شناسه خبر: 12271 منتشر شده در مورخ: 1396/5/29 ساعت: 08:48 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 29 مرداد 1396

روزنامه یکشنبه 29 مرداد 1396

لزوم ترویج فرهنگ مناسب سازی - داعش و حامیان تروریست نمونه تحجر در عصر جدیدند - ۷۸ درصد جویندگان کار در تهران فاقد مهارتهای فنی - متقاضیان وام ازدواج ناهماهنگی را اطلاع دهند - خبر خوش برای کمبیناها - دست روباتیک، مترجم ناشنوایان میشود - سلیمینیا رئیس هیأت نابینایان آذربایجان شرقی شد - پاهای بیقرار در تلویزیون

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 29 مرداد 1396

27 ذی القعده 1438

20 آگوست 2017

سال بیست و یکم شماره 5647

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

لزوم ترویج فرهنگ مناسب سازی 2

داعش و حامیان تروریست نمونه تحجر در عصر جدیدند 5

۷۸ درصد جویندگان کار در تهران فاقد مهارتهای فنی 7

متقاضیان وام ازدواج ناهماهنگی را اطلاع دهند 9

خبر خوش برای کمبیناها 11

دست روباتیک، مترجم ناشنوایان میشود 13

سلیمینیا رئیس هیأت نابینایان آذربایجان شرقی شد 15

پاهای بیقرار در تلویزیون 17

حوادث

.......ویژه

* لزوم ترویج فرهنگ مناسب سازی: رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کردستان گفت: ستاد مناسب سازی بر اساس آیین نامه و قانون با ریاست وزیر کشور و دبیرخانه سازمان بهزیستی کل کشور دایر شده است که تشکیل این ستاد در استان و شهرستانها به استانداریهای کل کشور ابلاغ شده است. رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور اظهار کرد: ترویج فرهنگ مناسب سازی در کشور لازم و ضروری است و تنها مختص افراد معلول نمیشود. وی افزود: مناسب سازی معابر و ساختمانهای سطح شهرها تنها مختص به معلولان نمیشود و کودکان، زنان باردار و حتی افراد سالمی که در بعضی مواقع با در دست داشتن وسایل، توان عبور از معبری ندارند را در بر خواهد گرفت. کاظمی مؤمنسرایی گفت: توجه به رنگآمیزی درون شهری برای معلولان بسته به موقعیت قرار گرفتن محل زندگی در قسمتهای کوهستانی یا بیابانی متفاوت است و شرایط آن باید در نظر گرفته شود. رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور عنوان کرد: توجه به امر فرهنگ سازی برای آحاد جامعه، به خصوص معلولان ثمربخش خواهد بود. وی گفت: کمیته تخصصی در استان، متشکل از افراد متخصص، معلول و دستگاههای ذیربط برای بررسی مشکلات و نظارت بر فعالیتها تشکیل شود. کاظمی مؤمنسرایی گفت: ۲۰ امتیاز برای بحث مناسب سازی ادارات در جشنواره شهید رجایی در نظر گرفته شده و به دستگاههایی که امتیاز آنها کمتر از ۱۰ در این جشنواره باشد، فرصت رفع مشکلات داده میشود. وی افزود: ردیف بودجه مناسب سازی به شهرداریها با امضای معاون وزیر کشور به استانداریها ابلاغ شده که امید است فعالیتهایی مثبت در زمینه مناسب سازی انجام گیرد. رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور از وجود سامانه معبر خبر داد و گفت: تمام مردم از طریق سامانه معبر و شماره ۳۰۰۰۱۲۳۲۲ میتوانند مشکلات مربوط به مناسب سازی را اعلام کنند. وی گفت: از استان کردستان به این سامانه تا به حال تنها سه پیام ارسال شده که برای رسیدن به پیامهای بیشتر و انعکاس مشکلات نیازمند معرفی و تبلیغ است. کاظمی مؤمنسرایی افزود: در هر استان ۳۹ دستگاه را بر اساس ۱۳ آیتم مورد پایش قرار داده بودند که استان یزد با ۵۹ درصد بیشترین و تهران با ۲۴ درصد کمترین مناسب سازی را انجام داده بودند. به گفته وی، استان کردستان با ۴۱ درصد مناسب سازی دستگاهها در رتبه خوبی قرار دارد، اما در کل کشور شرایط مناسب سازی بسیار ضعیف است. وی افزود: در میان دستگاهها بهزیستی با ۶۸ درصد و متأسفانه نظام پزشکی با ۲۳ درصد بیشترین و کمترین توجه را به مناسب سازی داشته اند. رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور عنوان کرد: پیشنهاد میشود که همایشی استانی در زمینه مناسب سازی انجام گیرد و ستاد نیز همکاریهای لازم را با برگزار کنندگان این همایش خواهد داشت.

 .......سیاسی

* داعش و حامیان تروریست نمونه تحجر در عصر جدیدند.  رئیس جمهوری در دیدار جانباز قطع نخاع دفاع مقدس، صبر، تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر جانبازان را به رغم تمام مشکلات جانبازی، الگویی بی بدیل برای جوانان دانست و گفت: امروز هم داعش و حامیان تروریستها نمونه بارز تحجر و نفاق در عصر جدید هستند که در دلشان ایمان وجود ندارد و تنها به زبان مدعی ایمان هستند.

* اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری امروز یکشنبه  برای دفاع پایانی از 17 وزیر پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی حضور مییابد.

* محمدجواد ظریف در واکنش به نحوه مواجهه دونالد ترامپ با تنشهای نژادپرستانه اخیر در آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: 'سریع' در توهین به اسلام و 'مردد' در محکوم کردن تروریسم نژادپرستانه در خانه. تروریسم به نام نژاد یا مذهب، تروریسم است و به هیچ یک (نژاد یا مذهب) ارتباط ندارد.

* «هاجر چنارانی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به وجود کمپینهای خارج از مجلس برای تخریب وزیران پیشنهادی و تحت تأثیر قرار دادن نمایندگان هشدار داد و گفت: وزیران پیشنهادی صلاحیت خود را از نمایندگان میگیرند.

* «مرتضی صفاری نطنزی» نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس گفت: مجلس نگاه منفی به وزیران پیشنهادی ندارد و به اعتقاد من اکثریت وزیران پیشنهادی معرفی شده رأی اعتماد خواهند گرفت.

* بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس گفت: جمعبندی و نظر نهایی این فراکسیون در مورد وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم امروز  یکشنبه و پیش از جلسه رأی اعتماد اعلام میشود.

* دیوید کوهن، معاون پیشین سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا گفت: حتی اگر ترامپ پایبندی ایران به برجام را رد کند، جامعه بین المللی با تحریمهای آمریکا علیه ایران همراه نخواهد شد.

.......اجتماعی

* ۷۸ درصد جویندگان کار در تهران فاقد مهارتهای فنی: حاتم شاکرمی، مدیر کل تعاون استان تهران گفت: ۷۸ درصد جویندگان کار در تهران فاقد مهارتهای فنی هستند. اجرای طرح کارورزی با محوریت ارتقاء مهارت فنی جویندگان کار، به ویژه دانشآموختگان دانشگاهی در سراسر کشور کلید خورده است. وی ادامه داد: این برنامه شامل چهار طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، طرح کاج (کارانه اشتغال جوانان)، طرح تکاپو (توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کسب و کار است.

* گره زنى فرش "صلح جهانى" در نمایشگاه فرش دستباف: کارگر، رئیس مرکز ملى فرش ایران با اشاره به کارکرد فرش ایران در حوزه دیپلماسى هنرى، از رونمایى و گره زنى فرش "صلح جهانى" در حاشیه نمایشگاه فرش خبر داد. بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران، یکم شهریور در نمایشگاه بین المللی تهران گشایش مییابد. فرش دستباف ایران به ۸۰ کشور از جمله آلمان و ایتالیا از قاره اروپا و....صادر میشود.

* جزئیات طرح سرشماری از اتباع غیر مجاز: مجید مؤمنی، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین استان تهران با بیان این که طرح سرشماری از اتباع غیر مجاز در بازه زمانی ۱۷ مرداد تا ۶ شهریور ماه انجام میپذیرد، گفت: اتباع از طریق رسانه ها و سایت این اداره کل به آدرس tehranatba.com جزئیات طرح را دریافت کنند. * زایمان 10 درصد زنان معتاد در پاتوقها: مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان این که حدود 7 تا 10 درصد زنان معتاد در خارج از نظام سلامت و عمدتاً در پاتوقها زایمان میکنند، گفت: در نظر داریم طرح «مراقبتهای دوران بارداری ویژه زنان معتاد» توسط سازمان بهزیستی کشور را اجرایی کنیم. وی گفت: سازمان بهزیستی حتی در صورت عدم توان مالی افراد، هزینه های زایمان را نیز از طریق «یاری برگ» پرداخت خواهد کرد.

 

.......اقتصادی

* متقاضیان وام ازدواج ناهماهنگی را اطلاع دهند: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در راستای اجرای هرچه بهتر طرح ضربتی اعطای وام ازدواج، از متقاضیان درخواست میشود در صورت مشاهده هر گونه ناهماهنگی در اجرای این طرح، مراتب را به صورت کتبی به بانک مرکزی ارسال کنند. هموطنان با ارائه اطلاعات، شامل نام و کد ملی متقاضی، آدرس، نام شعبه مراجعه شده و شماره تماس متقاضی به شماره تلفنهای 22257060 و 29954261 نمابر کنند تا حد اکثر ظرف یک هفته، نسبت به بررسی و اطلاع رسانی به متقاضی اقدام شود.

* دسترسی کودکان به اینترنت پاک: زیست بوم مجازی دُرسا، اینترنت پاک را در دسترس کودکان و نوجوانان قرار میدهد. زیست بوم مجازی دُرسا از اردیبهشت ماه سال 1393 با هدف ترویج «دانایی، رشد، سرگرمی و اینترنت پاک» در بین کودکان و نوجوانان با سرویسهایی همچون درسا بازار (بازار اندرویدی کودک و نوجوان) دنیای درسا (برنامک نظارت والدین) اینترنت درسا (اینترنت پاک برای کودک و نوجوان) است. خانواده درسا شامل دو اپلیکیشن مجزا برای کودک و والدین است که هر دوی این اپلیکیشنها روی یک گوشی نصب میشوند. والدین با نصب این برنامه، برنامه زمانی که میخواهند گوشی یا تبلت را در اختیار کودکان خود قرار دهند، نسخه کودک در دنیای درسا را اجرا میکنند و کودک از آن پس یک گوشی مدیریت شده با کمترین خطر ریسک را در اختیار دارد.

* خیال سپرده گذاران ثامن و مهر اقتصاد راحت شد: اعلام برنامه بانک مرکزی برای ادغام دو مؤسسه ثامن و مهر اقتصاد با مؤسسه اعتباری کوثر برای کسب مجوز از این نهاد ناظر پولی، خیال سپرده گذاران این دو مؤسسه را راحت کرد. ولی ا... سیف، رئیس کل بانک مرکزی از برنامه بانک مرکزی برای تجمع مؤسسه اعتباری کوثر با دو مؤسسه متقاضی مجوز، یعنی مهر اقتصاد و ثامن خبر داد تا یک بانک جدید در شبکه بانکی کشور شکل گیرد.

.......بهداشت و سلامت

* خبر خوش برای کمبیناها: استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به استفاده از حسگرهای بینایی برای افراد کمبینا، گفت: به زودی این روش که مدتی است در اروپا و آمریکا ابداع شده است، در ایران نیز انجام میشود.

احمد میرشاهی از شبکیه به عنوان حساسترین رکن چشم و موتور محرکه چشم برای تشکیل تصویر نام برد و اظهار داشت: شبکیه از قسمتهای حساس چشم است که خیلی زود آسیب میبیند. این فوق تخصص شبکیه با عنوان این مطلب که ترمیم شبکیه چشم پروسه پیچیده ای دارد، افزود: تکنولوژیهایی که میآیند روز به روز در حال تکامل هستند، بطوری که کار گذاشتن سنسورهای بینایی برای بهبود بینایی افراد کمبینا و نابینا، از جمله روشهایی است که اخیراً در اروپا و آمریکا انجام میشود. میرشاهی در توضیح این روش، گفت: با کار گذاشتن حسگرهایی روی شبکیه، امواج الکترونیکی به مغز فرد کم بینا ارسال و تصویری از اجسام، مقابل چشمان او ساخته میشود که میتواند به بهبود بینایی فرد کمک کند. وی با اشاره به استفاده از جراحی شبکیه و کار گذاشتن میکروچیپس، افزود: در حال حاضر این روش در اروپا و آمریکا انجام میشود و قرار است بزودی در کشورمان از این روش استفاده کنیم. این استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با عنوان این مطلب که هزینه انجام این روش در خارج از کشور بسیار بالا است، تأکید کرد: قطعاً انجام این روش در داخل کشور به مراتب کمتر خواهد بود. میرشاهی با عنوان این مطلب که کارهای هماهنگی برای واردات این وسیله با وزارت بهداشت انجام شده است، افزود: قرار است این وسیله آمریکایی از طریق نمایندگی که در اروپا دارد، تهیه شود. با توجه به همین موضوع، روند اعزام بیماران به خارج از کشور را کم کرده ایم تا بتوانیم در آینده نزدیک، این روش درمانی را در داخل انجام دهیم. بیست و هفتمین کنگره چشم پزشکی، در روزهای 13 تا 16 آذر 96 در تهران برگزار میشود.

.......دانش و فناوری

* دست روباتیک، مترجم ناشنوایان میشود: گروهی از محققان دانشگاه آنتروپ بلژیک مشغول ساخت یک روبات مترجم زبان اشاره هستند. این دستگاه در حقیقت یک دست روباتیک است که پروژه «ASLAN» نام گرفته و بیشتر بخشهای آن با پرینتر سه بعدی ساخته شده است. روبات مذکور میتواند متن را به زبان اشاره نشان دهد. اما هدف نهایی گروه سازنده آن ساخت دو بازو و یک صورت روباتیک است تا پیچیدگی زبان اشاره را به طور کامل منتقل کند. این در حالی است که در گذشته نیز محققان سعی کردند با کمک فناوری، شکاف بین جوامع افراد شنوا و ناشنوا را از بین ببرند. نمونه این تلاش دستکش هوشمند و دستگاهی شبیه تبلت بود که قابلیت تبدیل متن یا صوت به زبان اشاره را داشتند. حتی شرکت توشیبا نیز یک روبات آوازخوان ساخت. به هر حال پروژه ASLAN برای تبدیل متن یا صوت به زبان اشاره ساخته شده است. در حال حاضر دست روباتیک ASLAN به یک رایانه متصل است. این رایانه نیز به یک شبکه وصل شده است. کاربران میتوانند به شبکه های محلی متصل شوند و برای اصلان پیامهای متنی ارسال کنند. پس از آن دست روباتیک به طور خودکار آواز میخواند. هم اکنون دست روباتیک از سیستم الفبایی استفاده میکند که در آن هر حرف به وسیله یک حرکت نشان داده میشود. دست روباتیک دارای ۲۵ بخش پلاستیکی است که با چاپگر سه بعدی چاپ میشوند. همچنین دارای ۱۶ موتور سروو، ۳ موتور کنترل کننده، یک میکرورایانه Arduino Due و چند بخش الکترونیکی دیگر است.

* تولید باتری که با آب دهان شارژ میشود: پژوهشگران دانشگاه بینگهمتون باتری ساده ای تولید کرده اند که برای شارژ کردن آن میتوان از مواد ارگانیک موجود در آب دهان انسان استفاده کرد. نمونه اولیه این باتری که توسط محققان تولید شده، با استفاده از مقدار اندکی از آب دهان میتواند یک چراغ ال ای دی را به مدت ۲۰ دقیقه روشن نگه دارد.

 

.......ورزشی

* سلیمینیا رئیس هیأت نابینایان آذربایجان شرقی شد: مجمع انتخاباتی هیأت ورزشی نابینایان آذربایجان شرقی به ریاست محمدرضا مظلومی، رئیس و علی اصغر هادیزاده سرپرست نایب رئیسی فدراسیون نابینایان و مسئولان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی برگزار شد. در این نشست، خسرو سلیمینیا با کسب 14 رأی، مجدداً برای 4 سال دیگر به عنوان رئیس هیأت ورزشی نابینایان آذربایجان شرقی انتخاب شد.

* اولویت اعزام پارا دو و میدانی کاران به بازیهای پاراآسیایی اعلام شد: بهمن رضایی در پایان جلسه فنی کمیته ملی پارالمپیک برای حضور در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا که سال 2018 در اندونزی برگزار میشود، گفت: برای حضور در اردوهای تیم ملی، رکوردهای ورودی در نظر گرفته ایم و هر ورزشکار که رکوردهای اول و دوم رنکینگهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ مسابقات آسیایی را در رقابتهای لیگ باشگاهی کسب کند، میتواند به اردوهای تیم ملی راه یابد. وی افزود: از آنجا که برای شرکت در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا فرصت کوتاهی داریم، از ورزشکارانی که اردیبهشت ماه در مسابقات قهرمانی کشور شرکت و رکوردهای مد نظر را کسب کرده اند و همین طور ورزشکارانی که در مسابقات لیگ باشگاهی رکوردهای مورد نظر را بدست آورند، دعوت خواهیم کرد. همچنین به ورزشکارانی که در مسابقات قهرمانی جهان مدال کسب کرده اند، گفته ایم تمرینات خود را انجام دهند و اگر در مسابقات لیگ باشگاهی شرکت نکردند نیز مشکلی برای حضور در تیم ملی ندارند. رضایی بیان داشت: زمان برگزاری اردوهای آمادگی هنوز مشخص نشده است، اما بعد از مسابقات باشگاهی که طی روزهای ۸، ۹ و ۱۰ شهریور در مشهد برگزار میشود، اردوهای تیم ملی را به صورت غیر متمرکز و تحت نظر مربیان و انجمن پارا دو و میدانی و ناظر کمیته ملی پارالمپیک برگزار خواهیم کرد.

 

 

.......جعبه جادو

* پاهای بیقرار در تلویزیون. مجموعه تلویزیونی «پاهای بیقرار» یکشنبه ۲۹ مرداد ماه با حضور مدیران تلویزیون در شهرک سینمایی غزالی کلید میخورد. بنا بر این گزارش، «پاهای بیقرار» در سه فصل زمان حال و گذشته تولید خواهد شد. فصل اول و سوم زمان حال و فصل دوم را زمان گذشته شامل میشوند که البته در نسخه نهایی و تدوین شده، مخاطب با سریالی 60 قسمتی مواجه خواهد شد که تلفیقی از این سه فصل است. فصل دو از سال 57 تا 64 را به تصویر میکشد. بخشهای گذشته در شهرک غزالی تصویربرداری میشود. یکی از استانهای جنوبی، مناطق جنگی و لوکیشنهایی که دارای بافت سنتی هستند هم از دیگر لوکیشنهای این سریال است. مسعود رایگان، پانته آ بهرام، حمید گودرزی، مهرانه مهین ترابی، شاهرخ استخری، لیندا کیانی، افسانه ناصری، سمیرا حسنپور بازیگران اصلی سریال «پاهای بیقرار» هستند. این سریال داستان رویارویی دو خانواده را نشان میدهد و قربانیانش فرزندان آن خانواده ها هستند. آدمهای این قصه زندگی محلی و همسایگی کنار هم داشتند و دارند و بحث مبارزه با اعتیاد و فساد اقتصادی هم از رگه های داستان این سریال است.

* در تازه ترین مرحله ساخت سریال «از یادها رفته» میترا حجار به عنوان بازیگر به این سریال پیوست و جلوی دوربین رفت. میترا حجار در این سریال نقش شخصیتی به نام فروغ را بازی میکند. فروغ یک پزشک زن ایرانی است که در فرانسه درس خوانده است و حضورش در سریال همراه با اتفاقات عجیب است. مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» یک ملودرام تاریخی است که در 50 قسمت برای پخش از شبکه پنج سیما ساخته میشود و داستان آن به زندگی دختری جوان در سال 1319 میپردازد که به دلیل نداشتن شناخت از وضعیت کشور و آداب و رسوم، دچار بحران شدیدی میشود، اما با کشف حقیقت سنتها و رفتارها به آرامش و زندگی مشترک میرسد.

 

 

.......حوادث

* قتل برادرزن به خاطر شیشه عطر: مرد جوانی که در جریان درگیری به خاطر یک شیشه عطر، برادر زنش را با کارد میوه خوری کشته بود صبح چهارشنبه به اتهام قتل عمد در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. این جنایت حدود دو سال پیش در خیابان ابوسعید تهران رخ داد و پسر جوانی به نام حمید 24 ساله با خونریزی شدید به بیمارستان منتقل شد، اما ساعتی بعد جان سپرد و ضارب که در همان لحظات اولیه خود را به پلیس معرفی کرده بود، تحت بازجویی قرار گرفت. وی گفت: «برادر زنم به خودش ادکلن میزد که به خاطر فرزند شیرخواره ام از او خواستم این کار را انجام ندهد، چون برای بچه ضرر داشت. ولی او ناراحت شد و شیشه ادکلن را پرت کرد که به همین خاطر با همسرم به مشاجره پرداختیم. از طرف دیگر، مادر زنم در تماس تلفنی مرا به همین علت سرزنش کرد. در حالی که با همسرم مشاجره داشتم، برادر زنم از راه رسید و با هم درگیر شدیم. اما در جریان درگیری نمیدانم چه شد که با چاقوی میوه خوری او را زخمی کردم، اما اصلاً قصد کشتنش را نداشتم.» با اعترافهای مرد جوان، صبح چهارشنبه محاکمه وی به اتهام قتل عمد در دادگاه کیفری برگزار شد. در آغاز جلسه اولیای دم خواستار قصاص دامادشان شدند. در ادامه متهم پای میز محاکمه ایستاد و در دفاع از خود گفت: «من عصبانی بودم، آن قدر با هم گلاویز شده بودیم که اختیار از کف داده بودم، اما قسم میخورم که هیچ انگیزه ای برای قتل برادر زنم نداشتم.» در پایان محاکمه، قضات پایان جلسه را اعلام کردند و وارد شور شدند تا درباره متهم به قتل تصمیم بگیرند.

* درخت گردو، جان باغبان را گرفت: مرد میانسال روستایی بر اثر سقوط شاخه درخت گردو در یکی از روستاهای اطراف شهرستان کاشان جان سپرد. مدیر روابط عمومی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: مرد 45 ساله مشغول هرس درختان گردو بود که شاخه درخت سقوط کرد و او همانجا جان باخت.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *