شناسه خبر: 12274 منتشر شده در مورخ: 1396/5/29 ساعت: 10:58 گروه: اجتماعی  
استفاده از معلولان در سطوح اداری آموزش و پرورش

استفاده از معلولان در سطوح اداری آموزش و پرورش

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق قانون، معلولان دارای سهمیه استخدامی در دستگاه‌ها هستند گفت: معمولا از معلولان به عنوان نیروهای کارشناسی در سطوح اداری، خدماتی و آموزشی که تحرک کمتری می‌طلبد بهره‌مند می‌شویم، اگر هم افرادی مشکلات جسمانی دارند بهتر است در جایی مشغول شوند که کمتر به تدریس آنها آسیب بزند.

به گزارش ایران سپید مهدی نوید ادهم با اشاره به شرایط معلم شدن و در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت جذب معلمان دارای معلولیت در مدارس استثنایی اظهار کرد: اظهاراتی مبنی بر اینکه "اگر معلمانی دارای شرایط فیزیکی مناسب نباشند به مدارس استثنایی هدایت می‌شوند" مطرح شده بود که باعث آزردگی خاطر معلمان استثنایی  شده است.

وی افزود: از نظر ما معلمان استثنایی جزو معلمان سخت کوش، صبور و فداکار هستند که در سیستم تعلیم و تربیت خالصانه خدمت می‌کنند؛ کار با دانش‌آموزانی که سلامت جسمی دارند بسیار سخت است، چه برسد به آنکه دانش‌آموزی معلول باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان ما با روحیه تعهد و ایثارگری وارد میدان می‌شوند، عنوان کرد: شور و اشتیاق، مسئولیت‌پذیری و نشاط در معلمان استثنایی دیده می‌شود و نگاه به آنها، نگاهی مثبت و ارزش مدار است. آنها علی رغم تمام مشکلات کاری و معیشتی بسیار مسئولانه در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و ما همواره قدردان آنها هستیم.

نوید ادهم با اشاره به اینکه ما قدر دان زحمات و خدمات بی‌شائبه این معلمان هستیم، افزود: طبق قانون، معلولان دارای سهمیه استخدامی در دستگاه‌ها هستند. ما معمولا از معلولان به عنوان نیروهای کارشناسی در سطوح اداری، خدماتی و آموزشی که تحرک کمتری می‌طلبد بهره مند می‌شویم. اگر افرادی مشکلات جسمانی دارند بهتر است در جایی مشغول شوند که کمتر به تدریس آنها آسیب بزند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: بنابراین دقت در جذب نیرو منحصر به مدارس خاصی نیست و قانون و ضوابط برای مدارس استثنایی و عادی یکسان است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *