شناسه خبر: 12281 منتشر شده در مورخ: 1396/5/31 ساعت: 10:22 گروه: اجتماعی  
پیشنهاد مدیرعامل ۵۰۴۰ به شرکت‌های خصوصی برای اشتغال معلولان

پیشنهاد مدیرعامل ۵۰۴۰ به شرکت‌های خصوصی برای اشتغال معلولان

قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی در نشست خبری با مدیرعامل شرکت ۵۰۴۰ گفت: با حمایت شرکت ۵۰۴۰ از مددجویان سازمان بهزیستی و رویکردی که مدیران این شرکت دارند، امیدواریم که این شرکت بتواند به الگویی برای دیگر شرکت‌ها تبدیل شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، محمدعلی کوزه‌گر در مراسم امضای تفاهمنامه با حسنعلی باغبانیان مدیرعامل شرکت ۵۰۴۰ و در جمع خبرنگاران، در خصوص وظایف و گروه‌های هدف سازمان بهزیستی، گفت: سازمان بهزیستی وظایف بسیار گسترده و گروه‌های هدف بسیاری دارد که بدون شک از نیازمندترین افراد جامعه ما هستند که حمایت از آنها بر عهده سازمان بهزیستی است، معلولان جسمی و ناتوانان ذهنی، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانواده و سالمندان که توانایی داشتن یک زندگی عادی را ندارند، بهزیستی متولی کمک‌رسانی به آنها است.

وی افزود: جامعه‌ای سالم است که در آن جامعه، آسیب‌های اجتماعی کمتری وجود داشته باشد و جامعه از سلامت اجتماعی مناسبی برخودار باشد و دولت به این مسأله توجه خاصی دارد و برای توانمندسازی ناتوانان، تاکنون توسط دولت، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

قائم مقام و رییس دبیرخانه مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه گفت: برای توانمندسازی ناتوانان، دولت به تنهایی نمی‌تواند این مسئولیت سنگین را انجام دهد و نیاز است که مردم هم به کمک دولت بیایند و برای حمایت از مددجویان و نا توانان، مشارکت کنند.

شرکت ۵۰۴۰ یار و مددکار سازمان بهزیستی است

کوزه‌گر بیان کرد: رسالت و اولویت سازمان بهزیستی، این است که سلامت اجتماعی را بر پایه مسئولیت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی ارتقا ببخشد و در این زمینه از تمامی شرکت‌ها، نهادها و مردم انتظار داریم که برای حمایت از ناتوانان، به بهزیستی کمک کنند تا بتوانیم خدمات بهتری به افراد تحت پوشش این سازمان ارائه دهیم.

وی به فعالیت‌های شرکت ۵۰۴۰ در راستای حمایت از افراد زیر نظر سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: یکی از شرکت‌هایی که در حمایت از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در تلاش است که بتواند یار و مددکار این سازمان باشد، شرکت ۵۰۴۰ است.

کوزه گر افزود: شرکت ۵۰۴۰ به مسئولیت اجتماعی خود واقف است و به همین خاطر است که در تلاش است به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند و در همین راستا این شرکت، با سازمان بهزیستی تفاهم‌نامه‌ای را امضا می‌کند.

وی بیان کرد: شرکت ۵۰۴۰ به‌عنوان مددکار و حامی مددجویان سازمان بهزیستی، در تلاش است که مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام دهد و به مددجویان ما در اقصی نقاط کشور کمک کند.

این مقام مسئول در خصوص نحوه آشنایی سازمان بهزیستی با شرکت ۵۰۴۰ گفت: شرکت ۵۰۴۰ در گذشته هم کمک های جانبی به سازمان بهزیستی در راستای کمک به مددجویان داشته است.
به‌کارگیری معلولان توسط ۵۰۴۰ کار پسندیده‌ای است.

وی افزود: یکی از کارهای خوبی که شرکت۵۰۴۰ در راستای کمک به مددجویان سازمان بهزیستی انجام داده این است که در زمینه اشتغال معلولان اقدام کرده و شاهد هستیم که در حال حاضر معلولان زیادی در این شرکت مشغول به کار هستند.

کوزه‌گر به مفاد تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی و شرکت ۵۰۴۰ اشاره کرد و گفت: این شرکت متعهد شده است که در آینده‌ای نزدیک، معلولان بیشتری را به خدمت می‌گیرد و این موضوع، کار ارزشمند و پسندیده‌ای است.

وی افزود: به کارگیری معلولان توسط شرکت ۵۰۴۰ تنها مربوط به استان تهران نیست و این اشتغالزایی مربوط به سراسر کشور است.

۵۰۴۰ فرهنگ حمایت از سازمان بهزیستی را در کشور نهادینه کند

این مقام مسئول در ادامه گفت: تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی با شرکت ۵۰۴۰ به‌صورت کلی است و بیشتر بحث ما روی اشتغالزایی مددجویان و معلولان است.

کوزه‌گر افزود: شرکت ۵۰۴۰ در گذشته بسته‌های حمایتی به مددجویان سازمان بهزیستی ارائه داده است ولی در این تفاهم‌نامه قرار است که بسته‌های حمایتی شرکت ۵۰۴۰ به مددجویان سازمان بهزیستی افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: شرکت ۵۰۴۰ به‌عنوان حامی مددجویان سازمان بهزیستی می‌تواند در کارهای تبلیغاتی خود از برند سازمان بهزیستی هم استفاده کند و فرهنگ حمایت از سازمان بهزیستی را در کشور نهادینه کند.

تندیس مسئولیت اجتماعی در انتظار ۵۰۴۰ است

کوزه‌گر در خصوص اینکه شرکت ۵۰۴۰ می تواند الگویی برای دیگر شرکت‌ها باشد، گفت: با فعالیت‌هایی که تاکنون شرکت ۵۰۴۰ در حمایت از مددجویان سازمان بهزیستی انجام داده و با رویکردی که مدیران این شرکت دارند و با حمایت‌ها و حسن نیت‌های آنها امیدواریم که این شرکت بتواند به الگویی برای دیگر شرکت‌ها تبدیل شود و آنها هم در مسیر حمایت از مددجویان سازمان بهزیستی، گام بر دارند.

وی افزود: سازمان بهزیستی، سالیانه نشان مسئولیت اجتماعی به حامیان خود اهدا می‌کند و به ۱۰ شرکت و یا سازمان که در حوزه سلامت اجتماعی، حامی این سازمان بوده‌اند این نشان را اهدا می‌کند و در حال ارزیابی شاخص‌ها هستیم و امیدواریم که شرکت ۵۰۴۰ یکی از آن شرکت‌هایی باشد که تندیس و نشان مسئولیت اجتماعی سازمان بهزیستی به آن تعلق بگیرد.

کوزه‌گر در خصوص پیام شرکت ۵۰۴۰ به جامعه، گفت: با اشتغالزایی که این شرکت برای افراد معلول، انجام داده می‌توان گفت که این پیام را برای جامعه دارد که به مسئولیت اجتماعی خود پایبند باشیم و به آن توجه کنیم و این می‌تواند هشداری برای دیگر شرکت‌ها و نهادها باشد که پای کار بیایند و به مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته باشند.

معلولان دارای راندمان کاری بالاتری هستند

در ادامه این نشست، مدیرعامل شرکت تدبیر ایده‌پردازان ۵۰۴۰ در خصوص نحوه به‌کارگیری معلولان در این شرکت، گفت: ما در ابتدا و در ابعاد کوچک‌تر درخصوص به‌کارگیری توان یابان جسمی-حرکتی و معلولان در شرکت اقدام کردیم و بعد از مدتی متوجه شدیم که افراد معلول، انگیزه کاری بهتری دارند و نسبت به افراد سالم دارای راندمان بیشتری هستند.

حسنعلی باغبانیان افزود: ما با به‌کارگیری معلولان، وظیفه مسئولیت اجتماعی خود را انجام داده‌ایم و این کار، از نظر اقتصادی هم می‌تواند به شرکت کمک کند چون که این افراد دارای انگیزه و راندمان بیشتری هستند.

وی افزود: من به سایر شرکت‌های خصوصی این توصیه را دارم که نسبت به استخدام افراد معلول، اقدام کنند چون این افراد نسبت به افراد سالم، دارای انگیزه کاری بیشتری هستند و می‌توانند از لحاظ اقتصادی به شرکت کمک کنند.

رفاه بیشتر در انتظار افراد معلول شاغل در ۵۰۴۰

مدیرعامل شرکت ۵۰۴۰ که از کارآفرینان برتر کشوری نیز هستند، در ادامه تأکید کردند: ما در شرکت ۵۰۴۰ بر روی افراد دارای معلولیت جسمی، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و به آنها آموزش‌های لازم را داده‌ایم و برای استخدام آنها با هر مدرک تحصیلی، محدودیتی لحاظ نکرده‌ایم.

وی در خصوص درآمدهایی یک شخص معلول از شرکت ۵۰۴۰، اظهار داشت: درآمدهای این افراد متغیر است ولی به‌طور میانگین می‌توان گفت که درآمد افراد معلول در این شرکت، ۳۵ درصد بیشتر از حقوق پایه وزارت کار است.

باغبانیان افزود: درآمد این افراد به نوع فعالیت آنها و اینکه در کدام یک از بخش‌های شرکت، مشغول به کار هستند، بستگی دارد و بعضی از این افراد دارای درآمدهای میلیونی در ماه هستند.
مدیرعامل ۵۰۴۰، گفت: ما برای جذب افراد معلول در شرکت ۵۰۴۰ محدودیتی مدنظر نداریم.

باغبانیان افزود: ما شرایط کار آسان را برای معلولان در نظر گرفته‌ایم و به همین خاطر فعالیت‌های جسمی آنان را کاهش داده‌ایم و برای رفت و آمد آنها وسیله نقلیه در نظر گرفته‌ایم و این موضوع می‌تواند که به آنها کمک کند که عملکرد بهتری داشته باشند.

وی در ادامه بیان داشت: در تلاش هستیم که رفاه بیشتری برای معلولانی که در این شرکت مشغول به کار هستند فراهم کنیم و این افراد روز به روز به پیشرفت بیشتری دست پیدا می کنند و قویتر می‌شوند.

افراد معلول در ۵۰۴۰ امنیت شغلی دارند

باغبانیان افزود: برای افراد معلول شرایط اعطای وام، توسط شرکت را فراهم کردیم و خوشبختانه این افراد با درآمدی که دارند، توانسته‌اند که برای خود مسکن خریداری کنند.

وی در خصوص امنیت شغلی افراد معلول در شرکت ۵۰۴۰ گفت: افراد معلول در این شرکت دارای امنیت شغلی هستند و تا زمانی که خود آنها مایل باشند، می‌توانند که در اینجا مشغول به کار باشند.

باغبانیان گفت: ما برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، بسته‌های حمایتی در نظر گرفته‌ایم و سازمان بهزیستی طبق صلاحدید خود، این بسته‌ها را در بین مددجویان تقسیم می‌کند.

مدیرعامل شرکت ۵۰۴۰، در خصوص تعداد افراد شاغل در این شرکت، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۲۰ نفر از افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی در این شرکت مشغول به کار هستند و با توجه به اینکه فضای تبلیغاتی گسترده‌ای در اختیار داریم و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهیم، امیدواریم که تا سال آینده بتوانیم تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر از افراد معلول را در شرکت ۵۰۴۰ استخدام کنیم.

در پایان این مراسم بین شرکت ۵۰۴۰ و سازمان بهزیستی، تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *