شناسه خبر: 12457 منتشر شده در مورخ: 1396/7/12 ساعت: 12:51 گروه: بهداشت و سلامت  
افسردگی سالمندان را جدی بگیرید

افسردگی سالمندان را جدی بگیرید

دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران، با اشاره به لزوم توجه به افسردگی سالمندان گفت: شیوع افسردگی در بین سالمندان به دلیل نا امیدی است که می تواند منجر به افکار خودکشی شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از مهر، دکتر آرش میراب زاده روز چهارشنبه در نشست خبری سی و چهارمین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران که از ۲۵ تا ۲۸ مهر ۹۶ در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می شود، اظهارداشت: با توجه به نگرشی که نسبت به اعتیاد آور بودن داروی خواب در جامعه وجود دارد، باید به این نکته توجه داشت که اگر این دارو توسط روانپزشک معتمد تجویز شود، حتا معتاد کننده نخواهد بود.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که افسردگی یکی از اختلالات شایع روانپزشکی است، افزود: خلق افسرده و عدم لذت از زندگی، می تواند از نشانه های افسردگی باشد.

میراب زاده با بیان این مطلب که افسردگی در کودکان می تواند با پرخاشگری همراه باشد، گفت: پرخاشگری بچه ها معادل خلق افسرده است.

وی همچنین به افسردگی در سالمندان اشاره کرد و افزود: در دوران سالمندی، ناامیدی بیشتر شایع است که می تواند ناشی از مرگ همسر یا هم سن و سالان آنان باشد.

میراب زاده بر ضرورت توجه به علائم افسردگی در سالمندان تاکید کرد و گفت: توجه به افکار خودکشی در سالمندان باید جدی گرفته شود، زیرا شیوع خودکشی در دوران سالمندی بالاست که این شیوع بالا شامل کشور ما نیز می شود.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *