شناسه خبر: 12385 منتشر شده در مورخ: 1396/6/26 ساعت: 08:46 گروه: ورزشی  
تنها موج سوار حرفه‌ای نابینای جهان

تنها موج سوار حرفه‌ای نابینای جهان

«درک رابلو» تنها موج سوار حرفه‌ای جهان نیست که توانسته روی بزرگترین امواج موج سواری کند، اما تفاوتش با دیگران در این است که آن‌ها از بینایی خود استفاده می‌کنند، اما او باید به حواس دیگرش تکیه کند.

به گزارش ایران سپید «درک رابلو» تنها موج سوار حرفه‌ای جهان نیست که توانسته روی بزرگترین امواج موج سواری کند، اما تفاوتش با دیگران در این است که آن‌ها از بینایی خود استفاده می‌کنند، اما او باید به حواس دیگرش تکیه کند. زیرا او کاملا نابیناست.

هنگامی که درک ۲۴ سال پیش متولد شد، پدرش ارنستو تصمیم گرفت نام او را به نام اولین قهرمان جهان موج سواری هاوایی، درک بگذارد. ارنستو آرزو داشت پسرش مثل او شود و استعداد عموی موج سوارش را به ارث برده باشد. متاسفانه درک کاملا نابینا متولد شد، اما این موضوع خانواده اش را از این که او می‌تواند هرکاری بخواهد انجام دهد ناامید نکرد حتی اینکه یک موج سوار شود. درک در دو سالگی یک تخته موج سواری مخصوص دریافت کرد و سواحل گواراپاری به حیاط خلوتش تبدیل شد. او همیشه در آب راحت بود و موج سواری در خونش بود، اما تا وقتی ۱۷ ساله شد واقعا نمی‌توانست سوار یک موج شود. در ۱۷ سالگی پدرش به او یک تخته موج سواری داد و اصولش را به او آموخت و درک را تشویق کرد تمرین کند و درک می‌دانست نیاز دارد بهتر شود تا بتواند رویای پدرش را تحقق بخشد؛ بنابراین به مدرسه موج سواری رفت و زیر نظر مربی تمرین کرد.

درک اکنون ۲۴ ساله است و موج سواری حرفه‌ای او موجب حیرت همه است. اگرچه او در مسابقات موج سواری شرکت نمی‌کند، اما پدرش را به آرزوی خود رسانده است، یک موج سوار حرفه‌ای شده، اسپانسر‌ها برای سفر به دور دنیا به او پول پرداخت می‌کنند، سوار بهترین امواج می‌شود و الهام بخش دیگران است. اما درک چگونه می‌تواند از امواجی عبور کند که حتی کسانی که بینایی کامل دارند از انجام آن می‌ترسند؟ او از سایر حواسش کمک می‌گیرد. لمس کردن امواج به او کمک می‌کند دینامیک آن‌ها را حس کند، گوش کردن به صدای آب به او اجازه می‌دهد بداند چه چیزی در انتظارش است و بقیه به طور طبیعی برایش پیش می‌آید. از نظر او هر بخش از موج صدای متفاوتی دارد؛ بنابراین می‌تواند تصمیم بگیرد که کدام سمت موج می‌تواند موج سواری کند. اگر آرزویی دارید باید به خودتان اعتماد داشته باشید در غیر این صورت نمی‌توانید آن را انجام دهید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *