شناسه خبر: 12249 منتشر شده در مورخ: 1396/5/23 ساعت: 08:37 گروه: اجتماعی  
لزوم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان

لزوم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: همه با هم باید به دنبال احقاق حقوق معلولان باشیم.

به گزارش ایران سپید نحوی‌نژاد در سی‌ونهمین همایش معاونین توانبخشی بهزیستی کشور در همدان با بیان اینکه سازمان بهزیستی همواره مشکلات و خواسته‌های زیادی از سوی جامعه هدف خود دارد، یادآور شد: بخشی از این وظایف بر عهده بهزیستی است و ما هم از سایر دستگاه‌ها در زمینه خواسته‌های معلولان مطالبه گر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه جامعه معلولان از سایر آحاد جامعه جدا نیستند، افزود: ایجاد کار برای افراد معلول و خانه سازی برای آنها و همچنین حرفه آموزی و آموزش برای افراد تحت پوشش این قشر جدا از سایر افراد جامعه نیست.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: همه مکان‌های یک جامعه باید برای همه کس قابل دسترسی باشد چرا که افراد معلول ازاین جامعه جدا نیستند.

وی با بیان اینکه ۱۱ سال از ارائه قانون حمایت از معلولان می گذرد و دولت یازدهم وشخص ریاست جمهور منابع اعتباری را برای آن تامین کرده است یادآور شد: مطالبه جامعه معلولان است که قانون جامع حمایت از معلولان باید اجرایی شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ایجاد صندوق فرصتهای شغلی را از دیگر مطالبات این سازمان عنوان کرد و گفت: افراد تحت پوشش این سازمان باید بیمه خدمات توانپزشکی داشته باشند تا با هزینه کمتر به معالجعه و درمان بپردازند.

نحوی نژاد با تاکید بر اینکه حق بیمه سهم کارفرما برای معلولان را باید پرداخت کرد چرا که در این صورت آنها به طور موفق به کارگیری خواهند شد خاطرنشان کرد: باید مشوق‌ها در زمینه ارائه خدمات به قشر معلول دیده شود که البته دولت این مسائل را در قانون دیده فقط مطالبه ما تصویب این قانون است.

وی با  بیان اینکه از نامه نگاری خسته شده‌ایم، افزود: باید این قانون تصویب و ضمانت اجرایی برای آن دیده شود.  

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: دانشگاه‌ها آماده پذیرش معلول هستند اما متاسفانه برای این افراد برگزاری کلاس در طبقه سوم دانشکده انجام می‌گیرد بنابراین نه تنها جامعه بهزیستی بلکه تمامی دستگاه‌ها باید به فکر جامعه معلول باشند و این موضوع به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: دولت افتخار اجرای این قانون را دارد چراکه در قانون برنامه ششم اجتماعی ترین قانون، قانون حمایت از حقوق معلولان است.

نحوی نژاد با بیان اینکه در زمینه ارائه خدمات به جامعه هدف نرم افزار، نیروی انسانی خوب و انقلابی آرمانخواه  وجود دارد افزود: هیچ توجیهی برای کم توجهی به معلولان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این قشر دلسوزی و ترحم نمی‌خواهند، ادامه داد: باید مسئولان و مردم دست به دست هم دهیم تا  زیرساخت های شهر را برای استفاده این معلولان از تمام نقاط جامعه فراهم کنیم چرا که انجام این کارها با بخشنامه درست نمی شود و یک فرهنگ عمومی را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام و تاریخ ملی همواره توجه به این قشر اقلیت مورد تاکید بوده است، افزود: ما امروز اینجا جمع شده ایم که هم قسم شویم در جهت احقاق حقوق این افراد برخیزیم.

نحوی‌نژاد گفت: کارکنان سازمان بهزیستی نجومی بگیر نیستند. این افراد پس از کارکنان سازمان مراتع و جنگل‌ها کمترین حقوق و مزایا را دارند.

وی در پایان تاکید کرد: طرح و برنامه مدونی در زمینه بهزیستی داریم اما نیازمند تخصیص اعتبار هستیم تا بتوانیم در همین زمینه نمره های قبولی را از انقلاب و شهدا و امام بگیریم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *