شناسه خبر: 12466 منتشر شده در مورخ: 1396/7/16 ساعت: 08:42 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 16 مهر 1396

روزنامه یکشنبه 16 مهر 1396

43 درصد معلولان نخاعی تحت پوشش بهزیستی - چه راحت حرمتها شکسته میشود - دو برابر شدن سالمندان کشور تا ۱۵ سال آینده - اعلام شرایط جدید وام مسکن - عوارض استفاده از تجهیزات الکترو تراپی در منزل - محمد اصفهانی خواننده تیتراژ سریال «هاتف» - برگزاری اردوهای ورزشی نابینایان در رده جوانان - افشای رابطه شیطانی در دوربین مداربسته

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 16 مهر 1396

17 محرم 1439

8 اکتبر 2017

سال بیست و یکم شماره 5686

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

43 درصد معلولان نخاعی تحت پوشش بهزیستی 2

چه راحت حرمتها شکسته میشود 5

دو برابر شدن سالمندان کشور تا ۱۵ سال آینده 7

اعلام شرایط جدید وام مسکن 9

عوارض استفاده از تجهیزات الکترو تراپی در منزل 10

محمد اصفهانی خواننده تیتراژ سریال «هاتف» 12

برگزاری اردوهای ورزشی نابینایان در رده جوانان 15

افشای رابطه شیطانی در دوربین مداربسته

اطلاع رسانی

......ویژه

* 43 درصد معلولان نخاعی تحت پوشش بهزیستی: وزیر کار گفت: 43 درصد از 21 هزار معلول نخاعی تحت پوشش سازمان بهزیستی به واسطه سوانح رانندگی دچار معلولیت نخاعی شدند که هزینه های اجتماعی هنگفتی دارد. علی ربیعی در همایش یادبود قربانیان حوادث رانندگی، با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعات ترافیکی، بی کیفیتی در جامعه امروز را یکی از مشکلات موجود عنوان کرد و با انتقاد از رانندگی بی کیفیت برخی از راننده ها گفت: موضوعی که درباره 43 درصد معلولان نخاعی تحت پوشش بهزیستی باید مورد توجه قرار گیرد، آن است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا برای تأیید صلاحیت رانندگان، موارد زیادی را در نظر میگیرند؛ چرا که یک راننده به واسطه نشستن پشت فرمان، جان سرنشینان و سایر شهروندان را در اختیار دارد و هر حرکت مخاطره آمیز میتواند جان آنان را به خطر بیندازد. وزیر کار ادامه داد: در برخی از کشورهای دنیا 5 هزار بند برای تعیین صلاحیت رانندگان وجود دارد و ما نیز باید اقدامات سختگیرانه تری برای رانندگی و تأیید صلاحیت رانندگان در نظر بگیریم. ربیعی با اشاره به ابعاد بزرگ اجتماعی وقوع هر تصادف و لزوم بررسی حرفه ای آن تصریح کرد: پیشنهاد میکنم 50 هزار تصادف در اختیار جامعه شناسان قرار گیرد تا با بررسی جزئی تمام آنها، ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی را مورد پژوهش قرار دهند و لازم است تولید دانش در این بخش افزایش یابد. ربیعی درباره نسبت جنسی متوفیان حوادث رانندگی گفت: 77 درصد متوفیان، مرد و 23 درصد زن هستند که میانگین سنی آنها 38 سال است. بنا بر این باید به این موضوع توجه ویژه ای داشت، چرا که بخش بزرگی از زنان بی سرپرست کشور قربانیان حوادث رانندگی هستند. ربیعی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه بیمه ها به میزان ریسک رانندگان گفت: ما در کمیسیون اجتماعی دولت، این بحث را مطرح کردیم و معتقدیم بیمه ها باید به میزان خطر پذیری رانندگان، حق بیمه آنها را تعیین کنند و برای دادن گواهینامه نیز تخلفات رانندگان در نظر گرفته شود.

* عملیاتی شدن قانون حمایت از معلولان و نابینایان در کشور: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از عملیاتی شدن قانون حمایت از معلولان و نابینایان در کشور خبر داد. سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از اجرای عملیاتی شدن قانون حمایت از معلولان و نابینایان خبر داد. وی به آیین نامه راهنمایی و رانندگی اشاره و تصریح کرد: رانندگان موظفند در صورت نزدیک شدن به افراد استفاده کننده از صندلی چرخدار (ویلچر یا عصای سفید) از سرعت خود کاسته و با سرعت مطمئنه حرکت کنند. وی افزود:  رانندگان موظف هستند در صورت نزدیک شدن به افراد استفاده کننده از عصای سفید و کسانی که عصای خود را به علامت ایست به طور افقی به رانندگان نشان میدهند، توقف کرده و بعد از عبور آن فرد به حرکت خود ادامه دهند.

 

........سیاسی

* چه راحت حرمتها شکسته میشود. حسن روحانی روز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری در دانشگاه تهران، با بیان این که همه توانمندیهای ما از علم و دانش و دانایی است، گفت: چقدر آسان در جامعه حرمت، جایگاه و شخصیت افراد خدوم و محبوب مردم توسط برخی قلمها و زبانها شکسته میشود. وی افزود: دانشگاه برای این است که ما با مکتب امام حسین (ع) آشناتر شویم و به خوبی بیاموزیم و این مکتب را به اذهان جامعه منتقل کنیم. دکتر روحانی افزود: قبل از این که امام حسین قیام کند، اول با حاکم مدینه صحبت کرد، مذاکره کرد، حالا شاید برخی باز بدشان بیاید بگوییم مذاکره. گفت چرا من بیعت نمیکنم، دلایلش را برشمرد. حاکم مدینه نپذیرفت. همانجا میتوانست جنگ شروع شود. مهلت خواست برای این که در این زمینه فکر کند و در نهایت پاسخ دهد و در این فرصت از مدینه خارج شد. حالا اگر توضیح دهیم که امام حسین مخفیانه خارج شد، برخیها ایراد میگیرند.

* جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری گفت: در مبارزه با فساد نباید خط قرمزی وجود داشته باشد و هیچ کس حق ندارد به این بهانه تصفیه حساب سیاسی کند.

* محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با نشریه نیوزویک آمریکا که روز جمعه منتشر شد، با بیان این که ما روی اعمال هیچ محدودیتی بر توانایی دفاعی خود توافق نکرده ایم، گفت: موشکهای بالستیک ایران برای حمل کلاهک هسته ای ساخته نشده است.

* «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گزارش روز جمعه خبرگزاری رویترز در خصوص آمادگی تهران برای مذاکره در خصوص برخی ابعاد برنامه دفاع موشکی خود را به شدت تکذیب کرد.

* خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از «کراسنا ایزودا» ارگان رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که 6/91 درصد خاک سوریه از اشغال تروریستها پاک سازی شده است.

........اجتماعی

* دو برابر شدن سالمندان کشور تا ۱۵ سال آینده: محسن سلمان نژاد، رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: بر اساس آمارهای موجود، تا ۱۵ سال آینده جمعیت سالمند کشورمان دو برابر خواهد شد. وی با بیان اینکه این میزان برابر با حدود ۹ و ۳ دهم درصد از جمعیت کل کشور است، ادامه داد: جمعیت سالمندان در استانهای شمالی کشور بیشتر و در استانهای جنوبی و جنوب شرقی کمتر است. سلمان نژاد با اشاره به این که اکنون ۷۰ درصد جمعیت کشور را جمعیت فعال، یعنی افراد بین ۱۵ تا ۶۰ سال تشکیل میدهند، گفت: از سال ۱۳۸۵ که پنجره جمعیتی در کشور ما باز شد، جمعیت جوان زیاد شده و تعداد جمعیت سالمند در حال افزایش داریم.

* معدل دیپلم ایرانیها ۱۲ است: رسول صادقی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: معدل دیپلم دانشآموزان ایرانی بین ۱۱.۵ تا ۱۲ است. عمادی با اشاره به این که معدل دیپلم در کشور ۱۲ است، ادامه داد: در ۵-۴ سال اخیری که در سازمان سنجش هستم، نتایج امتحانات نهایی را بررسی کرده ایم. ما وضعیت نامتوازنی در کشور داریم؛ مناطقی در کشور وجود دارد که میانگین نمره امتحان نهایی ۲.۷۵ است. این موضوع نشان میدهد ما از یک وضعیت بسیار نامناسبی از نظر توسعه فرصتهای آموزشی، فضا، امکانات و معلم برخوردار هستیم.

* شرایط جدید صدور مجوز مشاغل خانگی اعلام شد: امامدادی، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با تأکید بر این که در فرایند جدید صدور مجوز گروه های مختلف مخاطب مشاغل خانگی شناسایی میشوند، به تشریح فرآیند جدید صدور مجوز پرداخت و گفت: در نخستین مرحله، متقاضیان باید طرح و ایده خود را در سامانه مشاغل خانگی http://www.mashaghelkhanegi.ir ثبت کنند.

* گلواژه: تنها کسانی تحقیر میشوند که بگذارند تحقیرشان کنند. الکس هیل

 

........اقتصادی

* اعلام شرایط جدید وام مسکن: سلامی، مشاور وزیر راه و شهرسازی در خصوص اعطای وامهای جدید مسکن، گفت: بازپرداخت این وامها ۱۵ ساله و نرخ سود آنها، ۸ درصد است. وی با تشریح جزئیات جدید وامهای جدید مسکن گفت: مهمترین مزیت وامهای جدید، افزایش زمان بازپرداخت مسکن از ۱۲ به ۱۵ سال و همچنین کاهش سود تسهیلات از نه و نیم به ۸ درصد است؛ ضمن این که متقاضی، دیگر نیازی نیست یک سال برای دریافت وام منتظر بماند؛ بلکه در یک دوره ۱۰ ماهه (دو دوره ۵ ماهه) میتواند پرونده دریافت وام تشکیل دهد. بنا بر این کسانی که حد اقل ۱۰ ماه از زمان افتتاح حساب آنها در صندوق مسکن «یکم» با رعایت شرایط رسوب ۴۰ میلیون تومان و رسیدن به میانگین مورد نظر بانک، میتوانند تقاضای خود مبنی بر دریافت تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی مسکن را به بانک عامل بخش مسکن ارائه دهند.

* گلواژه: نکات سخت هم اساسی ساده دارند. ارد بزرگ

 

........بهداشت و سلامت

* عوارض استفاده از تجهیزات الکترو تراپی در منزل: دبیر اجرایی پنجمین سمینار تازه های الکترو تراپی گفت: عده ای با سوء استفاده از نا آگاهی مردم، استفاده از تجهیزات الکترو تراپی در مکانهای غیر درمانی را مفید میدانند. ابراهیم انتظاری افزود: الکترو تراپی، یعنی استفاده از عوامل الکتریکی مثل جریان الکتریسیته، امواج التراسوند، امواج الکترومگنتیک، امواج دیاترمی، لیزر و همچنین امواج مغناطیسی برای درمان و کمک به بهبود بیماری که کاربرد دیگر آن پیشگیری از آسیبهای عضلانی-عصبی و اسکلتی است. الکترو تراپی یکی از درمانهای رشته فیزیوتراپی و مکمل آن تمرین درمانی است که علاوه بر دانش بالینی و شناخت بیماریها، مستلزم شناخت دستگاه ها و کاربرد آنهاست.

* مرگ سالانه ۵۵ هزار ایرانی با استعمال دخانیات: سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که در کشور سالانه ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست میدهند، گفت: با اصلاح مالیات بر عرضه مواد دخانی، میتوانیم علاوه بر ایجاد سالانه ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نظام سلامت، مصرف دخانیات را نیز کاهش دهیم. حریرچی افزود: ۱۴/۰۱۳ درصد از افراد بالای ۱۵ سال در کشور، سیگار و دخانیات مصرف میکنند. در پنج سال گذشته شیوع استعمال دخانیات در کشور از ۱۴.۰۹ به ۱۴.۰۱۳ درصد رسیده است که افزایش زیادی نیست. البته شیوع مصرف روزانه سیگار، از ۱۰.۹ به ۱۰.۱ درصد کاهش یافته است، یعنی در مقایسه با گذشته ۵۰۰ هزار نفر روزانه کمتر سیگار میکشند. وی با اشاره به این که متأسفانه در پنج سال گذشته، ۴۸۰ هزار نفر به جمعیت استعمال کنندگان قلیان اضافه شده است، افزود: یک بار مصرف قلیان، معادل استعمال ۱۰۰ تا ۲۰۰ نخ سیگار است. میزان شیوع استعمال سیگار در بین نوجوانان پسر (۱۳ تا ۱۵ ساله) ۳.۴ درصد و در بین دختران ۲.۱ درصد است که فاجعه ای ملیبه شمار میرود. حریرچی گفت: سالانه ۱۰ تا ۱۱ هزار میلیارد تومان از پول مردم کشور، دود میشود.

 

........جعبه جادو

* محمد اصفهانی خواننده تیتراژ سریال «هاتف»: مجموعه تلویزیونی «هاتف» با حال و هوای ایام محرم از پانزدهم مهر از شبکه یک سیما پخش خود را آغاز کرد که محمد اصفهانی تیتراژ این مجموعه را خوانده است. نعمت چگینی، تهیه کننده سریال «هاتف» گفت: تصویر برداری این مجموعه کماکان ادامه دارد و امروز یکشنبه ۱۶ مهر، فیلم برداری با ضبط سکانسهایی مربوط به لوکیشن خانه میثم در شهرک راه آهن تهران به پایان میرسد. وی تصریح کرد: پنج قسمت از این سریال تحویل شبکه یک شده است و هم اکنون پنج قسمت دیگر در مرحله تدوین نهایی قرار دارد و به زودی به پخش میرسد. چگینی همچنین از انتخاب خواننده تیتراژ سریال «هاتف» خبر داد و یادآور شد: محمد اصفهانی قطعه ای را با سروده حسین منزوی خوانده که در انتهای سریال پخش میشود. زیبا بروفه، سید مهرداد ضیایی، بهزاد خداویسی، مریم بوبانی، کمند امیرسلیمانی، حمید گودرزی، محمد حاتمی، شهرام قائدی، محمد فیلی، کاظم بلوچی، مریم کاویانی و الهه حسینی از جمله بازیگران این سریال هستند. در خلاصه داستان سریال آمده است: در روز عاشورا، ابراهیم در کربلا بر اثر حمله قلبی میمیرد. دخترش ریحانه پیگیر آخرین گفته ناتمام پدر میشود. این پیگیری، ریحانه را رو در روی خانواده و زندگی زناشوییش قرار میدهد، اما ریحانه اعتقاد دارد که عدالت نمیتواند در پشت در خانه آدم جا بماند. مجموعه تلویزیونی «هاتف» به تهیه کنندگی نعمت چگینی و کارگردانی داریوش یاری، در ۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه ای ساخته شده است که هر شب حوالی ساعت ۲۲:۱۵ و تکرار اول آن ساعت ۱ بامداد و تکرار دوم ساعت ۱۵:۱۵ روی آنتن شبکه یک میرود.

* «چار کتاب» برنامه جدید شبکه چهار: شبکه چهار سیما مدتی است ساخت برنامه ای در حوزه کتاب و کتابخوانی را در دستور کار خود قرار داده است و با برنامه «چارکتاب» تلاش میکند تا حس و حال خوب کتابخوانی را با مخاطبانش به اشتراک بگذارد و همه اقشار جامعه را به مطالعه تشویق کند. «چارکتاب» یک برنامه ترکیبی با محوریت خواندن رمانهای پرفروش بازار است که بخشی از داستان هر کتاب توسط بازیگران تئاتر اجرا میشود. همچنین در خلال برنامه شاهد قسمتهای دیگر مانند داستان کوتاه، فیلم کوتاه، شعرخوانی و کلیپ شعر و موسیقی نیز خواهیم بود. این برنامه قصد دارد مخاطب را به شکلی جدید با دنیای ادبیات داستانی آشنا کند. طراح و کارگردان برنامه رضا خرم و تهیه کننده آن عمران عبد اللهی شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» را به عنوان شعار اصلی خود در نظر گرفته اند. مجری برنامه شهاب شهرزاد، از فعالان و کارشناسان فرهنگی دو دهه اخیر است. برنامه «چارکتاب» به صورت تخصصی به ادبیات داستانی میپردازد. «چارکتاب» کاری از واحد تأمین برنامه شبکه چهار سیما است و شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما پخش میشود.

........ورزشی

* برگزاری اردوهای ورزشی نابینایان در رده جوانان: اردوهای تیمهای گلبال، دو و میدانی و شطرنج بانوان اعزامی به بازیهای پاراآسیایی جوانان، در تهران برگزار میشود. سمیه شاعری، نایب رئیس بانوان فدراسیون نابینایان گفت: دو و میدانی کاران جوان در حال حاضر، اردوهای آمادگی خود را به صورت غیر متمرکز در شهرهای خود انجام میدهند و اردوهای متمرکز این تیم از پنجم آبان آغاز خواهد شد. این تیم، دو اردوی متمرکز را در پیش دارد که مرحله اول آن، از ۵ تا ۱۲ آبان و مرحله دوم از ۹ تا ۱۶ آذر ماه برگزار خواهد شد. وی درباره اردوی تیم شطرنج نیز اظهار داشت: برای تیم جوانان شطرنج نیز دو مرحله اردوی تدارکاتی در نظر گرفته شده است، اما زمان برگزاری اردوها هنوز مشخص نیست. شاعری در خصوص چهار اردوی آمادگی که برای تیم گلبال در نظر گرفته شده است، گفت: این تیم از ابتدای سال، پنج اردوی آمادگی را پشت سر گذاشته است. اردوهای جدید این تیم از ۱۹ مهر ماه آغاز میشود و تا ۱۶ آذر، به صورت یک هفته در میان ادامه خواهد داشت. بازیهای پاراآسیایی جوانان از ۱۹ تا ۲۳ آذر ماه در کشور امارات برگزار میشود.

* ستارگان ایران با منتخب اینتر در آزادی: ستاره های تیم اینتر میلان ایتالیا در آبان ماه برای برگزاری دیدار خیریه راهی تهران خواهند شد تا برابر ستارگان ایران قرار گیرند. مجید بهره مند، مدیر روابط عمومی باشگاه هنرمندان ایران گفت: طبق توافقات صورت گرفته، بیژن ذو الفقارنسب و حسین فرکی بطور مشترک به عنوان مربی، روی نیمکت تیم ایران خواهند نشست. تیم اینتر متشکل از بازیکنان بزرگ دهه ۹0 لیگ فوتبال ایتالیا شامل: لوییز فیگو، خاویر زانتی، جیان لوکا پالیوکا، فرانچسکو تولدو، جوزپه برگومی، محمد کالون، ایوان زامورانو، کریستین چیوو، مارکو ماتراتزی، اولیر داکور، دیوید سوادو، ریکاردو فری و... است که قرار است برای برگزاری این مسابقه بزرگ، به تهران بیایند.

 

........حوادث

* افشای رابطه شیطانی در دوربین مداربسته: مرد جوان که به رفتارهای همسرش شک کرده بود، با نصب دوربین مخفی در خانه، راز خیانتهای او را فاش کرد. چندی قبل مردی با مراجعه به پلیس ادعا کرد که همسرش به او خیانت کرده است. بعد هم برای اثبات اظهاراتش فیلمی در اختیار مأموران گذاشت که افشا کننده رابطه شیطانی بود. پس از این شکایت، با دستور قاضی، تیمی از مأموران به تحقیق در این باره پرداختند. از سوی دیگر شاکی با حضور در دادگاه گفت: «من و همسرم پنج سال قبل ازدواج کردیم؛ ضمن این که او را بسیار دوست داشتم. اما مدتی قبل، از آشنایان شنیدم که همسرم در نبود من با مرد غریبه ای رابطه دارد. آن قدر همسرم را دوست داشتم که هرگز این حرفها را قبول نداشتم و هیچ وقت راجع به این موضوع حرف نمیزدم. تا این که مدتی پیش گزارشی در یک روزنامه خواندم که مربوط به خیانت زنی به شوهرش بود. در این مطلب اشاره شده بود که مردی با کار گذاشتن دوربین مداربسته در خانه اش به راز خیانت همسرش پی برده است. من هم به این فکر افتادم و یک روز که همسرم در خانه نبود، دست به کار شدم و با نصب دوربین در اتاق خواب و چند جای دیگر، منتظر شدم تا بفهمم همسرم به من خیانت میکند یا نه... بعد هم به بهانه کار چند روزی به شهرستان رفتم. وقتی برگشتم فیلمها را دیدم. در اوج ناباوری صحنه هایی دیدم که جگرم را سوزاند؛ نمیتوانستم قبول کنم این همسر من است که در کنار مرد غریبه ای است و حالا خواهان اشد مجازات برای همسرم و مرد شیطان صفت هستم.» پس از اظهارات مرد جوان که کارگر یک کارخانه صنعتی است، زن جوان دستگیر و پای میز محاکمه ایستاد. او در حالی که برای دفاع از خود حرفی نداشت سکوت کرد و ضمن ابراز پشیمانی به جرمش اعتراف کرد. در پایان جلسه رسیدگی به این پرونده، دستور بازداشت مرد شیطان صفت نیز صادر شد.

* دختر خردسال قربانی خشم زن جوان: زن جوان پس از بریدن سر دختر سه ساله اش، خانه را به آتش کشید و در حالی که مقداری سم خورده بود به کلانتری رفت و راز جنایت را فاش کرد. مأموران کلانتری  شهرستان فسا -استان فارس- شامگاه چهارشنبه 12 مهر از قتل و آتش سوزی خانه ای مطلع شدند و بلافاصله به محل حادثه رفتند. آنها پس از حضور در محل و تحقیقات مقدماتی، پی بردند دختربچه سه ساله ای با بریده شدن گلویش به قتل رسیده و خانه هم به آتش کشیده شده است. از سوی دیگر مادر کودک که راهی کلانتری شده بود، به مأموران گفت: دخترش را به قتل رسانده و خانه را به آتش کشیده و خودش هم سم قوی خورده است تا بمیرد. بنا بر این مأموران خیلی سریع او را به بیمارستان انتقال دادند که با تلاش تیم پزشکی او نجات یافت. این زن در بازجویی به قتل دخترش اعتراف کرد و گفت: به علت مشکلات مالی و خانوادگی مرتکب این جنایت شده است. فرماندار شهرستان فسا گفت: بررسی بیشتر موضوع برای روشن شدن انگیزه این زن در دستور کار است.

........اطلاع رسانی

* بدین وسیله به اطلاع کلیه اعضای انجمن نابینایان ایران میرساند: مراسم بزرگداشت روز جهانی نابینایان مورخ 22/7/96 ساعت 9:30 الی 13:30 در مجتمع فرهنگی ایوان شمس برگزار میگردد. لذا از علاقه مندان خواهشمند است جهت شرکت در مراسم و تعیین محل سرویس با این انجمن تماس حاصل نمایند.

* کتابخانه گویای آی نور ارائه میدهد: ضبط انواع کتب گویا، آموزش و رفع اشکالات سخت افزاری و نرم افزاری رایانه، آموزش کار با گوشیهای همراه. شماره تلفنهای تماس: 02133072978-09361659773

* گلواژه: از تمام صفاتی که برای پرورش جان و جسم شما سودمند است، هیچ یک به سودمندی تصمیم و اراده نیست. پوشه

* مرد بزرگ تنها به خود متکی است و جز از خود، از هیچ کس چیزی طلب نمیکند، ولی مردان کوچک از دیگران توقع دارند. پاتریک هانری

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *