شناسه خبر: 12421 منتشر شده در مورخ: 1396/7/3 ساعت: 08:30 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 3 مهر 1396

روزنامه دوشنبه 3 مهر 1396

اذان به وقت گلوی بریده - برگزاری کارگاه یک روزه اندروید برای نابینایان خوزستانی - ترامپ نمیفهمد دنیا تغییر کرده - توسعه پارکهای بانوان یک ضرورت ملی است - ارتباط دیابت و بیماریهای قلبی با لثه - نادر گلچین، تلفیق شعر و موسیقی بود - سه طلا سوغات شطرنج نابینایان از قرقیزستان - درخواست قصاص عامل قتل مادر و دختر

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 3 مهر 1396

4 محرم 1439

25 سپتامبر 2017

سال بیست و یکم شماره 5677

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

اذان به وقت گلوی بریده 2

برگزاری کارگاه یک روزه اندروید برای نابینایان خوزستانی 4

ترامپ نمیفهمد دنیا تغییر کرده 5

توسعه پارکهای بانوان یک ضرورت ملی است 7

ارتباط دیابت و بیماریهای قلبی با لثه 9

نادر گلچین، تلفیق شعر و موسیقی بود 11

سه طلا سوغات شطرنج نابینایان از قرقیزستان

درخواست قصاص عامل قتل مادر و دختر

 

 

......سوگواره های باران

* اذان به وقت گلوی بریده: به بام بر شده ام از سپیده تو بگویم، اذان به وقت گلوی بریده تو بگویم؛ اذان به وقت گلویی که قطعه قطعه غزل شد، غزل غزل شده ام تا قصیده تو بگویم؛ غزل غزل شده ام ای شهید عشق که چون گل، ز عاشقان گریبان دریده تو بگویم؛ هزار مرتبه آتش شدم نشد که غروبی، ز خیمه های به آتش کشیده تو بگویم؛ به بام برشده ام با عقیق، آینه، سبزه، مگر ز دیدن ماه ندیده تو بگویم؛ به بام برشده ام تشنه، با صدای بریده، اذان به وقت گلوی بریده تو بگویم. علیرضا قزوه.

* آواره تر از تو خبری نیست در عالم، اندوه دل و چشم تری نیست در عالم؛ چون پرچم افراشته بر خیمه تاریخ، جز آن سر پر درد، سری نیست در عالم؛

توفان چراغ است و هیاهوی تجدد، از سوختن تو اثری نیست در عالم؛ تو در تن خود مردی و ما در وطن خود، جز این دو شهادت سفری نیست در عالم؛ در خویش فرو ریختگانیم چو مرداب، ای بحر به سوی تو دری نیست در عالم؛ هم اول ماه است و هم آغاز غریبی، جز بانگ دهل، شور و شری نیست در عالم. عبد الجبار کاکایی

* شهید عشقم، پاینده ام برای همیشه، اگر که کشته شوم، زنده ام برای همیشه؛ هنوز صاعقه بارد ز هرم هیبت خشمم، که گردبادم و توفنده ام برای همیشه؛ اگرچه خوارترینم، تو گل نسیمترینی، که از شمیم تو آکنده ام برای همیشه؛ نبود حاصل عمرم به غیر نام سیاهی، که بسته شد ز تو پرونده ام برای همیشه؛ به عمر رفته امیدی نداشتم که تو کردی، امیدوار به آینده ام، برای همیشه؛ به خنده از سر تقصیر من گذشتی و کردی، عزیز فاطمه! شرمنده ام برای همیشه؛ بگو مرا نفریبد بهشت و حور و قصورش، که من ز غیر تو دل کنده ام برای همیشه؛ به ذو الجناح تو سوگند ای تمامی غربت، که مات اصغر و آن خنده ام برای همیشه؛ هماره سبز و شکوفا بمان که عطر تنت را، به دشت عشق پراکنده ام برای همیشه؛ زبان قال ندارم، زبان حال من این است، اگر امیر تویی، بنده ام برای همیشه.

محمدعلی مجاهدی

 

......ویژه

* برگزاری کارگاه یک روزه اندروید برای نابینایان خوزستانی: جمعی از نابینایان خوزستانی، پنجشنبه ۳۰ شهریور را از صبح تا عصر با اندروید گذراندند. در این کارگاه که از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر به همت نهاد کتابخانه های عمومی آبادان و در محل کتابخانه ثامن الائمه این شهر و با تدریس امید هاشمی برگزار شد، حاضران با مباحثی همچون مختصات صفحات لمسی، ویژگیهای مختلف سیستم عامل اندروید، معیارهای انتخاب گوشی مناسب برای نابینایان، اعمال تنظیماتی برای راحتی کار کاربران نابینا، تنظیمات صفحه خوانهای اندروید، نصب و راه اندازی موتور صوتی برای زبان فارسی، استفاده از مرورگر اینترنت و نرم افزارهای کاربردی برای نابینایان آشنا شدند. همچنین در طول کارگاه، حضار توانستند سؤالات و مشکلاتشان در حوزه اندروید را مطرح کنند. کتابخانه ثامن الائمه آبادان، با ناهار و میان وعده، از نابینایانی که در این کارگاه حاضر شده بودند، پذیرایی کرد.

.......سیاسی

* ترامپ نمیفهمد دنیا تغییر کرده. لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از سخنان رئیس جمهوری در اجلاس سازمان ملل گفت: ترامپ نفهمید و به نظر میرسد با سطح فکری او نخواهد فهمید که دنیا تغییر کرده است.

* علی مطهری، نائب رئیس مجلس در گفتگویی با مجله «لوپون» فرانسه گفت: اطمینان میدهم که جمهوری اسلامی ایران همه آنچه را که لازم باشد انجام خواهد داد تا برجام ادامه پیدا کند.

* طبق مصوبه مجلس، رؤسای قوا از شمول به کارگیری در مشاغل بعد از بازنشستگی خارج شدند.

* ظریف، وزیر امور خارجه در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان درباره واکنش به خروج احتمالی آمریکا از برجام، گفت: ایران گزینه های متعددی از جمله خروج از برجام و بازگشت خیلی سریع به برنامه هسته ای صلحآمیز دارد.

* سید ضیا هاشمی، سرپرست وزارت علوم گفت: قطعاً فضای دانشگاهها مثل قبل از آغاز دولت یازدهم نیست. امروز دیگر نمیتوان گفت فضای دانشگاه امنیتی است، ولی به هر حال همه مطالبات هم اجابت نشده است.

* وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتخاب «سودابه رادفر» به عنوان مشاور در امور بانوان، به وی توصیه کرد زمینه ارتقاء زنان شایسته را در این وزارتخانه فراهم کند.

* نور الدین جانیکلی، وزیر دفاع ترکیه گفت: مخاطرات منطقه ای برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق از جنگ داخلی سوریه هم بیشتر خواهد شد.

* آلمانیها روز یکشنبه برای شرکت در انتخابات پارلمانی و تعیین صدر اعظم چهار سال آتی به پای صندوقهای رأی رفتند. انتظار میرود آنگلا مرکل برای یک دوره دیگر رهبری آلمان را به دست بگیرد و یک حزب راست افراطی برای اولین بار وارد پارلمان شود.

* پنتاگون از پرواز بمب افکنها و جنگنده های ارتش آمریکا بر فراز ساحل شرقی کره شمالی خبر داد و این اقدام را پیامی صریح مبنی بر گزینه های نظامی علیه پیونگ یانگ اعلام کرد.

.......اجتماعی

* توسعه پارکهای بانوان یک ضرورت ملی است: معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: توسعه پارکهای بانوان یک ضرورت ملی است. بهره مندی زنان و دختران ما از فضایی که بتوانند آزادانه در آن از آب و هوا و آفتاب مناسب برخوردار شوند بسیار اهمیت دارد و تداوم این روند لازم است.

* راه اندازی دوشنبه های کتابخوانی در مهدهای کودک: علی ربیعی، وزیر رفاه از راه اندازی دوشنبه های کتابخوانی در مهدهای کودک سراسر کشور خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح کمک کند تا بچه ها یاد بگیرند کتابهای غیر درسی هم مطالعه کنند. وی افزود: من به همه پدر و مادرها توصیه میکنم هفته ای یک روز را روز کتابخوانی در منزل قرار دهند. بچه ها باید با کتاب آشنا شوند؛ کتاب فقط ارتقاء خواندن و نوشتن نیست.

* آگهی استخدام در سازمان تأمین اجتماعی: حسین حسینی، مدیر کل امور اداری سازمان تأمین اجتماعی از استخدام پیمانی نیروی انسانی مورد نیاز در اداره کل تأمین اجتماعی غرب تهران بزرگ در مهر ماه سال جاری خبر داد. وی افزود: داوطلبان استخدام میتوانند در صورت احراز شرایط، حسب مفاد آگهی استخدامی که متعاقباً از طریق سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی www.Tamin.ir و روزنامه های کثیر الانتشار اعلام خواهد شد، نسبت به ثبت نام از روز دوشنبه مورخ 3/7/96 لغایت چهارشنبه مورخ 12/7/96 اقدام و مدارک مربوطه را صرفاً به صورت حضوری در بازه زمانی مذکور به نشانی مندرج در آگهی ارائه کنند. حسینی در ادامه افزود: آزمون کتبی استخدام پیمانی سازمان تأمین اجتماعی در روز جمعه مورخ 96/7/28 برگزار خواهد شد.

* نزاع، دومین عامل مرگ و میر: حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نزاع، دومین عامل مرگ و میر ناشی از حوادث در کشور پس از تصادفات رانندگی است.

 

 

........آموزشی

* ارتباط دیابت و بیماریهای قلبی با لثه: جرمگیری ساده ای که برای بیشتر مردم یک کار پیش پا افتاده تلقی میشود، شاید مهمترین بخش درمان بیماریهای لثه باشد. در واقع مهمترین علت تجمع پلاکهای میکروبی، جرم است و وقتی جرمها برداشته شوند، محل تجمع میکروبها نیز حذف میشود و سلامت لثه ها تأمین میشود. بیماری پریودنتال یک عفونت باکتریایی مزمن است که به لثه ها و استخوانی که دندانها را حمایت میکند آسیب میرساند. دو نوع بیماری مشخص لثه وجود دارد؛ اول جینجی وایتیست است که در حد التهاب بافت نرم یا التهاب لثه باقی میماند. علائم این بیماری خونریزی، تورم لثه و بد بویی دهان است. اگر این بیماری به بافتهای سخت و استخوانی زیرین تسری پیدا کند، نوع دوم بیماری یا پریودنتیت نمود پیدا میکند. شایعترین نوع این بیماری، پریودنتیت مزمن است که نهایتاً میتواند به لقی دندان و از میان رفتن دندان منجر شود. البته چندین سال است که ثابت شده بیماریهای لثه یا پریودنتال با باقی بیماریهای بدن در ارتباط است؛ در واقع کسانی که از بیماریهای لثه رنج میبرند، مستعد بیماریهای قلبی و عروقی خواهند بود و چنانچه زمینه های دیابت داشته باشند، احتمال مبتلا شدن به دیابت در آنها بیشتر است. همچنین این بیماری میتواند مشکلات تنفسی را تشدید و در خانمهای باردار زمینه سقط جنین یا زایمان زودرس را ایجاد کند. تشخیص بیماری از طریق رنگ لثه توسط خود بیمار ممکن نیست، برخی میگویند رنگ لثه شان سیاه است در حالی که رنگ لثه هم مانند رنگ پوست در افراد متفاوت است. همان طور که پوست افراد روشن یا تیره است، لثه ها هم در افراد رنگ متفاوتی دارد و این بواسطه رنگ دانه هایی است که در پوست افراد است. البته مصرف سیگار میتواند باعث تیره تر شدن لثه شود. رنگ لثه ای نشانه بیماری است که لثه از رنگ صورتی به قرمز تیره یا بنفش تغییر رنگ دهد و حالت خون چکانی یا التهابی پیدا کند که معمولاً با تجمع پلاکهای میکروبی یا جرم زیاد همراه است.

......فرهنگ و هنر

* نادر گلچین، تلفیق شعر و موسیقی بود: مراسم تشییع پیکر زنده یاد نادر گلچین، خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی یکشنبه دوم مهر ماه در حالی برگزار شد که تعدادی از هنرمندان کشورمان در قدردانی از مقام هنری این خواننده سخنرانی کردند. - شرایط حیرت انگیز یک خواننده برای حفظ اشعار: کامبیز روشنروان، آهنگساز صاحب نام کشورمان در ابتدای این برنامه گفت: هر وقت به این محوطه زیبای تالار وحدت میآیم، برای تشییع پیکر یکی از هنرمندان شریف کشورمان است، اما امیدوارم روزی این محل تبدیل به مکانی برای تجلیل از هنرمندان شود، به هر ترتیب نادر گلچین از معدود شخصیتهای موسیقایی ماست که هیچ وقت ندیدم از شرایط نامطلوب موسیقی گله و شکایت کند. او هنرمندی بود که همواره از زیباییها سخن میگفت و دوست داشت هنر موسیقی از این زاویه مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: نادر گلچین شعرهای بسیار زیادی را از حفظ بود و من یادم میآید که در همین چند سال اخیر با چه ظرافت و زیبایی نزدیک به ۱۰۰ بیت شعر را از حفظ میخواند که به نظر من این موضوع در شرایط سنی زنده یاد نادر گلچین، شرایطی حیرت انگیز است که شاید به جهت سابقه تئاتری او ارتباط پیدا میکند. روشنروان تصریح کرد: زنده یاد گلچین همواره از آدمهای زندگی خود تعریف و تمجید میکرد و من حتی یک بار هم نشنیده ام که از کسی بد بگوید و از آن فرد ابراز ناراحتی کند. به هر حال امیدوارم هنرمندان موسیقی سرزمین ما در جایگاهی قرار بگیرند که منزلت و جایگاه هنرمند به معنای واقعی کلمه است. ما باید به این موضوع همواره تأکید کنیم که یاد هنرمند همواره در دلها زنده است و زنده خواهد ماند. - خواننده ای را از دست دادیم که نظیرش را نمیبینیم: فریدون شهبازیان، آهنگساز و رهبر ارکستر ملی کشورمان نیز در این مراسم گفت: ۵۰ سال از رفاقت من و نادر گلچین میگذرد و خوب به خاطرم هست زمانی که مجموعه «گلهای تازه» را تهیه میکردم، از او دعوت کردم تا برای اجرا در این برنامه همراه من باشد. من در این فضا بود که قطعه «گریز» با شعری از هوشنگ ابتهاج را نوشتم و چون عادت به تعریف بیهوده از کسی ندارم، باید بگویم که بهتر از نادر گلچین کسی را سراغ نداشتم که کار را اجرا کند. او آن قدر محفوظات و سواد ادبیات بالایی داشت که هیچ گاه نیاز نداشتم درباره شعر با او صحبت کنم. وی افزود: به درستی که مرد بزرگی از بین ما رفت. او با اخلاقترین، نجیبترین و صمیمیترین دوست و خواننده ای بود که میشناختم. من این افتخار را داشتم در زمانی که شرکت اوج زیر نظر زنده یاد نادر گلچین اداره میشد، به عنوان ناظر در کنار او باشم و باید بگویم که روزهای بسیار خوبی را همراه او گذراندم. فرزندان نادر با من بزرگ شدند و میتوانم بگویم در همه مراحل زندگی او حضور داشتم. شهبازیان بیان کرد: متأسفم که این اواخر به دلیل تألمات روحی خودم نتوانستم به او سر بزنم، اما باید بگویم ما خواننده ای را از دست دادیم که نظیرش شاید تا سالها و شاید هیچ وقت به وجود نیاید. - بیایید با هم «مرغ سحر» بخوانیم: فاضل جمشیدی، خواننده موسیقی ایرانی هم در این مراسم اظهار کرد: قطعه «مرغ سحر» در کنار سرود ملی ما به نوعی سرود فرهنگی ماست و من دوست دارم در مراسم تشییع پیکر زنده یاد نادر گلچین این قطعه را با هم بخوانیم و در دل خود بگوییم حیف که این همه صدای خوب در خاک فرو میرود. مرجانه گلچین، برادرزاده زنده یاد نادر گلچین هم ضمن قدردانی از تمامی مخاطبانی که در این مراسم حضور پیدا کرده اند، تصریح کرد: خانواده ما خانواده بسیار کوچک و کم جمعیتی هستند، اما امروز با وجود دلهای عاشق شما دیگر خودمان را خانواده کوچکی نمیدانیم و از امروز باید خود را خانواده بزرگ گلچین بنامیم. وی گفت: در اینجا جای دختران استاد خالی است، اما از همه خوشحالتر نادیای عزیز است که امشب مهمان عزیزی را پذیرایی میکند که واقعاً جای خوشحالی دارد. من این ضایعه را خدمت جامعه موسیقی کشور تسلیت میگویم و متأسفم که این استاد بزرگ بخش عمده ای از عمر گرانبهای خود را ناخواسته خانه نشین شد و زمانی که در سلامت کامل بود نتوانست کار کند. گلچین عنوان کرد: متأسفانه صدای استاد گلچین زمانی پخش شد که دیگر پزشکان به او اجازه خواندن ندادند، اما خوشحالم که این استاد بزرگ از خانه اولشان تالار وحدت که سالها در آن به اجرای برنامه پرداخته بودند، به دیار باقی میشتابند. امروز صحنه تالار وحدت جایی شده که استاد گلچین بارها در آن مورد تشویق قرار گرفته و من دوست دارم شما عزیزان با صدای کف زدنهای خود برای آخرین بار استاد گلچین را راهی خانه ابدی کنید. مراسم ترحیم زنده یاد نادر گلچین روز چهارشنبه ۵ مهر از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار میشود. شهرام ناظری، بیژن بیژنی، ایرج راد، رضا بنفشه خواه و تعدادی دیگر از هنرمندان از جمله افرادی بودند که در این مراسم شرکت کردند.

........ورزشی

* سه طلا سوغات شطرنج نابینایان از قرقیزستان: نخستین دوره رقابتهای شطرنج قهرمانی معلولان آسیا از 23 تا 31 شهریور به میزبانی بیشکک قرقیزستان برگزار شد. تیم ایران با پنج ورزشکار مرد و یک شطرنجباز زن در این مسابقات شرکت کرد. پس از هفت دور رقابت، صدیقه سرگزی به مدال طلای بخش بانوان دست یافت، امیر ربی طلای زیر ۱۲ سال و امید کریمی طلای زیر ۱۸ سال را از آن خود کردند. محمد دوستی نیز با پوئنشکنی کمتر، چهارم شد. محمد علیزاده و عرفان محمدعلیزاده نیز به ترتیب یازدهم و سیزدهم شدند. سرپرستی این تیم بر عهده سادات منصوری و معصومه فلاح بود. حمایت مالی از تیم اعزامی را شرکت حمل و نقل بین المللی هفت دریا و هیأت ورزشی نابینایان استان تهران بر عهده گرفتند.

* وزیر ورزش با پیگیریهای مکرر خود، مجوز خروج احمد نور اللهی، هافبک دفاعی پرسپولیس را از سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گرفت. پرسپولیس بدون نور اللهی عازم امارات شده و با توجه به غیبت سه بازیکن اصلی در خط دفاع و هافبک و محرومیت مهدی طارمی، در شرایط خوبی به سر نمیبرد. از این رو دکتر سلطانیفر، وزیر ورزش، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را به همکاری با پرسپولیس فرا خواند و او نیز مجوز خروج احمد نور اللهی، بازیکن فصل گذشته تراکتور را برای حضور مجدد در جمع سرخپوشان صادر کرد. نور اللهی که از ابتدای این فصل با پرسپولیس تمرین میکند و در انتظار پایان خدمت سربازی است، حالا این شانس را دارد که در غیاب کمال کامیابی نیا، به عنوان هافبک دفاعی در این پست به میدان برود. با توجه به غیبت احتمالی سید جلال، در صورت حضور نور اللهی، محسن ربیعخواه به دفاع وسط منتقل خواهد شد تا در غیاب محمد انصاری، زوج شجاع خلیلزاده باشد. مسابقه نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم الهلال عربستان و پرسپولیس ایران، ساعت 19:30 دقیقه روز سه شنبه برگزار میشود.

........حوادث

* درخواست قصاص عامل قتل مادر و دختر: خانواده زن جوانی که در جنایت شبانه، قربانی سوء ظن برادر شوهرش شده و همراه دختر 4 ساله اش به قتل رسیده بود، ادعای عامل جنایت را رد کرده و خواستار قصاصش شده اند. گزارش قتل زن جوان و دخترش روز سه شنبه 28 شهریور، از طریق مأموران کلانتری خانیآباد به بازپرس کشیک قتل اعلام شد. با حضور بازپرس، تنها بازمانده این جنایت هولناک آذین، دختر 10 ساله مقتول در حالی که پس از 16 ساعت جدال با مرگ آخرین نفسهایش را میکشید، به بیمارستان انتقال یافت. اما او پیش از این که هوشیاریش را از دست بدهد، عموی بزرگش را به عنوان قاتل معرفی کرد. بدین ترتیب، مرد 55 ساله بلافاصله دستگیر شد و در حالی که ابتدا منکر جنایت بود، سر انجام چند ساعت بعد به قتل همسر و دختر برادرش اعتراف کرد. این جنایتکار مدعی شد زن جوان را به خاطر روابط پنهانیش به قتل رسانده، ولی از قتل برادرزاده اش پشیمان است. متهم پس از این اعتراف برای بررسی صحت روانیش به پزشکی قانونی انتقال یافت. برادر زن 29 ساله که در این جنایت به قتل رسیده بود به خبرنگار گفت: «متهم به خواهرم تهمت زده است. او در تحقیقات افراد مختلفی را معرفی کرده و مدعی شده آنها با خواهرم در ارتباط بوده اند که همین مسأله نشان میدهد او واقعیت را بیان نمیکند. حتی شوهر خواهرم نیز از برادرش شاکی است و در مراسم خاکسپاری او و آیلین، خواهرزاده ام میگفت به همسرش تهمت زده اند. خواهرم 15 سال قبل با شوهرش ازدواج کرد و حدود 10 سال قبل بود که برای کار باهم به تهران آمدند.»

او درباره وضعیت دختر 10 ساله خواهرش نیز گفت: «هنوز نتوانسته ایم با دختر خواهرم که تنها بازمانده این جنایت است صحبت کنیم. او در بخش مراقبتهای ویژه است و اجازه ملاقات نداریم. با این حال خواهان قصاص قاتل خواهرم هستیم، اما نمیدانم دامادمان درخواست قصاص دارد یا خیر.»

* گرفتن صندلی خالی با خلال دندان: مرد ۶۰ ساله ای در سنگاپور به جرم کار گذاشتن خلال دندان روی صندلیهای اتوبوس دستگیر و به پرداخت جریمه ای معادل ۷۰۰ پوند محکوم شد. لیم لی برای گرفتن صندلی خالی خم میشد و چند خلال دندان را در تکیه گاه صندلیهای مترو و اتوبوس فرو میکرد. مسافر از همه جا بی خبر هم با احساس سوزش و درد روی کمر از جایش بلند میشد.

* کشتن سالمندان برای بیمه: پلیس هند به تازگی متوجه شده ساکنان روستایی در هند سالمندان خانواده را در جنگلهای اطراف رها میکنند تا پس از حمله ببرهای این منطقه به آنها، از هزینه ای که دولت به خانواده قربانی پرداخت میکند بهره مند شوند. ماجرای این دهکده هنگامی لو رفت که خبرنگار سمجی راز قتل زن 55 ساله ای را کشف کرد که توسط یک ببر کشته شده بود. گفتنیست فقط از مهر ماه سال گذشته تا به حال 7 سالمند این دهکده قربانی این نقشه شوم خانوادگی شده اند.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *