شناسه خبر: 12409 منتشر شده در مورخ: 1396/6/29 ساعت: 12:03 گروه: بهداشت و سلامت  
چاقی؛ سلامت جامعه را تهدید می کند

چاقی؛ سلامت جامعه را تهدید می کند

رئیس بیست و نهمین همایش بیماری‌های کودکان، با اشاره به افزایش اضافه‌وزن در کودکان ایرانی گفت: نباید اصرار کنیم بچه‌ها غذای بیشتری بخورند؛ آنها به اندازه مورد نیاز فیزیولوژی بدنشان غذا خواهند خورد.

به گزارش ایران سپید به نقل از سلامت آنلاین به نقل از روابط عمومی این همایش، دکتر علی ربانی گفت: یکی از معضلاتی که در طب کودکان و افراد زیر بلوغ با آن روبرو هستیم افزایش وزن کودکان است که باعث آسیب سلامت آنها می شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: متاسفانه فرهنگ آپارتمان نشینی، فرهنگ بد غذایی و استفاده بیش از حد از فست فودها و غذاهای پرکالری، باعث افزایش بافت چربی در بدن می شود که منجر به چاقی می گردد.

وی افزود: چاقی در یک طیف متفاوتی به ارگان های بدن آسیب می زند و این یک هشدار جدی است که سلامت جامعه را تهدید می کند. به طور متوسط در دوران کودکی بعد از دوسالگی، هر سال حدود ۲ کیلوگرم باید وزن اضافه شود و هرچه بیشتر از این باشد یعنی به سمت چاقی سوق پیدا می کنیم و در دوران بلوغ این افزایش وزن بیشتر می شود.

ربانی اظهار داشت: از آنجا که چاقی مادر بیماری ها است، باعث فشارخون، آسیب مفاصل، چرب شدن کبد، محدود کردن فعالیت روزمره و موجب تسریع بلوغ می شود، قند خون و چربی خون را بالا می برد و به قلب و ریه فشار می آورد و ممکن است مقدمات ورود به دیابت و اختلالات متابولیک را در این افراد ایجاد کند.

وی به خانواده ها هشدار داد از اصرار در خوراندن غذای مازاد به بچه ها خودداری کنند و از پرخوری بچه ها لذت نبرند و بدانند بچه ها در حد نیاز فیزیولوژی بدنشان غذا خواهند خورد و ما باید غذاهای مناسب و بهداشتی تامین کنیم نه اینکه اصرار کنیم غذای بیشتر بخورند.

بیست و نهمین همایش بیماری های کودکان از ۴ تا ۷ آبان ۹۶ در مرکز طبی تهران برگزار می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *