شناسه خبر: 12264 منتشر شده در مورخ: 1396/5/26 ساعت: 06:22 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه پنجشنبه 26 مرداد 1396

روزنامه پنجشنبه 26 مرداد 1396

شرایط معافیت از سربازی اعضای خانواده های دارای معلول - پست اینستاگرام صفحه رئیس جمهوری - وجود «نیترات و آرسنیک» در آب زمزم خلاف واقع است - اعطای تسهیلات به بازنشستگان - اجرای بیش از 6000 طرح بهداشتی در مناطق محروم - گالری انگلیسی امکان بازدید نابینایان را فراهم میکند - آغاز مرحله نخست اردوی تیم ملی فوتبال نابینایان

روزنامه «ایران سپید»

پنجشنبه 26 مرداد 1396

24 ذی القعده 1438

17 آگوست 2017

سال بیست و یکم شماره 5645

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

شرایط معافیت از سربازی اعضای خانواده های دارای معلول 2

پست اینستاگرام صفحه رئیس جمهوری 5

وجود «نیترات و آرسنیک» در آب زمزم خلاف واقع است

اعطای تسهیلات به بازنشستگان 8

اجرای بیش از 6000 طرح بهداشتی در مناطق محروم 9

گالری انگلیسی امکان بازدید نابینایان را فراهم میکند 11

آغاز مرحله نخست اردوی تیم ملی فوتبال نابینایان

حوادث

چاردیواری 19

 

 

 

.......ویژه

* شرایط معافیت از سربازی اعضای خانواده های دارای معلول: مدیر کل توانمند سازی معلولین سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و قانون اصلاح موادی از خدمت نظام وظیفه عمومی، مشمول دارای فرد معلول در خانواده با شرایط و ضوابطی میتواند از معافیت خدمت نظام وظیفه عمومی برخوردار شود. افروز صفاریفرد در این باره افزود: هرچند شرایط معافیت از سربازی فرد دارای عضو خانواده معلول سالهاست که اعلام شده، اما اغلب مردم از این قوانین اطلاعی ندارند و در مواردی، زمانی متوجه مشمولیت معافیت میشوند که فقط دو ماه از سربازی آنان باقی مانده است. وی با اشاره به قانون افراد برخوردار از امتیاز معافیت خدمت سربازی، خاطرنشان کرد: اگر یکی از فرزندان پدر و مادری که معلول باشند، یعنی پدر یا مادر معلول شدید یا خیلی شدید باشند، میتواند از معافیت خدمت سربازی استفاده کند؛ البته اگر پدر و مادر بالای 70 سال داشته باشند و ناتوانی آنها ناشی از کهولت سن باشد شامل این بند نمیشوند و نیروی انتظامی طبق مقررات برای آنها تصمیم گیری میکند. انتخاب فرزند برای معافیت نیز بر عهده پدر و مادر است. مدیر کل توانمند سازی معلولین سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: همچنین یکی از فرزندان خانواده هایی که دو فرزند معلول شدید یا خیلی شدید یا این که دارای همسر معلول شدید یا خیلی شدید یا افرادی که حد اقل یک فرزند معلول شدید یا خیلی شدید داشته باشند، میتوانند از معافیت سربازی استفاده کنند. صفاریفرد گفت: تک پسر خانواده ای که حد اقل سه فرزند دختر داشته باشد و پدر یا مادر، مددجوی بهزیستی باشند نیز میتواند از این معافیت استفاده کند؛ البته اعضای معلول خانواده که به واسطه آنها مشمول معاف میشود باید در خانواده نگهداری شوند و در صورتی که در مرکز یا محلی دیگر نگهداری شوند معافیت، شامل حال مشمول نمیشود. مدیر کل توانمند سازی معلولین سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در صورتی که فردی دارای یکی از شرایط بالا باشد، میتواند به بهزیستی شهرستان محل سکونت خود مراجعه و درخواست خود را ارائه کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد. صفاریفرد درباره چگونگی فرآیند رسیدگی به درخواستها گفت: پس از ارائه درخواست معافیت از سوی فرد به اداره بهزیستی شهرستان و در صورت واجد شرایط بودن وی، مستندات مربوطه به بهزیستی استان ارسال شده و در شورای معافیت بهزیستی معلولیت فرد بررسی خواهد شد و در صورت تأیید به اداره وظیفه عمومی استان معرفی میشود. صفاریفرد در پاسخ به این سؤال که شدت معلولیت معلول برای رسیدگی به تقاضای معافیت چه اندازه باید باشد، افزود: در مورد اعضای معلول خانواده که معلولیت ذهنی داشته باشند پرونده معلول ذهنی متوسط هم مورد بررسی برای معافیت قرار میگیرد، ولی در مورد معلولیتهای دیگر حتماً باید شدت معلولیت شدید و خیلی شدید باشد.

 

.......سیاسی

* پست اینستاگرام صفحه رئیس جمهوری: در پست اینستاگرام صفحه دکتر روحانی آمده است: خیلی تمایل داشتم که در دولت دوازدهم، سه زن را به عنوان وزیر معرفی کنم، افراد و جایگاههایشان را هم در نظر گرفته بودم.... که نشد. طبق قانون وظایفی بر عهده وزارت ارشاد گذاشته شده است؛ اگر بناست یک آقایی در یک جایی سلیقه ای عمل کند و این جور مداخلات باشد، بهتر است که مجلس این وظایف را به همان مداخله گران واگذار نماید که همه بدانند وزارت ارشاد دیگر وظیفه ای بر دوش ندارد/ (ایران)

* بازتاب سخنان روحانی در مورد برجام در رسانه های خارجی: سخنان رئیس جمهوری در مجلس مبنی بر این که اگر آمریکاییها برجام را نقض کنند ایران میتواند در مدت چند ساعت برنامه هسته ای خود را از سر گیرد، در رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشته است. آسوشیتدپرس: رئیس جمهوری ایران تهدید به از سر گیری برنامه هسته ای کرد. - رویترز: در صورت اعمال تحریمهای جدید، ظرف چند ساعت از برجام خارج میشویم. - شینهوا: روحانی اعلام کرد که کشورش ترجیح میدهد به توافق هسته ای پایبند بماند، اما این تنها گزینه در دسترس نیست و ایران در صورت اعمال تحریمهای جدید از برجام خارج خواهد شد. - روزنامه نیویورک تایمز: در حالی که توافق برجام از سوی دولت ترامپ تحت فشار قرار گرفته است، روحانی آمریکا را به خروج از برجام تهدید کرد./ (ایسنا)

* موج استعفا در شورای تجاری ترامپ، مدیر اینتل هم کنار رفت: در پی درگیریهای خشونتبار در شهر شارلوتزویل در ایالت ویریجینیای آمریکا، مدیران دو شرکت بزرگ دیگر از شورای تولید آمریکا استعفا کردند. برایان کرانیچ، مدیر شرکت اینتل و کوین پلانک، مدیر اجرایی شرکت Under Armour تولید کننده لوازم ورزشی هم پس از کن فریزر، مدیر شرکت بزرگ دارویی مرک این شورا را ترک کرده اند.

 

 

.......اجتماعی

* وجود «نیترات و آرسنیک» در آب زمزم خلاف واقع است: قاضی عسکر، سرپرست حجاج ایرانی، وجود نیترات و آرسنیک در آب زمزم را خلاف واقع دانست و گفت: با آزمایشهایی که صورت گرفت مشخص شد که این حرف نادرست است.

* اعلام شماره تماس برای آگاهی از نحوه اهدای جسد: در پی اعلام رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور مبنی بر اهدای جسد، این سازمان با اختصاص دو شماره تماس 55442644 و 55442844 از مردم خواست برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرند.

* بیل گیتس ۴.۶ میلیارد دلار از ثروتش را وقف کرد: بیل گیتس، مدیر عامل مایکروسافت، ۶۴ میلیون سهم از سهام خود در مایکروسافت را وقف کرد. ثروتمندترین مرد جهان، یعنی بیل گیتس، 64 میلیون سهام خود از مایکروسافت را به بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس وقف کرده است. در حال حاضر، ارزش این مقدار از سهام مایکروسافت حدود 4.6 میلیارد دلار است.

.......اقتصادی

* اعطای تسهیلات به بازنشستگان: بانک رفاه در نظر دارد به مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان دانشگاههای علوم پزشکی تسهیلات پرداخت کند. متقاضیان میتوانند برای تهیه و تأمین اموال و خدمات مورد نیاز در قالب عقد مرابحه، حد اکثر تا مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال از این تسهیلات استفاده کنند. نرخ سود تسهیلات این طرح ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات حد اکثر ۴۸ ماه خواهد بود. متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانند به پایگاه اطلاع رسانی بانک به نشانی www.refah-bank.ir مراجعه کنند.

* مؤسسات اعتباری فاقد مجوز باقیمانده کدامند؟ رئیس کل بانک مرکزی در حالی وعده سامان دهی مؤسسات غیر مجاز باقیمانده در آینده نزدیک را داده که اکنون تنها سه تعاونی غیر مجاز که شامل دو تعاونی «وحدت» و «البرز ایرانیان» که تحت تابلو آرمان فعالند و نیز تعاونی «افضل توس» فعال هستند.

.......بهداشت و سلامت

* اجرای بیش از 6000 طرح بهداشتی در مناطق محروم: مشاور و نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مناطق محروم و روستایی گفت: ظرف چند سال آینده 6 هزار و 750 طرح بهداشتی در مناطق محروم کشور با صرف اعتبار 3000 میلیارد تومان اجرا خواهد شد. برای این منظور 2000 متر مربع فضا در مناطق محروم و دور دست هر استان برای احداث مراکز بهداشتی در نظر گرفته شده است. عباس پورهاشمی افزود: هزینه 50 درصد این طرحها بر عهده وزارت بهداشت و مابقی بر عهده دانشگاههای علوم پزشکی، استانداران و خیرین هر استان است. پورهاشمی از بهره برداری دو هزار طرح بهداشتی ظرف دو هفته آینده خبر داد و گفت: سه هزار طرح دیگر تا پایان سال جاری و مابقی تا پایان سال 97 به بهره برداری خواهد رسید. از این تعداد، 190 طرح مربوط به چهارمحال و بختیاری است. پیشرفت فیزیکی طرحهای بهداشتی چهارمحال و بختیاری پس از استانهای فارس، آذربایجان غربی و مازندران بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

* آغاز به کار کلینیکهای سیار دندانپزشکی در مناطق محروم استان تهران: جهت دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، استفاده از کلینیکهای سیار دندانپزشکی در مناطق محروم تهران آغاز شد. رئیس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تعداد ۳ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی با توجه به تعداد جمعیت دانشآموزی تحت پوشش، به شبکه های بهداشت و درمان پاکدشت، ورامین و پردیس تحویل داده شد. طاهری گروه هدف دریافت خدمات رایگان کلینیکهای سیار دندانپزشکی را افراد زیر ۱۴ سال و مادران باردار خواند و ادامه داد: در کلینیکهای سیار خدمات رایگان سطح یک شامل فیشورسیلانت، فلورایدتراپی و خدمات سطح دو (درمان) شامل ترمیم، پالپوتومی، جرم گیری، خارج کردن دندانهای عفونی و درمان پالپ زنده صورت میگیرد.

........از شش نقطه جهان

* گالری انگلیسی امکان بازدید نابینایان را فراهم میکند: یکی از آرزوهای همیشگی نابینایانی که علاقه به حوزه های مختلف هنر دارند، این بوده که بتوانند آثار هنریِ بصری را درک کنند و اصولاً بیشترین امکانی که در این باره در دسترس بوده، حضور فردی به عنوان همراه و توضیحاتی بوده که آن فرد درباره آثار هنری در اختیار بازدید کننده نابینا قرار میداده است. تکنولوژی اما کار را ساده تر کرده و نیاز به حضور یک همراه را مرتفع کرده است.

گالری «Penlee House» در انگلستان، برای اولین بار به کمک یکی از انجمنهای خیریه ویژه نابینایان، امکان استفاده آسیبدیدگان بینایی از یکی از نمایشگاههایش را فراهم کرده است. این گالری، این امکان را به وسیله تجهیز تابلوهایش به راهنمای صوتی فراهم کرده است. این توضیحات صوتی، بر روی ابزاری به نام pen friend ضبط شده اند. pen friend، وسیله ای کوچک، به اندازه یک حافظه قابل حمل است که توضیحات صوتی بر روی آن ضبط میشود و فرد نابینا، با نزدیک کردن نوک دستگاه به یک برچسب خاص میتواند توضیحات را بشنود. در این نمایشگاه، یک دستگاه pen friend در اختیار هر بازدید کننده نابینا قرار داده میشود و این بازدید کننده میتواند ضمن گردش در نمایشگاه، دستگاه را در مقابل برچسب هر تابلو قرار دهد تا توضیحات مربوط با آن تابلو برایش خوانده شود.

برچسبها به رنگ نارنجی روشن طراحی شده اند تا کاربران کمبینا هم بتوانند به راحتی آنها را پیدا کنند. افرادی هم به عنوان راهنما در نمایشگاه حضور دارند که به نابینایان کمک میکنند بتوانند برچسب مربوط به هر تابلو را پیدا کنند.

«Pam Beattie»، از اعضای انجمن خیریه در باره تجربه اش از بازدید از این نمایشگاه میگوید: «این روش بسیار جالب و در عین حال ساده است. ما به راحتی میتوانیم از دستگاه استفاده کنیم.» ایده انجام چنین کاری هم در واقع از طرف Pam مطرح شده است. او در این خصوص میگوید: «من مدتها بود که در خانه از pen friend استفاده میکردم. به ذهنم رسید که این وسیله چقدر میتواند در یک نمایشگاه نقاشی به افزایش کیفیت بازدید نابینایان کمک کند و این ایده را با انجمن مطرح کردم.» حالا او و سایر نابینایان دور هم جمع شده اند و درباره تجربه شان از بازدید از گالری با هم گفتگو میکنند و ایده هایی درباره چگونگی بهبود این تکنولوژی مطرح میکنند. Pam میگوید: «این روش برای من که از نظر بینایی مرکزی ضعف دارم و نمیتوانم به صورت متمرکز به یک پدیده نگاه کنم، کمک میکند. من میتوانم بخشهایی از تابلو را ببینم و توضیحات صوتی هم کمک میکند تا اطلاعاتی درباره بخشهایی که ندیده ام به دست آورم. آنچه را که دیده و شنیده ام با هم ترکیب میکنم تا بتوانم تصور درستی از تابلوهای نقاشی برای خودم بسازم.» این تکنولوژی بسیار ساده و ارزان است و همه گالریها میتوانند به راحتی آن را برای نمایشگاههایشان به کار ببندند.

 

 

........ورزشی

* آغاز مرحله نخست اردوی تیم ملی فوتبال نابینایان: مرحله نخست اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال پنج نفره جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخاب مسابقات جهانی سه شنبه ۲۴ مرداد، در شهرستان محلات استان مرکزی آغاز شد. جواد فلفلی، سرمربی تیم ملی فوتبال نابینایان کشورمان گفت: این اردو با حضور 15 ملیپوش و چهار نفر به عنوان اعضای کادر فنی، تا 30 مرداد ادامه خواهد داشت. فلفلی بیان داشت: تیم ملی برای حضور پر قدرت در مسابقات قهرمانی آسیا آماده میشود که از ۱۸ تا ۲۷ آذر ماه سال جاری، در کشور مالزی برگزار خواهد شد. این مسابقات، انتخابی رقابتهای جهانی مادرید است که اردیبهشت ماه سال 97 در اسپانیا برگزار میشود. تیمهای اول تا سوم بازیهای آسیایی مالزی، جواز حضور در رقابتهای جهانی را بدست میآورند. وی با اعلام این که هفت مرحله اردوی آماده سازی برای تیم ملی در نظر گرفته شده است، گفت: حسین رجبپور، احمدرضا شاهحسینی، حجت ا... مزارعی، سامان اجرتدست، علیرضا بخت، نور ا... کریمی و رسول باصری از فارس، صادق رحیمی و محمدرضا مهنینسب از کرمان، بهزاد زادعلی اصغر و امیر پوررضوی از آذربایجان شرقی و کامبیز محکم از خراسان رضوی به عنوان بازیکن و میثم شجاعیان از فارس، ایمان هابیلی از کرمان و مهرداد عباسی از مرکزی به عنوان دروازه بان، به اردو دعوت شده اند. فلفلی از مرکزی به عنوان سرمربی، رضازاده از گیلان به عنوان راهنما، زارع از فارس به عنوان کمک مربی و رفیعی از مرکزی به عنوان مربی بدنساز، در اردوی تیم ملی حضور دارند.

* قول مساعدت شبکه سه برای پخش مسابقات آسیایی گلبال: در نشست دوستانه محمدرضا مظلومی با دکتر پورمحمدی، مدیر شبکه سه، این شبکه مسئولیت پوشش تصویری مسابقات آسیایی در تایلند را بر عهده گرفت. حسین آقا زمانی، مدیر گروه ورزش شبکه سه نیز قول داد تمامی اخبار فدراسیون نابینایان در بخشهای مختلف خبری، پوشش داده شود.

........حوادث

* تبهکار فراری در زندان مخفی شده بود: سردسته باند تبهکاران خشن که تحت تعقیب کارآگاهان پلیس تهران قرار داشت سر انجام در زندان رجایی شهر کرج شناسایی شد. اعضای این باند که با همدستی دختر جوانی به شکار مردان پرداخته و بعد از دریافت مبالغ قابل توجه، آنها را رها میکردند با ردیابیهای پلیسی دستگیرشده بودند، اما سردسته شان فراری بود. دستگیری اعضای این باند به دنبال اعلام شکایتهای مردانی آغاز شد که در دام مسافربرهای قلابی گرفتار شده بودند. این افراد پس از آن که به عنوان مسافر سوار بر خودرو پراید یا پژو 206 یشمی رنگ میشدند، از سوی سرنشینان خودروها تهدید میشدند تا با خانواده شان تماس بگیرند و از آنها درخواست پول کنند. پس از واریز پول، مردان خشن به صرافیها رفته و با استفاده از کارت بانکی طعمه هایشان، به خرید سکه و ارز میپرداختند و بعد از آن گروگانهایشان را دست و پا بسته در کنار بزرگراهها رها کرده و متواری میشدند. در پی طرح چند شکایت، کارآگاهان موفق شدند دو مرد جوان و دختری را که در سرقتها با آنها همدست بود، شناسایی و دستگیر کنند. در ادامه نیز هویت سردسته باند شناسایی و مشخص شد. بهرام، چندی قبل دستگیر شده و در زندان کرج به سر میبرد. بدین ترتیب انتقال سردسته باند به دادسرا صادر شد. روز سه شنبه نیز این تبهکار تحت بازجویی قرار گرفت. - چه سوابقی داری؟ 5 سال قبل به همین اتهام بازداشت شده بودم. به 12 سال حبس محکوم شدم، ولی به خاطر حسن رفتاری که داشتم و بازگرداندن اموال مردم، به صورت مشروط آزاد شدم. -    پس چرا دوباره به دنیای جرم برگشتی؟ اوایل کمی پول داشتم و با آن خرید و فروش ماشین میکردم، اما راستش به خاطر درآمد بیشتر و طمع، سرقتها را از سر گرفتم. - چطور این کار را انجام میدادی؟ من و همدستانم، در تهران و تحت عنوان مسافرکش مردان را سوار ماشین میکردیم و بعد هم دست و پایشان را میبستیم. پس از آن با تهدید از خانواده هایشان میخواستیم برای آزاد کردن عزیزانشان به حساب آنها پول واریز کنند. - در کرج چطور؟

در آنجا شگردمان فرق داشت. با تصادفهای ساختگی ماشینها را به سرقت میبردیم. بعد از سرقت لوازم داخل خودرو، ماشینها را در محلی خلوت رها میکردیم. - چند فقره سرقت و آدمربایی داشتید؟ فکر کنم 11 مورد بوده است. در پایان جلسه، بازپرس با درخواست انتشار عکس متهمان، از مالباختگان خواست برای طرح شکایت به پلیس آگاهی تهران مراجعه نمایند.

* پسر 16 ساله برادرش را کشت: پسر جوان که از حضور تمام وقت برادر نوجوانش در باشگاه ورزشی به ستوه آمده بود، وقتی برای نصیحت و گفتگو به دیدن او رفت، در جریان مشاجره تند، توسط برادر 16 ساله اش به قتل رسید.

این اتفاق روز دوشنبه رخ داد و پسر جوان با برادر ناتنیش در مقابل باشگاه بدنسازی درگیر شده و برادر 16 ساله با وارد کردن ضربه چاقو به گردن برادر بزرگترش، او را به قتل رساند.

 

........چاردیواری

* با سلام به عزیزان خواننده، با امید گذراندن این روزهای گرم با دلهای گرم و با اندیشه های آماده برای برنامه ریزی در جهت بهبود زندگی شما عزیزان. پیشاپیش باید دو مناسبت هفته آینده را به ترتیب تسلیت و تبریک بگویم؛ نخست تسلیت شهادت امام محمد تقی جواد الائمه (ع) در روز سه شنبه و تبریک ازدواج فرهنگساز حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که روز ازدواج نام گرفته و امید داریم که شاهد ازدواج زوجهای نابینایان در این روز باشیم. آقای ناصریان از یزد با انتقاد از عدم انتشار کتاب «خانه داری به سبک نابینایی» متهم مان کرده اند به وعده سر خرمن دادن. در این مورد گفتنی است اگر قرار بود فقط وعده دهیم که از اساس این وعده را نمیدادیم، زیرا از قبل قرار نبود کتابی منتشر شود، خودمان در این خصوص تصمیم گرفتیم و اعلام کردیم، اما تأخیر آن به خاطر گرفتاری نویسنده اش در اجرای طرح توانمند سازی نابینایان است که فرصتی برای تنظیم نهایی کتاب به ایشان نداده است. زمان نمیدهیم، اما این کتاب را منتشر خواهیم کرد. آقای قدرت ا... رحمتی از یادداشت سخن هفته این شماره تشکر کردند و با تجارب خود مفاد آن را تأیید کرده و بر ضرورت خواندن بریل مطالب که موجب افزایش سواد املایی نابینایان میشود، تأکید کردند. دوست عزیزی با شماره پایانی 379 درخواست عجیبی مطرح کردند که نه به این غلظت، اما به شکل رقیقتر آن در نظر گروهی از دوستان دیده میشود. ایشان پرسیده اند: «آیا امکان این که اجناس به شکل رایگان در اختیار افراد معلول یا نابینا قرار بگیرد وجود دارد؟!» شکل رقیقتر این نظر، نیمبها بودن کالاها یا خدمات برای نابینایان است. ترجیح میدهم در این خصوص سخنی نگویم، اما استقبال میکنم که دوستان در این مورد اظهار نظر کنند تا ما آن را منعکس کنیم. م.ش از اصفهان در مورد چگونگی استفاده از تلگرام پرسیده اند که ایشان را به مطلب این امر در فناوریهای امیدبخش در سایت ایران سپید ارجاع میدهم. تا گفتگوی دیگر ایامتان قرین امید باد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *