شناسه خبر: 12393 منتشر شده در مورخ: 1396/6/27 ساعت: 08:53 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 27 شهریور 1396

روزنامه دوشنبه 27 شهریور 1396

طرح خدمات حمایتی در تمام مدارس استثنایی اجرا میشود - رئیس جمهور در نیویورک - سامانه جامع شکار راه اندازی شد - ۵ نشانه هشدار دهنده ابتلا به زخم معده! - گویندگی به من آرامش روحی میداد "بخش پایانی" - اعلام میزبانهای پارالمپیک 2024 و 2028

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 27 شهریور 1396

27 ذی الحجه 1438

18 سپتامبر 2017

سال بیست و یکم شماره 5671

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

طرح خدمات حمایتی در تمام مدارس استثنایی اجرا میشود 2

رئیس جمهور در نیویورک 5

سامانه جامع شکار راه اندازی شد 7

۵ نشانه هشدار دهنده ابتلا به زخم معده! 9

گویندگی به من آرامش روحی میداد "بخش پایانی" 11

اعلام میزبانهای پارالمپیک 2024 و 2028 15

حوادث

اطلاعرسانی

 

........ویژه

* طرح خدمات حمایتی در تمام مدارس استثنایی اجرا میشود: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از اجرای طرح خدمات حمایتی در تمام مدارس استثنایی در سال تحصیلی جدید خبر داد. مجید قدمی در نشست مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانهای کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با اشاره به برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: تمام کتابهای دانشآموزان با نیازهای ویژه تهیه و به استانها ارسال شده است. وی افزود: توسعه فیلمهای آموزشی جهت راهنمای معلمان مدارس عادی با روش تدریس ویژه دانشآموزان تلفیقی و دیرآموز از جمله فعالیتهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی است. قدمی از ابلاغ اعتبارات مربوط به سرانه دانشآموزان استثنایی جهت سرویسهای ایاب و ذهاب خبر داد و خاطرنشان کرد: حمایت از اجرای طرح تلفیقی و تحصیل دانشآموزان نابینا، ناشنوا، جسمی و حرکتی در کنار دانشآموزان عادی، از جمله سیاستهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی است. وی ادامه داد: طرح خدمات حمایتی در تمام مدارس استثنایی و پرداخت هزینه های درمانی، دارویی و توانبخشی دانشآموزان استثنایی در سال تحصیلی 97-96 اجرا میشود.

* معابر تهران به هیچ وجه وضعیت مناسبی برای معلولان ندارد: رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر با اشاره به این که وضعیت معابر تهران به هیچ وجه برای عبور و مرور معلولان مناسب نیست، گفت: کمیته ای باید در شورا تشکیل شود تا این وضعیت را سامان دهی کند. محمدجواد حقشناس افزود: کشور ما جزو یکی از پر تصادفترین کشورهای جهان و رقم تلفات آن پر تعداد است. به همین دلیل این موضوع تعداد معلولان ناشی از تصادفات را هم به حجم معلولان کشور اضافه کرده و این باعث افزایش معلولان کشورمان نسبت به میانگین جهانی است. این عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به راهکارها برای حل معضلات شهری معلولان اظهار کرد: ما باید به سمت شکل دادن یک کمیته دائم در صحن شورا و در زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برویم. بعد از شکل گیری این کمیته باید تسهیلات، زمینه ها و برنامه هایی که وضعیت زندگی شهری را برای معلولان فراهم میکند به شورا ارائه شود. قطعاً بررسیها و اقدامات در این حوزه و نتایج آن مورد حمایت شورا قرار خواهد گرفت. وی خاطرنشان کرد: مهمترین و بهترین اقدامی که میتوان برای بهبود وضعیت عبور و مرور معلولان صورت داد، به کار گرفتن مشارکت همگانی است، زیرا امکانات شهرداری و مقدورات شورا به حدی نیست که بتواند تحولات اساسی در این حوزه ایجاد کند. این کار باید با مشارکت عموم مردم انجام شود. حقشناس در پایان گفت: استانداردها، قوانین و ضوابط باید در نظر گرفته شود تا معماری اماکن عمومی و ساختمانهای جدیدی که ساخته میشوند، به گونه ای باشد که پله، آسانسور و معابری برای دسترسی و نقل و انتقال راحت معلولان را فراهم آورد.

......سیاسی

* رئیس جمهوری در نیویورک.  رئیس جمهوری پیش از عزیمت به نیویورک برای شرکت در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در فرودگاه مهرآباد به موضوع برجام و رایزنیها در این زمینه با رهبران جهان در این سفر اشاره و اظهار کرد: امروز در زمینه برجام در جهان اتفاق نظری وجود دارد که برجام یک توافق به نفع امنیت، ثبات و همچنین توسعه منطقه و جهان است. دکتر روحانی افزود: حضور در سازمان ملل فرصت خوبی برای زدودن شبهات نسبت به ایران است.

* رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: در کل کشور مشغول شناسایی هستیم و حدود 800 هزار نفر را نیز شناسایی کردیم و شناسایی مابقی اتباع نیز مقدماتش فراهم شده است. این طرح تحت عنوان طرح ساماندهی اتباع خارجی اجرا خواهد شد.

* مشکل اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق باید در فضای برادرانه حل شود. نخست وزیر عراق همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق را بازی با آتش خواند و درباره عواقب آن هشدار داد. رئیس جمهوری عراق، در پی بالا گرفتن موضوع همه پرسی، سفر خود را به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل لغو کرد.

* پلیس بلژیک زنی دانمارکی را که حاضر نشد برقع خود را بردارد، از فرودگاه بروکسل دیپورت کرد. * صدها نفر از معترضان آمریکایی در اعتراض به تبرئه افسر سفیدپوست که یک فرد سیاهپوست را به ضرب گلوله کشته بود، به خیابانهای شهر سنت لوئیس آمدند. * به گزارش ایندیپندنت، پلیس لندن اعلام کرد در باغچه خانه مظنون هجده ساله حمله تروریستی در متروی لندن مواد منفجره پیدا کرده است. پلیس لندن همچنین اعلام کرد وجود چندین مظنون و همدست در حمله تروریستی در ایستگاه پارسونز گرین را رد نمیکند. * قانونگذاران ایالت کالیفرنیا به منظور مقابله با سیاستهای ضد مهاجرتی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا لایحه موسوم به «ایالت امن» را برای حمایت از مهاجران غیر قانونی تصویب کردند.

 .......اجتماعی

* سامانه جامع شکار راه اندازی شد: علی تیموری، مدیر کل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به راه اندازی سامانه جامع شکار گفت: با کمک این بانک اطلاعاتی، دیگر این امکان وجود ندارد که شکارچی متخلف یک استان در استان دیگری پروانه شکار دریافت کند. ثبت اطلاعات همه شکارچیان توسط ادارات محیط زیست استانها آغاز شده است و این سامانه حدود دو هفته است که راه اندازی شده است.

* توزیع سبد کالا به نیازمندان در صورت تأمین بودجه: علی ربیعی، وزیر تعاون گفت: در صورتی که دولت منابع لازم را در اختیار ما بگذارد، در ۶ ماه دوم، سبد غذایی در بین مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و نیازمندان شناسایی شده قرار خواهد گرفت.

* دو شهر و یک روستای ایران جهانی شد: بهمن نامور مطلق، رئیس شورای جهانی صنایع دستی طی نامه ای به سازمان میراث فرهنگی، بر جهانی شدن شهرهای مریوان و سیرجان در رشته های کلاش (گیوه) و گلیم شیرکی پیچ اعلام کرد و کلپورگان را به عنوان نخستین روستای جهانی ایران در رشتۀ سفال معرفی کرد. خوشبختانه با اعلام ثبت جهانی دو شهر و نخستین روستای یاد شده، از این پس ایران با داشتن 6 شهر و یک روستای جهانی رتبه نخست را در این عرصه به خود اختصاص داده و گوی سبقت را از کشور چین ربوده است.

* مسمومیت غذایی 177 نفر با مرغ عروسی و عزا: نوری، معاون عملیات سازمان اورژانس کشور از مسمومیت غذایی 177 نفر در شهرستانهای صومعه سرا و فومن استان گیلان خبر داد و گفت: دو روز پیش افرادی در یک عروسی دچار مسمومیت غذایی شدند که 66 نفر از آنها برای درمان به بیمارستان شهرستان صومعه سرا مراجعه کردند. وی با اشاره به مسمومیت همزمان شماری از مهمانان یک مراسم عزا در فومن، اضافه کرد: شمار افراد دچار مسمومیت طی دو روز اخیر در صومعه سرا و همچنین شهرستان فومن افزایش پیدا کرد و به 177 رسید.

.......آموزشی

* ۵ نشانه هشدار دهنده ابتلا به زخم معده! بر خلاف باور عموم، مصرف غذاهای تند و استرس از عوامل اصلی ابتلا به زخم معده نیستند و این را مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده اعلام کرده است. عفونت باکتریایی به نام هلیکوباکترپیلوری، استفاده طولانی مدت از آسپرین و دیگر داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن و ناپروکسن، از علل اصلی ابتلا به این زخم هستند. زخم معده به جراحات دردناکی گفته میشود که در جداره داخلی معده یا قسمت آغازین روده کوچک که اثنی عشر نامیده میشود، وجود دارد. رایجترین علائم هشدار دهنده زخم معده از این قرارند: درد معده: این درد به دلیل تماس اسید معده با لایه زیرین معده یا روده کوچک ایجاد میشود و رایجترین علامت ابتلا به زخم معده است. درد معمولاً در بین وعده های غذایی و شب هنگام به اوج خود میرسد، زیرا در این زمانها میزان اسید معده بیشتر است. مصرف داروهای ضد اسید به طور موقت درد را کاهش میدهد، اما درمان زخم معده جدیتر از مصرف این داروهاست. سوزش سر دل: درد معده که ناشی از زخم است، با سوزش سر دل و ریفلاکس خود را نشان میدهد. سایر علائم عبارتند از نفخ، احساس سیری دائم. اگر با مصرف هر کدام از وعده های غذایی این علائم در شما بروز میکند، باید حتماً برای تشخیص زخم معده به پزشک مراجعه کنید. تهوع و استفراغ: در اثر افزایش زخم معده، این دو علامت بروز میکند. التهاب آستر معده، انقباضات متناوبی در معده ایجاد میکند و منجر به احساس تهوع میشود. افزایش شدت انقباضات حتی استفراغ را نیز به همراه دارد. در برخی موارد این علائم به طور ناگهانی بروز پیدا میکنند، زیرا زخم معده باعث بسته شدن معده شده و غذا نمیتواند به راحتی از آن وارد روده کوچک شود. استفراغ یا مدفوع خونی: استفراغ یا مدفوع حاوی خون یا سیاه رنگ، ضرورت مراجعه فوری به پزشک را نشان میدهد، چون نشانه بارز ابتلا به زخم معده است. درد در ناحیه سینه و کمر: در ناشی از زخم معده میتواند حتی به قفسه سینه و کمر نیز گسترش یابد.

.......صدای خاطره ها

* در ادامه گفتگو با سهیلا نوروزیان، گوینده و مسئول اسبق بخش نابینایان کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد، به آنجا رسیدیم که مراجعان نابینا و کسانی که اساساً اهل مطالعه بودند، ضمن تأیید صدا و نوع خوانش ایشان، به ارائه نظرها و پیشنهادهای خود میپرداختند. همچنین خانم نوروزیان به این نکته اشاره کرد که به واسطه آقای گیلانی که با مرکز رودکی در رفت و آمد بود، از نظرات مراجعان آن مرکز نسبت به کار خود مطلع میشد. – به نظر میرسد تعداد گوینده های بخش نابینایان در زمان مسئولیت شما، زیاد نبود؛ ضمن این که آمار تولیدات شما در آن دوران نسبت به مرکز رودکی، پایینتر بود. بله! همین طور است. گوینده هایی که با ما همکاری میکردند، عموماً به واسطه خیریه بودن مجموعه، داوطلبانه کار میکردند. بنا بر این ما نمیتوانستیم تحت فشارشان بگذاریم، با این حال، خود بچه ها برنامه هایشان را به گونه ای تنظیم میکردند که در طول هفته، سه یا چهار گوینده ضبط داشته باشند. از طرفی، بعضی از کسانی که اظهار علاقه میکردند، بعد از ضبط یک کتاب احساس میکردند که نمیتوانند ادامه دهند و میرفتند. از آنجا که اغلب گوینده ها دانشجو بودند، پیش میآمد که برنامه های دانشگاهیشان با برنامه های ما تداخل پیدا کند و نتوانند به همکاریشان ادامه دهند. منتها در میان گوینده های آن زمان، کسانی بودند که کارشان خوب و مورد تأیید بود. مثلاً خانم قهرمانی، یکی از آن گوینده ها بود که کارش از طرف آقای گیلانی هم مورد تأیید بود، اما نمیدانم به چه دلیلی بعد از مدتی به همکاریش ادامه نداد. – کمی از وضعیت استودیوهای کتابخانه در آن زمان بگویید. استودیوی ما خیلی مجهز نبود. دستگاه ضبط، ساده بود و بر روی نوار کاست ضبط میکردیم. آن روزها حسینیه ارشاد خیلی هزینه نمیکرد، البته من طی صحبتهایی که با مدیران داشتم، وعده میدادند که در صورت آماده شدن ساختمان جدید کتابخانه، یک طبقه را به بخش نابینایان اختصاص میدهند. – آیا قبل از این که در حسینیه ارشاد مشغول به کار شوید، در سازمانها یا مراکز دیگر شغلی داشتید؟ من در طول دوران دانشجویی و بعد از ازدواج، به طور پراکنده مشغول به کار میشدم. مدتی در بخش رادیولوژی بیمارستان شهید مدرس کار میکردم، اما این شرایط دائمی نبود. – اشاره به خیریه بودن کتابخانه حسینیه ارشاد کردید؛ خود شما هم داوطلبانه کار میکردید؟ تا زمانی که گوینده صرف بودم، بله، البته چون برای مرکز رودکی هم ضبط میکردم، آقای گیلانی مبلغی به ازای هر نوار میپرداخت، اما از وقتی که استخدام کتابخانه شدم، دارای حقوق و مزایای بیمه شدم. – خود شما چقدر در انتخاب کتابهایی که میخواندید، دخالت داشتید؟ معمولاً کتابهایی که قرار بود من یا گوینده دیگر بخوانیم، از طرف آقای گیلانی که بر اساس خواسته های بچه ها بود، انتخاب میشد. گرچه در مواردی دچار اختلاف نظر میشدیم، اما اساساً کتابهای خوبی انتخاب میشد. من ترجیح میدادم کتابی که قرار است ضبط کنم، اول خودم مطالعه کنم تا ببینم دوستش دارم یا نه. معمولاً هم کتابهایی که تصمیم به ضبط آنها میگرفتم، به آقای گیلانی میگفتم و او هم مخالفت نمیکرد و میگفت که اتفاقاً این کتاب را بچه ها درخواست کرده بودند. منتها در طول آن سالها، تنها کتابی که رد کردم و ای کاش که آن کار را نمیکردم، ضبط کتاب «کوری» نوشته ژوزه ساراماگو بود. – همکاری شما بعد از مدتی ادامه پیدا نکرد. آیا علت خاصی دارد؟ قطعاً هر اتفاقی بی علت نیست. البته من علیرغم میل باطنی از حسینیه ارشاد بیرون آمدم. واقعیت این است که تغییر مدیریت حسینیه، تغییر سیاستهایی را در پی داشت که با روحیه من سازگار نبود. به همین علت احساس کردم که نمیتوانم ادامه بدهم. اما ارتباطم با بچه ها قطع نشد. سعی میکردم کتابهای درسی بچه ها را ضبط کنم. الآن هم اگر درخواستی برای ضبط کتاب، مخصوصاً کتابهای درسی داشته باشم، با کمال میل این کار را انجام میدهم. من گویندگی را دوست دارم، مخصوصاً برای کسانی که اهل مطالعه هستند.

.......ورزشی

* اعلام میزبانهای پارالمپیک 2024 و 2028: شهرهای پاریس فرانسه و لسآنجلس آمریکا، به ترتیب میزبان بازیهای پارالمپیک در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ شدند. انتخاب این دو شهر در نشست کمیته بین المللی المپیک در لیما، پایتخت پرو، صورت گرفت. اندرو پارسونز که تنها پنج روز پس از انتخابش به عنوان رئیس جدید کمیته بین المللی پارالمپیک در یکصد و سی و یکمین نشست کمیته بین المللی المپیک شرکت کرده بود، در این خصوص گفت: واقعاً از انتخاب این دو شهر هیجانزده ام. چون پاریس و لسآنجلس میتوانند به رشد جنبش پارالمپیک کمک کنند و من صمیمانه تبریک خودم را از طرف کمیته بین المللی پارالمپیک به مسئولان این دو شهر اعلام میکنم. وی افزود: پاریس علاقه فراوانی دارد تا پس از بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، بهترین بازیهای پارالمپیک تاریخ را میزبانی کند. با توجه به آنچه آنها در لیما ارائه کرده اند، من اطمینان دارم چنین اتفاقی، شدنی است. هرچند که توکیو سه سال دیگر محک جدیدی برای ارزیابی سطح مسابقات خواهد بود. پارسونز همچنین با اشاره به برگزاری بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۸ گفت: این فرصتی است که آمریکا از حیث آگاهی، شمار تماشاگران، شمار بینندگان تلویزیونی و حمایت اقتصادی از این بازیها،  ارتقا پیدا کند.

* برگزاری اردوی سوم تیم ملی جودوی نابینایان: مرحله سوم اردوی آمادگی تیم ملی جودوی نابینایان جهت شرکت در بازیهای جام جهانی، از 25 شهریور با حضور 8 نفر در تهران آغاز شده که تا هفتم مهر ماه ادامه خواهد داشت. میثم بنیطبا، مهدی رضوانی، جواد وارسته، عباس نژاد، امید نوری جعفری، حسین دارابی، محمدرضا خیر الله زاده و سجاد حاجبی، 8 ورزشکار دعوت شده به این مرحله از اردو هستند. محمدرضا یوسفزاده به عنوان سرمربی و ایوب رستمی و فرهاد معابی به عنوان مربی، تیم را هدایت و رهبری میکنند. مسابقات جام جهانی از 13 تا 18 مهر در تاشکند ازبکستان برگزار خواهد شد.

 

.......حوادث

* کبوترباز جنایتکار در پزشکی قانونی: پسر 22 ساله که با طرح نقشه شیطانی، پسر نوجوان همسایه را به بهانه تماشای کبوترهایش به خانه کشانده و او را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده بود، برای بررسی سلامت روانیش، از سوی کارشناسهای پزشکی قانونی تحت معاینه قرار خواهد گرفت. در جریان این جنایت پسری به نام علی شامگاه جمعه 17 شهریور، ابو الفضل 11 ساله را به بهانه دیدن کبوتر به پشت بام خانه اش کشاند. اما قبل از اجرای نیت شوم اش، پسرک که متوجه شده بود در چه مخمصه ای گرفتار شده است با سر و صدا از مردم کمک خواست. اما همسایه جنایتکار او را با ضربات متعدد چاقو هدف قرار داد. بعد هم جسدش را با کمک برادرش به داخل یک چمدان انتقال داد. سپس آن را در بیابانهای اطراف جاده قم رها کردند. بدنبال ناپدید شدن مرموز پسرک، تلاشهای گسترده برای یافتنش آغاز شد تا این که مظنون شماره یک پس از چند روز بازداشت به قتل ابو الفضل اعتراف کرد. مادر ابو الفضل که صبح شنبه برای ارائه درخواست قصاص عامل قتل فرزندش در ملأ عام به دادسرای جنایی تهران آمده بود، با چشمانی اشکبار، به تشریح جزئیات تازه ای از قتل فرزندش پرداخت: «به خاطر اختلافهای خانوادگی، سالها قبل از همسرم جدا شدم، اما در تمام این مدت ابو الفضل را میدیدم. زمانی که کوچک بود خانواده شوهرم بچه را میآوردند تا همدیگر را ببینیم. وقتی پسرم بزرگتر شد خودش میآمد. او پسر باهوش و زرنگی بود که هرگز تصورش را نمیکردم چنین اتفاقی برایش رخ دهد. دو روز قبل از گم شدن ابو الفضل، او را دیده بودم و در تمام ملاقاتهایمان از کارهایی که انجام میداد و آرزوهایش میگفت. پسرم عصر جمعه گم شد و من فردای آن روز از ماجرا با خبر شدم. ابو الفضل بچه ای نبود که بی خبر جایی برود. به همین خاطر ته دلم هراسی بود که دیگر او را نمیبینم، اما خودم را امیدوار میکردم که پسرم باز میگردد. تا این که چهارشنبه شب خبردار شدم قاتل پسرم دستگیر شده است. ابتدا شک داشتم که پرونده مربوط به ابو الفضل باشد. به همین خاطر شوهرم با پلیس تماس گرفت تا این که ماجرا مشخص شد. برای پیدا کردن بچه مان، کانال درست کردیم و عکسش را در فضای مجازی منتشر کردیم. برای همین خیلیها از ماجرا باخبر شدند. از خارج و داخل کشور با ما تماس میگیرند و احساس همدردی میکنند. خیلی نذر کردیم تا ابو الفضل پیدا شود. شاید به خاطر همین نذر و نیازها بود که قاتل و جسد پسرم پیدا شد و از چشم انتظاری درآمدیم. حالا هم به اینجا آمده ام تا درخواست قصاص در ملأ عام قاتل پسرم را بدهم. میخواهم همان تعداد که به پسرم چاقو زده در مقابل چشمهای مردم به او هم چاقو بزنم. او پسرم را فریب داد، وگرنه پسر من کسی نبود که در این دام گرفتار شود.»

* گلواژه: برای از بین بردن یک حقیقت, خوب به آن حمله نکنید،

بلکه بد از آن دفاع کنید. دکتر شریعتی

 

.......اطلاع رسانی

* آگهی دعوت به مجمع فوق العاده: از کلیه اعضای تعاونی مسکن انجمن دفاع از حقوق معلولین ایران دعوت میشود تا در مجمع عمومی فوق العاده نوبت اول که مورخ 30/6/96 روز پنجشنبه ساعت 14 الی 16 در تهران خیابان کمیل بعد از پل نواب، فرهنگسرای انقلاب برگزار میشود، حضور بهم رسانند. در صورتی که حضور هر عضو در مجمع میسر نباشد، میتواند با اعطای وکالت به شخص دیگری حق رأی را به او واگذار نماید.

* کتابخانه گویای آی نور ارائه میدهد: ضبط انواع کتب گویا، آموزش و رفع اشکالات سخت افزاری و نرم افزاری رایانه، آموزش کار با گوشیهای همراه. شماره تلفنهای تماس: 02133072978

* نمایندگی کانون نابینایان شهرستانهای سوادکوه شمالی و سوادکوه افتتاح شد، لذا از کلیه نابینایان شهرستانهای نامبرده دعوت میشود تا جهت بهره مندی از امکانات کانون عضو شده و با تلفنهای 01142447173 و 09393647305 تماس گیرند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *