شناسه خبر: 12258 منتشر شده در مورخ: 1396/5/25 ساعت: 09:15 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه چهارشنبه 25 مرداد 1396

روزنامه چهارشنبه 25 مرداد 1396

آزادی، آرامش، امنیت و پیشرفت مهمترین اهداف دولت دوازدهم - کوله پشتی دانشآموزان سبک میشود - خطای انسانی عامل بروز ۷۵ درصد از سوانح هوایی دنیا - استرس، سلولهای سرطانی را مقاوم میکند - حل مشکل تأخیر در آماده سازی کتب دانشآموزان نابینا - به دنبال سهمیه جهانی گلبال بانوان هستیم

روزنامه «ایران سپید»

چهارشنبه 25 مرداد 1396

23 ذی القعده 1438

16 آگوست 2017

سال بیست و یکم شماره 5644

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی: تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

شماره انتشارات: 5-88548892

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین این شماره.......

آزادی، آرامش، امنیت و پیشرفت مهمترین اهداف دولت دوازدهم 2

کوله پشتی دانشآموزان سبک میشود 4

خطای انسانی عامل بروز ۷۵ درصد از سوانح هوایی دنیا 6

استرس، سلولهای سرطانی را مقاوم میکند 8

حل مشکل تأخیر در آماده سازی کتب دانشآموزان نابینا 10

به دنبال سهمیه جهانی گلبال بانوان هستیم 15

آخرین دفاعیات آدمکش 900 هزار تومانی

اطلاعرسانی

.......سیاسی

* آزادی، آرامش، امنیت و پیشرفت، مهمترین اهداف دولت دوازدهم. دکتر روحانی روز سه شنبه و در آغاز جلسه بررسی اصول و خط مشی دولت دوازدهم و روند رأی اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی گفت: حراست از حقوق همه مردم را چه آنها که به من رأی دادند و چه آنها که دیگری را برگزیدند، وظیفه خود میدانم و برای تأمین «آزادی، آرامش، امنیت و پیشرفت» که اهداف اساسی برنامه چهار ساله دولت است، از همه نخبگان و صاحبنظران، مدیران و همه اقشار مردم در کشور مدد میجویم. وی افزود: برای دستیابی به عدالت اجتماعی، نیازمند تغییر در شیوه حمایت اجتماعی خود هستیم. دولت دوازدهم برنامه خود را به تمرکز بر پوشش گروههای نیازمند و حمایتهای مشروط و زماندار تغییر میدهد. در تلاشیم وضعیت معیشتی حدود ده میلیون نفر تا سال 99 بهبود پنج برابری داشته باشد و فقر مطلق ریشه کن شود.

* شهباز حسنپور، نماینده سیرجان در مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با پیشبینی رأی اعتماد مجلس به همه وزیران پیشنهادی رئیس جمهوری گفت: دکتر روحانی کابینه دولت دوازدهم را هوشمندانه تعیین کرده و این کابینه در واقع یک دولت کاملاً اعتدالی، توانمند و توسعه نگر است.

* سید حسن نصر ا...، دبیر کل حزب ا... لبنان در سخنرانی خود در مراسم مرکزی حزب ا... در سالروز پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در جنگ 33 روزه گفت: ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص حزب ا... ابزاری برای اعمال فشار بر دولت لبنان، همپیمانان و گروههای طرفدار آن به منظور رفع نگرانی اسرائیل از قدرت مقاومت است.

* سازمان بهداشت جهانی هشدار داد، کمبودها، نارساییهای بهداشتی و دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی سالم، مردم یمن را با بیماری فراگیر وبا رو برو کرده که شمار مبتلایان آن از مرز 500 هزار نفر گذشته است.

 

 

.......اجتماعی

* کوله پشتی دانشآموزان سبک میشود: محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از مطالعه بر روی ادغام کتب درسی و تألیف تلفیقی کتب خبر داد و گفت: با اتمام بازه زمانی پنج ساله اجرای آزمایشی، کتب درسی را مورد بازنگری قرار میدهیم. اکنون در حال مطالعه برای بازنگری پایه های اول، دوم و سوم ابتدایی با رویکرد تلفیقی هستیم.

* نرخ «بیکاری» دختران جوان به 40 درصد میرسد: شهلا کاظمیپور، جمعیتشناس با بیان این که ۱۵ تا ۲۹ سالگی «سن جوانی» محسوب میشود، گفت: ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را جوانان تشکیل میدهند. بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود ۳۰ درصد (هفت میلیون نفر) از جمعیت جوان (۱۵ تا ۲۹ سال) کشور فعال هستند. این در حالیست که ۲۵ درصد از آنها (۲.۵ میلیون نفر) بیکار یا در جستجوی کار هستند. کاظمیپور در ادامه با بیان این که میزان بیکاری در دختران جوان بسیار بالاست، گفت: میزان بیکاری در مردان جوان ۲۱ درصد است. این در حالیست که نرخ بیکاری در دختران جوان به ۴۰ درصد میرسد.

* «ترکیه» جزو ۱۰ مقصد نا امن  جهان برای گردشگران زن: سایت Trip.com اخیراً دست به انتشار فهرستی از 10 مقصد که بیشترین خطرات را برای زنان گردشگر دارند، زده است. مصر، مراکش، جامائیکا، هند، پرو، باهاماس، کلمبیا، اکوادور، ترکیه و گوآتمالا این ده کشور هستند. ترکیه بی ثباتی سیاسی قابل ملاحظه ای را در طول سال گذشته تجربه کرده و به همین دلیل مهم است پیش از سفر از اوضاع آن مطمئن شد. هشدارهای وزارت امور خارجه کشورهای مختلف به دلیل وقوع حوادثی مثل کشته شدن تعدادی از گردشگران در حملات تروریستی در مناطق توریستی و فضاهای عمومی و جشنهای خصوصی، رویدادهای ورزشی و... داده میشود. حوادثی که منجر به مرگ صدها نفر در ترکیه شده است. بر اساس گزارش کاربران وبسایت Trip.com این حملات، تقریباً رایجند و باید مراقب بود.

 

.......اقتصادی

* خطای انسانی عامل بروز ۷۵ درصد از سوانح هوایی دنیا:  مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی گفت: طبق اسناد ایکائو، از هر چهار سانحه هوایی، سه سانحه به خاطر خطای انسانی رخ داده است. امروز طبق اسناد ایکائو، از هر چهار سانحه هوایی، سه سانحه به خاطر خطای انسانی رخ داده است و طبق اعلام مراجع بین المللی، ارتباطات و مکالمات ناصحیح یک عامل اساسی در اغلب سوانح و حوادث هوایی بوده است. وی افزود: طبق اعلام ایکائو، فقط در بین سالهای 1976 تا 2000 میلادی 1100 نفر جان خود را در سوانح هوایی ناشی از سوء مکالمات از دست داده اند.

* زیتون ۶۰ درصد گران شد: عضو شورای ملی زیتون از افزایش حدود ٦٠ درصدی قیمت زیتون و همچنین افزایش ١٢ درصدی قیمت روغن زیتون در بازار خبر داد وگفت: سال گذشته به دلیل کاهش تولید، با کمبود این محصول در بازار مواجه شدیم. وی افزود: از طرفی ممنوعیت واردات زیتون باعث شده قیمت این محصول بین ٥٠ تا ٦٠ درصد افزایش یابد.

* توزیع آب معدنی 7 تا 4۰ هزار تومانی در بازار: از فروردین ماه امسال، توزیع دو برند آب معدنی فرانسوی به نامهای آب معدنی "پرییر" و "اویان" با قیمتهای ۷ تا ۴۰ هزار تومان در بازار آغاز شده است. بطری آب معدنی گازدار "پرییر" از 7 هزار تا 9 هزار تومان است و بطری آب معدنی "اویان" از 30 هزار تومان تا 40 هزار تومان به فروش میرسد. فروهر، دبیر انجمن آبهای آشامیدنی و معدنی ایران با بیان این که آبهای معدنی خارجی در حالی به صورت قانونی یا قاچاق وارد کشور شده که ظرفیت تولید کارخانجات آب معدنی کشور یک میلیارد و 200 میلیون لیتر است، گفت: سرانه مصرف مردم 15 لیتر آب معدنی، آن هم در سال است که این رقم نشان میدهد فقط 2.7 درصد مردم آب معدنی خریداری میکنند. این در حالی است که کارخانجات کشور ظرفیت تولید 10 میلیارد لیتر آب معدنی را دارند.

.......بهداشت و سلامت

* استرس، سلولهای سرطانی را مقاوم میکند: یک فوق تخصص خون و آنکولوژی گفت: استرس و فشارهای روحی موجب ترشح هورمون کورتیزول میشود که نقش مهمی در سرکوب سیستم ایمنی بدن دارد. دکتر مهیار منصوری گفت: چنانچه سرطان زود تشخیص داده شود، احتمال درمان آن تا حد زیادی افزایش پیدا میکند. مهم ترین علائمی که باید مراقب آنها بوده و با یافتن هر کدام از آنها به پزشک مراجعه کنید، شامل وجود توده در هر جا از بدن مانند پستان یا بیضه، تغییر در یک خال پوستی، زخمی که بهبود نمییابد، سرفه یا گرفتگی صدا بطور مداوم، سوء هاضمه یا اختلال در بلع بطور مداوم، تهوع یا سرفه خونآلود، تغییر در عادات طبیعی روده مانند اسهال یا یبوست بطور دائم، وجود هر گونه خون در ادرار یا مدفوع و هر خونریزی غیر طبیعی واژینال و کاهش وزن غیر قابل توجیه و بی اشتهایی غیر قابل توجیه هستند. داشتن هر یک از این علائم ممکن است نشانه ای از وجود سرطان باشد. همچنین خانمها از ۴۰ سالگی به بعد باید هر سال ماموگرافی انجام دهند. وی با بیان این که به تازگی محققان تحقیقاتی را در زمینه تأثیرات سبک زندگی در ایجاد سرطان آغاز کرده اند، افزود: استرس و فشارهای روحی موجب ترشح هورمون کورتیزول میشود و این هورمون نقش مهمی در سرکوب سیستم ایمنی بدن دارد. منصوری، چاقی را یکی از عوامل ابتلا به انواع سرطانهای روده بزرگ، پستان، جدار رحم، کلیه و مری عنوان کرد و با بیان این که کاهش وزن حتی در بهبود بیماران مبتلا به سرطان هم مفید است، افزود: افزایش وزن در بزرگسالی موجب افزایش احتمال ابتلا به سرطان است. در بیماران بهبود یافته از سرطان، افزایش وزن میتواند موجب سرطانهای دیگر شود. گرد آمدن چربیها در دور شکم باعث ترشح استروژن به خون میشود و با سرطانهای سینه، روده بزرگ، لوزالمعده و رحم ارتباط دارد. همچنین مصرف بیش از ۴.۲ گرم نمک، خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش میدهد.

 

........پیگیری

* حل مشکل تأخیر در آماده سازی کتب دانشآموزان نابینا: هفته گذشته بخش نخست گفتگوی ایران سپید با مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی را خواندید. وی در ادامه به سؤالات خبرنگار ایران سپید در مورد مشکلات دانشآموزان معلول پاسخ میدهد. - اما شما از مشکلات ثبت نام در مدارس عادی اطلاع دارید. در مورد ثبت نام دانشآموزان در مدارس عادی هم باید بگویم که والدین این بچه ها باید از طریق سازمان آموزش و پرورش هر استان اقدام کنند. والدین میتوانند با مراجعه به سازمان استثنایی هر استان درخواستشان را مطرح کنند و اگر کودکشان شرایط کافی برای حضور در مدارس عادی را داشت، از طریق معرفینامه به مدرسه ها معرفی میشوند. طبق قانون، مدارس نمیتوانند از این موضوع سر باز زنند. ما برای توسعه آموزش فراگیر باید کار فرهنگی بکنیم تا نگرش مدیران مدارس عادی، دانشآموزان این مدارس و اولیاء آنها و هم خود دانشآموزان استثنایی مثبت شود. - چند سالی است که سازمان آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی در بخش آموزش مواجه است. آیا برای رفع مشکل تصمیماتی گرفته شده است؟ ما برای کمبود نیروی انسانی هم در آزمونی که برگزار میشود سهمیه داریم و هم از دانشگاه فرهنگیان خروجی داریم. در مجموع با این دو شیوه حدود سیصد نفر در سال جذب سازمان میشوند. در آینده نزدیک حدود ششصد نفر از معلمان با تجربه ما بازنشسته میشوند. بنا بر این نیاز هست که برای تأمین نیروی انسانی در استخدام آزاد، مجوز بیشتری دریافت کنیم. سازمان طی چند سال آینده با سونامی بازنشستگی همراه خواهد بود؛ به خصوص که همکاران از سنوات ارفاقی برخوردار هستند و میتوانند با 25 سال خدمت بازنشسته شوند. ما به دنبال این هستیم مجوزهایی بگیریم تا مشکل را برطرف کنیم. - وضعیت مدارس استثنایی از لحاظ امکانات توانبخشی چگونه است؟ یکی از کارهایی که ما انجام دادیم، تخصیص دو ردیف بودجه به خدمات توانبخشی است. اولاً به این دلیل که همه مدارس ما نیروی توانبخشی ندارند. ما ناگزیر هستیم برخی خانواده ها را به مراکز توانبخشی خارج از سازمان ارجاع دهیم. در این مورد ما فاکتورها و هزینه های توانبخشی را تقبل میکنیم. اما مدارسی که دارای نیروی توانبخشی هستند در طول سال به دانشآموزان خدماتی را ارائه میدهند. همچنین طرح دیگری را نیز اجرا کردیم به نام "خدمات حمایتی". خدمات حمایتی که رویکرد عدالتجویانه دارد و اغلب خانواده های محروم تحت پوشش این طرح قرار دارند. طی دو سال گذشته حدود پنج هزار نفر از این طرح استفاده کردند که مجموعه دارویی درمانی توانبخشی تجهیزات توانبخشی و جراحی آنها با هزینه نزدیک به 7 میلیارد تومان طی دو سال گذشته تقبل شده است. کاشت حلزون برای دانشآموزان کم شنوا نیز در همین طرح قرار دارد و کودکان زیر شش سالی که شرایط کاشت را داشته باشند تحت پوشش قرار میگیرند. - چند سالی است که کتب درسی دانشآموزان نابینا دیرتر از موعد به دستشان میرسد. آیا اقداماتی جهت رفع این مشکل صورت گرفته است؟ با برنامه ریزیهای دقیق توانستیم مشکلاتی را که مربوط به دیر رسیدن کتب به بچه ها بود، حل کنیم. این مشکل در حدی بود که بعضاً کتب درسی اسفند یا سال تحصیلی بعد به دست دانشآموزان میرسید. تفاوت کتب درسی مدارس ما با سیستم عادی این است که کتب مربوط به نابینایان، ناشنوایان با اندکی تغییر، مناسب سازی میشود و کتب کودکان معلول ذهنی توسط بهترین معلمان ما تألیف میشود. برای کتب درسی نابینایان، دستگاه چاپ بریل داریم که به جرأت میگویم بیش از 80 درصد کتب درسی سال آینده آماده و به استانها ارسال شده اند. 20 درصد مابقی نیز مربوط به پایه های جدید میشود که تا ماه آینده آماده میشوند. امسال بیش از 60 عنوان کتاب برای دانشآموزان نابینا مناسب سازی میشوند. برای دانشآموزان کم توان ذهنی خود سازمان آموزش و پرورش استثنایی کتبی را تألیف میکند که به دوره های ابتدایی، پیش حرفه ای و حرفه ای تقسیم میشوند. تمامی کتابها در مرحله چاپ هستند و تا پایان مرداد ماه به استانها ارسال خواهند شد و هیچ دغدغه ای در این زمینه وجود ندارد. یکی از کارهای بزرگی که طی دو سه سال گذشته انجام شده این است که مشکل کتب درسی را از جهات مختلف حل کردیم. – آیا بچه ها کتب کمک آموزشی هم دارند؟ برای نابینایان به خصوص در بحث کنکور، کتب گویا تهیه کردیم و کلاً یکی از برنامه هایمان گویا کردن تمام کتب در کنار کتب بریل است. در سازمان استودیویی نیز احداث کردیم. ما در سال گذشته حدود سیصد نفر قبولی در رتبه های برتر بدون داشتن سهمیه در دانشگاه داشتیم که این نشان میدهد سیستم آموزش و پرورش استثنایی یک سیستم کیفی است. سعی شده محتوای کتب را ساده و قابل فهم منتشر کنیم. در این راستا معلمین بر محتوا نظارت دارند. این باعث میشود محتوای کتب با ویژگیهای بچه های معلول منطبق شود که این واقعاً زحمت زیادی برای معلمان داشته است که جای تقدیر دارد.

........ورزشی

* به دنبال سهمیه جهانی گلبال بانوان هستیم: سمیه شاعری درباره وضعیت تیم ملی گلبال بانوان برای شرکت در رقابتهای آسیا-اقیانوسیه که در بانکوک تایلند برگزار میشود، اظهار کرد: متأسفانه تیم ملی گلبال بانوان بعد از بازیهای پاراآسیایی 2014 اینچئون، به دلیل این که در تمام این مسابقات با تیم رژیم صهیونیستی رو برو میشد، از اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی و حتی کسب سهمیه پارالمپیک ریو بازمانده و در هیچ تورنمنتی حضور نداشته است. در حقیقت، مسابقات آسیایی تایلند، اولین اعزام رسمی تیم ملی گلبال بانوان است که برای کسب سهمیه رقابتهای جهانی سوئد محسوب میشود. وی گفت: در طی این چهار سال، سعی کردیم تیم گلبال بانوان را با تمام محدودیتها و مشکلاتی که داشت، برای بازیهای تایلند آماده کنیم. این تیم از اواخر فروردین ماه سال جاری، اولین اردوی خود را با حضور ۱۳ ورزشکار آغاز کرد و شش مرحله اردوی آماده سازی برگزار کردیم. شاعری تصریح کرد: تیم ملی گلبال بانوان مظلوم واقع شده و به دلیل عدم سرمایه گذاری باشگاهها، نتوانستیم طی ۴ سال اخیر مسابقات رسمی برای این تیم برگزار کنیم. در واقع، اسپانسرها نیز به خاطر عدم داشتن منفعت مالی، حاضر به سرمایه گذاری برای تیم ملی گلبال بانوان نیستند. ما سعی کردیم با حضور در مسابقات قهرمانی کشور، نفرات برتر را برای شرکت در مسابقات آسیایی شناسایی کنیم. وی از اعزام شش ورزشکار در بخش زنان و شش ورزشکار در بخش مردان به همراه دو مربی به مسابقات آسیا-اقیانوسیه خبر داد و گفت: در این رقابتها، چون سهمیه جهانی در بخش بانوان تنها به تیم قهرمان تعلق میگیرد، بهترین نفرات خود را به این رقابتها اعزام میکنیم تا بعد از وقفه چهار ساله، بتوانیم حضور خود را در مسابقات جهانی مسجل کنیم. البته برای کسب سهمیه جهانی، شرایط بسیار سختی داریم و من امیدوارم در بخش بانوان نیز این سهمیه به ایران اختصاص یابد.

........حوادث

* آخرین دفاعیات آدمکش 900 هزار تومانی: تازه داماد که در جریان جنایتی هولناک، دوست همسرش را به قتل رسانده و جسدش را در حاشیه بزرگراه رها کرده بود، دوشنبه برای آخرین دفاع به دادسرای جنایی تهران منتقل شد و در حضور بازپرس شعبه ششم دادسرا به شرح ماجرا پرداخت.

رسیدگی به این پرونده از 23 اسفند سال گذشته و در پی کشف پیکر دختر جوانی در حاشیه بزرگراه باکری در دستور کار تیم جنایی پایتخت قرار گرفته بود. بررسیها نشان میداد دختر جوان با ضربات متعدد چاقو از پا درآمده و کیف دستی و گوشی تلفن همراهش به سرقت رفته است. همزمان با شناسایی جسد لیلا و تجسسهای جنایی مشخص شد، او مدتی قبل در فضای مجازی با مردی به نام حسن آشنا شده و دختر و پسر جوان چند ماه قبل به عقد هم درآمده بودند. اما مدتی بعد حسن از این ازدواج منصرف شده و لیلا برای حل مشکلات خانوادگیش از دوستش سحر کمک خواسته بود. سحر نیز پس از طرح موضوع با همسرش مهدی، از او برای دوستش کمک خواسته بود. مهدی نیز بعد از صحبت با لیلا به او پیشنهاد داده بود برای حل مشکل به یک رمال مراجعه کند تا با کمک او مشکلاتش حل شود. در عین حال مهدی برای معرفی رمال به لیلا، 900 هزار تومان گرفته بود؛ اما نه رمال را معرفی کرده و نه پول را برگردانده بود. بدین ترتیب مرد جوان به عنوان مظنون بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت تا این که در بازجوییهای فنی به قتل اعتراف کرد و گفت: به خاطر درمان سگ همسرش به پول نیاز داشت، اما قادر به پرداخت بدهیش نبود. به همین خاطر وقتی با اصرارهای زن جوان برای دریافت طلبش رو برو شد، به ناچار او را کشت. مهدی در آخرین دفاعیاتش به بازپرس گفت: «پزشکی قانونی اعلام کرده که من با 23 ضربه چاقو او را کشته ام، اما آن طور که یادم میآید 4 یا 5 ضربه بیشتر نزدم. 23 ضربه را به متکا هم نمیزنن، چه برسد این که به یک آدم بزنند. من هیچ وقت با خود چاقو حمل نمیکنم، آن روز هم میخواستم تریاک تکه کنم و به همین خاطر از خانه چاقو برداشتم. حدود دو ساعت قبل از این که لیلا بیاید من به آنجا رفتم و با دوستانم مشغول مصرف شیشه و تریاک شدیم. دو ساعت بعد لیلا آمد و باهم سر بدهی 900 هزار تومانی درگیر شدیم. اما بشدت پشیمانم و تازه میفهمم که چه اشتباه بزرگ و جبران ناپذیری انجام داده ام. حالا هم از اولیای دم درخواست عفو و بخشش دارم.» به دنبال آخرین دفاعیات متهم جوان، او روانه زندان شد و قرار است پس از صدور کیفرخواست، پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شود.

* نوجوان نابینای هندی میتواند هویت انواع اشیایی که در اطرافش وجود دارد را تشخیص دهد. جیت تریودی 17 ساله افزون بر این ویژگی که با ممارست آن را به دست آورده، میتواند هر توپی را که به سمتش پرتاب میشود، به راحتی بگیرد. دانشمندان با بررسی تواناییهای این پسر بچه متوجه شدند او مانند خفاشها پژواک صدای خود را شناسایی کرده و میتواند اشیایی که به این امواج برخورد میکنند را در ذهنش مجسم کند.

.......اطلاع رسانی

* اطلاعیه هیأت مدیره شبکه تشکلهای نابینایان و کمبینایان کشور «چاووش»: نظر به نزدیک بودن موعد برگزاری مجمع عمومی عادی شبکه چاووش با محوریت انتخاب دومین هیأت مدیره شبکه، بدین وسیله از کلیه تشکلهای عضو درخواست میشود مدارک ذیل را جهت ثبت نام در مجمع عمومی و دریافت دعوتنامه کتبی شرکت در مجمع عمومی، به نشانی دفتر شبکه ارسال فرمایند. 1. کپی مجوز معتبر تشکل از یکی از مراجع سه گانه وزارت کشور، استانداریها یا فرمانداریها. 2. آگهی آخرین تغییرات تشکل در روزنامه رسمی منطبق با اعتبار مجوز. 3. معرفینامه نماینده تشکل، مصوب هیأت مدیره جهت شرکت در مجمع عمومی با حق رأی. 4. درخواست رسمی عضویت از سوی هیأت مدیره تشکلهایی که تا کنون عضو شبکه نبوده اند. مهلت ارائه مدارک تا تاریخ 1/6/96. نشانی: تهران، خیابان سهروردی جنوبی، خیابان اورامان، پلاک 55، انجمن باور. 88342529-021 یاوری

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *