شناسه خبر: 12378 منتشر شده در مورخ: 1396/6/25 ساعت: 09:42 گروه: اجتماعی  
بخشی از جریمه های راهنمایی و رانندگی باید به بهزیستی بازگردد

بخشی از جریمه های راهنمایی و رانندگی باید به بهزیستی بازگردد

سرپرست مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: باید قانون را به این سمت ببریم که بخشی از جریمه های راهنمایی و رانندگی به بهزیستی بازگردد.

به گزارش ایران سپید محمدعلی کوزه‌گر افزود: تصادفاتی که در جاده ها می شود مشمول جریمه هایی می شوند اما این بهزستی است که باید معلولیت های ایجاد شده در این تصادفات را پاسخگویی کند و سامان دهد بنابراین بخشی از جریمه های راهنمایی و رانندگی باید به بهزیستی داده شود.

وی تصریح کرد: ماشین های تولید شده از سوی خودروسازان نیز ناایمن هستند و بارها موجب تصادف می شوند و معلول به بهزیستی می فرستند . بنابراین این شرکت ها نیز باید از این اتفاق ها، پیشگیری کنند و با انعقاد تفاهم نامه با بهزیستی، ابتدا به مباحث پیشگیری بپردازند و سپس تدابیری درصورت ایجاد معلولیت با این خودروها ، اتخاذ کنند ؛ آنها باید به این مساله فکر کنند که اگر معلول ایجاد کردند، چه کسی باید هزینه های درمانی آنان را بپردازد. 
وی تاکید کرد: مسئولیت اجتماعی، بحث پذیرفته شده در دنیا است. بنابراین بهزیستی با همه شرکت ها و نهادهایی که در زمینه مسئولیت اجتماعی خود وارد شوند، همکاری می کند. 
سرپرست مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: ما در راستای ارتقای فرهنگ مسئولیت پذیری و مسئولیت اجتماعی به ویژه سلامت اجتماعی در جامعه وظیفه داریم که فعالیت کنیم.
کوزه گر افزود: مسئولیت اجتماعی به آن معنا است که شرکت ها، نهادها، سازمان ها و ادارات را تشویق و ترغیب به عمل خیرخواهانه کنیم.
وی ادامه داد: این درحالی است که بسیاری از این شرکت ها، آسیب رسان هستند، یعنی آسیب های اجتماعی ایجاد می کنند؛ بنابراین لازم است برای پیشگیری از آسیب اجتماعی و در صورتی که این آسیب ایجاد شد، در جهت رفع و درمان این آسیب ها، وظیفه اجتماعی خودشان را انجام دهند. بطورمثال بسیاری از شرکت های دارویی، داروهای آنان عوارض جسمی و فردی دارد. برخی محصولات شرکت ها نیز آسیب های اجتماعی ایجاد می کنند و برخی تولیدات مانند برخی خودروها، معلولیت ایجاد می کند. 
سرپرست مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: بسیج مستضعفین، برخی شرکت های آرایشی و بهداشتی و اپراتورهای تلفن در رابطه با مسئولیت اجتماعی با بهزیستی تفاهم نامه دارند. 
کوزه گر درباره مسئولیت اجتماعی شرکت ها خاطرنشان کرد: یک بخش از این مسئولیت اجتماعی می تواند تهیه بسته های ویژه مددجویان بهزیستی باشد؛ یا اینکه یک شرکت آرایشی و بهداشتی برای 220 معلول اشتغال ایجاد کرده است و در تفاهم نامه جدیدی که در حال امضا است قول داده اند پنج هزار فرد دارای معلولیت دیگر را نیز بکار گیرند.
وی ادامه داد: اینگونه اقدامات، مسئولیت اجتماعی است و وظیفه همه شرکت ها است که چنین اقداماتی را انجام دهند.
به گفته وی، شرکت دیگری در مشهد یکهزار و 500 فرد دارای سوء سابقه را استخدام کرده است که اینکار برای بازگشت افراد به زندگی انجام شده است.
کوزه گر تاکید کرد: اینگونه اقدامات باید از سوی شرکت های ماشین سازی نیز انجام شود .
وی یادآور شد: بهزیستی با برخی شرکت ها مانند نظام پزشکی و کانون وکلای دادگستری و برخی وزارتخانه در راستای مسئولیت اجتماعی تفاهم نامه ای دارد./ ایرنا

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *