شناسه خبر: 12388 منتشر شده در مورخ: 1396/6/26 ساعت: 09:06 گروه: اجتماعی  
سونیای 2 ساله با وجود حمایت بهزیستی کمک می‌خواهد

سونیای 2 ساله با وجود حمایت بهزیستی کمک می‌خواهد

"سونیا افرازی "دختری دو ساله است که از بدو تولد تاکنون نابینا و پدرش دارای معلولیت ذهنی است و در روستای "دم تنگ" لنده از توابع بخش "موگرمون" زندگی می‌کنند. این خانواده لنده‌ای از لحاظ مالی با مشکلاتی مواجه است و نمی توانند کاری برای سلامتی فرزند خود اقدامی انجام دهند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا فاطمه خواره، مادر سونیا اظهار کرد: از سال ۹۱ تاکنون ازدواج کرده ام و دخترم نابینا بدنیا آمد. سونیا اولین فرزند من و همسرم است. او نمی تواند من و پدرش و دنیای شیرین کودکی خود را ببیند.

 مادر سونیا با اشاره به علت نابینایی دختر دو ساله خود بیان کرد: در زمان پنج ماهگی بارداری به علت پاره شدن آپاندیسم و نداشتن پول کافی نتوانستم سونوگرافی های سه بعدی و چهار بعدی را انجام دهم و از وضعیت جسمی بچه‌ام باخبر شوم تا اینکه بعداز زایمان متوجه شده ام دخترم نابیناست.: همسرم نیز دارای معلولیت ذهنی است و توانایی کار کردن برای تامین هزینه های زندگیمان را ندارد. 

وی تصریح کرد: سونیای دو ساله‌ام دو ماه پیش تشنج کرد؛ لکه خونی در مغزش تشکیل شده که باید آن را به مراکز درمانی پیشرفته می بردیم اما توانایی مالی حتی تا رفتن به دهدشت،(مرکز شهرستان کهگیلویه) را هم نداریم. همسرم به علت معلولیت ذهنی تحت پوشش بهزیستی است و تنها کمکی که می‌شود ماهانه ۵۰ هزار تومان است. دخترم تحت حمایت هیچ نهاد حمایتی نیست و منبع درآمدی نداریم. 

خواره با اشاره به هزینه های سنگین زندگی اش، اضافه کرد: کمترین فاکتور هزینه ای که در دست دارم چهارمیلیون و۸۰۰هزار تومان تنها برای تهیه شیر خشک است. از مسئولان تقاضای کمک دارم که به دختر دو ساله ام کمک کنند و شاید یک روزی او بتواند دنیا را ببیند. 

همچنین نورعلی کاظمی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده درگفت وگو باخبرنگار ایسنا در خصوص وضعیت "سونیا افرازی" و خانواده اش گفت: آقای علی افرازی، پدر سونیا به اتفاق همسر و یک فرزند تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان لنده هستند و براساس دستورالعمل سازمان ماهیانه مبلغ 325 هزارتومان مستمری دریافت می کنند.

وی افزود: این خانواده به لحاظ فقرمالی و نداشتن هیچگونه درآمدی نسبت به سایر خانواده های تحت پوشش دیگر از مزایای بیشتری برخوردار است و مورد توجه ویژه همه مددکاران اداره قرار گرفته است و علاوه بر مبلغ مستمری بصورت غیر مستمر ( تامین کمک هزینه موردی، لوازم ضروری خانگی، لوازم بهداشتی، شیرخشک، درمان و... ) مورد حمایت ویژه قرار گرفت. 

کاظمی بیان کرد: این خانواده در اولویت ساخت مسکن هستند و این خانواده در زمینه کمکهای غیرمستمر بصورت ویژه و خاص دیده شده است.  خدمات ارائه شده در شرایطی است که اداره بهزیستی شهرستان لنده قریب به 200 نفر معلول جسمی حرکتی زمین گیر درمنزل، ذهنی، بینایی، شنوای، اعصاب و روان قریب دوسال است که پشت نوبت خدمات بهزیستی قرار گرفته اند و به علت کمبود اعتبارات از مزایای مستمری برخوردار نشده‌اند که امید می رود با پیگیریهای اداره کل بهزیستی استان تا پایان سال ۹۶ و 6 ماهه اول ۹۷ این مشکل رفع شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *