شناسه خبر: 12419 منتشر شده در مورخ: 1396/7/2 ساعت: 09:19 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 2 مهر 1396

روزنامه یکشنبه 2 مهر 1396

سوگواره های باران- زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استثنایی به صدا درآمد - پنجمین پرسش مهر رئیس جمهور - 5 درصد کودکان کار با باندها همکاری دارند - تحویل دارو با کارت ملی برای بیمه شدگان سلامت - کدام سریالها در محرم 96 پخش میشوند؟ - جزئیات رأی فیفا علیه پرسپولیس - قاتل پسر 11 ساله

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 2 مهر 1396

3 محرم 1439

24 سپتامبر 2017

سال بیست و یکم شماره 5676

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

سوگواره های باران

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استثنایی به صدا درآمد 4

پنجمین پرسش مهر رئیس جمهور 8

5 درصد کودکان کار با باندها همکاری دارند 10

تحویل دارو با کارت ملی برای بیمه شدگان سلامت 11

کدام سریالها در محرم 96 پخش میشوند؟ 13

جزئیات رأی فیفا علیه پرسپولیس 16

قاتل پسر 11 ساله

حوادث

......سوگواره های باران

* برپا شده است در دل من خیمه غمی، جانم چه نوحه و چه عزا و چه ماتمی! عمری است دلخوشم به همین غم که در جهان، غیر از غمت نداشته ام یار و همدمی؛ بر سیل اشک خانه بنا کرده ام ولی، این بیت سُست را نفروشم به عالمی؛ گفتی شکار آتش دوزخ نمیشود، چشمی که در عزای تو لب تر کند نمی؛ دستی به زلف دسته زنجیرزن بکش، آشفته ام میان صفوف منظمی؛ میخوانیم به حُکم روایات روشنی، میخواهمت مطابق آیات محکمی؛ ذی الحجه اش درست به پایان نمیرسد، تقویم اگر نداشته باشد مُحرمی. - فراز منبر نی قرص ماه میبینم، خدای من نکند اشتباه میبینم! بتاب یوسف من بوی گرگ میشنوم، بتاب راه دراز است و چاه میبینم؛ نظاره میکنم از راه دور سرها را، جوان و پیر و سفید و سیاه میبینم؛ به آیه های کتاب غمت که مینگرم، تمام را (به کدامین گناه؟) میبینم؛ به احترام سرت سر به مهر میسایم، و قتلگاه تو را قبله گاه میبینم.... - کیست این آوای کوهستانی داوود با او، هرم صدها دشت با او لطف صدها رود با او؛ هر که را گم کرده ای ای عشق در او جستجو کن، شمس بااوقیس با او نوح با او هود با او؛ نیزه نیزه زخم با او کاسه کاسه داغ با من، چشمه چشمه اشک با من خیمه خیمه دود با او؛ ای نسیم آهسته پا بگذار سوی خیمه گاهش، گوش کن ... انگار نجوا میکند معبود با او؛ هر که امشب تشنگی را یک سحر طاقت بیارد، میگذارد پا به یک دریای نامحدود با او؛ همرهان بار سفر بربسته اند انگار و تنها، تشنگی مانده است در این ظهر قیر اندود با او؛ از چه ای غم قصه تنهاییش را مینگاری، او که صدها کهکشان داغ مکرر بود با او؛ مرگ عمری پا به پایش رفت سرگردان و خسته، تا که زیر سایه شمشیرها آسود با او؛ صبح فردا کوهساران شاهد میلاد اویند، سرخی هفتاد و یک خورشید خونآلود با او.

سعید بیابانکی

* حدیث: امام صادق (ع) فرمود: به راستى که خدا کربلا را حرم امن و با برکت قرار داد، پیش از آن که مکه را حرم قرار دهد.

......ویژه

* زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استثنایی به صدا درآمد: با فرا رسیدن ماه مهر، شهناز کریمی مدیر کل سازمان آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در مراسمی در مدرسه استثنایی رجاییه، زنگ مدرسه را به صدا درآورد. این مراسم رأس ساعت 8 صبح همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در سراسر کشور برگزار شد. مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان، برای دانشآموزان معلول، آرزوی موفقیت در سال جدید کرد. وی همچنین با اشاره به سرویس ایاب و ذهاب دانشآموزان گفت: امسال نیز مانند چند سال گذشته طی توافق با شهرداری تهران سرویس ایاب ذهاب دانشآموزان به صورت رایگان و با هماهنگی مدیران مدارس انجام میشود. کریمی همچنین از بازگشایی دو مدرسه تراب و پویش همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار مدرسه مختص کودکان اوتیسم بازگشایی شد و کودکان اوتیسم در دو گروه ذهنی و عادی میتوانند در این مدرسه تحصیل کنند. همچنین مدرسه پویش با مناسب سازیهای انجام گرفته پذیرای کودکان معلول جسمی و حرکتی خواهد بود. این مراسم در مدرسه دخترانه شهید رجایی در منطقه 15 تهران برگزار شد. این مدرسه ویژه دخترانی است که سندروم داون دارند و در دو مقطع حرفه ای و پیش حرفه ای آموزش میبینند. کارگردان، مدیر این مدرسه در این مراسم ضمن خوشآمد گویی به دانشآموزان گفت: در سال تحصیلی جدید مدرسه ما پذیرای 285 دانشآموز در رده های سنی مختلف است که انتظار میرود تا چند هفته آینده این تعداد افزایش یابد، چرا که طرح سنجش نوآموزان برای ورود به مدارس در حال اجراست. مدرسه رجاییه با 75 پرسنل آموزشی تمام سعی خود را برای توانمند سازی دانشآموزان با نیازهای ویژه خواهد کرد.

* تعامل بهزیستی با بانک قرض الحسنه مهر ایران برای بهبود معیشت نیازمندان: تفاهمنامه اعطای وام قرض الحسنه جهت اشتغال زایی مددجویان و کارفرمایان طرحهای مددجویی، میان مرتضی اکبری، مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و انوشیروان محسنی بندپی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور امضا شد. به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری در مراسم انعقاد این تفاهمنامه بیان داشت:  تمامی همکاران ما برای تعالی فرهنگ قرض الحسنه در اقصی نقاط کشور تلاش میکنند تا در این راستا عملکرد شایسته ای داشته باشند و از این مسیر منحرف نشوند. این بانک متفاوت از سایر شبکه بانکی عمل میکند، به نحوی که منابع قرض الحسنه خیرین، سازمانها و نهادها را جذب نموده و آنها را بدون دریافت سود و تنها با اخذ کارمزد صفر تا 4 درصد در اختیار نیازمندان قرار میدهد.  محسنی بندپی نیز در ادامه ضمن تقدیر از فعالیتهای مؤثر این بانک بیان داشت: این بانک به معنای واقعی در عرصه ترویج فرهنگ قرض الحسنه و اشاعه خدمات بانکداری اسلامی گام برداشته و تعامل ارزنده ای را در سنوات گذشته با نهادهای حمایتی مانند سازمان بهزیستی از خود نشان داده است. وی با اشاره به اقدامات و عملکرد سازمان بهزیستی در زمینه حمایت از نیازمندان تحت پوشش اظهار داشت: افرادی که متقاضی دریافت وام برای اشتغال، تولید، درمان و تأمین معیشت هستند، ویژگیهایی دارند و کسانی که تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار میگیرند، این ویژگیهایشان به مراتب خاصتر است و نیاز بیشتری به توجه دارند. محسنی بندپی تصریح کرد: این تفاهمنامه و تقویت همکاریهای دوجانبه با بانک قرض الحسنه مهر ایران میتواند به افزایش توان مالی سازمان بهزیستی در کمک به اقشار ضعیف و متوسط جامعه مؤثر باشد. در پایان، تفاهمنامه اعطای وام قرض الحسنه جهت اشتغال زایی مددجویان و کارفرمایان طرحهای مددجویی میان دو مجموعه به امضا رسید.

* گلواژه: یادتان باشد که بدست نیاوردن آنچه میخواهید، گاهی شانس بسیار بزرگی است. (دالایی لاما)

 

 

........سیاسی

* پنجمین پرسش مهر رئیس جمهور. دکتر روحانی صبح شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی 97-1396 در هنرستان دخترانه شهید مدرس منطقه پنج تهران یاد و نام شهیدان کربلا و سالار شهیدان را گرامی داشت و اول مهر را به دانشآموزان، معلمان و مسئولان آموزش و پرورش تبریک گفت. رئیس جمهوری با بیان این که کتابهای درسی دانشآموزان را برای دیروز تربیت میکند و فردا هیچ، گفت: فضای آموزش و پرورش باید به گونه ای باشد که دانشآموزان را برای 12 سال بعد تربیت کنیم، نه برای امروز و دیروز. دکتر روحانی در خصوص پرسش مهر گفت: سؤال مهر امسال این است که «چگونه محیط مدرسه را به محیط تحمل افکار دیگران و احترام به نظرات مختلف و اخلاق و ادب تبدیل کنیم و چگونه و با چه سبکی ارتقاء اخلاق و ادب و کسب توان تحمل بالاتر را تمرین کنیم؟»

* عراقچی، معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با تأکید بر حمایت قاطع ایران از حفظ تمامیت ارضی، حاکمیت و وحدت ملی عراق در چارچوب قانون اساسی این کشور، بار دیگر مخالفت صریح دولت جمهوری اسلامی ایران با انجام همه پرسی در اقلیم کردستان را بیان کرد.

* لوان جاگاریان، سفیر فدراسیون روسیه در تهران با بیان این که مقابله با ایران و روسیه به نفع ترامپ نیست، گفت: کشور متبوعش هرگز و هیچ وقت دستنشانده آمریکا نبوده و نخواهد بود و سیاست ما مستقل است.

* وزرای خارجه گروه ٧٧ و چین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، برجام را یک الگوی سازنده و واقعی و نتیجه عملکرد موفقیتآمیز نظام چندجانبه گرا در حل مسائل مهم جهانی دانستند. وزرای ١٣٤ کشور جهان در این اعلامیه تأکید نمودند که برجام یک مدل واقعی است که از طریق تقویت همکاریهای بین المللی به دستیابی کشورها به توسعه پایدار کمک مینماید.

 

.......اجتماعی

* 5 درصد کودکان کار با باندها همکاری دارند: حبیب ا... مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص کودکان کار و خیابانی گفت: بیش از ۷۰ درصد کودکان کار و خیابان تهران غیر ایرانی هستند. این در حالیست که 4 تا 5 درصد کودکان کار با باندها همکاری دارند. فرید ادامه داد: نیاز است که با سفارتخانه های پاکستان و افغانستان رایزنیهایی داشته باشیم تا در خصوص کودکان کار و خیابان این کشورها که در ایران و به ویژه پایتخت اقدام به کار غیر قانونی میکنند، تصمیم گیری کرده و نسبت به رد مرز آنها اقدام کنیم.

* نصب برچسب سرویس مدرسه بر روی ۱۷ هزار تاکسی: شهریار افندیزاده، قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک از نصب برچسب مدرسه بر روی ۱۷ هزار تاکسی سرویس مدارس خبر داد و گفت: امسال تأکید شده که به هیچ عنوان مدارس به سرویسهای فاقد برچسب اعتماد نکنند.

 

........بهداشت و سلامت

* تحویل دارو با کارت ملی برای بیمه شدگان سلامت: رئیس سازمان بیمه سلامت استان تهران با اشاره به دریافت شماره ملی و تلفن در داروخانه های بیمارستانی تهران از اول مهر اعلام کرد که شماره ملی و کارت شناسایی معتبر در داروخانه های بیمارستانی فقط زمانی دریافت میشود که تهیه ﺩاﺭﻭ ﺗﻮﺳﻄ اﻓﺮاﺩی ﻏﻴﺮ اﺯ ﺻﺎﺣﺐ اصلی ﺩﻓﺘﺮﭼﻪ صورت گیرد. مهدی قنادی افزود: این اﻗﺪاﻣ برای ﺭﺿﺎیتمندی و ﺗأﻣﻴﻦ اﻣﻜﺎﻥ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩاری ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ اﺯ ﺧﺪﻣﺎﺕ تشخیصی و ﺩﺭﻣﺎنی است و با این کار اﺯ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺩاﺭو به اشخاص دیگر جلوگیری میشود. بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت، ﺑﻴﻤﺎﺭاﻥ ﺑﺴﺘﺮی ﻭ ﻣﻮاﺭﺩ اﻭﺭﮊاﻧسی، برای ﺗﻬﻴﻪ ﺩاﺭﻭ نیازی به خروج از بیمارستان ندارند و  ﺑﻴﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥها ﻣﻮﻇﻒ ﺑﻪ ﺗﻬﻴﻪ ﺩاﺭﻭی ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ بیماران هستند.

* خوراکیهای ممنوع در بوفه مدارس: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از ممنوعیت فروش 20 قلم خوراکی در بوفه مدارس خبر داد. دکتر صادق نیت گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از 100 هزار بازرسی از بوفه مدارس انجام شد و امسال شرایط بوفه ها را سختگیرانه تر کنترل میکنیم. خوراکیهایی ممنوع مواردی مانند چیپس، پفک، بستنی یخی و غیره هستند.

* بازرسی بهداشتی از هیئتهای عزاداری: معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به بازدید نیروهای بهداشت محیط از هیئتهای عزاداری در ماههای محرم و صفر گفت: بیشتر این کنترلها مشاوره ای و آموزشی است و اگر هوا در این مدت سردتر شد، نیروهای بهداشت محیط بر وسایل گرمایشی و تهویه مکانهای عزاداری هم نظارت میکنند. همچنین در این بازدیدها به وضعیت سرویسهای بهداشتی، نحوه دفع فاضلاب و تأمین آب شرب توجه میشود. محسن فرهادی افزود: توصیه میشود برای توزیع غذاهای داغ از ظروف آلومینیومی و بر پایه گیاهی و برای مواد غذایی سرد و نوشیدنیها از ظروف پلیمری استفاده شود.

 

........جعبه جادو

* کدام سریالها در محرم 96 پخش میشوند؟ شبکه های سیما همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، با تدارک چهار مجموعه تلویزیونی به استقبال عزاداری سید الشهدا (ع) میروند. پرواز در ارتفاع صفر، یکی از سریالهای پیشبینی شده شبکه یک سیما که برای پخش در ایام هفته دفاع مقدس و دهه اول محرم، در نظر گرفته شده، سریال «پرواز در ارتفاع صفر» است. شاهرخ استخری در نقش کیومرث، خلبان اصلی، حمیدرضا نیک دل در نقش حسین رنجبران، عمار تفتی در نقش فریدون بازیگران اصلی این سریال هستند. این سریال در هفت قسمت ۴۵ دقیقه ای در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تهیه و تولید شده که از جمعه 31 شهریور ماه، ساعت 22:15 از این شبکه روی آنتن رفت. - سریال شکوه یک زندگی: شبکه دو سیما هم اقدام به تولید و پخش سریالی با محوریت «تکریم مقام همسران شهدای جاوید الاثر» کرده است. این شبکه سریال «شکوه یک زندگی» به کارگردانی رضا بهشتی را به تولید رسانده است. قصه این مجموعه در فضای دهه ۶۰ و در یکی از روستاهای استان مازندران روایت میشود. در این مجموعه بازیگرانی چون بیتا سحرخیز، نازنین فراهانی، عبد الرضا اکبری، کوروش سلیمانی و... ایفای نقش کرده اند. سریال «شکوه یک زندگی» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما است که از روز شنبه ۲۵ شهریور ماه، ساعت ۲۱:۳۰ پخش آن آغاز شده است و ۱ بامداد، ۱۲ و ۱۶:۱۵ بازپخش میشود. - سریال عقیق: شبکه سه سیما هم مثل همیشه با دست پُر به استقبال مناسبتهای مختلف رفته است. ماه محرم امسال سریال «عقیق» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی از این شبکه پخش میشود. این سریال که در سکوت خبری کامل در شهرک سینمایی غزالی کلید خورده بود، به عنوان سریال شبکه سه سیما در ایام ماه محرم معرفی شده است. سریال «عقیق» عاشقانه ای است در دل تاریخ که سعید نعمت ا... آن را در ۱۰ قسمت به نگارش درآورده است. شبنم مقدمی، هدایت هاشمی، بهزاد فراهانی و... از بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی هستند. این سریال در ۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای ساعت 21 روی آنتن شبکه سه سیما میرود. - سریال هاتف: «هاتف» قصه یک دبیر ریاضی پایه ابتدایی به نام علیرضا حقگو که چهل و سه سال سن دارد را روایت میکند. در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی آمده است که در روز عاشورا، ابراهیم در کربلا بر اثر حمله قلبی میمیرد. دخترش ریحانه پیگیر آخرین گفته ناتمام پدر میشود. این پیگیری، ریحانه را رو در روی خانواده و زندگی زناشوییش قرار میدهد. اما ریحانه اعتقاد دارد که عدالت نمیتواند در پشت در خانه آدم جا بماند. او پرده از ابهام وصیت پدر بر میدارد. بازیگران این سریال عبارتند از: حمید گودرزی، محمد حاتمی، شهرام قائدی و... سریال «هاتف» به کارگردانی داریوش یاری در ۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه ای از 11 مهر ماه برای پخش از شبکه یک سیما تولید شده است.

 

 

........ورزشی

* جزئیات رأی فیفا علیه پرسپولیس: بعد از شکایت باشگاه ریزه اسپور، فیفا به نفع تیم ترکیه ای رأی داد. مهدی طارمی فصل گذشته به ریزه اسپور پیوست و پس از مدت کوتاهی، این تیم را ترک کرد. در نامه شکایت باشگاه ریزه اسپور آمده است: طارمی در حالی که با ما قرارداد داشت، تمرینات را رها کرده و به دلیل اعتراضات هواداران پرسپولیس و تهدید به مرگ، ترکیه را بدون اطلاع ترک و به تهران بازگشت. در نهایت، روز گذشته فیفا رأی به محرومیت ۴ ماهه طارمی و جریمه نقدی ۷۸۹ هزار یورویی و محرومیت از حضور در ۲ پنجره نقل و انتقالات برای سرخپوشان صادر کرد. جزئیات متن حکم صادر شده از سوی فیفا به شرح زیر است: ۱- ادعای باشگاه ریزه اسپور ترکیه تا حدودی مورد موافقت قرار گرفته است. ۲- مهدی طارمی باید تا ۳۰ روز آینده مبلغ ۷۸۹۵۰۰ یورو بابت فسخ قرارداد خود با باشگاه ریزه اسپور، به این تیم ترکیه ای پرداخت کند. ۳- باشگاه پرسپولیس به صورت مشترک، مسئول پرداخت مبلغ فوق است. ۴- اگر در زمان مقرر چنین جریمه ای پرداخت نشود، سود پنج درصدی به این مبلغ اضافه خواهد شد و کمیته انضباطی فیفا مسئول بررسی چنین طرح و پیشنهادی است. ۵- فیفا و باشگاه ریزه اسپور ترکیه باید به سرعت باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی را در جریان این حکم قرار دهند. ۶- چهار ماه محرومیت از انجام هر گونه بازی رسمی برای مهدی طارمی تأیید میشود. این چهار ماه از زمان صدور این اطلاعیه، لحاظ خواهد شد. ۷- باشگاه پرسپولیس برای دو پنجره نقل و انتقالاتی از جذب هر گونه بازیکن داخلی و خارجی محروم خواهد بود. طبق ماده ۵۸ اساسنامه فیفا، این تصمیم قبل از تصمیم دادگاه عالی ورزش (CAS) گرفته شده است. درخواست برای تجدید نظر از دادگاه عالی ورزش، باید نهایتاً ۲۱ روز بعد از ابلاغ این حکم اعلام شود. طارمی بازی مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا را از دست خواهد داد.

 

........حوادث

*  قاتل پسر 11 ساله: پشیمانم! پسر جوان که در جنایتی جنونآمیز، پسر 11 ساله همسایه را به پشت بام خانه کشانده و او را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، در جلسه تحقیق، ضمن ابراز پشیمانی به تشریح جزئیات روز حادثه پرداخت. متهم جوان، شامگاه جمعه 17 شهریور امسال، ابو الفضل را به بهانه نشان دادن کبوتر به پشت بام خانه سه طبقه شان در یکی از محله های جنوب تهران کشاند و او را در لانه کبوترها از پا درآورد. بعد هم با کمک برادرش جسد را داخل چمدانی گذاشته و آن را در بیابانهای اطراف جاده قم-تهران رها کردند. این جنایتکار پس از انتقال به شعبه دهم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران به تشریح جزئیات ماجرا پرداخت. متهم 22 ساله ضمن ابراز پشیمانی، درباره انگیزه اش گفت: «چون خودم در کودکی و درست زمانی که همسن و سال ابو الفضل بودم مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودم، با دیدن ابو الفضل تصمیم گرفتم او نیز مثل من قربانی نشود. آن روز وقتی ابو الفضل را دیدم، به فکرم رسید که او را از حادثه ای که در کمینش بود نجات دهم. مقتول را میشناختم و بارها او را در حال بازی در پارک دیده بودم. آن روز به بهانه نشان دادن کبوترهایم و زمانی که مادر و برادرم خانه نبودند به پشت بام کشاندم. بعد هم بدون آن که نقشه تجاوز در سر داشته باشم، او را با ضربات چاقو کشتم. بعد از قتل، جسد را داخل نایلون پیچیدم و در انباری گذاشتم که برادرم وارد خانه شد. از حال پریشانم و بریدگی دستم متوجه شد که اتفاق بدی افتاده است. ماجرا را برایش گفتم و تصمیم گرفتیم جسد را از خانه خارج کنیم. برادرم داخل خانه ماند و من به حوالی ترمینال جنوب رفتم و خودروی پرایدی را دربست گرفتم. به خانه آمدم و به همراه برادرم جسد ابو الفضل را که داخل چمدان بود در ماشین گذاشته و به سمت قم حرکت کردیم. ما به قم رفتیم و حتی از میدان هفتاد و دو تن قم هم گذشته بودیم که از راننده خواستم برگردد. در راه بازگشت در 55 کیلومتری تهران از راننده خواستم نگه دارد. چمدان را از ماشین خارج کردم و پس از طی 500 متر آن را در حالی که جسد ابو الفضل داخلش بود رها کرده و به تهران برگشتیم. از کاری که کرده ام پشیمانم و دلم میخواست که زمان به عقب برمیگشت تا مرتکب چنین اشتباهی نمیشدم. اما افسوس که خیلی دیر شده است.» در پی اظهارات پسر جوان، بازپرس «دشتبان» دستور ادامه تحقیقات در این خصوص را صادر کرد تا پس از تکمیل پرونده، کیفرخواست صادر شود.

* تانکر سم، قربانگاه سه کودک: سه کودک و نوجوان روستایی که هنگام بازی، وارد مخزن یک تانکر شده بودند به طرز دلخراشی جان باختند. اجساد فاطمه 6 ساله و علیرضا 16 ساله و رضا 5 ساله به دنبال بسته شدن در تانکر بلا استفاده رها شده در حاشیه خیابانی در روستای عزتآباد کشف شد. علت دقیق حادثه در دست پیگیری است. این تانکر از تانکرهای سمپاشی درختان پسته باغهای حوالی روستا بود که سه قربانی با ورود به داخل آن دچار گازگرفتگی ناشی از سم شده اند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *