شناسه خبر: 12429 منتشر شده در مورخ: 1396/7/4 ساعت: 08:55 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 4 مهر 1396

روزنامه سه شنبه 4 مهر 1396

چرا به امام حسین (ع) ثار ا... میگویند؟ - ما حامی ملت عراق هستیم - فعالیت سامانههای ثبت نام دانشآموزان در مدارس - هشدار سازمان بیمه سلامت درباره اخاذی از مردم با وعده های بیمهای غیر واقعی - دانشمند ایرانی دستگاه تشخیص ضربه مغزی با واقعیت مجازی ساخت - موسیقی اهل ماتم - برگزاری شش اردوی تمرینی برای فوتبال نابینایان

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 4 مهر 1396

5 محرم 1439

26 سپتامبر 2017

سال بیست و یکم شماره 5678

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

چرا به امام حسین (ع) ثار ا... میگویند؟ 2

ما حامی ملت عراق هستیم 5

فعالیت سامانههای ثبت نام دانشآموزان در مدارس 7

هشدار سازمان بیمه سلامت درباره اخاذی از مردم با وعده های بیمهای غیر واقعی 9

دانشمند ایرانی دستگاه تشخیص ضربه مغزی با واقعیت مجازی ساخت

موسیقی اهل ماتم 14

برگزاری شش اردوی تمرینی برای فوتبال نابینایان 17

بخشش قاتل زن خیانتکار

 

 

 

......سوگواره های باران

* چرا به امام حسین (ع) ثار ا... میگویند و چه کسی این لقب را به ایشان داده است؟ «ثار» در لغت هم به معنی خون آمده است و هم به معنی طلب و انتقام گرفتن از خون کسی که به دست دیگران کشته شده است. ثار ا... از دو واژه ثار و ا... تشکیل یافته و یکی از القاب امام حسین ـ علیه السلام است که در زیارت عاشورا با این لقب آن حضرت را زیارت میکنیم. ثار ا...: یعنی (طلب دمه ا...) کسی که طالب خون او خداست و انتقام از قاتلین او را خداوند خواهد گرفت. یکی دیگر از معانی آن یعنی کسی که در راه خدا کشته شود و خویشاوندان و خاندانش در این راه کشته شود. مرحوم مجلسی در شرح جمله الوتر الموتور چنین نوشته است: وتر ا... ای الفرد المتفرد فی الکمال من نوع البشر فی عصره الشریف او المراد ثار ا... ای الذی ا... تعالی طالبُ دَمِه و الموتور قتیلُ له، قتیلُ فلم یدرک بدمهِ؛ یعنی فردی که در راه خدا به شهادت میرسد با این کیفیت از تمام بشر و در عصرش منحصراً اوست و یا مراد از آن همان ثار ا... است که به معنی کسی است که طالب خون او خداوند است، و موتور به معنای کشته شدن در راه خداوند و کشته شدهای است که خونش را انتقام نگرفته باشند، بلکه فقط خداوند است که انتقام خونش را از قاتلین میگیرد. و احتمال دارد معنای ثار ا... چنین باشد، خونی که صاحب آن خداوند است و ولی دم او خداوند است. چنان که در بحث قتل عمد و غیر آن از آن به اولیاء دم تعبیر میآورند. در اینجا نیز ولی دم خون حسین و انصارش خداوند است. چون خون حسین در راه خدا و برای حفظ قرآن و تمامیت اسلام ریخته شده و خالصاً و مخلصاًلله بوده است و در نهایت درجه اخلاص با تمام وجود برای خداوند بوده است. لذا این خون و این شهیدان خدائی هستند. بنابراین انتقام آن نیز باید از طرف خداوند باشد، یا اینکه چون امام حسین ـ علیه السلام حجت خداوند بر زمین و ولی مطلق حق بود و مردم او را کشتند و زمین را از حجت حق خالی کردند بنابراین خداوند انتقام حجتش را از قاتلین او خواهد گرفت. اما درباره اینکه این لقب را چه کسی به امام حسین علیه السلام داده است باید عرض شود که چون سند زیارت عاشورا قدسی است، یعنی زیارت عاشورا که زیارت امام حسین علیه السلام است از طرف خداوند به ائمه رسیده است و آنرا پیامبر اکرم از جبرئیل گرفته و جبرئیل آن را از خداوند یاد گرفته است و از طریق معصومین به ما آموخته اند تا آن حضرت را زیارت کنیم، بر این اساس این لقب را خداوند به امام حسین علیه السلام داده است و چه لقب زیبایی است.

* ستاره سرخ محشر: امام سجاد (علیه السلام) فرمود: زمین کربلا، در روز رستاخیز، چون ستاره مرواریدى میدرخشد و ندا میدهد که من زمین مقدس خدایم، زمین پاک و مبارکى که پیشواى شهیدان و سالار جوانان بهشت را در بر گرفته است.

 منب : کتاب ادب الطف، ج 1، ص 236، به نقل از کتاب کامل الزیارات، ص 268.

 

 

 

.......سیاسی

* ما حامی ملت عراق هستیم.  رئیس جمهوری با تأکید بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با هر حرکتی که در تقابل با تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق باشد، اظهار داشت: همه باید بدانند که مشروعیت آنها در چارچوب قانون اساسی عراق است.

* کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد: به درخواست دولت مرکزی عراق، کلیه پروازهای ایران به مقصد فرودگاههای سلیمانیه و اربیل و همچنین پروازهای عبوری از فضای کشورمان از مبدا اقلیم کردستان متوقف شد.

* علا الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اتهامات ترامپ به ایران را کاملا واهی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در صف نخست مبارزه با تروریست بوده است و این آمریکاییها هستند که در تولد و نجات تروریستها در منطقه نقش داشته اند.

* غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران که اصلیترین ضعف جریان اصولگرا را نادیده گرفتن اکثریت واقعی جامعه می داند، گفت: این جریان سیاسی نمی خواهد اکثریت مردم، آرمان ها و مطالبات آنان را باور کند و به این نگاه نمی تواند موفق شود. به گفته وی، اگر اصولگرایان بخواهند در انتخابات بعدی قوی تر ظاهر شوند باید به اکثریت واقعی جامعه و نه اکثریتی که در ذهن خودشان تصور میکنند، توجه بیشتری نشان دهند و برای جلب رأی آنها بکوشند.

* سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امنیت مناطق مرزی ارجحیت پیوسته، توقفناپذیر و دائمی استراتژی دفاعی ما است.

* «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان تأکید کرد که ایران هیچ دخالتی در امور داخلی لبنان نکرده است. وی همچنین گفت که جنگ در سوریه به زودی تمام خواهد شد و «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور در قدرت باقی خواهد ماند.

 

.......اجتماعی

* فعالیت سامانه های ثبت نام دانشآموزان در مدارس: رضوان حکیمزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه سامانه های ثبت نام دانشآموزان تا نیمه آبان فعال هستند گفت: امسال فرصتی فراهم شد تا با صدور کارت حمایت تحصیلی برای دانشآموزان فاقد مدارک و اوراق هویتی که نمیتوانستند سالهای قبل در مدارس ثبت نام کنند، تسهیلاتی ایجاد شود تا آنها با همکاری وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش با دریافت کارت مذکور از فرمانداریها، امکان ثبت در مدارس نام داشته باشند. در رابطه با نوآموزان پیش دبستانی به خصوص در مناطق محروم و مناطق دو زبانه، اعتبار مصوب داریم که به صورت رایگان بتوانند از فرصتهای آموزش پیش دبستانی استفاده کنند.

* تخفیف ۳۰ درصدی قطارهای رجا برای سالمندان: شرکت حمل و نقل ریلی رجا به مناسبت اول اکتبر، روز جهانی سالمندان، تسهیلات جدید تخفیف خود را در قالب ۳۰ درصد تخفیف برای سالمندان متقاضی سفر ارائه میکند. بر اساس این طرح، کلیه مسافران بالای ۶۰ سال که از تاریخ اول مهرماه نسبت به خریداری بلیت قطار با تاریخ حرکت ۹ لغایت ۱۴ مهر ماه سال جاری اقدام کنند، از ۳۰ درصد تخفیف در بهای بلیت قطارهای این شرکت بهره مند میشوند. متقاضیان بالای ۶۰ سال میتوانند در پیام رسان تلگرام با ثبت نشانی @RajaTicketBot عضو این روبات تلگرامی شده و برای تهیه بلیت قطارهای رجا اقدام کنند. همچنین در صورت عضویت جدید در سامانه "آپ" با ارسال عدد یک از طریق پیامک به شماره ۲۰۰۰۷۳۳ و نصب برنامه «آپ» در گوشیهای تلفن همراه خود میتوانند در کنار سایر اعضای فعلی این نرم افزار با انتخاب گزینه خرید بلیت قطار اقدام به تهیه بلیت کنند.

* ۵ مهر رایگان موزه بروید: با موافقت ریاست این سازمان و به پیشنهاد معاونت گردشگری، بازدید از تمام موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی روز چهارشنبه 5 مهر 96 برای عموم مردم رایگان است.

........بهداشت و سلامت

* هشدار سازمان بیمه سلامت درباره اخاذی از مردم با وعده های بیمه ای غیر واقعی: مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان بیمه سلامت گفت: برخی شرکتها با دادن وعده های غیر واقعی مانند ارائه بیمه تکمیلی به بیمه شدگان، ارائه بیمه مکمل دندانپزشکی، ارائه دفترچه بیمه یا کارت بیمه سلامت، داشتن قرارداد و پرداخت هزینه های درمان آزمایشگاه، ویزیت پزشکان و داروخانه ها و هزینه های دارویی با حساب حق بیمه به بیمه شدگان، از مردم اخاذی کرده و باعث سوء استفاده از نام این سازمان میشوند. سید محمدرضا هاشمینیا از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده و برخورد با این افراد، با اخذ اطلاعات کامل از این شرکتها و به منظور جلوگیری از این روند غیر قانونی، موضوع را برای پیگیری از طریق شماره تماس۷ -۲۲۸۵۸۷۲۰ به سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کنند. در این نوع ارتباطات زمانیکه شهروندان اعلام میکنند بیمه درمان پایه دارند، گاهی تماس گیرنده تهدید میکند که دفاتر بیمه درمان شهروندان را ابطال میکنند. سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر درمان پایه کشور، هرگز برای بیمه کردن افراد از تماس تلفنی استفاده نمیکند.

* تأخیر در درمان متابولیک ارثی ضریب هوشی کودک را کاهش میدهد: یک فوق تخصص بیماریهای متابولیک کودکان، گفت: به ازای هر ماه تأخیر در تشخیص و درمان بیماریهای متابولیک ارثی، ظرفیت ضریب هوشی کودک کاهش مییابد. دکتر شهلا فرشیدی افزود: به دلیل شایع بودن ازدواج فامیلی در ایران، تقریباً از هر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نوزاد، یک نفر دچار بیماریهای متابولیک ارثی است که به دلیل عدم تشخیص به موقع، در آینده با عوارض شدیدی روبرو میشوند. ضایعات شدید مغزی، عقبماندگی ذهنی، فلجهای عضلانی، نارساییهای چشمی مانند آبمروارید و آبسیاه و بیماریهای قلبی از عوارضی هستند که برای کودکان مبتلا به این مشکل پدید خواهد آمد.

......دانش و فناوری

* دانشمند ایرانی دستگاه تشخیص ضربه مغزی با واقعیت مجازی ساخت: به نقل از ای اسپکتروم، جمشید قاجار استاد جراحی مغز و مدیر مرکز صدمات مغزی دانشکده پزشکی استنفورد با استفاده از فناوری واقعیت مجازی دستگاهی ساخته که ترومای ناشی از ضربه مغز را ردیابی میکند. ضربه مغزی یک نمونه از ترومای مغزی است که در اثر برخورد سر با مانع و تکان شدید جمجمه اتفاق می افتد. پزشکان برای ردیابی این عارضه از فرد میخواهند جمله را حفظ کند یا حرکات چشم او را بررسی میکنند که این روندی وقت گیر و البته غیر دقیق است. در همین راستا قاجار با همکاری شرکت Sync Think در کالیفرنیا فناوری مبایل EYE-SYNC ردیابی حرکت چشم افراد را ساخته اند تا ترومای مغزی را تشخیص دهد. EYE-SYNC حرکات چشم فرد را رصد و نشانه های غیرمعمول را طی ۶۰ ثانیه گزارش میدهد. این فناوری شامل یک عینک واقعیت مجازی بی سیم مجهز به دستگاه ردیاب حرکت چشم است. شیوه کار نیز به این گونه است که کاربر در صفحه نمایش هدست واقعیت مجازی یک نقطه قرمز ریز میبیند که دایره وار حرکت میکند. هنگام جراحت مغزی، چشمان کاربر نمیتواند به طور دقیق با حرکات نقطه متحرک هماهنگ شود. در نتیجه حرکات چشم دچار اختلال میشوند. دستگاه با تشخیص سریع ترومای مغزی و گزارش آن در یک دقیقه از تشدید عوارض آن جلوگیری میکند. سازمان غذا و داروی آمریکا این فناوری را سال گذشته تایید کرده است.

* از این پس گوشی را با هدفون کنترل کنید: استفاده از گوشی در مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی کاری دشوار است و حالا با اجرای یک ابتکار عمل جدید میتوانید با هدفون محتوای گوشی خود را بررسی کنید. به نقل از اسین ایج، گوگل با همکاری شرکت Bose هدفون QC ۳۵ II را بهینه سازی کرده تا این هدفون از طریق برنامه دستیار گوگل یا Google Assistant به گوشیهای هوشمند دسترسی یابد. این خدمات هم برای گوشیهای اندرویدی و هم برای آیفون در دسترس است. برای استفاده از خدمات یاد شده تنها کافیست گوشی را به هدفون یاد شده متصل کرده و سپس دستور العمل های درج شده در برنامه Google Assistant را اجرا کنید. پس از تکمیل این فرایند تنها کافیست تا دکمه اجرای هدفون را فشار دهید تا قابلیت یادشده فعال شده و بتوانید به بخشهای مختلف گوشی دسترسی یابید. از این طریق متن پیامهای دریافتی برای شما خوانده شده و از اطلاعیه ها و هشدارها مطلع میشوید. همچنین میتوانید از دستیار گوگل بخواهید تا فهرست موسیقی محبوب شما را پخش کند یا از روی یک قطعه موسیقی بپرید و به قطعه موسیقی دیگری منتقل شوید. از این طریق قرائت اخبار جدید برای کاربر یا کسب اطلاع از وضعیت آب و هوا نیز ممکن است. همچنین میتوانید با صدور فرمان صوتی خواستار شماره گیری شماره فرد مورد نظر شوید. گوگل قصد دارد در آینده خدمات مذکور را با تعداد بیشتری از هدفونهای تولیدی شرکتهای مختلف سازگار کند.

 

......آهنگ و درنگ

* موسیقی اهل ماتم: «بخش اول»: هنر ظهور احوال درون آدمی است و در این میان موسیقی نزدیکترین هنر به بروز احساسات و عواطف انسان. احساسات و عواطفی که فرهنگ شیعه سالها با آن آشناست چنانکه در دوران خفقان عامل مهمی در جهت ادامه یافتن مکتب آن شده است. در فرهنگ شیعه مراسم و عزاداریهای مختلفی دیده میشود اما محرم بیش از مراسم دیگر نمایشگر شاهکارهای هنری شیعیان است.

پس از استیلای عرب، ایران استقلال خود را از دست داد، اما ایرانیان به میل خود اسلام را پذیرفتند و ایمان آوردند. در ۲۰۶ هجری، آل طاهر در خراسان قیام کردند و به این ترتیب اولین حکومت مستقل اسلامی در ایران پدید آمد. اما این حکومت تنها بر خراسان مستولی بود. امیران آل بویه اولین کسانی بودند که حکومت مستقل اسلامی را در کل کشور ایران برقرار کردند. احمد معز الدوله از امیران طایفه آل بویه که ازسال ۳۳۴ تا ۳۵۶ ه.ق حکم میراند، دستور داد که همه ساله در ده روز اول ماه محرم، مراسم روضه خوانی و سینه زنی در کل کشور ایران اجرا شود.

این روند به نحوی هرچند ناپیوسته، ادامه یافت؛ ولی از قرن هفتم ه.ق، مراسم سینه زنی و روضه خوانی به گونه پیوسته ای برقرار شد و بدون این که هیچ گونه وقفه ای در آن حاصل شود، تا امروز دوام آورد. در این میان موسیقی محرم و عزاداریهای آن از ویژگیهای خاصی برخوردار بوده است.

اساساً موسیقی در اسلام به دو صورت به ایفای نقش میپردازد. یکی به صورت خفی و غیر مستقیم و دیگری جلی و مستقیم. نوع اول به آن دسته از موسیقی گفته میشود که در مراسم صوفیان و گروه خاصی از عرفا رایج است که موضوع بحث ما نیست و نوع دیگر همان است که از آن به موسیقی مذهبی یاد میشود و اساتید موسیقی از جمله مجید کیانی آن را یکی از انواع موسیقی امروز ایران میدانند. در این شیوه، موسیقی کاملاً در خدمت مذهب قرار میگیرد. از این منظر میتوان موسیقی مذهبی را به چهار گروه تقسیم کرد. نوع اول، روضه است که همگی با این شیوه و مختصاتش کم یا بیش آشنایی داریم. در فرهنگ موسیقایی و مکتوب ایران، درباره روضه خوانی چنین آمده است: “ذکر مصائب وارده بر امام حسین (ع) موجب پیدایش آثاری از نظم و نثر فارسی شده است که صرفنظر از مراثی عامیانه، برخی از آنها مانند ترکیببند محتشم کاشانی از لحاظ ادبی خالی از اهمیت نیست. همچنین موضوع روضه خوانی، یعنی ذکر وقایع حزن انگیز کربلا هم خالی از اهمیت نیست، زیرا در این قسمت نیز موسیقی نقش مهمی داشته است.

این توضیح از آنِ استاد موسیقی ایران، مرحوم روح ا... خالقی است. در شماره های بعد به نظر سایر محققان در باره روضه و سایر انواع موسیقی مذهبی بیشتر خواهیم پرداخت. در میان انواع پر سر و صدای عزاداریهای امروزی، بد نیست با هم به روضه ای سوزناک از تهران قدیم با صدای حاج حسین پنجه پور گوش کنیم. این روضه را از سایت دانلود و گوش کنید.

........ورزشی

* برگزاری شش اردوی تمرینی برای فوتبال نابینایان: جواد فلفلی، سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان پس از مرحله دوم اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان گفت: تیم ملی در شرایط تمرینی خوبی قرار دارد. در این اردو، مرور کارهای تکنیکی و تاکتیکی و سه بازی درون اردویی در نظر گرفته بودیم که به خوبی برگزار شد.

وی بیان کرد: شش مرحله اردوی آمادگی را پیشبینی کردیم که فدراسیون تلاش میکند همه اردوها برگزار شود تا ملیپوشان به شرایط آمادگی ایده آلی برسند. فلفلی با بیان اینکه مرحله سوم اردوی آمادگی از یازدهم مهر آغاز میشود، اظهار کرد: جوانان خوبی در ترکیب داریم که با انگیزه تمرین میکنند. هدف و نگاه ما بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو است که حضور این بازیکنان جوان در کنار با تجربه ها، میتواند به بالا بردن آمادگیشان کمک کند. هفتمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا از 18 تا 27 آذر در مالزی برگزار میشود. قهرمان این رقابتها به عنوان نماینده آسیا، در رقابتهای قهرمانی جهان شرکت خواهد کرد. فوتبال پنج نفره قهرمانی جهان در سال ۲۰۱8، از ۱۵ تا ۲۸ خرداد در مادرید اسپانیا برگزار خواهد شد.

* افشای حقوق باورنکردنی نیمار در psg: نیمار تابستان امسال با انتقالی پر سر و صدا و با رقم نجومی 222 میلیون یورو از بارسلونا به پاریسن ژرمن پیوست تا گرانترین بازیکن دنیا لقب بگیرد. پس از انتقال نیمار، اعلام شد که تیم پاریسی به او سالانه 30 میلیون یورو خالص پرداخت میکند. اما طبق اسناد لو رفته از سوی فوتبال لیکس، مشخص شده است که رقم واقعی دریافتی نیمار 36834240 یورو است. به عبارتی نیمار ساعتی 4166 یورو، روزی 100 هزار یورو و ماهانه 3069520 هزار یورو دریافت میکند. نیمار به تازگی عمارتی 5 طبقه و 1000 متری با 5 هزار متر فضای سبز خریداری کرده که اجاره ماهانه اش 14 هزار یورو است.

........حوادث

* بخشش قاتل زن خیانتکار: مرد جوان که در جریان رابطه شیطانی با زن خیانتکار همسایه، او را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، با پرداخت 120 میلیون تومان دیه از قصاص گریخت. رسیدگی به این پرونده از سال 90 و پس از قتل زن جوانی در آپاتمانی واقع در محله قلعه حسنخان -اطراف تهران- آغاز شد. تحقیقات مقدماتی پلیس نشان داد قربانی 35 ساله به نام «راحله» با ضربات چاقو به قتل رسیده است. همچنین کارآگاهان در بررسی گوشی تلفن همراه این زن دریافتند او پیش از مرگ با جوانی به نام «اشکان» تماس داشته و پیامکهای عاشقانهای رد و بدل کردهاند. با ردگیری شماره مرد ناشناس، پلیس همسایه مقتول را دستگیر و او در بازجوییها به قتل زن شوهردار همسایه اعتراف کرد. اشکان به مأموران گفت: «من عاشق راحله بودم اما روز حادثه که به خانهاش رفتم با هم درگیر شدیم و او را با چاقوی آشپزخانه کشتم و فرار کردم.» پس از اعتراف «اشکان» به قتل زن جوان و بازسازی صحنه و تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و قضات او را به قصاص محکوم کردند. این حکم در شعبه 32 دیوان عالی کشور نیز تأیید شد. در حالی که متهم با تأیید حکم یک قدم با چوبه دار فاصله داشت، اما سرانجام توانست با جلب رضایت اولیای دم و پرداخت 120 میلیون تومان از قصاص رهایی یابد.

* جنایت اول مهر: دانشآموز یکی از هنرستانهای شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان، صبح یکشنبه در جریان درگیری خیابانی، با چاقوی همکلاسیش به قتل رسید. ساعت 9 صبح یکشنبه دانشآموزی به نام «زبیر» که پایه دوم رشته ساختمان هنرستان کار و دانش شهید هاشمینژاد سراوان بود درجریان درگیری توسط دانشآموز دیگری با ضربات چاقو در داخل کوچه ای بیرون از آموزشگاه به قتل رسید. متهم به قتل که مجروح شده بود توسط مأموران دستگیر شد. هنوز انگیزه قتل مشخص نشده است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *