شناسه خبر: 12432 منتشر شده در مورخ: 1396/7/5 ساعت: 08:34 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 5 مهر 1396

روزنامه چهارشنبه 5 مهر 1396

سوگواره های باران - نابینایان قشر پرتوان جامعه - پرچم مبارزه با فساد را بر افراشته نگه داشته ایم - اهدای خون، نذری از جنس نوع دوستی در ایام محرم - "سکته های ساکت" بی صدا میآیند - فراخوان فریاد جمعیت خاموش (بخش اول) - رویکرد ما جوانگرایی و توانمند سازی است

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 5 مهر 1396

6 محرم 1439

27 سپتامبر 2017

سال بیست و یکم شماره 5679

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

سوگواره های باران 2

نابینایان قشر پرتوان جامعه 4

پرچم مبارزه با فساد را بر افراشته نگه داشته ایم 7

اهدای خون، نذری از جنس نوع دوستی در ایام محرم 8

"سکته های ساکت" بی صدا میآیند 10

فراخوان فریاد جمعیت خاموش (بخش اول) 13

رویکرد ما جوانگرایی و توانمند سازی است 16

اشکهای نانوایی که فرزندش را کشت

 

 

......سوگواره های باران

* آنان که آب را بر تو و اهل بیتت بستند، در چنان تاریکی بودند که همان تاریکی چشمانشان را تاریخ تا ابد الآباد ثبت کرد. گناه آنان که تجاهل کردند از آنان که جهالت کردند، بسیار سنگینتر است که با بستن آب بر تو، ناجوانمردی را نامدار کردند، نا اهلی را از خاک برداشتند و رادمردی را بر خاک کردند. تاریخ هیچ گاه این بی مروتی آنان که نام انسانیت و مسلمانی را با ناکرداریشان لکه دار کردند، نخواهد بخشید. - شرمنده ام شرمنده از شبهای هجرانی، حق میدهم من را دگر از خود نمیدانی؛ فکر تو کم بودم تو خیلی فکر من بودی، خیرت رسیده بر گدا پیدا و پنهانی؛ موی سپید نوکرانت هم نمایان شد، پس کی به پایان میرسد این راه طولانی؛ شهری که جای تو نباشد جای باران نیست، تو نیستی در شهر ما و نیست بارانی؛ امروز و فردا کردنم برد آب رویم را، دیگر نمانده وقت توبه وقت جبرانی؛ هر قدر میخواهی بزن حرفی ندارم من، اما فقط قولی بده رو برنگردانی؛ در را به روی میهمان بستیم و خندیدیم، آه ای مسلمانان چه شد رسم مسلمانی؟! ای کربلایی! زیر قبه یاد کن ما را، محتاج محتاجیم، ماییم و پریشانی؛ شیخ الائمه کوچه کوچه بر زمین افتاد، یاد زمین افتادنش امروز گریانی.

سید پوریا هاشمی

* منی که غیر تو بر هر غریبه دل دادم، دلم شکست و نیامد کسی به امدادم؛ سرم به کار خودم بود دعوتم کردی، ز یاد بردمت اما نبردی از یادم؛ بغل بگیر مرا نوکرت پریشان است، توجهی بکن آخر به داد و فریادم؛ گذشتم آن قدر از خیمه ات که جَلد شدم، اگر به بند تو باشم همیشه آزادم؛ چقدر فاصله دارم که محرمت بشوم، نه قنبرت شده ام، نه کمیل و مقدادم؛ گدایی از تو به من نسل پشت نسل رسید، گدای دست تو بودند کل اجدادم؛ من از تو یاد گرفتم که خوب گریه کنم، برای گریه به جدت شدی تو استادم؛ به یمن گریه برای حسین خوب شدم، به یمن گریه برای حسین آبادم؛ همه برای تن بی کفن عزادارند، ز نوح و یوسف و عیسی گرفته تا آدم. علیرضا خاکساری

......ویژه

* نابینایان، قشر پر توان جامعه:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سؤال ایران سپید مبنی بر رویکرد او به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیتهای هنری نابینایان، اظهار داشت: «نابینایان، قشر پر توان و خلاق جامعه هستند. خوشحالم که شما با طرح این سؤال، فکر مرا به سمت نابینایان و سایر معلولان معطوف ساختید.» صالحی در ادامه افزود: «یکی از مهمترین ویژگیهای نابینایان، داشتن نیروی خلاق در زمینه هایی مثل موسیقیست. بر همین اساس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیتهای هنری افراد مستعد نابینا حمایت میکند.» بر پایه این گزارش، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کابینه جدید حسن روحانی، رئیس جمهوری منتخب مردم، در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که روز دوشنبه سوم مهر ماه در سالن کنفرانس ساختمان بهارستان برگزار شد، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و فرا رسیدن ماه محرم، رسانه را رکن چهارم دمکراسی عنوان کرد و اظهار داشت: «رسانه ها چشم بیدار، ناظر و هوشیار مسئولان هستند و ما  هرچقدر بیشتر خود را در معرض انتقادات قرار دهیم، قطعاً بهره بیشتری خواهیم برد.» وی به گذشت یک ماه از دوران وزارتش اشاره کرد و درباره برنامه ای که به مجلس ارائه کرده است، اظهار داشت: «این برنامه در قالب 40 برنامه جزئی و 9 مسأله تنظیم شده که در سه بسته ارائه خواهد شد. بسته اول برنامه های حوزه هویت ایرانی و اسلامی با دو مسأله و ۹ برنامه، بسته دوم بسته تولید و مصرف فرهنگی با ۴ مسأله و ۱۲ برنامه، بسته سوم بسته مناسبات فرهنگی بین المللی با ۳ مسأله و ۱۲ برنامه.» صالحی ادامه داد: «برای اجرا شدن این برنامه، با مدیران و معاونان سازمانها و نهادهای تابع وزارت فرهنگ و ارشاد، نامه نگاری شده و مسئولیتهای هر کدام، با درج ستاره هایی مشخص شده تا بر اساس آنها، اقدامات خودشان را جهت اجرای برنامه تدوین کنند.» وی ابراز امیدواری کرد در راستای اجرای این برنامه در دوره چهار ساله آینده، سه تا پنج اقدام اساسی برای ایجاد تحول در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه ایجاد شود و تا پایان مهر ماه بسته برنامه ها و اقدامات عملیاتی وزارت ارشاد به طور کامل تدوین شود. - دستور رئیس جمهوری برای برنامه ۱۰۰ روزه وزرا: صالحی در ادامه با اشاره به دستور رئیس جمهوری به وزرا برای ارائه گزارشی از عملکرد صد روزه هر وزارتخانه گفت: اقدام دیگری که در یک ماه گذشته انجام شد، تبیین برنامه صد روزه وزارت ارشاد بود که ما این برنامه را تدوین کرده ایم و متعهد به اجرای آن در این بازه زمانی هستیم. این بسته صد روزه در چند حوزه تدوین شده است که از جمله آنها بهبود فضای کسب و کار فرهنگی، هنری و رسانه ای است و در این زمینه ما به دنبال شناسایی قوانین، مقررات و آیین نامه هایی هستیم که مانع بهبود  فضای کسب و کار در این حوزه ها هستند.

* گلواژه: امام صادق (ع): کام کودکانتان را با تربت حسین (ع) بردارید، چرا که خاک کربلا فرزندانتان را بیمه مىکند.

.......سیاسی

* پرچم مبارزه با فساد را بر افراشته نگه داشته ایم. جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری گفت: در دولت دوازدهم مصمم هستیم راه مبارزه با مفاسد اقتصادی را با جدیت هرچه بیشتر ادامه دهیم و پرچم مبارزه با فساد را همچنان بر افراشته نگه داریم.

* رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی رئیس جمهوری فدراسیون روسیه، با استقبال از گسترش روابط همه جانبه تهران-مسکو تأکید کرد که روابط دو کشور با پیشبرد طرحهای در دست اجرا بیش از پیش مستحکم خواهد شد.

* سردار سرلشکر پاسدار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد که پشت سر مسأله کردستان عراق، رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی قرار دارد.

* مهر نوشت: دریادار حبیب ا... سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش از انجام تحقیقات برای استفاده از سوخت هسته ای در ناوهای ارتش سخن گفت و از ساخت ناوشکن پیشرفته جدید ایران تا پایان سال خبر داد.

* احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد که پادگان قلعه مرغی تبدیل به موزه نیروی هوایی شود و گفت: نیروی هوایی همواره در زمینه دفاع مقدس کارهای بزرگی انجام داده و ما نیز باید کار بزرگتری برای ایثارگران انجام دهیم.

* سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: صنایع موشکی و برنامه های دفاعی ایران با قوت ادامه خواهد یافت؛ چرا که امنیت و حفاظت از خاک و مردم ایران وظیفه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است. در این راه نگران مواضع دیگران نخواهیم بود.

* سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مذاکرات سوری که به ابتکار و سرپرستی مسکو، تهران و آنکارا در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار میشود، برای سوریه امیدآفرین شده است.

* شرکت توییتر درباره پیام تحریکآمیز دونالد ترامپ علیه کره شمالی اعلام کرد: توییت تهدیدآمیز علیه کره شمالی از توییتر دونالد ترامپ را به دلیل ارزش خبری پاک نمیکنیم.

 

.......اجتماعی

* اهدای خون، نذری از جنس نوع دوستی در ایام محرم: طرح نذر خون و اهدای خون، چند سالی است که مورد توجه جدی قرار گرفته است و بسیاری از عزاداران حسینی به منظور نجات جان بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن، با نیت نذر خون به کمک نیازمندان میشتابند. مسلمی، مدیر عامل سازمان انتقال خون در این باره گفت: تمام افرادی که برای اهدای خون مراجعه میکنند، از آنها آزمایش گرفته میشود و مطمئن باشند که اگر بر اساس آزمایشها اهدای خون هیچ ضرری نداشته باشد، از آنها خون گرفته میشود، بنا بر این اهدای خون به هیچ عنوان فرد را دچار کم خونی نمیکند.

* بی اطلاعی بهزیستی از اجرای طرح جمعآوری کودکان کار: مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: در صحبتهایی که با مسئولان بهزیستی داشتم، معتقد بودند سازمان بهزیستی در مرحله اجرا از وجود طرح جمعآوری کودکان کار مطلع شده است. ۱۱ دستگاه بر اساس آئین نامه ساماندهی کودکان کار در این حوزه وظیفه دارند، اما سازمان بهزیستی مدعی است که تنها نهادی است که وظایف خود را انجام داده است. مولاوردی از ارسال نامه به رئیس مجلس به منظور تسریع در تصویب لایحه حمایت از کودکان خبر داد و گفت: نظرات کارشناسان و اعتراضات سازمانهای مردم نهاد به طرح جمعآوری کودکان کار و خیابان را در جلسه چهارشنبه هیأت دولت به رئیس جمهوری منتقل خواهم کرد.

* تخفیف ۵۰ درصدی هتلها برای بازنشستگان: مهرداد تاوَتلی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی از تخفیف ۵۰ درصدی برای اقامت همه بازنشستگان کشوری و همچنین سازمان تأمین اجتماعی در هتلهای تحت پوشش این شرکت خبر داد وگفت: داشتن کارت شناسایی یا هر نوع مدرکی که دلالت بر بازنشستگی افراد داشته باشد، ضروری است. بازنشستگان و یک همراه آنان میتوانند برای سفر و اقامت خود در هتلها هر کدام یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت کنند.

........بهداشت و سلامت

* "سکته های ساکت" بیصدا میآیند: سالیانه قلب ۱۷.۵ میلیون نفر در دنیا به دلیل ابتلا به بیماریهای قلبی می ایستد؛ مشکلی که امروز جزو چهار عامل اصلی مرگ و میر در ایران قرار گرفته و رکورددار است؛ به همین دلیل ایران متعهد شده که تا سال ۲۰۲۵ رقم مرگ ناشی از بیماریهای قلبی را کاهش دهد. دکتر مسعود قاسمی با بیان این که نداشتن نشانه بیماری قلبی، دلیل بر سلامت قلب نیست، گفت: در سکته های ساکت گروهی از بیماران که بخش زیادی از آنها را سالمندان تشکیل میدهند و کسانی که دیابت دارند، ممکن است با وجود تنگی رگهای قلب، متوجه علائم بیماریها یا احساس ناراحتی در قفسه سینه خود نشوند؛ این در حالیست که بیماری در رگهای آنها پیشرفت میکند و آنها را در معرض خطر قرار میدهد. ما عادت داریم علائم بیماریها را به مسائل ضعیف و کم اهمیت نسبت دهیم، به آنها توجه نکنیم یا نشانه ها را نفی کنیم یا به بیماری دیگری نسبت دهیم، اما اجتناب از قبول علائم یا اشتباه در تفسیر آنها میتواند باعث بروز حادثه قلبی شود. در گروههای در معرض خطر مانند مردان بالای ۴۰ سال که سابقه بیماری خانوادگی دارند و کسانی که زمینه چاقی، فشار خون، چربی بالا و مصرف سیگار دارند، ضمن حذف عوامل خطر، بهتر است مراقبتهای دوره ای را انجام دهند. این متخصص قلب گفت: برای جلوگیری از تکرار حادثه قلبی یا کاهش اثرات ناشی از آن، باید روش زندگی خود را اصلاح کنند و داروهای خود را به صورت صحیح مصرف کنند. عدم کنترل چربی خون و مصرف داروهایی که برای پیشگیری از سکته در بیمارانی که یک بار حادثه قلبی را پشت سر گذاشته اند نیز منجر به حوادث قلبی میشود. کشورهای اسکاندیناوی در دوره ای بالاترین میزان مرگ و میر به دلیل بیماریهای قلبی و عروقی را در میان کشورهای اروپایی داشتند، اما با دو دهه برنامه ریزی و توجه به اصلاح سبک زندگی و مراقبتهای قلبی و عروقی، به کمترین میزان حوادث در این زمینه در میان جوامع اروپایی دست پیدا کردند.

......پیگیری

* فراخوان فریاد جمعیت خاموش: طبق آمار اعلام شده سازمان بهداشت جهانی، حدود ١١ درصد جمعیت کشورهای رو به توسعه را افرادی با درجه ای متفاوت از معلولیتهای مختلف تشکیل میدهند. ایران به دلایل زیاد، از جمله ازدواجهای فامیلی، تصادفات، سوانح حین انجام کار، بلایای طبیعی، بیماری، سکته و کهنسالی جزو یکی از معلول خیزترین کشورهای دنیا است. در سال ٨٣ قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مطرح و تصویب شد، اما به دلیل عدم پیشبینی اعتبارات و ضمانت اجرایی هیچ وقت تمامی بندهای آن به طور کامل اجرا نشد. بعد از ١١ سال در سال ٩٤ دولت آقای روحانی بررسی لایحه را به اجرا گذاشت و لایحه دوباره به مجلس نهم فرستاده شد، متأسفانه مجلس بدون رأی در صحن علنی لایحه را به شورای نگهبان فرستاد و شورای نگهبان برای بار دوم با گرفتن ایرادهای اصولی لایحه را برای بررسی مجدد به مجلس برگرداند. در تاریخ دوم شهریور ماه 95 گروهی از معلولان جلوی مجلس شورای اسلامی جهت اعتراض به عدم بررسی و تصویب لایحه تحصن کرده و با نمایندگان محترم جلسه ای برگزار کردند که قول همکاری و مساعدت داده شد، اما یک هفته بعد 131 نفر از نمایندگان رأی به خارج شدن لایحه از دستور کار مجلس دادند. بعد از آن معلولان دچار نا امیدی مضاعف از عدم همراهی مسئولان شدند و به فکر راه حلی برای این مشکل افتادند. چاره اندیشیده شده منتج به تشکیل فراخوان در آبان ماه 95 شد. بهروز مروتی که 44 ساله و به دیستروفی شدید عضلانی مبتلاست، جرقه اولیه تشکیل فراخوان از سوی او زده شده است و تا کنون 5 هزار و 200 نفر از افراد دارای معلولیت یا خانواده های آنها به فراخوان سراسری پیگیری و تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان پیوسته اند. مروتی در مورد ایده اولیه تشکیل فراخوان میگوید: «فکر تشکیل فراخوان کمی پیچیده است، دوم شهریور ۹۵ تحصنی را جلوی مجلس شورای اسلامی با حضور معلولان ترتیب دادیم که موفق نبود، اما توانستیم به مجلس برویم و با چند نفر از نماینده ها از جمله آقایان مطهری و تاجگردون و سلمان خدادادی در مورد لایحه صحبت کردیم، نظرشان مساعد بود، منتها هفته بعد که لایحه در دستور کار مجلس قرار گرفت، ۱۳۱ نماینده رأی منفی دادند و لایحه از دستور کار خارج شد. مدتها از این موضوع گذشت تا کارگردان مستند زندگی من بعد از مصاحبه ای به من گفت میتوانی صدای بقیه معلولان باشی، همین جرقه باعث شد گروهی تشکیل دهم و بعد به پیشنهاد دوستان آن را به فراخوان تبدیل کنم. یک سال گذشته، برای نخستین بار در خیلی از شهرها، بعد از امضای متن فراخوان از خود افراد دارای معلولیت خواستیم که این نامه ها را به نمایندگان شهرشان در مجلس برسانند و در راه آگاه سازی آنها نسبت به حقوق افراد دارای معلولیت در جامعه بکوشند که این اقدام از سوی بچه ها انجام شد. امسال هم باز از اعضا خواسته ایم متن فراخوان را به اطلاع نمایندگان شهرشان برسانند.» ادامه دارد. افشینفر

........ورزشی

* رویکرد ما جوانگرایی و توانمند سازی است: محمد محمدی، رئیس هیأت ورزشی نابینایان استان زنجان گفت: این هیأت، تنها متولی یک یا دو ورزش نیست، بلکه از چندین رشته حمایت میکند. محمدی با اشاره به این که نه تنها در قسمت ورزش، بلکه در همه امور، هزینه افراد معلول از افراد عادی بیشتر است، افزود: ورزشکاران نابینا و کمبینای استان زنجان، از در منزل تا رسیدن به سالن و کلیه خدمات آموزشی را به صورت رایگان دریافت میکنند. وی که به صورت همزمان مدیر کل بهزیستی استان زنجان نیز هست، گفت: برای فعالیتهای هیأت ورزشی نابینایان زنجان، کمکهای مالی خوبی را از طرف بهزیستی اختصاص دادیم. رویکرد ما در این نهاد، جوانگرایی و توانمند سازی معلولان از طرق مختلف، به ویژه ورزش است. محمدی در پایان با اشاره به تأسیس هیأت ورزشی در خدابنده گفت: در شهرستانهای ابهر و خرمدره نیز تشکیل این هیأت در دستور کار قرار دارد.

* مسابقات ویژه هفته پارالمپیک برگزار میشود: فدراسیون کارگری با توجه به مصوبه ستاد هفته پارالمپیک، قرار است این مسابقات را در ۵ کیلومتر پیاده روی آقایان، دوی ۱۵۰۰ متر بانوان و شطرنج، اواخر مهر ماه برگزار کند. در این مسابقات، نابینایان و کمبینایان، ورزشکاران کلاس ۲۰ یا افراد با هوش میانه، معلولین جسمی-حرکتی و ناشنوایان میتوانند شرکت کنند. بخشنامه شرکت در این مسابقات نیز به هیأتهای استانی کلیه معلولیتها از جمله فدراسیون نابینایان ارسال شده است و ورزشکاران تا ۱۵ مهر ماه برای ثبتنام و شرکت در این مسابقات فرصت دارند.

* ناصر الخلیفی برای پایان دادن به معضل پنالتیها و ضربات آزاد در تیمش راهکار عجیبی را برگزیده است. مدیر قطری psg برای پایان دادن به این اختلافات، به کاوانی پیشنهادی یک میلیون یورویی ارائه داد تا پنالتیها را به نیمار بسپارد. اما مهاجم اروگوئه ای آن را رد کرده است.

........حوادث

* اشکهای نانوایی که فرزندش را کشت: مرد جوان که از گله خانواده و اعتراضهای همسرش به خشم آمده بود، وقتی پسر ۳ ماهه اش به گریه افتاد، با ضربات مشت جان نوزاد را گرفت. اما خیلی زود پشیمان شد و فرزندش را به بیمارستان رساند. ولی افسوس که خیلی دیرشده بود. ساعت ۱۱ صبح روز ۲۷ خرداد امسال، زن و مرد جوانی پیکر نوزاد ۳ ماهه شان را به بیمارستان آیت الله کاشانی رساندند، اما فرزند شیرخواره پس از چند روز جان سپرد. با اعلام مرگ مرموز نوزاد به بازپرس کشیک قتل و تیم جنایی، تحقیق در این باره آغاز شد. با توجه به حساسیت موضوع، بازپرس دستور بررسی درباره علت مرگ کودک را صادر کرد تا این که چندی بعد پزشکی قانونی علت مرگ نوزاد را ضربه مغزی دانست. بازپرس نیز با توجه به تحقیقات پلیسی صورت گرفته دستور بازداشت پدر نوزاد را صادر کرد. بدین ترتیب مرد ۳۰ ساله بازداشت شد و روز دوشنبه با انتقال به دادسرا به قتل پسرش اعتراف کرد و با چشمان اشکبار گفت: دو سال قبل از طریق مادرم با همسرم آشنا شدم و با هم ازدواج کردیم. خانواده ام ابتدا با این ازدواج موافق بودند، اما نمیدانم چه اتفاقی افتاد که مخالفتهایشان شروع شد. من ۱۳ سال در یک نانوایی کارگری کرده ام و مشکلی هم نداشتم. اما خانواده ام دائم از همسرم گلایه میکردند. از طرف دیگر همسرم هم از آنها دلخور بود و دائم گلایه شان را نزد من میآورد. من از ساعت ۳ بعد از ظهر تا یک نصف شب کار میکردم. وقتی هم به خانه میآمدم غر زدنهای اعضای خانواده ام و زنم اذیتم میکرد. شب حادثه با همسرم بحثم شده بود. صبح روز بعد هم با حالتی عصبی برای پرداخت قسط، خانه را ترک کرد و بچه را به من سپرد. من عاشق زن و بچه ام بودم و برای راحتی آنها تلاش میکردم. همسرم که رفت، امیرعلی شروع به گریه کرد. من که عصبانی بودم در یک لحظه گرفتار جنون شدم و با دستم چند ضربه به صورت پسرم زدم. ناگهان او ساکت شد. به پسرم آب دادم، اما هیچ واکنشی نشان نداد. همسرم که آمد بچه را به بیمارستان بردیم، اما معالجات اثری نکرد و بچه مرد. حالا هم بشدت پشیمانم و عذاب وجدان لحظه ای رهایم نمیکند.» همسر متهم نیز در دادگاه گفت: «من هم بچه ام را از دست دادم و هم شوهرم را. اما به غیر از همسرم پناهی در این دنیا ندارم و نمیدانم چگونه زندگیم را بگذرانم. به همین خاطر هیچ شکایتی ندارم و به عنوان مادر بچه رضایت میدهم. شوهرم مرد مهربانی است و میدانم ناخواسته چنین کاری انجام داده است.» پس از پایان بازجویی، متهم روانه زندان شد تا در این باره تصمیم گرفته شود.

* پسری که همیشه میخندد: پسر هفت ساله انگلیسی که به علت نارسایی ژنتیکی عصبی همیشه لبخند به لب دارد و حتی در حال گریه نیز خنده از صورتش محو نمیشود، توجه پزشکان و محققان را به خود جلب کرده است. «اوان کلارکسون» به دلیل بیماری مادرزادی با مشکلات یادگیری رو برو است. مادر «اوان» گفته: «امیدوارم دانشمندان راهی برای نجات فرزندم از این وضعیت پیدا کنند تا او به زندگی عادی بازگردد.»

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *