلول نیز انسانی است که می‌تواند با آموزش مناسب وارد بازار کار شده و خدماتی شایسته را ارائه کند.

رحیمی ارائه آموزش‌های تخصصی به معلولان را نیازمند همکاری و تبادل تجربیات دستگاه‌های ذی‌ربط دانست و خاطرنشان کرد: در این صورت است که می‌توان بهترین شیوه‌ها را شناسایی و اجرا کرد تا شاهد نتیجه مطلوب و قابل قبول باشیم. معلولیت محرومیت نیست بنابراین می‌توان با آموزش، این قشر از جامعه را از کنج خانه ها بیرون آورد و وارد اجتماع و یا حتی وارد چرخه تولید و اشتغال کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در ادامه این جلسه ضمن اشاره به ایجاد و راه ‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ویژه معلولان در مشهد از آن به عنوان ظرفیتی نام برد که باید به نحو صحیح و در راستای اهداف مورد نظر مورد استفاده واقع شود و عدم تحقق این مسئله را حق شرعی دانست که بر زمین خواهد ماند.

حمیدرضا پوریوسف با اعلام آمادگی جهت هرگونه تعامل و همکاری با آموزش فنی و حرفه‌ای استان، ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر اشتغال یکی از مسائل کلیدی کشور است، وظیفه است تا از ظرفیت موجود در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای غرب مشهد(ویژه توانیابان)استفاده بهینه صورت گیرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *