شناسه خبر: 12453 منتشر شده در مورخ: 1396/7/12 ساعت: 08:38 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 12 مهر 1396

روزنامه چهارشنبه 12 مهر 1396

مناسب سازی ایستگاههای اتوبوس برای معلولین و نابینایان در شرق تهران - ایران و ترکیه، لنگر ثبات منطقه - نرم افزار تأمین اجتماعی همراه رونمایی شد - بلیت اتوبوس برای ایام اربعین باید ۱۰۰ درصد گران شود- اپیدمی خاموش کم شنوایی - درمان گلوکوم با کشف پروتئین جدید - فراخوان فریاد جمعیت خاموش (بخش پایانی) - نگاهی به دوران حرفه ای سرمربی جدید استقلال

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 12 مهر 1396

13 محرم 1439

4 اکتبر 2017

سال بیست و یکم شماره 5683

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

مناسب سازی ایستگاههای اتوبوس برای معلولین و نابینایان در شرق تهران 2

ایران و ترکیه، لنگر ثبات منطقه 5

نرم افزار تأمین اجتماعی همراه رونمایی شد 7

بلیت اتوبوس برای ایام اربعین باید ۱۰۰ درصد گران شود

اپیدمی خاموش کم شنوایی 10

درمان گلوکوم با کشف پروتئین جدید 12

فراخوان فریاد جمعیت خاموش (بخش پایانی) 14

نگاهی به دوران حرفه ای سرمربی جدید استقلال

اطلاع رسانی

 

......ویژه

* مناسب سازی ایستگاههای اتوبوس برای معلولین و نابینایان در شرق تهران: شهردار منطقه 8 از مناسب سازی ایستگاههای BRT جهت استفاده معلولین و نابینایان در شرق تهران خبر داد. بهمن نوری با اعلام این مطلب گفت: خط یک ایستگاه BRT ویژه معلولین و خط سه ایستگاه BRT ویژه معلولین و نابینایان مناسب سازی شده و مسیر ویژه ای برای این قشر از عزیزان ایجاد شده است. وی با اشاره به تجهیز خط سه ایستگاه BRT به صفحه نمایش راهنما با خط بریل و ایجاد خطوط برجسته حرکتی در ایستگاههای این سامانه برای استفاده بهتر این افراد، افزود: این تابلو با هدف راهنمایی و کمک به افراد کم بینا و نابینا طراحی شده است. شهردار منطقه 8 گفت: نابینایان با استفاده از این تابلو و لمس کردن آن میتوانند موقعیت فعلی خود را تشخیص و با کمک خطوط برجسته، مسیر حرکت را به سمت درهای اتوبوس تعیین کنند. همچنین در این تابلو ایستگاههایی که اتوبوس توقف میکند مشخص شده و همین امر به تعیین مقصد و زمان پیاده شدن نابینایان کمک میکند. وی عنوان داشت: یکی دیگر از اقدامات معاونت ترافیک، مناسب سازی خط یک BRT جهت استفاده معلولین است که این ایستگاهها نیز جهت این اقشار مناسب سازی شده است.

* لایحه حمایت از معلولان در مجلس بررسی میشود: نماینده مردم شهرستانهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار میگیرد تا بتوانیم این لایحه را تصویب کنیم. صدیف بدری در همایش روز جهانی ناشنوایان در اردبیل اظهار داشت: لایحه حمایت از معلولان، به ویژه قشر ناشنوایان در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار میگیرد تا بتوانیم این لایحه را تصویب کنیم و دغدغه و نگرانی این قشر را در کشور برطرف کنیم. وی ضمن گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان اظهار کرد: حمایت از این قشر، اولویت اساسی است که باید مسئولان مربوطه به این امر توجه ویژه ای داشته باشند؛ چرا که ناشنوایان علیرغم محدودیت توانسته اند در بخشهای مختلف به موفقیتهایی دست یابند. معهذا این افراد نیازمند حمایت هستند تا بتوانند ظرفیتهای خود را به طور همه جانبه شکوفا کنند. بدری با بیان این که تا کنون اقداماتی در ارتباط با حمایت از معلولان و مناسب سازی محیط و فضای شهری انجام شده است، بیان کرد: این اقدامات قابل قبول نیست و نیاز است مسئولان مربوطه در این زمینه اقدامات اساسی را مبنای کار قرار دهند. بدری تصریح کرد: باید تمام دستگاههای اجرایی استان برای تسهیل روند خدمات دهی به معلولان، ادارات خود را مناسب سازی کنند که اگر این طرح در تمام ادارات پیاده سازی شود، بی شک تمام مشکلات معلولان برطرف میشود و میتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای خدمات رسانی مطلوب به مردم دست یابیم. ما آماده ایم هر قانونی که بتواند به قشر معلولان کمک کند را بررسی کرده و در مجلس به تصویب برسانیم.

........سیاسی

* ایران و ترکیه، لنگر ثبات منطقه. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دیدار ژنرال «خلوصی آکار» رئیس ستاد ارتش ترکیه، ایران و ترکیه را لنگر ثبات در منطقه دانست و با تأکید بر این که مبارزه با تروریسم و حفظ مرزهای جغرافیایی مهمترین اهداف برای همکاری مشترک در جهت تحکیم ثبات و امنیت منطقه است، از گسترش و تقویت همکاریهای دفاعی تهران-آنکارا استقبال کرد.

* نوبخت، سخنگوی دولت گفت: با توجه به این که پیشبینی نرخ تورم برای سال آینده 9 درصد است، افزایش حقوق کارکنان دولت و شرکتهایی که از بودجه دولتی تبعیت میکنند در سال 1397 بیش از نرخ تورم و 10 درصد خواهد بود.

* عبد الرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه استاندار سابق و جدید استان ایلام، طی سخنانی اظهار داشت: در منطقه ای قرار داریم که رژیم صهیونیستی آشکارا حامی بهم زدن مرزهای منطقه است. وی خطاب به استانداران افزود: از همه سلایق سیاسی استفاده کنید، اصولگرا یا اصلاحطلب بودن ملاک نباشد.

* بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه هیئت رئیسه فراکسیون گفت که اعضای فراکسیون امید ضمن انتقاد به احکام صادره برای فعالان سیاسی اصلاحطلب، خواستار تجدید نظر در این زمینه هستند.

پارسایی اظهار داشت: جلسه هیئت رئیسه فراکسیون امید به ریاست دکتر عارف برگزار شد و در این جلسه موضوع صدور احکام چند تن از فعالان سیاسی اصلاحطلب مورد بررسی قرار گرفت. به اعتقاد ما احکام صادره بیش از آن که جنبه قضایی داشته باشد، جنبه سیاسی دارد.

وی افزود: با توجه به این که کشور در شرایط فعلی نیازمند انسجام و همدلی است، درخواست ما از قوه قضاییه این است که نسبت به تجدید نظر در احکام صادره اقدام کند. وی  یادآور شد: از نظر ما این سیاست غلطی است که اصلاحطلبان همواره باید با تهدید مواجه شوند و این سیاست غلط باید تغییر کند.

 

........اجتماعی

* نرم افزار تأمین اجتماعی همراه رونمایی شد: مدیر کل دفتر راهبری سیستمهای سازمان تأمین اجتماعی گفت: نرم افزار تلفن همراه در حوزه اطلاع رسانی عمومی و آگاهی بخشی در این زمینه با عنوان «تأمین اجتماعی همراه» رونمایی شد. سرویسها و خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی از کانالهای ارتباطی USSD با کد دستوری #١٤٢٠*٤*، اپلیکیشن موبایل و سایت تأمین اجتماعی قابل دسترس بوده و از جمله این سرویسها میتوان به استعلام وضعیت بیمه پردازی، استحقاق درمان، سابقه بیمه پردازی، فیش مستمری، امکان پرداخت حق بیمه، کنترل رابطه بیمه ای، نوبت دهی مراکز درمانی و غیره اشاره کرد.

* توصیه ای درباره عطر قاتل: مصطفی اسماعیلی، رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره "عطر مشهور به قاتل" توصیه های ارائه کرد. وی با بیان این که مطالبی که در اخبار رسمی و غیر رسمی در خصوص عطری بنام "ریلکس" که پس از مصرف باعث مرگ مصرف کننده میشود، اظهار داشت: برای اطمینان بخشی و جلوگیری از نگرانی مردم، موارد مشکوک را مورد بررسی دقیق قرار داده و در صورت وجود حتی قاچاق آن، از سطح عرضه جمعآوری خواهد شد.

* کلیات طرح استخدام معلمین حق التدریسی تصویب شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را به تصویب رساندند. در جزئیات این طرح پیشبینی شده که دولت مکلف است حد اکثر ظرف یک سال از تصویب این قانون، کلیه نیروهای حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را همراه با طی دوره های آموزشی حد اکثر شش ماه بنا به تشخیص وزارت آموزش و پرورش و بدون نیاز به شرکت در آزمون به استخدام آموزش و پرورش درآورد که البته تصویب نهایی جزئیات موکول به تصمیم کمیسیون آموزش و نهایتاً رأی صحن علنی مجلس خواهد بود.

 

........اقتصادی

* بلیت اتوبوس برای ایام اربعین باید ۱۰۰ درصد گران شود: کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت بلیت اتوبوس برای ایام اربعین باید دو برابر روزهای عادی گران شود. وی با اشاره به این که 9000 دستگاه اتوبوس آماده خدمات رسانی و جا بجایی زائران حسینی است، اظهار کرد: هنوز برای تصمیمگیری و تعیین نرخ بلیت اتوبوس جلسه ای برگزار نشده است، اما معتقدم باید قیمت بلیت اتوبوس در این ایام افزایش یابد. از نظر من قیمت بلیت اتوبوس در ایام اربعین باید 2 برابر قیمت روزهای عادی افزایش یابد.

* آغاز برداشت زعفران تا ۲۰ روز دیگر: غلامرضا میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران، با بیان این که برداشت این محصول حدود ۲۰ روز دیگر آغاز میشود، پیشبینی کرد طی روزهای آینده شاهد کاهش قیمت طلای سرخ در بازار باشیم. وی قیمت هر کیلوگرم زعفران را حد اقل ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و حد اکثر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

........بهداشت و سلامت

* اپیدمی خاموش کم شنوایی: نگرانی از افزایش مشکلات شنوایی در سراسر جهان، افزایش یافته و ایران نیز  مشمول این نگرانیهاست. سازمان جهانی بهداشت نیز با اخطار نسبت به افزایش کم شنوایی در جهان اعلام کرده است، زمان اجرای برنامه های سلامت محور در این زمینه فرا رسیده است. مسئولان و نهادهای فعال در این زمینه نیز تلاش میکنند علاوه بر سیاستگزاران، توجه مردم را به سلامت شنوایی خود که به عنوان دومین بیماری ناتوان کننده شناخته میشود، جلب کنند. وی  گفت: جوانان و نوجوانان به طرز نگران کننده ای بدون توجه به حد صوتی مجاز، از وسایل صوتی استفاده میکنند. این موضوع خطر بروز کم شنوایی و پیرگوشی زودهنگام را افزایش میدهد؛ به همین دلیل باید مداخله های آموزشی لازم انجام شود. میزان شیوع کم شنوایی در کشور ۳.۷ مورد در هر هزار تولد زنده است؛ البته در بعضی استانها مانند چهارمحال و بختیاری این رقم تا دو برابر نیز اعلام شده است. این استانها از نظر ژنتیکی، ازدواج فامیلی، بهداشت و سلامت شنوایی دچار مشکل هستند. وی ادامه داد: یکی از برنامه ها افزایش پوشش غربالگری موالید کشور است.

* اهمیت مکمل یاری آهن در دختران دبیرستانی: مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر نقش مهم والدین در تشویق فرزندان دختر خود به مصرف مکمل آهن در مدارس تأکید کرد. دکتر زهرا عبد اللهی با اشاره به اجرای برنامه مکمل یاری آهن در مدارس کشور گفت: طبق تفاهمنامه ای که بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده؛ اقداماتی در جهت بهبود  وضعیت ریز مغذیها در دانشآموزان به تصویب رسیده است که یکی از این برنامه ها، برنامه آهن یاری در تمام دبیرستانهای دخترانه کشور در هر سال تحصیلی جدید است. طبق این برنامه، مکمل آهن در بین دانشآموزان دختر دبیرستانی برای پیشگیری از کمبود آهن و کمخونی ناشی از آن به صورت هر هفته یک عدد مکمل آهن به مدت ۴ ماه در سال تحصیلی توزیع میشود.

........دانش و فناوری

* درمان گلوکوم با کشف پروتئین جدید: آب سیاه یا گلوکوم، اصطلاحی برای توصیف گروهی از اختلالات چشمی با علتهای متفاوت، ولی اثری بالینی و مشترک بر روی چشم و عصب بینایی و وابسته به فشار داخل چشمی است. آسیب به عصب بینایی، انتقال سیگنالهای بصری به مغز را مختل کرده و میتواند منجر به از بین رفتن دید و در نتیجه نابینایی شود. گلوکوم اغلب ناشی از افزایش فشار چشم است که میتواند به عصب بینایی آسیب برساند. با این حال، مکانیزم دقیقی که سبب آسیبدیدگی عصب بینایی میشود هنوز معلوم نشده است، اما محققان "دانشگاه مک کواری" در استرالیا به سرنخهایی در این رابطه رسیده اند. این تیم دریافتند که یک پروتئین به نام "نوروسرپین" نقش کلیدی در سلامت شبکیه دارد، اما این پروتئین در گلوکوم غیر فعال میشود.
آنها بر این باورند که یافته های آنها میتواند به استراتژیهای مورد نیاز برای جلوگیری و درمان این بیماری کمک کند. دکتر ویوک گوپتا، محقق این پژوهش از دانشکده پزشکی و علوم بهداشت در دانشگاه مک کواری و همکارانش اخیراً نتایج پژوهش خود را در نشریه "ساینتفیک ریپورت" منتشر کرده اند. نوروسرپین در حال حاضر به عنوان یک پروتئین که فعالیت آنزیمی با نام پلاسمین را مسدود میکند، ایجاد شده و از نورونها یا سلولهای عصبی در برابر آسیب ناشی از پلاسمین محافظت میکند. دکتر گوپتا و همکارانش در این پژوهش تعیین کردند که چگونه نوروسرپین و پلاسمین توسط گلوکوم تحت تأثیر قرار میگیرند. محققان یافته های خود را از طریق تجزیه و تحلیل سلولهای شبکیه گرفته شده از انسانهای سالم و مبتلا به گلوکوم و همچنین مدلهای موش به دست آوردند. تجزیه و تحلیلها نشان داد که نوروسرپین در پاسخ به "استرس اکسیداتیو" که میتواند نتیجه عوامل محیطی مانند آلودگی هوا باشد، غیر فعال میشود.

* گلواژه: هیچ کس نمیتواند ما را بهتر از خودمان فریب دهد. گوته

 

........پیگیری

* فراخوان فریاد جمعیت خاموش (بخش پایانی): هفته گذشته بخش اول گزارش چگونگی تشکیل کمپین حمایت از تصویب لایحه حقوق معلولان را خواندید. در ادامه، گفتگوی ایران سپید با بهروز مروتی، مؤسس این کمپین را میخوانید. مروتی در ادامه با بیان این که در خانواده معلول خیزی زندگی میکند و هفت نفر از اعضای خانواده اش دچار معلولیت هستند، میگوید: ما سه برادر مبتلا به دیستروفی عضلانی شدید هستیم؛ متأسفانه پدر و مادرم نیز به دلیل این که سالها در کار رتق و فتق امور ما بودند، مبتلا به مشکلات شدید جسمی و حرکتی شده اند. از طرف دیگر همسر من و یکی از برادرانم نیز با معلولیت در گیرند. همه اینها نشان میداد که ما از نزدیک تمام مشکلات افراد دارای معلولیت را با گوشت و خونمان لمس کرده ایم و تصور من و بسیاری از افراد دارای معلولیت این است که تصویب و اجرای لایحه حمایت از حقوق معلولان میتواند تا حدودی از بار مشکلات افراد دارای معلولیت و خانواده های آن کم کند؛ چرا که معتقدیم سازمان بهزیستی به تنهایی از پس همه حوزه های تحت پوششش بر نمیآید و تصویب این لایحه میتواند به عنوان بازوی کمکی سازمان بهزیستی هم عمل کند. مروتی معتقد است، بدون خود معلولان هیچ اتفاقی نیفتاده و نخواهد افتاد؛ به همین خاطر است که میگوید: خود معلولان باید وارد کار شوند تا هم حضور اجتماعیشان را تثبیت کنند و هم با ایجاد فعالیتها و حرکتهای مدنی در راه احقاق حقوقشان تلاش نمایند. تا زمانی که مطالبه گری عالمانه و با برنامه مبتنی بر آگاهی از حقوق مدنی و بین المللی و مستمر صورت نگیرد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. تجربه کشورهای موفق در زمینه حقوق افراد دارای معلولیت نیز کاملاً گویای این نکته است که در آن کشورها نیز خود افراد دارای معلولیت وارد کار شده اند و امورشان را به دست گرفته اند.

از مروتی میپرسم بهتر نیست به جای حرکت شخص، این امر را هم به انجمنهای غیر دولتی متولی امور معلولان میسپردید؛ شاید این حرکتها نوعی تک روی قلمداد شوند؟ در پاسخم به فعالیتهای انجمنهای افراد دارای معلولیت در کشورهای توسعه یافته اشاره میکند و میگوید: در کشورهای توسعه یافته انجمنها صدای افراد جامعه هدفشان هستند و مسائل و مشکلات جامعه هدفشان را مطالبه و پیگیری میکنند و جامعه هدف هم از آنها حمایت و پشتیبانی میکند و خب وضع رفاهی آنها را هم میشود  دید و مقایسه کرد. در اینجا متأسفانه به جز چند انجمن محدود که فعالیتشان را مربوط به امور کلی و کلان کرده اند، بقیه انجمنها تنها به دادن خدمات حمایتی جزئی مثل دادن سبد کالا یا بردن اعضا به اردوهای تفریحی بسنده کرده اند و وارد حوزه های کلان نمیشوند. مسأله دیگر این است که متأسفانه بسیاری از انجمنها و تشکلهای مربوط به افراد دارای معلولیت خودشان را ملزم به پاسخگویی به جامعه هدفشان نمیدانند و اصلاً برنامه ای هم برای توانمند سازی یا مشارکت اجتماعی افراد دارای معلولیت ندارند. مروتی که خود را نگهبان کمپین میداند، از حمایت افراد و گروههای مختلف از کمپین خبر میدهد و می افزاید: تا امروز مسئولان سازمان بهزیستی، مدیر عامل تشکلهای معلولان سراسر کشور، بسیاری از هنرمندان و چهره های فرهنگی از کمپین سراسری پیگیری و تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان، حمایت مادی و معنوی خود را اعلام کرده اند. حدود ۲۰ نفر از نماینده های مجلس در کمپین حضور دارند؛ از جمله آقای دکتر محمود صادقی, آقای پژمانفر, خانم ساعی, آقای مختار و.... البته در راه اعتلای این کمپین دست تک تک افراد جامعه را میفشاریم و امیدواریم با فراگیری این کمپین صدای بزرگترین اقلیت جامعه که همان افراد دارای معلولیت است را به گوش نمایندگان مجلس برسانیم. در این راه از همه میخواهیم که با اطلاع رسانی در جهت فرهنگ سازی و اشاعه کمپین بکوشند.

* گلواژه: میان دانستن و دریافت کردن فاصله زیادی است. دانستن دشوار نیست، اما دریافت کردن دشوار است. شو کینگ

 

 

.......ورزشی

* نگاهی به دوران حرفه ای سرمربی جدید استقلال: بعد از پایان نشست کمیته فنی باشگاه استقلال، وینفرد شفر به عنوان سرمربی تیم استقلال معرفی شد. این مربی آلمانی، 15 سال بعد از آخرین حضور یک مربی خارجی روی نیمکت استقلال جانشین علیرضا منصوریان شد. شفر، یکی از 11 سرمربی آلمانی است که نامش در بین 58 سرمربی با بیش از 100 تجربه سطح ملی مطرح است. او در 10 ژانویه 1950 در ماین آلمان به دنیا آمده است. شفر در پست هافبک در تیمهایی همچون مونشن گلادباخ، کیکرز اوفن باخ و کارلسروهه بازی و در 438 بازی، 62 گل به ثمر رسانده است. این مربی آلمانی، در سال 1970 با مونشن گلادباخ قهرمان بوندسلیگا و در جام حذفی آلمان هم در همان سال، ولی با تیم کیکرز اوفن باخ قهرمان شد. او به عنوان سرمربی، اولین تجربه اش را در تیم گلادباخ به دست آورد و سپس سرمربی تیمهایی چون: کارلسروهه، اشتوتگارت و بورسیا تنیس برلین شد. شفر هدایت تیم ملی کامرون از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ و تیم ملی نروژ را چند ماه به عهده داشت و در تیم آرژانتین نیز به عنوان کمک مربی فعالیت کرده است. وی همچنین هدایت تیم باشگاهی الاهلی امارات از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷، العین ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ و باشگاه باکو آذربایجان از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ را در کارنامه خود دارد. سرمربیگری تیم ملی فوتبال تایلند و جامائیکا نیز از دیگر فعالیتهای حرفه ای شفر است. از افتخارات این مربی میتوان به قهرمانی جام ملتهای آفریقا در سال ۲۰۰۲ با تیم ملی فوتبال کامرون، نایب قهرمانی در جام ملتهای کونکاکاف در سال ۲۰۱۴ با تیم ملی فوتبال جاماییکا و نایب قهرمانی جام کنفدراسیونها با تیم ملی کامرون در سال 2003 اشاره کرد. قهرمانی لیگ امارات با الاهلی در سال 2006، قهرمانی سوپر جام امارات با العین در سال 2010 و نایب قهرمانی گلدن کاپ با جامائیکا در سال 2015، از دیگر افتخارات این سرمربی آلمانی است.

 

.......اطلاع رسانی

* بدین وسیله به اطلاع میرساند: به مناسبت درگذشت اصغر بهزادی و الله وردی میرزایی، نوازندگان قدیمی نابینا، آیین یادبودی از سوی دوستان و علاقمندان این دو هنرمند فقید برگزار میشود. لذا از کلیه علاقمندان دعوت میشود در این مراسم حضور بهم رسانند. زمان: پنجشنبه 13 مهر ماه، ساعت 15 الی 16:30؛ مکان: آموزشگاه نابینایان شهید محبی، واقع در ابتدای بزرگراه آیت ا... کاشانی، نرسیده به خیابان سلیمی جهرمی.

* کتابخانه گویای آی نور ارائه میدهد: ضبط انواع کتب گویا، آموزش و رفع اشکالات سخت افزاری و نرم افزاری رایانه، آموزش کار با گوشیهای همراه. شماره تلفنهای تماس: 02133072978-09361659773

* گلواژه: هیچ کس حق ندارد وظایف خود را فدای تمایل دل خویش کند، اما دست کم باید این حق را به دل داد که هنگام عمل به وظایف خویش خوشنود نباشد. رومن رولان

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *