شناسه خبر: 12247 منتشر شده در مورخ: 1396/5/22 ساعت: 14:16 گروه: بهداشت و سلامت  
میوه خشک فله ای نخورید

میوه خشک فله ای نخورید

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: میوه‌ها بعد از خشک شدن در کارخانجات که بر اساس ضوابط بهداشتی و با حضور مسئول فنی صورت می‌گیرد، هنگام بسته بندی نیز از لحاظ باقیمانده سموم کنترل می‌شوند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، مهندس نسترن محمدی گفت: میوه‌هایی که به صورت خشک شده در بازار به فروش می‌رسند باید در کارخانجات مجهز بهداشتی تهیه و بسته بندی شوند.

وی افزود: میوه‌های خشک شده حتما باید در کارخانجات مشمول اخذ پروانه‌های بهداشتی و در شرایط مناسب و مطابق با ضوابط و قوانین تهیه و بسته‌بندی شوند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، محمدی اظهار داشت: میوه‌های خشک شده‌ای که به صورت فله‌ای و بدون هیچ نوع مشخصاتی در بازار به فروش می‌رسند، مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیستند و مصرف کنندگان هنگام خرید این نوع محصولات حتما به مشخصات بهداشتی بر روی محصول دقت کنند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو در پایان گفت: میوه‌ها بعد از خشک شدن در کارخانجات که بر اساس ضوابط بهداشتی و با حضور مسئول فنی صورت می‌گیرد، هنگام بسته بندی نیز از لحاظ باقیمانده سموم کنترل می‌شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *