شناسه خبر: 12318 منتشر شده در مورخ: 1396/6/7 ساعت: 08:44 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 7 شهریور 1396

روزنامه سه شنبه 7 شهریور 1396

آغاز طرح تأمین تجهیزات معلولان حاشیه نشین تهرانی - دولت متعلق به جناح خاصی نیست - حضور 800 فرزند بهزیستی در جشنواره فرزندان مهر - تورم مرداد ماه ۱۰٪ شد - سازهای الکترونیک، محل ملاقات فیزیک و موسیقی - خوردن آووکادو برای تقویت قدرت بینایی و حافظه مفید است - یک دور همی کاملاً فرهنگی در کتابخانه طلوع خاوران - عزم خود را برای کسب سهمیه پارالمپیک جزم کردیم

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 7 شهریور 1396

8 ذی الحجه 1438

29 آگوست 2017

سال بیست و یکم شماره 5655

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

آغاز طرح تأمین تجهیزات معلولان حاشیه نشین تهرانی 2

دولت متعلق به جناح خاصی نیست 5

حضور 800 فرزند بهزیستی در جشنواره فرزندان مهر 7

تورم مرداد ماه ۱۰٪ شد 8

سازهای الکترونیک، محل ملاقات فیزیک و موسیقی 10

خوردن آووکادو برای تقویت قدرت بینایی و حافظه مفید است

یک دور همی کاملاً فرهنگی در کتابخانه طلوع خاوران 13

عزم خود را برای کسب سهمیه پارالمپیک جزم کردیم 17

حوادث

اطالاعرسانی

 

 

.......ویژه

* آغاز طرح تأمین تجهیزات معلولان حاشیه نشین تهرانی: معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران از آغاز طرح تهیه و تأمین تجهیزات مورد نیاز معلولان در حاشیه شهر استان خبر داد. محمدرضا اسدی افزود: با توجه به بررسی صورت گرفته از آمار معلولان، قصد داریم در یک بازه زمانی مشخص تجهیزات مورد نیاز معلولان را در اختیار این گروه از جامعه در مناطق حاشیه ای استان تهران قرار دهیم. وی گفت: از سال گذشته بهزیستی استان تهران برنامه ای را برای معلولان حاشیه نشین و ساکن در سکونتگاههای غیر رسمی تهیه کرده که بر اساس این برنامه طرح تأمین تجهیزات که به صورت کشوری در برخی از استانهای کشور انجام شده، در استان تهران نیز عملیاتی و اجرا شده است. معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با بیان این که در این طرح بنا داریم از معلولان در سکونتگاههای غیر رسمی و حاشیه نشین استان تهران حمایت کنیم، گفت: تجهیزاتی مانند واکر، ویلچر، عصا و... در اختیار این افراد قرار میگیرد. وی با اشاره به این که طرحهای دیگری در راستای توانمند سازی معلولان و به ویژه معلولان جوان در دستور کار قرار دارد، افزود: این برنامه ها تهیه و تدوین شده و در ۶ ماهه دوم سال ۹۶ اجرایی میشود.

* معلمان استثنایی از مؤثرترین نیروهای آموزش و پرورش هستند: معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: معلمان استثنایی از مؤثرترین نیروهای آموزش و پرورش هستند که برای تربیت دانشآموزانی که نیازهای ویژه دارند، از جان و دل مایه میگذارند. احمد عابدینی، معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به مطالبی که این روزها درباره معلمان استثنایی از قول وی در برخی سایتها مطرح شده است، اظهار داشت: من بارها گفته ام و بار دیگر میگویم، چون در درجه اول یک معلم هستم، مؤکداً تکرار میکنم، برای همه معلمان عزیز، به ویژه معلمان پرتلاش و صبور استثنایی احترام ویژه ای قائلم و دستان گچ اندود و یاریگر آنان را خاضعانه میبوسم. وی افزود: بی شک آنچه این روزها در رسانه ها بدون تحقیق از صحت و سقم آن نقل شده، دستمایه تحلیلهای عجیب و غریب قرار گرفته است، تقطیع شده و شکل ناقص حرفهای بنده بوده است.

عابدینی با اشاره به صحبتهای تحریف شده اش بیان داشت: من نه چنین حرفی زده ام و نه چنین باوری دارم. تمام تأکید من بر اساس قانون، جذب منابع انسانی متناسب با وظایف و مأموریتهای پیشبینی شده است که باید واجد صلاحیتها و توانمندیهای لازم باشد. وی با اشاره به نقش و جایگاه معلمان استثنایی در نظام تعلیم و تربیت، گفت: معلمان استثنایی از مؤثرترین نیروهای آموزش و پرورش هستند که برای تربیت دانشآموزانی که نیازهای ویژه دارند، از جان و دل مایه میگذارند، معلمان این گروه از دانشآموزان باید از شرایط، ویژگیها و صلاحیتهای خاصی برای تدریس در مدارس استثنایی برخوردار باشند که هر فردی توانایی و هنر چنین کار دشواری را ندارد.

 

.......سیاسی

* دولت متعلق به جناح خاصی نیست. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان این که دولت دوازدهم متعلق به جناح خاصی نیست، تأکید کرد: تلاش بر این بوده که هر دو دولت آقای روحانی فراجناحی باشد و شایستگان و هر کسی که مشی اعتدالی دارد، از هر تفکری در دولت حضور داشته باشد.

* جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در مراسم تکریم و معارفه وزرای پیشین و جدید ارتباطات گفت: بر اساس شناختی که در همین دوران مسئولیت از محمدجواد آذری جهرمی، وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات پیدا کردم، میتوانم این اطمینان را بدهم در عمل کسانی که به هر دلیلی ابهام داشتند و مطلبی به حق یا ناحق علیه وی گفتند، بعداً مجبور میشوند یک روز حلالیت بطلبند.

* محمدجواد ظریف، وزیر  خارجه در پیامی درگذشت ابراهیم یزدی، وزیر اسبق خارجه و مبارز برجسته دوران ستمشاهی را به خانواده و کلیه بازماندگان آن فقید سعید  تسلیت گفت.

* کمالوندی، معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان این که قدرت نظامی به تنهایی نمیتواند اقتدار بین المللی ایجاد کند، در زمینه شفاف سازی و رفع برخی ابهامات و اهداف سوء رسانه ای گفت: قرار است در آینده نزدیک اصحاب رسانه را به سایت رآکتور آب سنگین خنداب ببریم که واقعیت را خودشان ببینند.

* فرید موسوی، نماینده مردم تهران، رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی شد. همچنین فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس به عنوان سخنگوی فراکسیون جوانان مجلس انتخاب شد.

* سامانه سما، سمیع و بصیر پدافند هوایی درحوزه های راداری، هواشناسی نظامی و یکپارچه سیستم اطلاعاتی پدافند هوایی با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا رونمایی شد.

 

 

 

.......اجتماعی

* حضور 800 فرزند بهزیستی در جشنواره فرزندان مهر:  آرام، مدیر کل بهزیستی مازندران در آئین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فرهنگی-ورزشی فرزندان مهر در مجتمع شهید عظیمی بابلسر، گفت: در این مراسم 800 نفر پسر و دختر زیر پوشش بهزیستی، از 31 استان کشور حضور دارند. وی افزود: شرکت کنندگان به مدت 10 روز در رشته های ورزشی والیبال، فوتسال، شنا، شطرنج، دو و میدانی، آمادگی جسمانی و تنیس با هم رقابت خواهند کرد. وی با بیان این که دوازدهمین جشنواره فرهنگی-ورزشی فرزندان مهر ویژه پسران و دختران است، گفت که در این جشنواره 30 ورزشکار مازندرانی شرکت دارند که 20 نفر دختر و بقیه پسر هستند.
وی افزود: تمام تلاش سازمان بهزیستی این است که هر ساله با رفع نواقص به نحو احسن این جشنواره برگزار شود تا فرزندان دلبند ما بیشترین استفاده را از برگزاری این جشنواره ببرند.
 

 

......اقتصادی

* نرخ دام زنده در آستانه عید قربان به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. پوریان، رئیس سابق شورای تأمین کنندگان دام زنده گفت: میانگین قیمت هر کیلوگرم دام زنده به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است، اما مشکلی برای تأمین دام و لاشه مورد نیاز مردم در ایام عید قربان وجود ندارد.

* تورم مرداد ماه ۱۰ درصد شد:

نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به مرداد ماه ۱۳۹۶ نسبت به دوازده ماه منتهی به مرداد ماه ۱۳۹۵ بر اساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۵ معادل ۱۰ درصد است. شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در مرداد ماه ۱۳۹۶ به عدد ۱۰۷.۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش یافت. نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی برای مرداد ماه در حالی است که معاون مرکز آمار ایران، نرخ تورم مرداد ماه برای نقاط شهری را 7.7 درصد، نقاط روستایی را 8.8 درصد و تورم ملی را ٧.٩ درصد اعلام کرد.

......بهداشت و سلامت

* خوردن آووکادو برای تقویت قدرت بینایی و حافظه مفید است: نتایج مطالعه جدید محققان دانشگاه تافتس آمریکا بر روی ۴۰ فرد سالم ۵۰ سال به بالا که به مدت ۶ ماه هر روز یک آووکادو تازه میخوردند، نشان داد که میزان لوتئین چشمهایشان افزایش یافت و عملکرد شناختیشان هم بهبود یافت. لوتئین رنگدانه موجود در میوه ها و سبزیجات است که در خون، چشم و مغز تجمع کرده و به عنوان یک عامل ضد التهابی و آنتی اکسیدانی عمل میکند. نتایج این مطالعه جدید آشکار میسازد که میزان لوتئین موجود در چشم در افراد مصرف کننده آووکادو تازه در مقایسه با گروه مصرف کننده مکمل لوتئین، بیش از دو برابر شده بود. کمبود لوتئین موجب افزایش خطر ابتلا به بیماریهای وابسته به سن، از جمله از دست دادن بینایی یا اختلالات مانند دژنراسیون ماکولا و آب مروارید میشود. لوتئین از سلولهای سالم با متوقف کردن رشد سلولهای بدخیم محافظت میکند.

.......آهنگ و درنگ

* سازهای الکترونیک، محل ملاقات فیزیک و موسیقی: پیشرفت در علوم مختلف از جمله فیزیک، مکانیک و الکترونیک، همه جوانب زندگی آدمهای قرن بیستمی را در بر گرفت. به طوری که هیچ بخشی را نمیتوان یافت که از این پیشرفتها تأثیر نپذیرفته باشد. از جمله حوزه هایی که تأثیر فراوانی از این پیشرفتها به خود دید، موسیقی بود. مکاشفات انسان در عرصه فیزیک صوت و احاطه اش به دانش الکترونیک، نه تنها با ضبط آثار موسیقایی و ابداع امکانات صدابرداری به منظور بهتر شنیده شدن صداها، که حتی با طراحی و ساخت سازهای جدید، دنیای موسیقی را دستخوش تحول کرد. سازهای تازه ای ساخته شد که تعدادشان آن قدر قابل توجه بود که نویسندگان کتب سازشناسی را وا داشت در دسته بندیهای تازه خانواده های سازها، خانواده ای به نام «سازهای الکترونیکی» را هم به رسمیت بشناسند و اساساً سبک تازه ای هم در ارائه موسیقی به نام به سبکهای پیشین افزوده شد. «کیبورد» را شاید بتوان شناخته شده ترین ساز در میان سازهای الکترونیک به حساب آورد. همانطور که از اسمش بر میآید، سازی است که به کمک یک صفحه کلید نواخته میشود. صفحه کلید در سازهای کلاویه ای موسیقی به شستیها و اهرمهایی گفته میشود که به ترتیب ویژه ای کنار هم قرار دارند و با فشردن آنها صدایی با بسامد مشخص تولید میشود. کیبورد الکتریک، سازی الکترونیک و کلاویه ای است. آهنگسازان معمولاً در کنار نام کیبورد، از اصطلاح دیگری هم استفاده میکنند و آن هم واژه «Synthesizer)» است. سینتسایزر ساز برقی یا ترکیب کننده) ابزار الکترونیکی است که قادر به تولید انواع مختلف صدا و ترکیب سیگنالهای با فرکانس متفاوت است. سینتسایزر به جای تولید صدای مستقیم طبیعی سیگنالهای الکتریکی میسازد که میتواند متعاقباً از داخل بلندگو یا هدفون پخش شود. سینتسایزرها غالباً، ولی نه الزاماً توسط کلاویه های پیانویی کنترل میشوند که منجر به دسته بندی آنها در رده کیبوردها میشود. این ساز الکترونیکی میتواند طیف گسترده ای از صداها را تولید نماید؛ همچنین میتواند همانند سازی سازهای دیگری مانند فلوت یا گیتار را به خوبی انجام دهد یا نواهای نامتعارف تولید کند. «ترمین» هم از دیگر سازهای موسیقی الکترونیکی است. ترمین (Theremin) در سال ۱۹۱۹ توسط لئون ترمین، فیزیکدان روسی اختراع شد. امروزه این ساز منحصر به فرد بسیار مورد توجه هنرمندان قرار گرفته است. ترمین نه تنها شبیه هیچ سازی نیست، بلکه شیوه نواختن آن هم منحصر به فرد است. به این ترتیب که این ساز بدون لمس شدن نواخته میشود. صدا توسط دو نوسان ساز به وجود میآید که با هم به ارتعاش در میآیند. یکی از نوسان سازها در فرکانسی با طیفی بالاتر از حد شنوایی انسان عمل میکند و فرکانسهای نوسان ساز دیگر با ورود دست به میدان مغناطیسی تغییر میکند. ضربآهنگ فرکانس که تفاوت میان فرکانسهای دو نوسان ساز است، صدایی است که میشنویم. همنوازی عجیب ترمین و پیانو را در سایت بشنوید.

.......گزارش فرهنگی

* یک دور همی کاملاً فرهنگی در کتابخانه طلوع خاوران: عصر چهارشنبه هفته گذشته، اول شهریور ماه جاری، جمعی از علاقه مندان نابینا و کم بینا به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه طلوع خاوران فرهنگسرای خاوران گرد هم جمع شدند تا با حضور سیامک گلشیری، از داستان نویسان مشهور این سالها، رمان «آخرین رؤیای فروغ» نوشته این نویسنده را نقد و بررسی کنند. – از میزان علاقه نابینایان به مطالعه لذت بردم:  در حاشیه این جلسه، سیامک گلشیری در گفتگو با ایران سپید، ضمن ابراز خورسندی از حضورش در جلسه نقد و بررسی آثارش توسط نابینایان اظهار داشت: «نکته ای که برای خودم جالب توجه بود، میزان بالای علاقه مندی شهروندان نابینا به مطالعه است. معلوم بود دوستان رمان را مطالعه کرده و با ذهنی آماده بحث میکردند. کاملاً مشخص است که تا چه میزان به ادبیات علاقه مندند؛ مخصوصاً وقتی داستانهای مرا با نویسندگان مشهور جهان مقایسه میکردند.» نویسنده مجموعه «لاک قرمز» پایین بودن سرانه مطالعه در کشور را یک بحران دانست و اظهار داشت: «من همه جا به این موضوع اشاره میکنم که پایین بودن سرانه مطالعه در ایران، یک بحران است و ریشه های آن را هم میتوان در سیستم آموزشی مدارس جستجو کرد. خیلی از مواد درسی دانشآموزان امروز و حتی دیروز، فایده چندانی نه در دوران تحصیل، بلکه بعدها برای دانشآموزان ندارد. از طرفی، متأسفانه رسانه ملی هم به این موضوع توجه لازم را نشان نمیدهد.» گلشیری در پایان، حمایت از تولید کتاب برای نابینایان را مهم دانست و اظهار داشت: «من معتقدم در صورتی که بسترهای مناسب برای ناشران فراهم شود، خود آنها برای تولید کتاب گویا ویژه نابینایان پیش قدم میشوند، اما با اتفاقاتی مثل عدم رعایت قانون کپی رایت و انتشار غیر مجاز کتابهای صوتی در سایتهای مختلف، ناشران دلسرد میشوند. یکی از کتابهای خود من با خوانشی غیر صحیح در سایتها بارگذاری شده بود؛ در حالی که راوی مرد بود، خانمی گویندگی کرده بود. خب این خوانش صحیح نیست. اگر ناشران و نویسنده ها از اجرا و پیگیری قانون کپی رایت، اطمینان پیدا کنند، حتی در مواردی مثل شکل صحیح گویندگی کتابها هم همکاری میکنند.» - بزرگ سالها خیلی استقبال نمیکنند: نرگس اسلامی شرار، مسئول کتابخانه طلوع خاوران، در حاشیه جلسه نقد و بررسی کتاب، در گفتگو با ایران سپید، از کمرنگ شدن استقبال بزرگ سالان از چنین جلساتی ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: «قبل از این که کتابخانه طلوع مستقل شود، خود من در جلساتی که کتابخانه فرهنگسرای خاوران با عنوان یک نویسنده، یک کتاب برگزار میکرد، شرکت میکردم و با خودم در این اندیشه بودم که روزی نظیر این جلسات را برای همنوعانم برگزار کنم. با افتتاح کتابخانه طلوع، این فکر در ذهنم تقویت شد . با همکاری دوستان، برای هرچه بهتر برگزار شدن جلسات، تصمیم گرفتیم در صورت دعوت از نویسنده ای که کتابش ضبط نشده، به سرعت کتاب را ضبط کنیم و در اختیار علاقه مندان به حضور در جلسه قرار دهیم. حتی امکان تأمین هزینه ایاب و ذهاب را هم برای دوستان فراهم کردیم، چون رفت و آمد، یکی از معضلات ما نابینایان است. اما متأسفانه با استقبال کم بزرگ سالان مواجه شدیم.» شرار در ادامه صحبت خود، بر ریشه یابی این مسأله اشاره کرد: «به نظرم باید برای حل این مسأله ریشه یابی و علت یابیهای دقیق انجام شود که نه اینجا، بلکه نظایر این جلسات در جاهای دیگر هم دچار این آسیب نشوند.» نرگس شرار در پایان به فعالیتهای تازه این کتابخانه اشاره کرد و اظهار داشت: «برگزاری کلاسهای مهارتهای فردی، فن بیان و قصه نویسی برای گروه سنی کودکان و نوجوانان، یکی از مهمترین کلاسهای ماست که مشغول برگزاریش هستیم. علاوه بر این، تولید 3-4 عنوان کتاب در ماه را همچنان داریم و در صورت آماده شدن استودیو، این تعداد را افزایش خواهیم داد. اخیراً هم اقدام به انتشار نسخه بریل مجموعه شعر «بی چشمداشت» اثر موسی عصمتی، شاعر نابینا کردیم که مورد استقبال واقع شده است.»

.......ورزشی

* عزم خود را برای کسب سهمیه پارالمپیک جزم کردیم: مهدی نباتی، سرمربی تیم ملی گلبال مردان پس از کسب عنوان نایب قهرمانی و سهمیه مسابقات جهانی در رقابتهای قهرمانی آسیا گفت: دو سال از مسابقات بین المللی دور بودیم و نگرانیهای من هم بیعلت نبود، چون تیمهای حاضر در این رقابتها، تمرین کرده و آماده بودند. عراق، استرالیا و ژاپن خیلی خوب کار کرده بودند و سطح تیم چین نیز بهتر از قبل بود. این تیم قویترین حریف ما بود و در فینال، برابر تیم ما قرار گرفت و پیروز شد. نباتی ادامه داد: از عملکرد شاگردانم در این پیکارها راضی هستم. در این مسابقات نگران چند ورزشکار آسیبدیده بودیم که از هر نفر به صورت متناوب استفاده کردیم تا آسیبدیدگی، مانع عملکرد خوب تیممان نشود. وی به کسب سهمیه مسابقات جهانی سوئد اشاره کرد و گفت: حالا که سهمیه جهانی را به دست آورده ایم، باید عزم خود را برای کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو جزم کنیم، چون سهمیه این بازیها در مسابقات جهانی توزیع میشود. نباتی افزود: باید اردوهای آمادگی تیم ملی را زودتر آغاز و تیم ملی را برای حضور پرقدرت در مسابقات جهانی آماده کنیم. ما در این مسابقات کار سختی داریم، اما تلاشمان را برای کسب بهترین نتیجه به کار میبندیم. این مسابقات، اواخر خرداد ماه سال آینده در سوئد برگزار میشود. سرمربی تیم ملی گلبال در پایان یادآور شد: در پایان مسابقات گلبال قهرمانی آسیا، عنوان بهترین خط دفاع به تیم ایران داده شد و محمد سرنجی هم به عنوان نفر دوم بهترین گلزن مسابقات شناخته شد.

* امیدهای والیبال ایران قهرمان جهان شدند: تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در آخرین مسابقه خود در رقابتهای قهرمانی جهان، موفق به شکست روسیه شد تا برای دومین بار به مدال طلای این رقابتها دست یابد. ایران در دیدار نهایی این مسابقات، به مصاف روسیه رفت و 3 بر 1 به پیروزی رسید تا با هشت پیروزی متوالی، قهرمان شود.

 

.......حوادث

* سرقت برای درمان همسر سرطانی! مردی که همراه سایر همدستانش به اتهام سرقتهای سریالی دردادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاده بود، در دفاع ازخود گفت: «من به خاطر درمان همسرم دست به دزدی زدم.» سرقتهای این باند از دو سال پیش در غرب تهران به صورت سریالی و با دستبرد به وسایل منازل از حوله و لباس گرفته تا پول و طلا آغاز شد تا این که متهمان به دام پلیس افتادند. با ارسال پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران، صبح یکشنبه متهمان در دادگاه در برابر قضات ایستادند و سردسته این باند که در اغلب موارد ریشتراش، رایانه، حوله و لباس به سرقت برده بود مدعی شد هزینه شیمی درمانی همسر بیمارش زیاد بود و برای این که بتواند پول درمان همسرش را تأمین کند، به سرقت روی آورده بود. در پایان جلسه، با توجه به این که آنها از 15 شاکی رضایت گرفته بودند، قضات به آنها فرصت دادند تا بتوانند از سه شاکی باقی مانده کسب رضایت کنند.

.......اطلاع رسانی

* به اطلاع کلیه علاقمندان میرساند، خانه نور ایرانیان بصیر امسال نیز همانند سالهای گذشته در سومین نمایشگاه بین المللی تخصصی خدمات توانبخشی معلولین، جانبازان، صنایع و تجهیزات وابسته شرکت و به ارائه محصولات خود با تخفیفات ویژه اقدام مینماید. لذا از عموم نابینایان عزیز دعوت به عمل میآید که از 7 الی 10 شهریور ماه از ساعت 11 الی 19 و در روز جمعه از ساعت 14 الی 20 از غرفه خانه نور واقع در تهران، خیابان شهید بهشتی، مجموعه چهل سرای مصلای امام خمینی (ره) راهرو B، غرفه B20  بازدید فرمایند.

* نمایندگی کانون نابینایان شهرستانهای سوادکوه شمالی و سوادکوه افتتاح شد، لذا از کلیه نابینایان و کم بینایان شهرستانهای نامبرده دعوت به عمل میآید تا جهت بهره مندی از فعالیتها و امکانات کانون، عضو شده و با تلفنهای 01142447173 و 09393647305 تماس حاصل فرمایند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *