شناسه خبر: 12312 منتشر شده در مورخ: 1396/6/6 ساعت: 09:25 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 6 شهریور 1396

روزنامه دوشنبه 6 شهریور 1396

سالم سالاری تبعیض نوین علیه معلولان - باید اقتصاد را از نفت خلاص کنیم - برگزاری آزمون استخدامی شرکتهای دانش بنیان - پیشبینی صادرات 150 هزار تن پسته - سیگارها خاموش، اراده ها روشن "بخش سوم" - از زبان صمیمی یک مسئول استودیو "پایانی" - کسب نایب قهرمانی گلبال آقایان در تایلند - رد ادعای جنون شوهری که با چاقو به جان همسرش افتاد

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 6 شهریور 1396

6 ذی الحجه 1438

28 آگوست 2017

سال بیست و یکم شماره 5654

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

سالم سالاری تبعیض نوین علیه معلولان 2

باید اقتصاد را از نفت خلاص کنیم 5

برگزاری آزمون استخدامی شرکتهای دانش بنیان 7

پیشبینی صادرات 150 هزار تن پسته 9

سیگارها خاموش، اراده ها روشن "بخش سوم" 10

از زبان صمیمی یک مسئول استودیو "پایانی" 13

کسب نایب قهرمانی گلبال آقایان در تایلند 16

رد ادعای جنون شوهری که با چاقو به جان همسرش افتاد

اطلاعرسانی

 

.......ویژه

* «سالم¬سالاری» تبعیض نوین علیه معلولان: سهیل معینی، مدیر عامل شبکه تشکلهای نابینایان و کمبینایان کشور و رئیس هیأت مدیره کانون سراسری تشکلهای معلولین کشور در نامه ای خطاب به شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهوری در حقوق شهروندی، اعتراض خود را نسبت به شیوه نامه استخدامی سازمان آموزش و پرورش اعلام کرد. در این نامه آمده است: 1. در شیوه نامه مذکور (حتی پس از وعده اعمال اصلاحیه از سوی جناب آقای چهاربند، رئیس محترم مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش)، اصل مسلم، عدم صلاحیت شهروندان معلول برای تدریس در نظام عادی و عمومی آموزش و پرورش و صرفاً محق بودن آنان برای تدریس و کار در مدارس استثنائی است. این اصل تجسم «سالم سالاری» به عنوان یکی از اشکال نوین برتری طلبی و تبعیض در میان انسانها مبتنی بر این نگاه است که افراد سالم حق بقا دارند و افرادی که علیرغم کلیه شایستگیهای علمی و اخلاقی، محکوم به حذف از عرصه خدمتگذاری به جامعه اند. 2. اشتغال به شغل شریف معلمی مستلزم مجموعه ای از دانشهاست که حفاظت از کرامت انسانی دانشآموزان را میسر میکند و نه چیز دیگر. نظام عمومی آموزش و پرورش محق است آزمونهایی برای احراز مهارتها و صلاحیتهای پیش گفته در میان متقاضیان شغل معلمی برگزار کند و حتی این مهارتها و صلاحیتها در طول زمان پایش و ارتقا یابد. اما معلمان دارای این مهارتها از میان انسانهای همین جامعه با تمام تفاوتها و محدودیتهایشان انتخاب میشوند، نه از میان الیت اصلاح نژاد شده انسانهای سالم.

3. در خصوص اعمال سهمیه 3 درصد استخدامی افراد معلول، نخست پیش فرض مسئولین محترم آموزش و پرورش الزام اشتغال به تدریس این افراد در آموزش و پرورش استثنائیست که تبعیضآمیز بودن آن در بند 1 و 2 توصیف شد. دوم، این سهمیه بر اساس مصاحبه جناب آقای چهاربند با روزنامه اعتماد، مورخ پنجشنبه 2/6/1396 به سازمان بهزیستی و بر اساس توافق با سازمان آموزش و پرورش استثنائی تفویض شده است که نه مبنای حقوقی دارد و نه مبنای اجرایی. زیرا بسیاری از افراد معلول تحصیلکرده و متقاضی ورود به آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش شناخته میشوند و سازمان بهزیستی از وجود آنان آگاه نیست. سوم، حذف افراد معلول از کلیه آزمونهای استخدامی کشور و ارجاع آنان به سازمان بهزیستی به معنای حذف فرصتهای برابر مشارکت برای شهروندان معلول است. 4. الزام ورود افراد دارای معلولیت متقاضی تدریس به آموزش و پرورش استثنائی و تدریس در مراکز خاص، خود جلوه ای دیگر از تبعیض است. از جناب عالی میخواهیم این درخواست جامعه شهروندان دارای معلولیت کشور را تا رفع هر گونه تبعیض و احترام به مفاد قوانین کشور، از جمله پیمان نامه جهانی حقوق افراد دارای معلولیت پیگیری کرده و به فرجام برسانید.

 

.......سیاسی

* باید اقتصاد را از نفت خلاص کنیم. روز شنبه رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهوری و هیئت دولت دوازدهم، بیانات بسیار مهمی را ایراد فرمودند که مهمترین آن را در زیر میخوانید: - اقتصاد باید اولویت همه اعضا و بخشهای دولت باشد. - وزارتخانه هایی مانند اقتصاد، صنعت، معدن، تجارت و جهاد کشاورزی مستقیماً در مسائل مهمی نظیر تولید و اشتغال مسئولیت دارند. - آمارهای ارائه شده در بخش اقتصاد بر اساس مبانی علمی مطرح میشود، اما این آمارها به طور کامل و در همه جا، نشان دهنده وضع واقعی کشور و زندگی مردم نیست، بنا بر این در این میان مشکلی وجود دارد که باید آن را شناخت و حل کرد. - درباره رکود هم آمارهای اعلام شده درست است، ولی هنوز واحدهای کوچک و متوسط فراوانی وجود دارد که زیر ظرفیت کار میکنند یا تعطیل شده اند و این واقعیت نشان میدهد که یک جای کار عیب دارد که باید آن را پیگیری و رفع کرد. - مسئولانی که در دولت با اقتصاد، ارتباط مستقیم دارند باید مانند یک تیم هماهنگ، تصمیم گیری و عمل کنند و دیگران نیز به آنها کمک نمایند.

* دکتر روحانی به همراه هیئت دولت دوازدهم برای تجدید میثاق با آرمانهای امام خمینی (ره) روز یکشنبه در مرقد مطهر حضور یافت. دکتر روحانی گفت: دولت دوازدهم با تجربیات دولت یازدهم و دولتهای گذشته امروز آماده تر از چهار سال پیش سکان نظام اسلامی و دستگاه اجرایی کشور را در کنار سایر مسئولان و باهدایت رهبری نظام به دوش گرفته است.

* معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت دوازدهم به منظور ایجاد فرصتهای شغلی برای دختران تحصیلکرده در مراکز دانشگاهی برنامه ویژه طراحی کرده است و به زودی آن را اجرایی میکند.

* کاخ الیزه (نهاد ریاست جمهوری فرانسه) تأیید کرد که امانوئل مکرون طی سه ماه 26 هزار یورو صرف گریم خود کرده است.

.......اجتماعی

* برگزار آزمون استخدامی شرکتهای دانش بنیان: آزمون استخدامی شرکتهای خصوصی و شرکتهای دانش بنیان با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی مرتبط، در سطحی ملی و به صورت گسترده برگزار میشود. قمری، رئیس فناورد، با اشاره به برگزاری این آزمون در سطح ملی بیان کرد: مشاغل و رشته های آزمون نیز بسیار گسترده و متنوع خواهند بود و به زودی جزئیات تکمیلی این آزمون اعلام خواهد شد.

* باغ وحش، جای سگ و گربه نیست: کیانا گودرز، کارشناس ارشد محیط زیست با بیان این که نگهداری از سگ و گربه در باغ وحش معنایی به جز توله کشی ندارد، از مسئولان محیط زیست درخواست کرد طی ابلاغیه ای به باغ وحشها نگهداری از حیواناتی چون سگ و گربه را که با ماهیت باغ وحش مغایر است ممنوع اعلام کنند.

* بهترین سن برای ازدواج دختران و پسران: ناصر صبحی، مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در رابطه با بهترین سن ازدواج جوانان گفت: سن مناسب ازدواج برای دختران از ۱۹ و پسران از ۲۱ سالگی به بعد است.

* دشمن مزاحمین این روزهای پایتخت: امید نوری، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی میگوید: منشأ اصلی سفیدبالکها مزارع هستند و در واقع این آفات از مزارع به سمت شهر حرکت میکنند. علت اصلی طغیان سفیدبالکها این است که امکان زیست شکارگرهای طبیعی این آفات که زنبورها هستند، در شهر تهران از بین رفته است. در تهران درخت میزبان زنبورهایی که شکارگر سفیدبالکها هستند از بین رفته است. بازگیر، رئیس اداره محیط زیست شهر تهران بارها تأکید کرده است که این گونه حشرات عامل و ناقل بیماری نیستند.

 * تسهیلات ویژه برای شرکتهای تولیدی: گمرک ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد شرکتهایی که در سامانه مدیریت کالا به نشانی wms.ir ثبت نام کنند, از تسهیلات ویژه، از جمله معافیت ۴ درصد مالیات علی الحساب برخوردار خواهند شد.

......اقتصادی

* پیشبینی صادرات 150 هزار تن پسته: محسن جلالپور، رئیس انجمن پسته ایران بااعلام این که صادرات پسته کشور در نیمه دوم امسال رونق میگیرد، پیشبینی کرد امسال 150 هزار تن پسته به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون دلار صادر شود. پیشبینی میشود ایران امسال با تولید حدود 235 هزار تن پسته میتواند حجم صادرات را افزایش دهد و بدین ترتیب رکورد تولید پسته از سال 1390 زده خواهد شد. وی میزان صادرات پسته کشور در سال گذشته را به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون دلار اعلام کرد.

* برداشت زعفران نوبرانه از ۱۰ مهر: میری، نایب رئیس شورای ملی زعفران از افزایش حدود ۳ درصدی قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حد اقل قیمت هر کیلوگرم زعفران ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و حد اکثر قیمت آن ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

......آموزشی

* سیگارها خاموش، اراده ها روشن "بخش سوم": از چند دقیقه پس از ترک سیگار تا چند ده سال بعد از آن میتوانید از آثار مثبت این اقدام خود بهره مند شوید. اگر قصد ترک سیگار را دارید از این برنامه و دستور العمل پیروی کنید. برخی از مهمترین آثار مثبت ترک سیگار از این قرارند: 1- 20 دقیقه بعد از استعمال آخرین سیگار: فشار خون شما پایین میآید و متعادل میشود، حرارت دستها و پاهای شما افزایش مییابد و به حد طبیعی میرسد. 2- 8 ساعت بعد از ترک سیگار: اکسیژن خون شما افزایش مییابد، نیکوتین و مونو اکسید کربن خون شما نصف میشود. 3- 24 ساعت بعد از ترک سیگار: به شما تبریک میگوییم، اکنون بدن شما از هر گونه نیکوتین پاک شده است، آیا دقت کرده اید که حس چشایی و بویایی شما چقدر بهبود یافته است؟ 4- 72 ساعت بعد از ترک سیگار: نفس کشیدن برای شما آسانتر شده است، اکنون شما انرژی بیشتری دارید. 5-  تا 12 هفته بعد از ترک سیگار: گردش خون در سراسر بدن شما بهتر شده است، عملکرد ریه ها بهبود یافته و راحتتر میتوانید راه بروید و ورزش کنید. 6- 3 تا 9 ماه بعد از ترک سیگار: کارایی ریه های شما 5 تا 10 درصد افزایش یافته و مشکلات تنفسی شما بهتر شده است. 7- 5 سال بعد از ترک سیگار: خطر بروز حمله قلبی در شما نسبت به زمان مصرف دخانیات نصف شده است. 8- 10 سال بعد از ترک سیگار: خطر بروز سرطان ریه و حمله قلبی در شما نسبت به مصرف کننده دخانیات نصف شده است. 9- 15 سال بعد از ترک سیگار: احتمال بروز سرطان ریه و حمله قلبی در شما و کسی که تا کنون دخانیات مصرف نکرده یکسان است. - از سیگار کشیدن تا سیگار نکشیدن، تنها 3 قدم فاصله دارید: قدم اول: آمادگی، شناخت علت مصرف، شناخت علت ترک و مرور آن، تعیین روز ترک، استفاده صحیح از دارو و تغییر در نحوه سیگار کشیدن و کاهش به نصف مصرف قبل. قدم دوم: ترک سیگار، شناخت نشانگان قطع مصرف و رفتار درمانی فردی و گروهی. قدم سوم: زندگی بعد از ترک سیگار و نگهداری آن. - برای آماده سازی جسمی برای ترک سیگار: از توصیه های پزشک استفاده کنید. کافئین را ترک کنید. خوراکیهای سالم (مانند هویج و کرفس) مصرف کنید. برای آماده سازی روحی: دلایل ترک سیگارتان را مرور کنید و نیاز به ترک را برای خود توضیح دهید. برنامه ای برای هفته اول بعد از ترک ترتیب دهید. دستان خود را مشغول نگه دارید. حمایت اطرافیان را جلب کنید. روش کنترل هوس سیگار، تکنیک چهار D: تأخیر چند دقیقه ای در پاسخگویی به هوس، نوشیدن آب سرد به صورت جرعه جرعه، سه مرتبه تنفس عمیقو انحراف فکر از سیگار کشیدن. روز ترک سیگار: سعی کنید الگوی رفتاری خود را تغییر داده و از موقعیتهایی که خطر سیگار کشیدن دارند، پرهیز کنید. برخی از مهمترین عوامل سیگاری شدن و اعتیاد به نیکوتین از این قرارند: تجربه فرد در اولین تلاش برای سیگار کشیدن، تصویر ذهنی فرد از سیگار، فشارهای روانی همراه، سیگاری بودن والدین و در دسترس بودن سیگار.             

.......صدای خاطره ها

* توضیح: هفته گذشته، به علت طولانی شدن گفتگو با آقای قاسم طاهری، مسئول و صدابردار قدیمی استودیوی مرکز رودکی، اعلام کردیم که بخش پایانی گفتگو منتشر میشود، اما بعد از انتشار شماره مذکور، عده ای از دوستان تماس گرفته و اظهار داشتند، خاتمه گفتگو با آقای طاهری، برایشان غافلگیر کننده و به مصداق توقف پخش یک سریال به صورت ناقص است. با توجه به تماسهای دوستان و سپاس از پیگیری همراه با محبت عزیزان، به جای قسمت ششم که عنوان «پایانی» گرفت، این قسمت از گفتگویمان با آقای طاهری را با عنوان بخش پایانی منتشر میکنیم. – یک اتفاق قابل توجه در دهه 70، توسعه ضبط آزاد بود. بله! این کار به افزایش تولید ما خیلی کمک کرد. وقتی در استودیو موفق به ضبط یک یا دو کتاب میشدیم، این تعداد در ضبط آزاد سه برابر میشد؛ یعنی 6 یا 7 کتاب ضبط میکردیم. – یکی از مواردی که در برخی کتابها دیده میشود، ضبط آن کتاب با صدای چند گوینده است؛ مثلاً کتاب جنگ و صلح با صدای سه گوینده ضبط شده. البته منظورم این نیست که سه نسخه از آن کتاب ضبط شده؛ میخواهم بگویم که گویندگی کتاب توسط یک نفر نبوده. بله! از این اتفاقات هم داشتیم.  پیش میآمد 100 صفحه از یک کتاب را گوینده ای ضبط کرده و به دلایل مختلف این کار را ادامه ندهد. خب نمیشد که کار ضبط را متوقف کنیم؛ مجبور بودیم بقیه کتاب را به گوینده دیگر بسپاریم. تازه یک اتفاق دیگر هم رخ میداد و آن، ناهماهنگی مراکز تولید کتاب گویا در ضبط کتب بود. آن زمان علاوه بر مرکز رودکی، مؤسسه گویا، حسینیه ارشاد و مجتمع امام خمینی که ویژه جانبازان بود، کتاب گویا تولید میکردند. بعضی وقتها پیش میآمد که فلان کتاب را ما ضبط کنیم و بعداً معلوم شود که یکی از همین مؤسسات آن کتاب را ضبط کرده. – شما تا کی به عنوان مسئول تولید فعالیت میکردید؟ تا آذر 1373 و بعد از آن تاریخ، مسئول کل کتابخانه شدم تا فروردین 1376. در آن تاریخ کتابخانه را از من گرفتند و در مهر ماه همان سال، استودیو را گرفتند و من به قسمت تصحیح رفتم و بعد از مدتی، مسئول صحافی شدم. – علت این تغییرات در سمت شما چه بود؟ وجود پاره ای اختلافات بین ما و معاون فرهنگی در آن زمان. – چه سالی بازنشسته شدید؟ اول اسفند سال 1388 رسماً بازنشسته شدم؛ البته تا سال 89 با مرکز همکاری میکردم، اما بعد از آن کلاً به همکاریم خاتمه دادم. – و اما سخن پایانی. یکی از اتفاقات جالب در دهه 70 که تکرار نشد، تولید بعضی از کتابهای ابتدایی به صورت نمایشی در 26 کاست بود. این مجموعه به تهیه کنندگی فیروز وکیلی، همسر عذرا وکیلی و با استفاده از بازیگران جوان تولید شد. صدابردار آن مجموعه هم من بودم. من زمانی که مسئولیت استودیو و کتابخانه را داشتم، با خیلی از نابینایان عضو کتابخانه آشنا شدم که الآن جزو دوستان من هستند. آن زمان ما مسابقات کوچکی برگزار میکردیم و برای برنده ها جایزه تعیین میکردیم و همین کارهای کوچک، پیوند ما با اعضا را تحکیم میکرد. یادش به خیر!

 

.......ورزشی

* کسب نایب قهرمانی گلبال آقایان در تایلند: مسابقات آسیایی گلبال با کسب عنوان دومی برای گلبال آقایان و مقام پنجمی برای گلبال بانوان به پایان رسید. در دیدار فینال این مسابقات، تیم گلبال آقایان مقابل تیم قدرتمند چین صفآرایی کرد و در نهایت، با حساب ۱۰ بر ۲ مغلوب شد و به عنوان نایب قهرمانی رسید.

جواد شیردل هر دو گل تیم ملی گلبال کشورمان را به ثمر رساند.

محسن محمدی، سفیر ایران در تایلند، از نزدیک شاهد این مسابقه بود. پیش از این، تیم گلبال مردان کشورمان با رسیدن به فینال این مسابقات، جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ سوئد را بدست آورده بود.

* 31 مدال رنگارنگ برای تیم منتخب بوشهر در مسابقات بین المللی جمهوری چک: تیم منتخب دو و میدانی نابینایان و کمبینایان استان بوشهر که به نمایندگی از کشورمان به تورنمنت بین المللی جمهوری چک اعزام شده بود، صاحب 12 مدال طلا, 12 نقره، 7 برنز و در مجموع 31 مدال رنگارنگ شد. این مسابقات به جهت اعطای سهمیه رقابتهای پاراآسیایی 2018 جاکارتا، از اهمیت زیادی برخوردار بود. در این رقابتها، سجاد نیکپرست، سید عرفان حسینی، سید حبیب حسینی، آرش خسروی و امیر خسروانی، توانستند ورودی مسابقات پاراآسیایی جاکارتا را به دست آورند. در روز دوم این مسابقات، نتایج زیر حاصل شد: در ماده ۲۰۰ متر، کلاس t11: ناصر حسنپور اول، امیر خسروانی دوم و سید حبیب حسینی سوم. در ماده ۲۰۰ متر، کلاس t12-13: آرش خسروی اول، حسین سعیدی دوم و مهرداد بیابانی سوم. در ۲۰0 متر بانوان کلاس T12: حکیمه گودرزی اول و عذرا مهدویکیا دوم. در ۴۰۰ متر بانوان کلاس T12: حکیمه گودرزی اول و عذرا مهدویکیا دوم. در پرتاب نیزه کلاس t12-13: سید عرفان حسینی اول، سجاد نیکپرست دوم و فالح ناصریپوران سوم. در پرتاب دیسک کلاس T12-13:

ناصریپوران اول، حسینی دوم و نیکپرست سوم. در دوی 1500 متر کلاس T13: عذرا مهدویکیا اول.

.......حوادث

* رد ادعای جنون شوهری که با چاقو به جان همسرش افتاد: ساعت 8:25 صبح 28 آذر 95 خبر درگیری خانوادگی در شهران، خیابان طوقانی، خیابان بهار به پلیس 110 اعلام شد که به سرعت تیمی از مأموران کلانتری 142 به محل اعلام خبر اعزام شد. دقایقی بعد تیمی از مأموران انتظامی به محل حادثه اعزام شد که با حضور مأموران در طبقه دوم ساختمان مسکونی مشاهده شد زن جوانی خونآلود روی زمین افتاده و مرد جوانی چاقو به دست بالای سر زن جوان ایستاده است که مأموران، مرد جوان را بازداشت کرده و زن جوان به بیمارستان تریتا منتقل شد، اما بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد. همزمان با تشکیل پرونده قتل عمد، مراتب به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام و وی در صحنه جرم حاضر و شوهر مقتول بازداشت شد. متهم پس از انتقال به دادسرا در اظهاراتش به بازپرس گفت: حدود 13 سال قبل با همسرم ازدواج کردم و یک دختر دوازده ساله دارم؛ بعد از ازدواج مشکلات زیادی داشتیم، من و همسرم بر سر مسائل خانوادگی و حتی رفت و آمد من به منزل خانواده ام مشکل داشتیم تا این که ساعت 7 صبح، همسرم به من فشار آورد که به سر کارم بروم و میگفت چرا سر کار نمیروی که من عصبی شدم، چاقویی از کابینت آشپزخانه برداشتم، به سمت همسرم رفتم، سه ضربه به پا و دو ضربه به شکمش زدم. وی ادامه داد: دو سال است که قرص اعصاب میخورم و سابقه اعتیاد و مصرف مواد مخدر ندارم و تا کنون خلافی مرتکب نشدم؛ از ابتدای ازدواج با همسرم دعوا داشتم و او امواج منفی داشت، شب قبل از قتل، دخترم تا صبح بیدار بود و صبح پس از این که همسرم را با چاقو زدم، مادرش را دید. متهم پس از این اظهارات با دستور بازپرس پرونده بازداشت و برای انجام آزمایشهای لازم به پزشکی قانونی معرفی شد که کارشناسان پزشکی قانونی پس از بررسی متهم اعلام کردند وی اختلال روحی و روانی حادی ندارد و در زمان حادثه نیز جنون نداشته است.

 

.......اطلاع رسانی

* اطلاعیه: اداره کل اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، در قالب پنجمین کارگاه از سلسله کارگاههای «فن‏آوریهای مرتبط با مطالعه و پژوهش، ویژه افراد با آسیب بینایی»، دومین دوره از مبحث «پژوهش مشارکتی و به اشتراک گذاری اطلاعات در فضای مجازی» را با تدریس سید مهدی صادقینژاد، حسین عبد الملکی و امید هاشمی، پنجشنبه 23 شهریور ماه جاری، از ساعت 9 تا 13 در بخش نابینایان کتابخانه ملی و به طور رایگان برگزار میکند. پس از پایان دوره، به شرکت کنندگان گواهی علمی معتبر از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی اعطا میگردد. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کارگاه، با شماره  81623231-021 تماس حاصل فرمایند. آدرس محل برگزاری: تهران، بزرگراه شهید حقانی، (غرب به شرق)، بعد از ایستگاه مترو حقانی، بلوار کتابخانه ملی، کتابخانه ملی، اداره کل اطلاع رسانی، بخش نابینایان.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *