شناسه خبر: 12321 منتشر شده در مورخ: 1396/6/7 ساعت: 14:52 گروه: اجتماعی  
۷۰ درصد تجهیزات توانبخشی تولید داخلی است

۷۰ درصد تجهیزات توانبخشی تولید داخلی است

سومین نمایشگاه بین المللی تخصصی خدمات توانبخشی معلولان، جانبازان و صنایع و تجهیزات وابسته سه شنبه 7 شهریور 1396 در نمایشگاه بین‌المللی مصلی بزرگ تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایران سپید محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: توسعه تجهیزات توانبخشی و حمایت از تولید کنندگان داخلی در این عرصه جزء مهمترین اولویت‌های سازمان بهزیستی کشور است. توسعه تجهیزات توانبخشی از اولویتهای سازمان بهزیستی است.

سومین نمایشگاه بین المللی تخصصی خدمات توانبخشی معلولان، جانبازان و صنایع و تجهیزات وابسته سه شنبه 7 شهریور 1396 در نمایشگاه بین‌المللی مصلی بزرگ تهران آغاز به کار کرد.

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی خدمات توانبخشی معلولان، با تبریک هفته دولت، اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور، سازمان بهزیستی حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات توانبخشی را در زمره مهمترین اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

وی افزود: در نمایشگاه تجهیزات توانبخشی امسال، بیش از 77 غرفه به ارائه و معرفی تجهیزات خود در عرصه توانبخشی می‌پردازند و این تجهیزات با رشد 15 درصدی همراه است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر تولید کنندگان داخلی در زمینه تولیدات سمعک اگر بتوانند نیازمندی‌های توانبخشی این حوزه را تولید و تأمین کنند، از حمایت‌های ویژه سازمان بهزیستی برخوردار می شوند.

محسنی بندپی ادامه داد: مسئولان در عرصه توانبخشی و حمایت از معلولان نیازمند، باید با یکدیگر همکاری کنند و اجازه ندهند که رنج و آلام این افراد تشدید شود.

وی خاطرنشان کرد: سلامتی با هیچ ثروتی قابل مقایسه نیست و سیاستگذاران و متولیان حوزه سلامت باید بر حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه به ویژه معلولان اهتمام کنند، در این میان گاهی نیاز به برنامه ریزی‌های پیشگیرانه و مداخله کننده احساس می‌شود و این وظیفه بر دوش مسئولان حوزه توانبخشی و سلامت است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: تلاش متولیان حوزه توانبخشی باید بر بازگرداندن و بازتوانی معلولان و به جا آوردن نقش اجتماعی آن ها معطوف باشد و در این راستا بهترین راهکار، حمایت از تولید کنندگان تجهیزات توانبخشی است.

محسنی بندپی افزود: خدمات توانبخشی باید بر اساس استانداردهای مطلوب و مورد تأیید متخصصان و علوم روز به معلولان و مددجویان حوزه سلامت عرضه شود تا فرد معلول دچار رنج مضاعف نشود.

در ادامه این مراسم  نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: امروزه بیش از ۷۰ درصد تجهیزات توانبخشی نتیجه تلاش تولید کنندگان داخلی در عرصه توانبخشی است.

۷۰ درصد تجهیزات توانبخشی حاصل تلاش تولید کنندگان داخلی است

نحوی نژاد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی خدمات توانبخشی اظهار داشت: امروزه بیش از ۷۰ درصد تجهیزات توانبخشی نتیجه تلاش تولید کنندگان داخلی در عرصه توانبخشی است.

وی افزود: تلاش بر این است تا تولید تجهیزات توانبخشی در منطقه به طور کامل به تولیدکنندگان توانمند داخلی واگذار شود تا در عرصه های بین المللی این صنعت، حرف نخست را بزنیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: تجهیزات و خدمات معلولان در منازل هم به طور گسترده در حال پیشرفت و توسعه است و اگر قرار باشد که به معلولان بگوییم در منزل بمانند، این امر تنها با توسعه امکانات این افراد در منازل محقق می‌شود.

نحوی نژاد ادامه داد: نمایشگاه تجهیزات توانبخشی علاوه بر حمایت از معلولان که جامعه هدف هستند، در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کنندگان داخلی به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه فعالیت سازمان بهزیستی و واحد توانبخشی این سازمان، تنها در تولید و عرضه ویلچر خلاصه نمی شود و این سازمان به عنوان یک نهاد هدایت کننده، آموزشگر، محقق و سیاستگذار خدمات خود را به جامعه هدف خود ارائه می کند و به عنوان یک برند سیاستگذار در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می کند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: آموزش جامعه هدف در قالب کارگاه‌های مختلف در نمایشگاه، بخشی از برنامه های پیش بینی شده در نمایشگاه توانبخشی امسال است.

در ادامه با حضور مشئولان همچون دکتر بندپی، دکتر نحوی نژاد، دکتر زهرا نوع پرست، دکتر صفاری فرد و جمعی از مسئولان ان جی او ها و تولیدکنندگان سومین نمایشگاه تجهیزات توانبخشی افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم  با حضور مسئولان سازمان بهزیستی اولین چاپگر بریل ایرانی ویژه نابینایان در غرفه بنیاد روشندلان اصفهان رونمایی شد. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *