شناسه خبر: 12417 منتشر شده در مورخ: 1396/7/1 ساعت: 13:19 گروه: بهداشت و سلامت  
درد قفسه سینه کودکان نشانه چیست؟

درد قفسه سینه کودکان نشانه چیست؟

شایع‌ترین علت دردهای قفسه سینه در کودکان علل قلبی نیست، بلکه مربوط به دیواره قفسه سینه و یا عضلانی اسکلتی است.

به گزارش ایران سپید  به نقل از ایسنا، دکتر محمد مهدی باقری در این رابطه افزود: درد قفسه سینه در بزرگسالان نشان از  بیماریهای قلبی خطرناک دارد و خانواده‌ها با این ذهنیت وقتی که کودکان و نوجوانان اظهار درد در قفسه سینه دارند فکر می کنند تشابه زیادی بین درد قفسه سینه کودکان و نوجوانان با بزرگسالان و افراد مسن وجود دارد که این امر باعث نگرانی آنها می شود.

وی با بیان اینکه سن شایع دردهای قفسه سینه از حدود هشت تا 14 سالگی است، اضافه کرد: شایع‌ترین علت دردهای قفسه سینه در کودکان علل قلبی نیست، بلکه مربوط به دیواره قفسه سینه و یا عضلانی اسکلتی است.

این فوق تخصص بیماری های مادرزادی گفت: التهاب غضروف‌های بین دنده ای، التهاب عضلات، کشیدگی عضلات، ضربه‌هایی که هنگام بازی و فعالیت به دیواره قفسه سینه وارد می شود از جمله علت‌هایی است که می تواند درد در قسمت قفسه سینه را ایجاد کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فوق تخصص قلب کودکان افزود: بیماریهای تنفسی، آسم و عفونت های تنفسی که بافت شش‌ها را درگیر می‌کند، می‌تواند باعث درد قفسه سینه شود.

باقری گفت: سابقه و تاریخچه بیماری کودک مهم است؛ اگر چنانچه کودک و یا نوجوان سابقه مادرزادی بیماری قلبی دارد باید به دردهای قفسه سینه او به صورت جدی و ویژه توجه کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کودکانی که به صورت حاد دچار درد می شوند و دردهای طولانی دارند حداقل 4 تا 5 دقیقه طول می کشد و یا در هنگام بازی و فعالیت، درد باعث اختلال فعالیت، تنگی نفس، بی حالی، ضعف و کبودی  می شود، احتیاج به توجه ویژه دارند.

وی تاکید کرد: علل درد قفسه سینه در کودکان با بزرگسالن متفاوت است،  در کودکان این علت ها  قابل درمان است.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
سعید 1398/2/12 - 02:00
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment با سلام و خسته نباشید .پسر من مادر زادی کلیه چپ ندارد .الان در حال حاضر شش سالشه بعضی وقتا حین غذا خوردن به سینه خود دست میزند و گوید درد دارم آیا این مسئله خطر ناکیه خواهش میکنم کمکم کنید
سما نیتی ۱۱ ساله 1399/1/31 - 17:14
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment نمیتونم نفس بکشم نفس میکشم قلبم تیر میکشه
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *