شناسه خبر: 12379 منتشر شده در مورخ: 1396/6/25 ساعت: 09:47 گروه: اجتماعی  
معابر تهران وضعیت مناسبی برای معلولان ندارد

معابر تهران وضعیت مناسبی برای معلولان ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وضعیت معابر تهران به هیچ وجه برای عبور و مرور معلولین مناسب نیست، گفت: باید کمیته ای در شورا برای رسیدگی به این وضعیت ایجادشود.

به گزارش ایران سپید محمد جواد حق شناس در رابطه با معضل معابر تهران برای عبور و مرور معلولین در سطح شهر، گفت: وضعیت معابر شهری به هیچ وجه برای عزیزان معلول و جانباز مناسب نیست و از این بابت ما وضعیت شهرمان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی افزود: معلولین متاسفانه ضمن اینکه از درد معلولیت رنج می برند، به دلیل نبودن فرهنگ مناسب شهری، نمی توانند در سطح شهر، محل کار یا محل زندگی از حداقل استانداردها برخوردار باشند و جامعه نتوانسته این ملزومات را برای آن ها فراهم کند که این نیازمند بازنگری کلی در نگرش عموم جامعه نسبت به وضعیت معلولین است.

حق شناس در ادامه تصریح کرد: کشور ما جزو یکی از پر تصادف ترین کشورهای جهان قرار دارد و رقم تلفات آن پرتعداد است، به همین دلیل این موضوع تعداد معلولین ناشی از تصادفات را هم به حجم معلولین کشور اضافه کرده و این باعث افزایش معلولین کشورمان از میانگین جهانی است.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به راهکارها برای حل معضلات شهری معلولان، اظهار کرد: ما باید به سمت شکل دادن یک کمیته دائم در صحن شورا و در زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برویم، بعد از شکل گیری این کمیته باید تسهیلات، زمینه ها و برنامه هایی که وضعیت زندگی شهری را برای معلولین فراهم می‌کند به شورا ارایه شود، قطعا بررسی‌ها و اقدامات در این حوزه و نتایج آن مورد حمایت شورا قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: باور داریم مهم ترین و بهترین اقدامی که می توان برای بهبود وضعیت عبور و مرور معلولین صورت داد، به کار گرفتن مشارکت همگانی است زیرا امکانات شهرداری و مقدورات شورا به حدی نیست که بتواند تحولات اساسی در این حوزه ایجاد کند، این کار باید با مشارکت عموم مردم انجام شود.

حق شناس ادامه داد: هم چنین باید استانداردها، قوانین و ضوابطی در نظر گرفته شود تا معماری اماکن عمومی و ساختمان‌های جدیدی که ساخته می‌شوند، به گونه ای باشد که پله، آسانسور و معابری برای دسترسی و نقل و انتقال راحت معلولین را فراهم آورد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *