شناسه خبر: 12382 منتشر شده در مورخ: 1396/6/25 ساعت: 12:11 گروه: بهداشت و سلامت  
بهینه سازی آبهای مصرفی برای آبیاری سبزیجات جنوب تهران

بهینه سازی آبهای مصرفی برای آبیاری سبزیجات جنوب تهران

بررسی مزارع جنوب پایتخت در دستور کار فوری شورای شهر و کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهرقرار دارد. .

به گزارش ایران سپید به نقل از سلامت آنلاین- رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای پنجم شهر تهران گفت: طبق برنامه این کمیسیون، بازدیدهای میدانی مجددی از مزارع کشت سبزی در جنوب تهران خواهیم داشت و در صورت تداوم آلودگی آب با فاضلاب های صنعتی و انسانی، با مزارع فاضلابی و واحدهای آلاینده آب، به سرعت برخورد خواهد شد.

زهرا صدر اعظم نوری در گفتگو با سلامت آنلاین با اشاره به این که در شورای چهارم اقداماتی در جهت بررسی سلامت آب های مزارع سبزی جنوب تهران انجام شده بود، افزود: در گذشته سازمان محیط زیست به همراه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران آزمایش هایی انجام دادند و مشخص شد آب مصرفی مزارع از نهرهای آلوده به فاضلاب انسانی و صنعتی تامین می شوند. در آن مقطع واحدهای صنعتی آلاینده اخطارهایی دریافت کردند و مقرر شد علاوه بر این که فاضلاب های انسانی و واحدهای صنعتی را داخل نهرها نریزند، دستگاه تسویه در کارخانه تعبیه و پس از تسویه پسابها، اقدام به رها سازی آب های پاکیزه در نهرها کنند.

وی اظهار داشت: از آخرین اقدامات سازمان محیط زیست در جهت سالم سازی آب آبیاری مزارع سبزی تهران اطلاع دقیقی ندارم، اما بررسی مزارع جنوب پایتخت را در دستور کار فوری برنامه های شورای شهر و کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر داریم. بزودی شرایط  مزارع و همچنین کارگاه ها، واحد تولیدی یا کارخانه های مستقر در منطقه جنوب تهران را دوباره از نزدیک بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ می کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای پنجم شهر تهران با تاکید بر این که پس از بازدید از مزارع کشت سبزی، اقدامات لازم برای بهینه سازی آب ها انجام خواهد شد، عنوان کرد: شورای شهر کار اجرایی انجام نمی دهد، اما گزارش ها را در اختیار شهرداری تهران قرار می دهیم و بر روند اجرای صحیح آن ها نظارت مستمر خواهیم داشت. 

وی یادآور شد: به مردم تهران این قول را می دهیم که معضل وجود فاضلاب در نهرها و مزارع جنوب تهران را تا حل کامل مساله، پیگیری خواهیم کرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *