شناسه خبر: 12304 منتشر شده در مورخ: 1396/6/5 ساعت: 10:31 گروه: اجتماعی  
آموزش پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین به 5 میلیون نفر از مرزنشینان کشور

آموزش پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین به 5 میلیون نفر از مرزنشینان کشور

معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی گفت: پنج میلیون نفر از ساکنان نوار مرزی کشور طی 12 سال اخیر از آموزش های پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین بهره مند شدند.

به گزارش ایران سپید مینو رفیعی در مراسم آغاز دوره آموزشی 2 روزه هماهنگی و مدیریت برنامه های آگاهی از خطرهای مین در ارومیه افزود: سال گذشته 787 هزار نفر در پنج استان آلوده به مین آموزش های لازم را فرا گرفتند.

به گفته وی تغییر در رفتار مرزنشینان و کاهش تلفات ناشی از انفجار مین در سایه این آموزش ها از سال 84 تاکنون ارزیابی شده است.
وی با تاکید بر اینکه برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین نمونه ای از مشارکت های بین بخشی و بین المللی است، ادامه داد: در این مدت تفاهم نامه همکاری با صلیب سرخ با هدف بهره مندی از تجربه های جهانی و آخرین متد آموزشی به امضا رسیده و تجربه های سازمان بهزیستی به کشورهای درگیر جنگ انتقال یافته است. 
نماینده صلیب سرخ در ایران نیز با بیان اینکه فعالیت های بهزیستی در آگاه سازی پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین ستودنی است، گفت: از 13 سال پیش صلیب سرخ فعالیت های آگاهی بخشی و توانبخشی قربانیان مین را در ایران آغاز کرده و تا به امروز با نهادهای مختلفی از جمله بهزیستی همکاری داشته است. 
مارک آکرمن /Mark Akerman/ افزود: برگزاری این دوره، نخستین گام پس از امضای همکاری مشترک با سازمان بهزیستی در زمینه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین است.
به گفته وی در این تفاهم نامه همکاری سه محور تقویت مربی، ظرفیت سازی و اجرای تحقیقات مشترک مورد پیگیری قرار می گیرد. 
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی نیز گفت: 236 هزار نفر از ساکنان مرزی این استان از برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین بهره مند شده اند.
سعید فریور افزود: رشد 16 درصدی آموزش مخاطبان در سال 1395 نسبت به سال 1394 ناشی از اهتمام سازمان بهزیستی به مقوله آگاه سازی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر عشایر، دانش آموزان، ترددکنندگان مرزی، دامداران و کشاورزان این استان از این برنامه های آموزشی بهره مند شده اند و با توجه به جابه جایی مین ها در اثر رانش زمین به زودی کودکان و زنان خانه دار ساکن در محدوده خطر نیز این آموزش ها را فرا می گیرند. 
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در زمینه آموزش های پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین در سال گذشته به عنوان یکی از استان های برتر کشور شناخته شد؛ این استان مرزی در هشت سال دفاع مقدس یکی از جبهه های فعال در جنگ با رژیم بعثی عراق و گروهک های ضد انقلاب بود. 
مین ها، گلوله ها و مواد منفجره باقیمانده از دوران دفاع مقدس، گاه و بیگاه دامن گیر مردمان نقاط مرزی می شود و راهکاری جز آموزش برای فرار از مواجه نشدن با این میهمانان ناخوانده وجود ندارد .

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *